Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cyberpunk 2077:s flerspelarläge hänger löst

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077:s flerspelarläge hänger löst

Studion CD Projekt Red vill integrera online-innehåll där det "är vettigt" istället för att fokusera på ett stort projekt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förlåt, men hur är denna artikel relevant för Sweclockers? Finns redan en ruta med länkar till senaste spelnyheterna från FZ..

Permalänk
Inaktiv

Spelet är inte nytt längre. Det har gått så mycket tid så att kunderna har insett att de inte kan leverera. Då falska förhoppningar inte längre fungerar så väljer de att säga sanningen. Att allt de lovade inte kommer och spelet är på life support. Nu får ni vänta på nästa cash grab innan de lovar saker igen.

Permalänk
Medlem

Clickbait rubrik/namn på tråden.

Multiplayer "hänger inte löst".

Jesus.

Känns som hela artikeln är kopierad och översatt med google translate typ. Ni har helt lyckats/försökt ändra innebörden av den nyhet som finns på andra platser fast på engelska. Totalt sönderhackad nyhet som endast är skriven för att passa en viss agenda.

Här är ett förtydligande ifrån tex PC Gamer på vad det är som gäller :

"In a strategy update video released today, CD Projekt said that it has "decided to reconsider" its plans for Cyberpunk 2077 multiplayer. As part of a broader move toward a more "agile" approach to development, the studio is shifting its focus to bringing online elements to all its games "where they make sense."

"Previously we hinted that our next triple-A would be a multiplayer Cyberpunk game, but we have decided to reconsider this plan," Kiciński says in the video. "Given our new, more systematic and agile approach, instead of primarily focusing on one big online experience or game, we are focusing on bringing online into all of our franchises one day. We are building an online technology that can be seamlessly integrated into development of our future games."

"CD Projekt Red makes singleplayer, story-driven, triple-A RPGs. That is not changing," he said. "What is changing is our long-term approach to online. By this, we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't have to go overboard, or lose our singleplayer DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities."

Presumably as part of that process, CD Projekt also announced today that it has acquired Digital Scapes, a Canadian studio that specializes in multiplayer game development. Digital Scapes, which has been renamed to CD Projekt Red Vancouver, has been working on Cyberpunk 2077 since October 2018, and while there's no information yet on how the studio's role will change now that it's officially part of the family, it would seem to be a natural fit for CD Projekt's expanded multiplayer plans.

Snart kommer det väll någon och vrider det här till att CD Proj Red minsan har lovat dem personligen, ett fullskaligt Cyberpunk MMO ha ha ha.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Haglund:

Förlåt, men hur är denna artikel relevant för Sweclockers? Finns redan en ruta med länkar till senaste spelnyheterna från FZ..

Jag som är mest inne på Sweclockers uppskattar dessa nyheter

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Förlåt, men hur är denna artikel relevant för Sweclockers? Finns redan en ruta med länkar till senaste spelnyheterna från FZ..

Kan bara hålla med. All denna spelrelaterade information kan gott hållas ngn. annanstans.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

OT:

Varför ingen artikel om Xiaomis stora event för ett par dagar sedan? Presenterade bland annat "världsnyheter" i mobil världen.

Ni kan inte skylla på att Xiaomi är ett litet nischmärke.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk Royale confirmed...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Paydaye:

Clickbait rubrik/namn på tråden.

Multiplayer "hänger inte löst".

Jesus.

Känns som hela artikeln är kopierad och översatt med google translate typ. Ni har helt lyckats/försökt ändra innebörden av den nyhet som finns på andra platser fast på engelska. Totalt sönderhackad nyhet som endast är skriven för att passa en viss agenda.

Här är ett förtydligande ifrån tex PC Gamer på vad det är som gäller :

"In a strategy update video released today, CD Projekt said that it has "decided to reconsider" its plans for Cyberpunk 2077 multiplayer. As part of a broader move toward a more "agile" approach to development, the studio is shifting its focus to bringing online elements to all its games "where they make sense."

"Previously we hinted that our next triple-A would be a multiplayer Cyberpunk game, but we have decided to reconsider this plan," Kiciński says in the video. "Given our new, more systematic and agile approach, instead of primarily focusing on one big online experience or game, we are focusing on bringing online into all of our franchises one day. We are building an online technology that can be seamlessly integrated into development of our future games."

"CD Projekt Red makes singleplayer, story-driven, triple-A RPGs. That is not changing," he said. "What is changing is our long-term approach to online. By this, we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't have to go overboard, or lose our singleplayer DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities."

Presumably as part of that process, CD Projekt also announced today that it has acquired Digital Scapes, a Canadian studio that specializes in multiplayer game development. Digital Scapes, which has been renamed to CD Projekt Red Vancouver, has been working on Cyberpunk 2077 since October 2018, and while there's no information yet on how the studio's role will change now that it's officially part of the family, it would seem to be a natural fit for CD Projekt's expanded multiplayer plans.

Snart kommer det väll någon och vrider det här till att CD Proj Red minsan har lovat dem personligen, ett fullskaligt Cyberpunk MMO ha ha ha.

Ser inte clickbaiten alls då detta är ett fint sätt för CDPR att säga att CP77 multiplayer helt enkelt inte händer. Åtminstone inte i närtid eller i den skalan som tidigare hintats om.

Exempel på detta är Gwent-spelet eller det lilla sidoprojektet som är likt Pokémon GO fast i Witcher-universumet.

Med uttalandet likt det ovan utesluter inte CDPR möjligheten för ett Cyberpunk spel med multiplayer funktionalitet, men läser man mellan raderna genom allt PR-jippo är det allt annat än fullt konfirmerat att det inte är i deras fokus, om det ens blir verklighet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Sluta inte länka sånt här!
Jag tycker dom har en klok inställning, tror inte majoriteten vill ha Multiplayer ändå, och om det nu måste komma så är det bra att det får ta sin tid.

Permalänk
Medlem

Tror inte många skulle gå på att köpa multiplayer till ett spel som inte ens fungerar i singelplayer. Visst jätteballt spel på många sätt men så otroligt långt ifrån vad som lovats och bilden de ville skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Förlåt, men hur är denna artikel relevant för Sweclockers? Finns redan en ruta med länkar till senaste spelnyheterna från FZ..

Varför skulle jag någonsin titta där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Clickbait rubrik/namn på tråden.

Multiplayer "hänger inte löst".

Jesus.

Känns som hela artikeln är kopierad och översatt med google translate typ. Ni har helt lyckats/försökt ändra innebörden av den nyhet som finns på andra platser fast på engelska. Totalt sönderhackad nyhet som endast är skriven för att passa en viss agenda.

Här är ett förtydligande ifrån tex PC Gamer på vad det är som gäller :

"In a strategy update video released today, CD Projekt said that it has "decided to reconsider" its plans for Cyberpunk 2077 multiplayer. As part of a broader move toward a more "agile" approach to development, the studio is shifting its focus to bringing online elements to all its games "where they make sense."

"Previously we hinted that our next triple-A would be a multiplayer Cyberpunk game, but we have decided to reconsider this plan," Kiciński says in the video. "Given our new, more systematic and agile approach, instead of primarily focusing on one big online experience or game, we are focusing on bringing online into all of our franchises one day. We are building an online technology that can be seamlessly integrated into development of our future games."

"CD Projekt Red makes singleplayer, story-driven, triple-A RPGs. That is not changing," he said. "What is changing is our long-term approach to online. By this, we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't have to go overboard, or lose our singleplayer DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities."

Presumably as part of that process, CD Projekt also announced today that it has acquired Digital Scapes, a Canadian studio that specializes in multiplayer game development. Digital Scapes, which has been renamed to CD Projekt Red Vancouver, has been working on Cyberpunk 2077 since October 2018, and while there's no information yet on how the studio's role will change now that it's officially part of the family, it would seem to be a natural fit for CD Projekt's expanded multiplayer plans.

Snart kommer det väll någon och vrider det här till att CD Proj Red minsan har lovat dem personligen, ett fullskaligt Cyberpunk MMO ha ha ha.

Det jag läser är att de hade en alpha redo, speltestade och insåg att det inte passade in (tänk gta-online fast i cp2077) så nu ska de spinna om och ta lärdomar och göra något annat

Permalänk

Jag håller inte heller koll på FZ direkt så jag liksom flera andra har inget emot den här typen av nyheter.

SweClockers behandlar ju inte endast överklockning av datorer längre eller bara datorhårdvara. Nyheter om konsoller som är i princip rena spelmaskiner, som jag inte sett någon klaga på, är väl minst lika FZ-territorium som rena spelnyheter? Vi har även nyheter om smarta hemmet, Google Stadia osv. Varför inte också spel? Åtminstone när spelet i fråga är en stor snackis här på forumet.

Många gånger finns det en vinkel från en spelnyhet som relaterar till hårdvara, typ hur svårt det är att driva Crysis eller numera Flight Simulator. Den här nyheten hade kanske inte något av den vinkeln men Cyberpunk tycker jag ändå är ett undantag då det är så omtalat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Varför skulle jag någonsin titta där?

För att du uppenbarligen är intresserad av spel kanske?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För att du uppenbarligen är intresserad av spel kanske?

Jag skulle redan läsa FZ om jag var intresserad av FZ.

Permalänk

Jag visste inte ens att multiplayer fanns med på kartan, men ja det låter la klokt och lägga det åt sidan. Fixa spelet först och gör de som de gör bäst istället. Multiplayer kommer troligen inte vinna tillbaka deras förtroende heller.