3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Åh herre

Permalänk
Medlem

Alltså finns det ens några som klickar hem grafikkort på sådana ockerpriser? Hoppas de på att kunderna ska fatfingra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Alltså finns det ens några som klickar hem grafikkort på sådana ockerpriser? Hoppas de på att kunderna ska fatfingra?

Vet inte anledningen faktiskt, autogenerat pris efter några konstiga parametrar kanske. Ingen köper för det priset.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på Zotac 3060 OC ? Beställde 18:04 men inte fått något än.. Hade varit intressant och veta vilka som har fått kort än! sett att folk som beställde 18:02 inte fått nått heller

Permalänk

Tänkte fråga om tips, bollar emellan ett 3070 och radeon 6800 och /xt. Radeon har ju 16gb vram, så de kommer man ju längre på, dessutom presterar de bättre än 3070 i de flesta spel.
Vad tycks?
3070 har ju bara 8gb, är det framtidsäkrat verkligen?
(:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Verkar som Proshop har 3 st rtx 360 inne för 7790kr/st!

Fortfarande kvar, kan det vara så att smärtgränsen vad folk är redo att ge ligger på den summan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon134512:

Fortfarande kvar, kan det vara så att smärtgränsen vad folk är redo att ge ligger på den summan?

Går inte att lägga i varukorgen, skulle nog tro att smärtgränsen ligger lite högre än så tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Någon som har koll på Zotac 3060 OC ? Beställde 18:04 men inte fått något än.. Hade varit intressant och veta vilka som har fått kort än! sett att folk som beställde 18:02 inte fått nått heller

Sitter själv i 18:03 klubben på Webhallen. Hade mailkorrespondens med deras support och frågade om man kunde få koll på sin köplats, men det hade de ingen möjlighet att gå ut med. Såatte... ja det är väl bara att snällt sitta ned i båten och rulla fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Någon som har koll på Zotac 3060 OC ? Beställde 18:04 men inte fått något än.. Hade varit intressant och veta vilka som har fått kort än! sett att folk som beställde 18:02 inte fått nått heller

Vilket Zotackort menar du? Jag har fått hem ett gäng, bland annat Twin edge OC, twin edge non OC och AMP edition. La mina beställningar en minut efter release tho.

De är riktiga skitkort dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Någon som har koll på Zotac 3060 OC ? Beställde 18:04 men inte fått något än.. Hade varit intressant och veta vilka som har fått kort än! sett att folk som beställde 18:02 inte fått nått heller

Zotac GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB beställde jag för 4290:- vid 18:02 och jag har fortfarande inte fått något eller hört något från Webhallen. För några veckor sedan så fanns det ingen information om när leverans kunde ske enligt webhallens chatt ☹️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Vilket Zotackort menar du? Jag har fått hem ett gäng, bland annat Twin edge OC, twin edge non OC och AMP edition. La mina beställningar en minut efter release tho.

De är riktiga skitkort dock.

Utveckla gärna vad som gör att du tycker Twin edge OC är ett skitkort.

Permalänk
Medlem

Det är twin edge jag också har beställt, lillebrorsan som ska få det! Skit kort är väll lite att ta i... Zotac har varit med länge.
Pratade med dom i torsdags och då sa han att de skulle få in en batch idag, så har ni tur borde ni få ett snart Hojta gärna när ni får nån bekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Någon som har koll på Zotac 3060 OC ? Beställde 18:04 men inte fått något än.. Hade varit intressant och veta vilka som har fått kort än! sett att folk som beställde 18:02 inte fått nått heller

Fick orderbekräftelse 18:01, webbis. Inget här ännu.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Utveckla gärna vad som gör att du tycker Twin edge OC är ett skitkort.

Hela högen från Zotac var dåliga tyvärr. De går varmt, klockar dåligt och ibland stannar en av de två fläktarna (!!) på mitt twin edge under maxlast. Kortet var uppe på 90 grader och fläkten vägrade gå igång så fick boota om. Totalt livsfarligt sett till komponenternas livslängd.

Jag har köpt ett tjugotal kort ur nvidias 3000-serie och Zotac tar definitivt jumboplatsen.

Edit: man kan inte klaga allt för mycket på dem dock. De var ruskigt billiga kort så det förvånar väl ingen att de presterar som de gör. Enda som jag tycker är tråkigt är att fläktarna fastnar ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hela högen från Zotac var dåliga tyvärr. De går varmt, klockar dåligt och ibland stannar en av de två fläktarna (!!) på mitt twin edge under maxlast. Kortet var uppe på 90 grader och fläkten vägrade gå igång så fick boota om. Totalt livsfarligt sett till komponenternas livslängd.

Jag har köpt ett tjugotal kort ur nvidias 3000-serie och Zotac tar definitivt jumboplatsen.

Det var tråkigt att höra! Får hoppas att det kanske är något de åtgärdat i senare produktionsbatcherna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Fortfarande kvar, kan det vara så att smärtgränsen vad folk är redo att ge ligger på den summan?

Eller att folk hellre köper toppresterande 3080/3090? Skulle jag tro.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Levandebild:

Eller att folk hellre köper toppresterande 3080/3090? Skulle jag tro.

Inte för jag ska köpa något men proshop har ingen köpknapp aktiv på dem. Samma på flera andra produkter hos dem. Finns endast ”meddela mig”...

Möjligt att jag inte fattat hur man skulle kunna beställa men isåfall är jag nog inte ensam om det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inventariet uppdateras kanske inte över helgen.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Det var tråkigt att höra! Får hoppas att det kanske är något de åtgärdat i senare produktionsbatcherna.

3060ti Zotac twin oc jag hade var jätte bra.
Men om de kostar 2 tusen mindre än de andra då får folk tåla lite skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Inte för jag ska köpa något men proshop har ingen köpknapp aktiv på dem. Samma på flera andra produkter hos dem. Finns endast ”meddela mig”...

Möjligt att jag inte fattat hur man skulle kunna beställa men isåfall är jag nog inte ensam om det

Ah, missade den detaljen. De kanske låter några vara inne i lager ett tag för att styra in trafik?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Levandebild:

Ah, missade den detaljen. De kanske låter några vara inne i lager ett tag för att styra in trafik?

Låter troligt

Helt sjukt vilken dålig upplevelse det är att surfa runt på deras sida..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Låter troligt

Helt sjukt vilken dålig upplevelse det är att surfa runt på deras sida..

Jag får aftonbladet.se a la 1998-vibbar av deras sida.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Låter troligt

Helt sjukt vilken dålig upplevelse det är att surfa runt på deras sida..

Jag har varit inne på mer användarvänliga sidor om vi säger så...

Skrivet av Zidious G:

Jag får aftonbladet.se a la 1998-vibbar av deras sida.

Haha!

Permalänk
Medlem

Förslag till admin att slå ihop (ENDAST TIPS)-trådarna till en och samma tråd då det är generell bristvara på korten. Kanske t.o.m slå ihop diskussionstrådarna. Blir lite rörigt med flertalet trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Förslag till admin att slå ihop (ENDAST TIPS)-trådarna till en och samma tråd då det är generell bristvara på korten. Kanske t.o.m slå ihop diskussionstrådarna. Blir lite rörigt med flertalet trådar.

Skulle tro att de flesta har siktet inställt på ett specifikt kort, så det är väl bra att det finns två trådar? För min del hade det gärna fått delas upp i ännu fler.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Charon242:

Förslag till admin att slå ihop (ENDAST TIPS)-trådarna till en och samma tråd då det är generell bristvara på korten. Kanske t.o.m slå ihop diskussionstrådarna. Blir lite rörigt med flertalet trådar.

Överlag rätt skild demografi där vilket lett till de respektive "i lager?"-trådarna från start så jag instämmer med Tengle ovan.
I praktiken är det en tipstråd om 3090 i den ena och 3060/3070 i den andra eftersom 3060 Ti och 3080 lyser med sin frånvaro, så ännu lite mer differentierat.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vil bara komma in med ett tack till @Yaoodo i tipstråden - sitter nu här med ett rykande färskt 3070 ifrån Inet på mitt skrivbord

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Vil bara komma in med ett tack till @Yaoodo i tipstråden - sitter nu här med ett rykande färskt 3070 ifrån Inet på mitt skrivbord

Var det många som hängde på låset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokkke:

Var det många som hängde på låset?

Jag TROR att det var 4-5 st till i bilarna på parkeringen och väntade förutom jag och en annan kille som stod fysiskt framför affären och hängde på låset.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

nice, jag fick MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X OC 12GB för 5690kr nyss, det var bara en i lager

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD