Permalänk
Medlem

Styra Ubiquiti AP AC Lite

Tjena!

Håller på att bli galen. Har ominstallerat Windows för någon månad sen och nu försöker jag styra min AP AC Lite, men när jag installerat UniFi Controller vill den att jag ska konfigurera allt som att det vore nytt (även fast mitt wifi har tuggat på som vanligt oberoende av datorn). Hur kommer jag åt inställningarna för min AP AC Lite???

Om det är relevant så är den kopplad till en Edgerouter X, och den kommer jag åt via 192.168.1.1 men det är ju inte där jag ändrar Wifi-inställningar.

Permalänk
Medlem

Du får SSH:a till din accesspunkt och köra "set-inform http://x.x.x.x:8080/inform" där x.x.x.x är ip-numret på den dator där du kör controllern. Om du inte vet ssh-lösenord eller har nyckeln får du göra en fabriksåterställning och börja om.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Hade själv ungefär samma problem, men det räckte för mig att kunna konfigurera mina APs genom deras app, UniFi Network. Hade trubbel att hitta dem i appen först, men de fanns under "Standalone devices". Kika på det och se om det räcker, så slipper du kanske fabriksåterställa och göra om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Du får SSH:a till din accesspunkt och köra "set-inform http://x.x.x.x:8080/inform" där x.x.x.x är ip-numret på den dator där du kör controllern. Om du inte vet ssh-lösenord eller har nyckeln får du göra en fabriksåterställning och börja om.

Googlade lite på det men det verkar vara på en något för hög nivå för att vara smidigare än en fabriksåterställning

Skrivet av Thewli:

Hade själv ungefär samma problem, men det räckte för mig att kunna konfigurera mina APs genom deras app, UniFi Network. Hade trubbel att hitta dem i appen först, men de fanns under "Standalone devices". Kika på det och se om det räcker, så slipper du kanske fabriksåterställa och göra om.

Det här lät mer på min nivå, tyvärr så hittar jag den inte varken på det vanliga sättet eller i "standalone devices".

Det får bli en factory reset. Tack ändå hörni!