3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tack för en bra förklaring! Kommer man runt detta genom att dra ned fläktarna på kortet och ha bra chassikylning, eller kommer den generella kylningen inte "åt" inne i kortet tillräckligt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av izzie:

Tack för en bra förklaring! Kommer man runt detta genom att dra ned fläktarna på kortet och ha bra chassikylning, eller kommer den generella kylningen inte "åt" inne i kortet tillräckligt?

Lyckas man sänka omgivande temperatur så hjälper det givetvis alltid till.

Burken du tittar på kan dock mycket möjligt vara både relativt tyst och välventilerad, var inte meningen att "skrämma upp" så att säga utan mer förklara den teoretiska skillnaden.

Vet inte hur pass nya maskinerna är men har man tur kanske det finns någon som gjort en video med sin eller någon form av test.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Hajjar Ser ut att bli ett fint bygge!

Tack!

Skrivet av Eken:

Man kommer aldrig hinna, för scalpers och miners behöver de tydligen mer än oss gamers. De spammar F5 12 timmar om dygnet och sitter på bidrag medans vi andra jobbar.

Yes, lyckades tidigare idag iaf.

Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.
Visa historik
ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC
Artikelnr: 325817
1 st à 8 490 kr

@xprt
Tack igen!

Permalänk
Medlem

Sett att man kan konfigurera kompletts a145 och välja ett 3070 asus tuf oc för ett bra pris. Finns massor med 3070 i lager där om man väljer att köpa en hel pc.

https://www.komplett.se/product/1179196/dator-surfplatta/komp...

Edit-
Får ihop tex
5800x
240mm aio
32gb ram
1tb ssd
B550 tuf mb
3070 tuf oc
Phanteks p400
Corsair 650w gold

Monterat för 21500

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu har tydligen @Webhallen på eget bevåg beslutat att avbeställa min order jag lade tidigare på ett 3070 Dual OC.
Hur ser det ut för er andra som beställt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu har tydligen @Webhallen på eget bevåg beslutat att avbeställa min order jag lade tidigare på ett 3070 Dual OC.
Hur ser det ut för er andra som beställt?

Märkligt! Fick iväg en order på ett 3070 tufftuff och den ordern ligger redo för att skickas till butik.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Nu har tydligen @Webhallen på eget bevåg beslutat att avbeställa min order jag lade tidigare på ett 3070 Dual OC.
Hur ser det ut för er andra som beställt?

Har du beställt mycket?
Webhallen har jag inte känt av men Inet har avbeställt min kort efter att jag har köpte ett kort från 3000serier innan. Du vet den som jag hann ta innan dig :).

Permalänk
Skrivet av Eken:

Man kommer aldrig hinna, för scalpers och miners behöver de tydligen mer än oss gamers. De spammar F5 12 timmar om dygnet och sitter på bidrag medans vi andra jobbar.

Vilken fördomar du har om folk.

Tror jag är inte ensam med att få tag på kortet genom att surfa runt vid tråkiga ZOOM/Teams möte. Samt har råd att köpa dessa med min lön, till skillnad från vissa andra som bara gnäller. 3070 är lika bra som 2080ti vilket kostade 12000kr förra året. Så även om de har sålt det för 12000kr så hade det varit slutsålt nu. Om du vill veta galna priser gå och kolla upp den amerkanska ebay. Där kosta det nog 18 000kr. Och då har de inte lika högt moms som oss vilket innebär att inköpspriset var mycket lägre. Jag misstänker att en del av kortet som släpps i Sverige exporteras.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Blueice87:

Har du beställt mycket?
Webhallen har jag inte känt av men Inet har avbeställt min kort efter att jag har köpte ett kort från 3000serier innan. Du vet den som jag hann ta innan dig :).

Det skulle jag nog inte påstå men Inet och Webhallen har väl lite olika förhållning där också, Inet kör tvärs hela sortimentet men inget Webhallen kör vad jag kan läsa mig till.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Man kommer aldrig hinna, för scalpers och miners behöver de tydligen mer än oss gamers. De spammar F5 12 timmar om dygnet och sitter på bidrag medans vi andra jobbar.

Cool kommentar!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av leffeboi:

Cool kommentar!

Skönaste i sammanhanget måste väl ändå vara att han själv jagat både gpuer och mining frame i marknaden..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Skönaste i sammanhanget måste väl ändå vara att han själv jagat både gpuer och mining frame i marknaden..

Haha 😂 sedär ja, det gjorde det ännu roligare!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Skönaste i sammanhanget måste väl ändå vara att han själv jagat både gpuer och mining frame i marknaden..

Skrivet av CusmaR:

Haha 😂 sedär ja, det gjorde det ännu roligare!

Haha 😂 Tror det är någon som behöver lite sol och påskgodis 😏

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu har tydligen @Webhallen på eget bevåg beslutat att avbeställa min order jag lade tidigare på ett 3070 Dual OC.
Hur ser det ut för er andra som beställt?

Låter märkligt..
Fick du något mail med förklaring?

Jag har köpt följande kort på webhallen:

Asus ROG Strix 3080 OC
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X OC 12GB
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB
XFX Radeon RX 6700XT MERC 319 Black
MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G

Plus att jag har aktiv order som jag väntar på som jag missade precis men förmodligen är långt upp i kön:

MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB
ASUS TUF GeForce RTX 3060Ti OC 8GB

Har även ett ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC som ligger för uthämtning (fick mail tidigare idag att det kan hämtas) men det ska jag ge bort till någon gamer, inte någon miner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Låter märkligt..
Fick du något mail med förklaring?

Jag har köpt följande kort på webhallen:

Asus ROG Strix 3080 OC
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X OC 12GB
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB
XFX Radeon RX 6700XT MERC 319 Black
MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G

Plus att jag har aktiv order som jag väntar på som jag missade precis men förmodligen är långt upp i kön:

MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB
ASUS TUF GeForce RTX 3060Ti OC 8GB

Har även ett ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC som ligger för uthämtning (fick mail tidigare idag att det kan hämtas) men det ska jag ge bort till någon gamer, inte någon miner.

Vafals! Har du scalpat hela bunten? Går du på bidrag eller!?

JK

Permalänk
Medlem

Inet fick in 3070 och det tog slut för 9500 kr ganska snabbt. sjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Vafals! Har du scalpat hela bunten? Går du på bidrag eller!?

JK

Sålt alla (eller ja, de flesta har folk hämtat ut själva och betalt i butik) för inköpspris utan att tjäna en endaste krona förutom 3080 ROG Strix men där donerade jag mellanskillnaden (minus lite för bensin till/från Stockholm) och sänkte tom priset då buden blev "för höga" tyckte jag då. Kändes löjligt då (vid release) att han skulle betala 15k för ett jäkla 3080 så han fick ta det för 14k om jag kommer ihåg rätt då jag ändå skulle donera mellanskillnaden så spelade det ingen roll för mig. Tanken var att jag själv skulle köpa ett 3080 i början på året istället men det är ju lättare sagt än gjort nu med facit i hand.

Har dock en order sedan December på ett EVGA 3080 för 9.000kr på Amazon som jag hoppas kommer och det kortet ska jag behålla själv.

Har tjänat lite webhallen XP och SAS-poäng, men det är allt.

Nej, har aldrig mottagit ett bidrag i hela mitt liv. Personligen skulle jag skämmas att gå på bidrag och hade hellre levt på vatten och bröd och haft någon form av heder kvar i behåll. Dock finns det ju folk som av olika anledningar inte kan jobba men jag talar bara för mig själv. Latmaskar på bidrag har jag inte mycket för men folk som har riktiga problem, visst. Började jobba dagen jag gick ut skolan och har gjort 40+ veckor sedan dess. Rätt tragiskt när man tänker efter. #vardagsslaveriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Låter märkligt..
Fick du något mail med förklaring?

Jag har köpt följande kort på webhallen:

Asus ROG Strix 3080 OC
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC
MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X OC 12GB
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB
XFX Radeon RX 6700XT MERC 319 Black
MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G

Plus att jag har aktiv order som jag väntar på som jag missade precis men förmodligen är långt upp i kön:

MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB
ASUS TUF GeForce RTX 3060Ti OC 8GB

Har även ett ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC som ligger för uthämtning (fick mail tidigare idag att det kan hämtas) men det ska jag ge bort till någon gamer, inte någon miner.

Säger som @Calma att det låter märkligt. Står i samma kö för ASUS TUF GeForce RTX 3060Ti OC 8GB då jag inte riktigt hann med vid förra släppet, och den har de inte avbokat trots att de lär sakna levdatum på den.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tag på ett Gigabyte Geforce RTX 3060 12GB GAMING OC från Inet. 6090 spänn. Ska komma på måndag, håller tummarna!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Calma:

Låter märkligt..
Fick du något mail med förklaring?

Nej, inte ett pip.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Från TIPS-tråden:

Skrivet av krait78:

PNY 3060 Single Fan 6199:- 11st kvar i denna stund. Verkar som om folk inte riktigt vill ha en 3060 med bara en fläkt.

https://www.inet.se/produkt/5412162/pny-geforce-rtx-3060-12gb...

Som att man inte kan minea med dem.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Fick äntligen tag på ett Gigabyte Geforce RTX 3060 12GB GAMING OC från Inet. 6090 spänn. Ska komma på måndag, håller tummarna!

Måndag? Då är det annandag Påsk dvs röd dag så lär komma tidigast på tisdag nästa vecka!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Måndag? Då är det annandag Påsk dvs röd dag så lär komma tidigast på tisdag nästa vecka!

Budbee hade leverans på måndag, instabox på tisdag. Man kanske får en trevlig överraskning, vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klogger:

Någon som fått tag på ett MSI 3060 Ti Gaming X Trio efter nyår? Tror jag inte sett något och undrar om MSI ens släpper fler av den modellen. Sitter och väntar på mitt som jag beställde tidig Januari, oklart om det är lång kö eller bara inga kort som existerar.

Jag beställde en den 26/12 från Komplett och den skickades den 6/1. Beställde då en till den 9/1 och den står att den ska komma den 3/5. Så tror ej att kön är jätte lång utan snarare att de producerar väldigt få då jag har svårt att tro att det kan ha lagts super många beställningar mellan min första beställning och min andra!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Beställde ett 4090 den 1/4, får se när det kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=0frNP0qzxQc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anki:

Beställde ett 4090 den 1/4, får se när det kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=0frNP0qzxQc

Cringe

Permalänk
Medlem

Verkar som Proshop har 3 st rtx 360 inne för 7790kr/st!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Verkar som Proshop har 3 st rtx 360 inne för 7790kr/st!

Härligt, instegspris!

Permalänk
Medlem

3060 icke-Ti till nästan samma pris som 3070 fanns för tidigare i veckan. Vilket kap!

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk