RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Proffsmoddare

Tror jag undviker att handla från amd.com i framtiden. Senaste releasen där var ju en total katastrof

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Tror jag undviker att handla från amd.com i framtiden. Senaste releasen där var ju en total katastrof

Jag har inte försökt tidigare, men nu när jag går in bara för att testa hur det fungerar så kan jag inte ens lägga en vara i varukorgen (som är "in stock" då). Blir utmanade att köpa ett grafikkort då oavsett om det kommer några eller inte

Någon som får denna sidan att funka för att lägga saker i en varukorg?
https://www.amd.com/en/direct-buy/se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Enligt kommentarerna på videcardz var det bara en länk till 6800xt sidan på AMD.com. Var det BS alltså? Är inte med i "RED Team" (är det AMDs nyhetsbrev?) så kan inte verifiera.

Skrivet av Hajnyckel:

Den var ny för mig, någon länk har jag inte och förstår inte heller hur man får tag i en sådan, några idéer på det?

Fick mailet och jo det stämmer. Den leder bara till vanliga produktsidan för 6800 XT. Dock går den via någon redirect under explore.amd.com, som kanske gör något magiskt. Denna ser lite mer unik ut men är ärligt talat antagligen bara för att tracka klicks. Liknande URLer används för länkarna till deras twitter etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Den var ny för mig, någon länk har jag inte och förstår inte heller hur man får tag i en sådan, några idéer på det?

PM:a din mail så kan jag ordna det då jag har mailet från AMD och har redan ett RX 6800...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Reiker:

PM:a din mail så kan jag ordna det då jag har mailet från AMD och har redan ett RX 6800...

Tar den gärna också isåfall, om du är villig att dela med dig.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Enligt kommentarerna på videcardz var det bara en länk till 6800xt sidan på AMD.com. Var det BS alltså? Är inte med i "RED Team" (är det AMDs nyhetsbrev?) så kan inte verifiera.

Jag är medlem men har inte fått något mail om detta.

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

Jag har inte försökt tidigare, men nu när jag går in bara för att testa hur det fungerar så kan jag inte ens lägga en vara i varukorgen (som är "in stock" då). Blir utmanade att köpa ett grafikkort då oavsett om det kommer några eller inte

Någon som får denna sidan att funka för att lägga saker i en varukorg?
https://www.amd.com/en/direct-buy/se

Har lyckats lägga grafikkort i varukorgen men senast jag skulle till att signera min order med BankID så stod det "0 kr" så misstänker att det inte fanns några kvar eller så var det så att jag inte hade rätt länk utan gick via amd.com direkt.

Skrivet av Ino:

Fick mailet och jo det stämmer. Den leder bara till vanliga produktsidan för 6800 XT. Dock går den via någon redirect under explore.amd.com, som kanske gör något magiskt. Denna ser lite mer unik ut men är ärligt talat antagligen bara för att tracka klicks. Liknande URLer används för länkarna till deras twitter etc.

Detta var helt nytt för mig så tog och registrerade mig på Team Red men fick inte något bekräftelsemejl, kanske kommer.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Proffsmoddare

Tror vi kan sluta hoppas nu Lär vara lika kaos som sist.
https://www.sweclockers.com/nyhet/31706-amd-slapper-begransad...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror vi kan sluta hoppas nu Lär vara lika kaos som sist.
https://www.sweclockers.com/nyhet/31706-amd-slapper-begransad...

Försökte hugga ett 6700 XT när det släpptes. Lyckades lägga ett i varukorgen men kom inte längre än så... frågan är om man ens ids lägga någon tid och energi till denna releasen då det förmodligen handlar om ännu färre kort.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av weenan:

Försökte hugga ett 6700 XT när det släpptes. Lyckades lägga ett i varukorgen men kom inte längre än så... frågan är om man ens ids lägga någon tid och energi till denna releasen då det förmodligen handlar om ännu färre kort.

Jag kom verifieringsteget, men sen gick deras webbserver ner. Nej jag kommer inte ödsla någon tid på det denna gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i ett 6800 XT för 9999:- för ett tag sen. Det "blir" bara "billigare" och billigare...

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Är det någon som får AMDs affär att funka korrekt i Sverige? Testar med en 5800x och kan inte lyckas komma till köp. rädd för att det blir samma med 6800 XT idag

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Är det någon som får AMDs affär att funka korrekt i Sverige? Testar med en 5800x och kan inte lyckas komma till köp. rädd för att det blir samma med 6800 XT idag

Deras webshop är extremt buggig så det är nog bara gilla läget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hajnyckel:

Har lyckats lägga grafikkort i varukorgen men senast jag skulle till att signera min order med BankID så stod det "0 kr" så misstänker att det inte fanns några kvar eller så var det så att jag inte hade rätt länk utan gick via amd.com direkt.

Vart så där för mig med när jag försökte köpa 6700xt och när man sen gjorde klart sista steget vart man bara skickad till produktsidan och inget köp registrerades.

MEN jag köpte en 5600x där ifrån en dag senare när den fanns i lager och det var inte lika hög belastning som när 6700xt släpptes då när jag skulle signa med bank-id så stod det också 0kr och jag tänkte vafan?! Men gjorde klart alla steg i alla fall och när jag sedan gjort klart sista så vart jag INTE skickad till produktsidan utan om jag kommer i håg rätt till en sida med tack för beställning och order nummer och sånt och kort efter ett email och kollade min internet bank då och såg att pengar reserverats för köpet.

Så att det står 0kr i bank-id betyder inte att det blivit nått fel det man ska ha koll på om man får tack för beställningen sidan efter sista steget.

Sen var dom rätt sega på att skicka varan. Typ 7 dagar innan dom skicka iväg det och då var den framme till mig efter 2 dagar, med DHL kom den.

Permalänk
Medlem

Tar den gärna också isåfall, om du är villig att dela med dig.

PM:a din mailadress så skickar jag.

Skrivet av weenan:

Jag är medlem men har inte fått något mail om detta.

Om du har gmail så låg mailet bland "kampanjer" eller i spamfiltret. Gör som ovanstående om du inte hittar den.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Skrivet av weenan:

Deras webshop är extremt buggig så det är nog bara gilla läget.

Personer på Sweclockers har lyckats köpa direkt från AMD.com när de släppt speciella länkar. Går man den "vanliga vägen" så kan man inte avsluta köpet. Kan inte garantera att länken fungerar i Sverige, men det finns en stor chans att den gör det.

Som jag förstått det så har AMD flera olika webshopar, där den officiella mest är till för att stoppa scalpers(och alla andra). Varorna syns på alla, men går bara avsluta affären i "rätt" shop.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jackss:

Vart så där för mig med när jag försökte köpa 6700xt och när man sen gjorde klart sista steget vart man bara skickad till produktsidan och inget köp registrerades.

MEN jag köpte en 5600x där ifrån en dag senare när den fanns i lager och det var inte lika hög belastning som när 6700xt släpptes då när jag skulle signa med bank-id så stod det också 0kr och jag tänkte vafan?! Men gjorde klart alla steg i alla fall och när jag sedan gjort klart sista så vart jag INTE skickad till produktsidan utan om jag kommer i håg rätt till en sida med tack för beställning och order nummer och sånt och kort efter ett email och kollade min internet bank då och såg att pengar reserverats för köpet.

Så att det står 0kr i bank-id betyder inte att det blivit nått fel det man ska ha koll på om man får tack för beställningen sidan efter sista steget.

Sen var dom rätt sega på att skicka varan. Typ 7 dagar innan dom skicka iväg det och då var den framme till mig efter 2 dagar, med DHL kom den.

Nu blir jag lite ledsen för det du säger kan betyda att det fanns en sportslig chans att jag kunde ha fått ett grafikkort för någon vecka sedan. Attans. Så nästa gång ska jag fullfölja det hela och se vad som händer.
Tack för informationen

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha länken får PM:a mig er mailadress så skickar jag er AMD:s Red Team-mail med den inbakade länken.

Det verkar som att länken börjar fungera vid releasen då den nu bara hoppar till produktsidan för Rx 6800.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som ens kan se det nya kortet?

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag fick nu en "ACCESS DENIED" sida när jag tryckte på länken till shopen xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Inte jag... Det står dock "April 7, 2021 at approximately 6am PST ... 3PM CEST ..". Blir väl att sitta och refresha tills det går från okänt till out of stock

Permalänk
Medlem

Ligger uppe i Amd's shop. Gick från "add to cart" till "out of stock" för en minut sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Ligger uppe i Amd's shop. Gick från "add to cart" till "out of stock" för en minut sedan.

Jag ser fortfarande "Add to cart" även om jag refreshar, men den vill inte lägga något i korgen ändå. Oh well, 10/10 would try again

Permalänk
Medlem

Ligger uppe nu!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

503 Service Temporarily Unavailable

GG AMD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ligger uppe men går inte att lägga i kundvagn??

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Ja jag hann tydligen inte, hade den i kundkorgen och försökte betala men åäö i namn gillade inte deras sida
så fick justera det och sen gick det åt skogen tydligen.

Permalänk
Medlem

"You have been returned to the AMD Store catalog due to a processing issue which may include stock availability."

Och där var det out of stock efter 5 minuter med att inte kunna lägga det i kundvagnen. Verkar som att AMD kör någon distribuerad webbserverlösning och synchningen mellan t.ex. den noden vi kopplar oss till i Sverige och den centrala som har lagersaldo och faktiskt kan sälja var överlastad. Hoppas att någon här lyckades knipa ett ändå!

Permalänk
Medlem

Lyckades få order confirmation screen på ett 6800 XT Midnight Black. Dock ej fått något email ännu, men pengarna är i alla fall dragna. Tog mig en god 30 sekunder att komma igenom google's captcha, mest pga panik.

Vet någon hur lång tid det tar att få mailet? AMD verkar rätt cancellation-glada...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ino:

Lyckades få order confirmation screen på ett 6800 XT Midnight Black. Dock ej fått något email ännu, men pengarna är i alla fall dragna. Tog mig en god 30 sekunder att komma igenom google's captcha, mest pga panik.

Vet någon hur lång tid det tar att få mailet? AMD verkar rätt cancellation-glada...

Det kan ta en stund, så håll dig kall

Visa signatur