Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Hej,

Hittade en jättebra sida som sammanfattade mycket av den information som kommit hittills. Rekommenderar den! Värd en titt. Känns väldigt bra och man blir väldigt spelsugen!

https://diablo2.io/resurrected/

Upplägget på den webbsidan är väldigt svårläst. Allt ligger huller om buller.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Upplägget på den webbsidan är väldigt svårläst. Allt ligger huller om buller.

Ja, men det är bättre än att behöva sammanfatta allt själv?

Permalänk
Konsolgrävare

DIABLO® II: RESURRECTED™ TECHNICAL ALPHA

FAQ

Q: How do I take part in the Technical Alpha?

A: Starting this Friday, a limited amount of PC players who have pre-registered on the Diablo II: Resurrected website will be able to download the Technical Alpha. Invitations to the Technical Alpha will be distributed throughout the day in waves starting at 7:00 AM (PT).

Q: If I’m unable to participate in this Technical Alpha, will I have a chance to participate in a future test?

A: The Diablo II: Resurrected Technical Alpha is only the first test. There will be at least one other chance to participate in a future test.

Q: Are test participants permitted to capture, record, or stream the Diablo II: Resurrected Technical Alpha?

A: Yes, all players are allowed to capture, record, or stream the game throughout the test.

Q: How long will the Technical Alpha last?

A: The Technical Alpha will run until 10:00 AM (PT) on Monday, April 12th. This will allow us to get the right amount of gameplay feedback and client performance data. Reference this Time Zone Converter to identify when the test will end in your region.

Q: Why are there only three classes playable in the Technical Alpha?

A: Diablo II: Resurrected will launch with seven playable classes—the Amazon, Barbarian, Sorceress, as well as the Assassin, Necromancer, Druid and Paladin. Currently, we are focusing our gameplay testing on these three classes. We will be including other classes in the upcoming testing phase.

Q: Why is the Technical Alpha only single-player?

A: Diablo II: Resurrected will launch with multiplayer, however, for the scope of this test we will be focusing on early game systems, the three playable classes, and client performance data. We will be including multi-player in an upcoming playable testing phase.

Q: Why are Acts 1 & II only playable in the Technical Alpha?

A: Diablo II: Resurrected will launch with the full narrative experience of the game, alongside the narrative content of the expansion, Lord of Destruction. For this test, we really want to hone in on early gameplay in the settings of Acts I & II.

Q: Why are the old in-game cinematics in the Technical Alpha? Isn’t Diablo II: Resurrected getting updated cinematics?

A: The old in-game cinematics are placeholder in the Technical Alpha as the updated cinematics are still undergoing development.

Q: Why is the Technical Alpha PC-only? Will console players be able to test Diablo II: Resurrected?

A: Diablo II: Resurrected will be launching on Windows PC, Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, and Xbox Series S. We will be including console players in our future play test phase.

Q: Will my progression from the Technical Alpha carry over to the next test or launch of the game?

A: No, all progression garnered from the Technical Alpha will be nontransferable to later tests or the launch of the game.

Q: Will I be able to load my Diablo II save file into the Technical Alpha?

A: No, save files will not be able to be imported into the Technical Alpha.

Q: Will the Technical Alpha have controller support?

A: The Technical Alpha will have controller support. However, this is still under development so any feedback will be valuable for us during this testing phase.

Q: When will Diablo II: Resurrected be released?

A: We do not have a release to share at this time, but it will be coming in 2021.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-re...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

https://pbs.twimg.com/media/EyTm5kcWEAE09t8.jpg

FAQ

Q: How do I take part in the Technical Alpha?

A: Starting this Friday, a limited amount of PC players who have pre-registered on the Diablo II: Resurrected website will be able to download the Technical Alpha. Invitations to the Technical Alpha will be distributed throughout the day in waves starting at 7:00 AM (PT).

Q: If I’m unable to participate in this Technical Alpha, will I have a chance to participate in a future test?

A: The Diablo II: Resurrected Technical Alpha is only the first test. There will be at least one other chance to participate in a future test.

Q: Are test participants permitted to capture, record, or stream the Diablo II: Resurrected Technical Alpha?

A: Yes, all players are allowed to capture, record, or stream the game throughout the test.

Q: How long will the Technical Alpha last?

A: The Technical Alpha will run until 10:00 AM (PT) on Monday, April 12th. This will allow us to get the right amount of gameplay feedback and client performance data. Reference this Time Zone Converter to identify when the test will end in your region.

Q: Why are there only three classes playable in the Technical Alpha?

A: Diablo II: Resurrected will launch with seven playable classes—the Amazon, Barbarian, Sorceress, as well as the Assassin, Necromancer, Druid and Paladin. Currently, we are focusing our gameplay testing on these three classes. We will be including other classes in the upcoming testing phase.

Q: Why is the Technical Alpha only single-player?

A: Diablo II: Resurrected will launch with multiplayer, however, for the scope of this test we will be focusing on early game systems, the three playable classes, and client performance data. We will be including multi-player in an upcoming playable testing phase.

Q: Why are Acts 1 & II only playable in the Technical Alpha?

A: Diablo II: Resurrected will launch with the full narrative experience of the game, alongside the narrative content of the expansion, Lord of Destruction. For this test, we really want to hone in on early gameplay in the settings of Acts I & II.

Q: Why are the old in-game cinematics in the Technical Alpha? Isn’t Diablo II: Resurrected getting updated cinematics?

A: The old in-game cinematics are placeholder in the Technical Alpha as the updated cinematics are still undergoing development.

Q: Why is the Technical Alpha PC-only? Will console players be able to test Diablo II: Resurrected?

A: Diablo II: Resurrected will be launching on Windows PC, Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, and Xbox Series S. We will be including console players in our future play test phase.

Q: Will my progression from the Technical Alpha carry over to the next test or launch of the game?

A: No, all progression garnered from the Technical Alpha will be nontransferable to later tests or the launch of the game.

Q: Will I be able to load my Diablo II save file into the Technical Alpha?

A: No, save files will not be able to be imported into the Technical Alpha.

Q: Will the Technical Alpha have controller support?

A: The Technical Alpha will have controller support. However, this is still under development so any feedback will be valuable for us during this testing phase.

Q: When will Diablo II: Resurrected be released?

A: We do not have a release to share at this time, but it will be coming in 2021.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23658118/diablo-ii-re...

najs :), synd att man måste vara en streamer och eller har förköpt spelet för att få vara en alpha tester :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

najs :), synd att man måste vara en streamer och eller har förköpt spelet för att få vara en alpha tester :/

Vad menar du, de har ju specifikt sagt att förorder inte har någon som helst betydelse, och det finns såklart inga tecken på att de premierar streamers heller. Även om de gör det dock, så spelar det väl inte så stor roll, så många streamers finns det ju inte?

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem

Som diehard diablo 2 fan tycker jag att en preorder borde vara ett krav för att få testa tech-alpha tbh

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazzie:

Vad menar du, de har ju specifikt sagt att förorder inte har någon som helst betydelse, och det finns såklart inga tecken på att de premierar streamers heller. Även om de gör det dock, så spelar det väl inte så stor roll, så många streamers finns det ju inte?

spelar ju stor roll om dom premierar streamers :/.... minskar ju chansen för att JAG ska bli vald T.T :/... *snyft*

Skrivet av rinosaur:

Som diehard diablo 2 fan tycker jag att en preorder borde vara ett krav för att få testa tech-alpha tbh

efter det som dom gjorde med reforged so spelar det ingen som helst roll om man är en diehard fan eller inte... jag har spelat/spelar MYCKET d2 under min tid på denna jord och tycker fortfarande att det är bland top 3 på alla spel som släppts.. men det är activision blizzard vi snackar om nu :/... jag har 0 förtroende för dom. :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Åhh jag vill också lira alfan, jag har inte fått något mejl ännu men en kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få en invite?
Skulle vara kul om ni berättade om ni hade en förbokning med i så fall.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Någon som lyckats få en invite?
Skulle vara kul om ni berättade om ni hade en förbokning med i så fall.

Jag fick en invite från Blizzard. Har inte förbokat spelet och nådde egentligen inte ens kraven för att starta spelet.. hade Win7 installerat och utan Win10 startar det inte ens. Så jag fick ta ett kliv in i nutiden och installera Win10.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q'aman:

Jag fick en invite från Blizzard. Har inte förbokat spelet och nådde egentligen inte ens kraven för att starta spelet.. hade Win7 installerat och utan Win10 startar det inte ens. Så jag fick ta ett kliv in i nutiden och installera Win10.

dök det upp i launchern från ingenstans eller fick du mail med en kod?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte fått det. Men tror mest du får mail att du har kommit med, och sen att det finns redan aktiverat i Battle.net.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag vet inte med er men är remake:n ganska meh?

Jag jämför mot Demons Souls remake och då upplever jag D2 som väldigt lackluster.

Inser att det är två olika spel men jag tycker inte att det här räcker för att vara en remake.

Såg fram emot det här spelet så mycket med uppdaterad grafik, men grafiken är, om än inte lika mycket, fortfarande utdaterad.

Permalänk
Medlem

Tänk om D2 remake hade sett ut som path of exile 2.

https://youtu.be/LKvKL_xrIXI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag vet inte med er men är remake:n ganska meh?

Jag jämför mot Demons Souls remake och då upplever jag D2 som väldigt lackluster.

Inser att det är två olika spel men jag tycker inte att det här räcker för att vara en remake.

Såg fram emot det här spelet så mycket med uppdaterad grafik, men grafiken är, om än inte lika mycket, fortfarande utdaterad.

Jag är glad att dom inte ändrat något och gjort spelet så lik originalet som möjligt. Priset är väl på högkant för det dom uppdaterat.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

PoE2 är redigt snyggt.
Men dom fick vraka o vräka från grund till slut.
Tror D2 har många begränsningar utöver val av texturer som kan få det att kännas lite utdaterat.
Även om grafiken piffas upp, så måste dom hålla "stilen" till hur D2 var. vilket nog sätter fler begränsningar än vad man tror.

Men sen är saken också den, att man får välja på D2 vanilla VS Resurrected.
Och då tror jag ändå dem flesta är rätt nöjda med de visuella uppgraderingarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är trots allt en remaster och inte remake. Sen är det en del begränsningar eftersom de inte har tillgång till källkoden, och måste göra en "layer" på spelet typ.

Själv är jag väldigt sugen på spela det, började spela Diablo 2 igår. Men att köra i 25fps och med den låg upplösningen, och att musen är 25 fps med gör saken ännu värre stort sett.
Men det jag har sett från Dansgaming, så är jag rätt nöjd med hur det ser ut. Blir ett köp när det kommer, hoppas det kommer väldigt snart bara.
Men blir väl säkert en nov/dec release. :C

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

dök det upp i launchern från ingenstans eller fick du mail med en kod?

Det kom som mail, men ingen kod, bara info om att jag va inbjuden och att jag kunde ladda ner alphan i launchern.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q'aman:

Det kom som mail, men ingen kod, bara info om att jag va inbjuden och att jag kunde ladda ner alphan i launchern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Då hade det inte varit D2 längre.

Just nu är D2 snyggare än alla ARPGs som finns ute, känns som det är över allas förväntningar.

Sen ska det samtidigt fortfarande vara D2 så dom kan inte sväva ut för mycket.

Permalänk
Medlem

man har ju inte ens fått testa än

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Då får dom ju se till att preorder finns också. Webhallen lyser med sin frånvaro t.ex. Är också diehard D2 fan men tänker inte köpa det om det bara släpps digitalt.

Permalänk
Keeper of Traditions

Spelade lite grann, men kom sen ihåg att all progress kommer raderas (såklart) efter helgen, så gav upp det ganska snabbt

Väldigt mycket nostalgi, men verkligen inte värt de €40 det verkar kosta.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Då får dom ju se till att preorder finns också. Webhallen lyser med sin frånvaro t.ex. Är också diehard D2 fan men tänker inte köpa det om det bara släpps digitalt.

Webhallen har misslyckats med alla spel spel jag förbokat hittills, inkl. diablo 3 så där skulle jag inte sätta mina pengar på att få nånting i tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

WoW Classic fick ju bara en digital release så antagligen blir det väl samma med D2R tyvärr!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Webhallen har misslyckats med alla spel spel jag förbokat hittills, inkl. diablo 3 så där skulle jag inte sätta mina pengar på att få nånting i tid.

Tråkigt. Har själv inte haft några sådana problem med andra spel jag bokat via Webhallen vad jag kan minnas, men även om det skulle inträffa berör det inte mig, måste inte spela på releasedagen. Förbokar bara om det ger ngn bonus som tillgång till alphan.

Skrivet av Haziza:

WoW Classic fick ju bara en digital release så antagligen blir det väl samma med D2R tyvärr!

Dock är ju WoW ett always online-spel, D2 har ju däremot singleplayer. Misstänker att det därmed kan behandlas lite annorlunda.

Permalänk
Medlem

För den som missat det.

Dom har nu uppdaterat sidan för Multiplayer Alpha

https://diablo2.blizzard.com/en-us/#masthead

Ingen aning om detta påverkar om man optat in innan eller inte, men kan vara värt att göra om det iså fall

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av stocken:

För den som missat det.

https://i.imgur.com/xvJ51II.png

Ingen aning om detta påverkar om man optat in innan eller inte, men kan vara värt att göra om det iså fall

tack för update!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

För den som missat det.

https://i.imgur.com/xvJ51II.png

Meh... när jag loggade in stog det Technical Alpha... inte multiplayer o.O
Och jag hade redan reggat mig för den som började i fredags

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av rinosaur:

Fast är inte det kontraproduktivt?

Hela poängen med att köra tekniska tester (alfa, beta eller vad man nu än vill kalla det - Så länge det inte är en "demo-beta") är väl att samla in värdefull data från så många oberoende system som möjligt.

Ser inte någon fördel eller reson i att limitera tekniska tester till förbokande spelare, det kan man använda en 'closed-beta' ("demo") för då det är mer som ett smakprov på en färdig produkt och används oftast endast till att samla in information om saker man fortfarande hinner fixa i sista sekund eller för att bedöma potentiella server laster.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >