Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av St3amer:

"Det var bättre förr."

Vad är det med Coca Cola® nu för tiden? Köper man t ex en 1½ l PET så kan man ta tre normalstora glas sen har man en halv flaska avslagen läsk kvar. Så var det väl inte förr?
Och is. Jag köper numera Coke® i 50 cl PET om jag inte kör bil, då är det en 33 cl burk som gäller. När jag dricker PET så fyller jag ett 50 cl glas med is (ismasking på kylen, har haft det sen typ 1982), häller på läsken = kolsyran bort till 80%. WTF liksom, så var det väl inte förr? Eller är det fel på min is?

plastflaskorna var ju tjockare förr, så jag kan tänka mig att de tålde högre tryck så de kunde hålla mer gas.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Stör mig inte på särkilt mycket i vardagen men visst i bilen kan man bli bra tjurig, jobbar på det 😂

Men!!! Vissa unga tjejers ”feminist-tänk” är ju smått otroligt. 2 kvinnliga praktikanter har frågat om inte jag kunde tänka mig eller önskade att vår gemensamma chef var en kvinna istället för en man, detta efter typ en vecka på arbetsplatsen och där vi aldrig träffar chefen. En annan tänker ju inte ens i dom banorna 😂
För övrigt har dom bara träffat chefen när dom skrivit på papper, jobbar inom Bygg och dom har alltså åkt med mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Användning av grus vintertid i Sverige.
Kan inte vi ha saltlösning som restenav världen och slippa ha stenskott som gör hål i AC varje vinter?

Salt inte bara fräter, det ger ett slask på rutorna som försämrar sikten också.

Hål i AC får du av frätning i första hand.

Stenskott orsakas lika mycket av saltet som fräter upp asfalten och som får stenar att fastna i däcken och sedan flyga runt. Saltet tränger ner och skapar frostsprängning.

Permalänk
Medlem

Och varför kan inte alla färgkoda enligt IEC 60062?
Skulle vara mycket enklare att veta vilken busslinje som man ser eller vilket våningsplan man är på i ett P-hus utan att kunna läsa siffrorna - eller behöva skriva siffror överallt.
Orange linje - våning 3. Grön - våning 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av St3amer:

"Det var bättre förr."

Vad är det med Coca Cola® nu för tiden? Köper man t ex en 1½ l PET så kan man ta tre normalstora glas sen har man en halv flaska avslagen läsk kvar. Så var det väl inte förr?
Och is. Jag köper numera Coke® i 50 cl PET om jag inte kör bil, då är det en 33 cl burk som gäller. När jag dricker PET så fyller jag ett 50 cl glas med is (ismasking på kylen, har haft det sen typ 1982), häller på läsken = kolsyran bort till 80%. WTF liksom, så var det väl inte förr? Eller är det fel på min is?

Till att börja med så går Coca-cola bara att dricka "rätt" ur ett Coca-cola glas framtaget av Riedels, de verkar dock inte finnas hos någon annan återförsäljare än på Riedels hemsida längre: https://www.riedel.com/en-us/shop/o-wine-tumbler/coca-cola-24... glaset hjälper till att behålla kolsyran om man häller upp läsken korrekt.

Jag är en absolut fanatiker vad gäller läsk och jag menar på att en stor läskflaska klarar av att öppnas två gånger MAX, sen är det bara att hälla ut. Så har det alltid varit och med viss läsk, typ julmust så är flaska förbrukad efter den öppnades andra gången. För att ens kunna dricka mer än en gång ur samma flaska så krävs det att korken omedelbart skruvas på hårt direkt efter upphällning och varsamt läggs tillbaka i kylen utan att skakas.

Vad gäller is så går det absolut att behålla kolsyran, men då ska läsken först hällas upp mot glasets kant relativt långsamt så att det inte bildas skum vid upphällning. Därefter lägger man i isbitarna en och med någon sekunds mellanrum för att läsken inte ska börja skumma. Har man isen i glaset redan när man häller upp så kan man lika gärna hälla ut skiten med en gång och ta ett glas vatten, det är trots allt godare med vatten än avslgen läsk.

Till sist mitt eget gnäll på ämnet:

Kan folk snälla sluta hälla upp halva glas med läsk om och om igen, kan man inte bara hälla upp ett helt glas på en gång och ta risken att vaska två centiliter om man inte ville ha allt? Nej nej, istället ska man vända flaskan upp och ned som om det vore något jävla timglas, KOLSYRAN FÖRSVINNER(!!) och istället för att vaska två centiliter ur ditt glas så kan vi nu slänga hela jävla flaskan! Sen undrar jag hur jävla svårt det ska vara att hälla i ett jämnt flöde? Flaskan behöver inte vändas fram och tillbaka med läsk som bara skakar runt och blir avslagen, min fyraåring heller för fan vatten mer varsamt än vad folk hanterar läsk. Och NEJ TACK! Jag vill inte ha läsk som legat i kylen i 30min, vem fan förvarar läsk i rumstemperatur och läggger in den i kylen strax före servering?! "Du kan få is i" ja tacka fan för det, men ljummen läsk som man lägger is i blir direkt avslagen och vattnig för guess what, IS SMÄLTER i varm vätska och då kan jag lika gärna dricka vatten. Ska det vara så jävla svårt att behandla läsk med lite respekt??!

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Till att börja med så går Coca-cola bara att dricka "rätt" ur ett Coca-cola glas framtaget av Riedels, de verkar dock inte finnas hos någon annan återförsäljare än på Riedels hemsida längre: https://www.riedel.com/en-us/shop/o-wine-tumbler/coca-cola-24... glaset hjälper till att behålla kolsyran om man häller upp läsken korrekt.

Jag är en absolut fanatiker vad gäller läsk och jag menar på att en stor läskflaska klarar av att öppnas två gånger MAX, sen är det bara att hälla ut. Så har det alltid varit och med viss läsk, typ julmust så är flaska förbrukad efter den öppnades andra gången. För att ens kunna dricka mer än en gång ur samma flaska så krävs det att korken omedelbart skruvas på hårt direkt efter upphällning och varsamt läggs tillbaka i kylen utan att skakas.

Vad gäller is så går det absolut att behålla kolsyran, men då ska läsken först hällas upp mot glasets kant relativt långsamt så att det inte bildas skum vid upphällning. Därefter lägger man i isbitarna en och med någon sekunds mellanrum för att läsken inte ska börja skumma. Har man isen i glaset redan när man häller upp så kan man lika gärna hälla ut skiten med en gång och ta ett glas vatten, det är trots allt godare med vatten än avslgen läsk.

Till sist mitt eget gnäll på ämnet:

Kan folk snälla sluta hälla upp halva glas med läsk om och om igen, kan man inte bara hälla upp ett helt glas på en gång och ta risken att vaska två centiliter om man inte ville ha allt? Nej nej, istället ska man vända flaskan upp och ned som om det vore något jävla timglas, KOLSYRAN FÖRSVINNER(!!) och istället för att vaska två centiliter ur ditt glas så kan vi nu slänga hela jävla flaskan! Sen undrar jag hur jävla svårt det ska vara att hälla i ett jämnt flöde? Flaskan behöver inte vändas fram och tillbaka med läsk som bara skakar runt och blir avslagen, min fyraåring heller för fan vatten mer varsamt än vad folk hanterar läsk. Och NEJ TACK! Jag vill inte ha läsk som legat i kylen i 30min, vem fan förvarar läsk i rumstemperatur och läggger in den i kylen strax före servering?! "Du kan få is i" ja tacka fan för det, men ljummen läsk som man lägger is i blir direkt avslagen och vattnig för guess what, IS SMÄLTER i varm vätska och då kan jag lika gärna dricka vatten. Ska det vara så jävla svårt att behandla läsk med lite respekt??!

Varför dricker ni så mycket sockerlösning, är ni insekter?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Till att börja med så går Coca-cola bara att dricka "rätt" ur ett Coca-cola glas framtaget av Riedels, de verkar dock inte finnas hos någon annan återförsäljare än på Riedels hemsida längre: https://www.riedel.com/en-us/shop/o-wine-tumbler/coca-cola-24... glaset hjälper till att behålla kolsyran om man häller upp läsken korrekt.

Nej, nej, nej! Coca-Cola kan bara drickas ur Donkens Coca-Colaglas. Dvs. de där kampanjsglasen som brukar komma i anslutning till Fotbolls-VM (?). Alla finsmakare vet att Donken är svaret på allt.

(I övrigt ett informativt inlägg av dig, har inget mer gubbgnäll att rikta mot dig 😉)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av St3amer:

"Det var bättre förr."

Vad är det med Coca Cola® nu för tiden? Köper man t ex en 1½ l PET så kan man ta tre normalstora glas sen har man en halv flaska avslagen läsk kvar. Så var det väl inte förr?
Och is. Jag köper numera Coke® i 50 cl PET om jag inte kör bil, då är det en 33 cl burk som gäller. När jag dricker PET så fyller jag ett 50 cl glas med is (ismasking på kylen, har haft det sen typ 1982), häller på läsken = kolsyran bort till 80%. WTF liksom, så var det väl inte förr? Eller är det fel på min is?

Jag försöker köpa enliters cola som dock inte finns överallt. De passar mitt konsumtionsmönster bättre än de större och det känns som om de håller kolsyran bättre, kan bero på att de går åt snabbare dock. Glasflaska är ju att föredra i mina ögon, men de är ofta väldigt dyra.

Permalänk
Medlem

Vad är det för jävla sätt av IT-avdelningen att dra ner VPN-kapaciteten kl 16? Plötsligt blev allt seg som sirap och jag blir utkastad ur databaserna stup i kvarten. Tror de inte att folk jobbar så dags bara för att det är fredag eller vad är det frågan om?

Mutter, mutter, mutter. Bah!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag försöker köpa enliters cola som dock inte finns överallt. De passar mitt konsumtionsmönster bättre än de större och det känns som om de håller kolsyran bättre, kan bero på att de går åt snabbare dock. Glasflaska är ju att föredra i mina ögon, men de är ofta väldigt dyra.

Jag köper oftast 33 och 50cl, dock förbannat dyrt om man inte är på t.ex. Maxi.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av zarkov:

Vad är det för jävla sätt av IT-avdelningen att dra ner VPN-kapaciteten kl 16?

...och för mig blev det tvärt om. Har gnällt som rackarns i flera månader och "plötsligt händer det" och IT meddelade "ett kort avbrott för VPN tjänsten" runt lunch idag och iom det hade man plockat bort "redirect-gateway local def1" från klientkonfigurationen så att ALLA äntligen kör via sin egen hemma-gateway för tuben och spotify. Yay! Latens på över 2 sekunder är mäkta "impregnerande", NO MORE!

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Vad är det för jävla sätt av IT-avdelningen att dra ner VPN-kapaciteten kl 16? Plötsligt blev allt seg som sirap och jag blir utkastad ur databaserna stup i kvarten. Tror de inte att folk jobbar så dags bara för att det är fredag eller vad är det frågan om?

Mutter, mutter, mutter. Bah!

Finns säkert en anledning.

Men när i är inne i jobbgnäll.
Så min vecka. Jag håller på med ett superviktigt arbete och det krånglar, ej mitt fel. Så ringer det någon på telefon och vill ha hjälp med en annan sak, jag säger jag är upptagen, kan tidigast på kvällen. Då blir jag ifrågasatt om jag inte förstår hur viktigt det är att personen får hjälp, varvid jag svarar att förstår, men jag kan inte gå ifrån det jag håller på med just nu för det. Sedan blev det sura miner för att jag ej hjälpte honom.

Det har blivit alldeles för mycket liknande det senaste. Jag har ett möte med kund, flera personer är där. Och sedan kommer det ett riktigt akutärende som jag måste ta precis just då all fördröjning är mycket kostsam. Och det blir att hur man är gör så blir det skit.

Permalänk
Lego Master

Folk som använder (akut) accent ´ istället för apostrof ' för att beskriva ägande på engelska, eller göra slangförkortningar på svenska.

Rätt:
"Joe's coffee shop" eller "Jag tror inte på't"

Fel:
"Joe´s coffee shop" eller "Jag tror inte på´t"
DET SER JU FÖR HELVETE INTE KLOKT UT.

Accent används tex i "idé" eller "supé". Den läggs PÅ bokstäver. Apostrof används MELLAN bokstäver.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Folk som använder (akut) accent ´ istället för apostrof ' för att beskriva ägande på engelska, eller göra slangförkortningar på svenska.

Rätt:
"Joe's coffee shop" eller "Jag tror inte på't"

Fel:
"Joe´s coffee shop" eller "Jag tror inte på´t"
DET SER JU FÖR HELVETE INTE KLOKT UT.

Accent används tex i "idé" eller "supé". Den läggs PÅ bokstäver. Apostrof används MELLAN bokstäver.

Det här, har jag stött på i configfiler där det från början användes apostrof istället för citattecken, alltså ' istället för ".
Men vad som är värre är att någon ändrade i configfilerna från ' till ´ och trots att dessa rader är bortkommenterade i kod eller configfiler så bortser inte programmen från tecknen utan låser sig och ger fel.

Så använd helst inte dessa "accenttecken" överhuvudtaget, utom i Office dokument, pdfer eller möjligen sociala medier.

Jag brukar göra mig besväret att skriva "idé" istället för bara "ide" men i övrigt har jag knappt nån koll på vilka ord som ska ha det.

Skrivet av JohanFlodqvist:

Till att börja med så går Coca-cola bara att dricka "rätt" ur ett Coca-cola glas framtaget av Riedels, de verkar dock inte finnas hos någon annan återförsäljare än på Riedels hemsida längre: https://www.riedel.com/en-us/shop/o-wine-tumbler/coca-cola-24... glaset hjälper till att behålla kolsyran om man häller upp läsken korrekt.

Jag är en absolut fanatiker vad gäller läsk och jag menar på att en stor läskflaska klarar av att öppnas två gånger MAX, sen är det bara att hälla ut. Så har det alltid varit och med viss läsk, typ julmust så är flaska förbrukad efter den öppnades andra gången. För att ens kunna dricka mer än en gång ur samma flaska så krävs det att korken omedelbart skruvas på hårt direkt efter upphällning och varsamt läggs tillbaka i kylen utan att skakas.

Vad gäller is så går det absolut att behålla kolsyran, men då ska läsken först hällas upp mot glasets kant relativt långsamt så att det inte bildas skum vid upphällning. Därefter lägger man i isbitarna en och med någon sekunds mellanrum för att läsken inte ska börja skumma. Har man isen i glaset redan när man häller upp så kan man lika gärna hälla ut skiten med en gång och ta ett glas vatten, det är trots allt godare med vatten än avslgen läsk.

Till sist mitt eget gnäll på ämnet:

Kan folk snälla sluta hälla upp halva glas med läsk om och om igen, kan man inte bara hälla upp ett helt glas på en gång och ta risken att vaska två centiliter om man inte ville ha allt? Nej nej, istället ska man vända flaskan upp och ned som om det vore något jävla timglas, KOLSYRAN FÖRSVINNER(!!) och istället för att vaska två centiliter ur ditt glas så kan vi nu slänga hela jävla flaskan! Sen undrar jag hur jävla svårt det ska vara att hälla i ett jämnt flöde? Flaskan behöver inte vändas fram och tillbaka med läsk som bara skakar runt och blir avslagen, min fyraåring heller för fan vatten mer varsamt än vad folk hanterar läsk. Och NEJ TACK! Jag vill inte ha läsk som legat i kylen i 30min, vem fan förvarar läsk i rumstemperatur och läggger in den i kylen strax före servering?! "Du kan få is i" ja tacka fan för det, men ljummen läsk som man lägger is i blir direkt avslagen och vattnig för guess what, IS SMÄLTER i varm vätska och då kan jag lika gärna dricka vatten. Ska det vara så jävla svårt att behandla läsk med lite respekt??!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd

Måste plocka ner hela avgassystemet, för att kunna ta ner oljetråg för att rengöra oljesilen, sen måste jag även ta bort startmotor för att kunna byta oljetrycksgivare, sen måste jag byta hela oljefällan med och sen plocka ner hela turbo för att undersöka den samt fixa i ordning kobra.

I värsta fall så har topplockspackning gått eller packbox.

Har gjort rent där några gånger.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Fulla grannar (universitetsstudentjävlar) som har koronaparty med en hög av sina kompisar, tjoar, tjimmar, skrattar högt som dårar, stampar och klampar i golvet fram till klockan två på natten...

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Luminous:

Jag brukar göra mig besväret att skriva "idé" istället för bara "ide" men i övrigt har jag knappt nån koll på vilka ord som ska ha det.

Ja, det hoppas jag, eftersom "ide" är något en björn sover i på vintern.
Grundregeln är att om ett ord har en betoning som frångår standard (näst sista stavelsen normalt sett; kommunicEra) så ska man markera den avvikande betoningen med en accent; kommuniké (vilket annars skulle betonas kommunIke).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Vila i frid

IoT. AWS. Cloud. RESTless API. DDOS. Crap! F*ck!
https://sverigesradio.se/artikel/vdn-efter-alkolashaveriet-mi...

Vad händer när någon bestämmer "släpp fångarna loss det är vår" och robotklipparna får nya intressanta direktiv!

Permalänk
Vila i frid

Swish förra veckan. Jobbet idag. Grrr... får'la bli SVT Forum tills någon österut tröttnat på att ddos'a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Och varför kan inte alla färgkoda enligt IEC 60062?
Skulle vara mycket enklare att veta vilken busslinje som man ser eller vilket våningsplan man är på i ett P-hus utan att kunna läsa siffrorna - eller behöva skriva siffror överallt.
Orange linje - våning 3. Grön - våning 5.

Känner mig extremt kränkt som färgblind

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Salt inte bara fräter, det ger ett slask på rutorna som försämrar sikten också.

Hål i AC får du av frätning i första hand.

Stenskott orsakas lika mycket av saltet som fräter upp asfalten och som får stenar att fastna i däcken och sedan flyga runt. Saltet tränger ner och skapar frostsprängning.

Stenskott var väldigt sällsynt förr i tiden då bilar var utrustade med stänkskydd. Nu för tiden så räknas stänkskydd till något som gör bilen ful och det säljs som extratillbehör om et ens finns till modellen. Istället så behöver vi nu en handfull kedjor av företag som kan livnära sig på att laga stenskott och byta vindrutor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Posten ska bara delas ut varannan dag?! Kom igen. Gör ert jobb............

https://www.postnord.se/varannandag

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Lego Master
Skrivet av GLaDER:

Posten ska bara delas ut varannan dag?! Kom igen. Gör ert jobb............

https://i.imgur.com/qwpYqaX.jpg

https://www.postnord.se/varannandag

Folk köper inte tillräckligt med frimärken antar jag. Så går det när kritisk verksamhet har vinstkrav.
¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GLaDER:

Posten ska bara delas ut varannan dag?! Kom igen. Gör ert jobb............

https://i.imgur.com/qwpYqaX.jpg

https://www.postnord.se/varannandag

Skitbra ändring. För ingen är redo att betala mer för att hålla systemet uppe heller. Hur ofta är man i behov av att få brev varje dag? Ytterst sällan, näst intill aldrig ju.

Så länge inte paketen påverkas (och de gör det inte) är det en naturlig ändring när vi inte längre skickar brev.

Permalänk

Gängare som inte flyttar på sig trots man plingar på dem flertalet gånger!

:@ på dem!

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Posten ska bara delas ut varannan dag?! Kom igen. Gör ert jobb............

https://i.imgur.com/qwpYqaX.jpg

https://www.postnord.se/varannandag

Är väl mer upprörd över att dom säljer ut Sverige för att vi ska betala Danmarks skit.

Permalänk
Medlem

Cyklister som tror att plingande och skrik ska ge dem möjlighet att aldrig sakta farten genom att fotgängare automagiskt försvinner när de plingar och skriker OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att man kan skita i att fotgängare har grön gubbe OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att de som kliver av bussen krymper så de (cyklisterna) kan fortsätta utan häsyn till andra.

Det enda som tröstar är att cyklister är lika taskiga mot andra cyklister som de är mot fotgängare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Cyklister som tror att plingande och skrik ska ge dem möjlighet att aldrig sakta farten genom att fotgängare automagiskt försvinner när de plingar och skriker OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att man kan skita i att fotgängare har grön gubbe OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att de som kliver av bussen krymper så de (cyklisterna) kan fortsätta utan häsyn till andra.

Det enda som tröstar är att cyklister är lika taskiga mot andra cyklister som de är mot fotgängare.

Haha
Gående som tror att plingandet som man gör när dom går fem i bredd gäller någon annan.
Gående som får panik om man plingar och skenar kors och tvärs som en flock får i panik.
Gående som sveper en barnvagn helt plötsligt framför en för att dom inte längre tycker om sitt barn?
Gående som blir förbannade då de efter andra plinget tror att det fortfarande gäller någon annan och blir rädd då man bromsar nära dom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serafim:

Cyklister som tror att plingande och skrik ska ge dem möjlighet att aldrig sakta farten genom att fotgängare automagiskt försvinner när de plingar och skriker OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att man kan skita i att fotgängare har grön gubbe OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att de som kliver av bussen krymper så de (cyklisterna) kan fortsätta utan häsyn till andra.

Det enda som tröstar är att cyklister är lika taskiga mot andra cyklister som de är mot fotgängare.

Cyklister som tror att de har företräde mot bilar vid övergångsställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Cyklister som tror att plingande och skrik ska ge dem möjlighet att aldrig sakta farten genom att fotgängare automagiskt försvinner när de plingar och skriker OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att man kan skita i att fotgängare har grön gubbe OCH
Cyklister som tror att plingande och skrik innebär att de som kliver av bussen krymper så de (cyklisterna) kan fortsätta utan häsyn till andra.

Det enda som tröstar är att cyklister är lika taskiga mot andra cyklister som de är mot fotgängare.

Skrivet av Semjonov:

Haha
Gående som tror att plingandet som man gör när dom går fem i bredd gäller någon annan.
Gående som får panik om man plingar och skenar kors och tvärs som en flock får i panik.
Gående som sveper en barnvagn helt plötsligt framför en för att dom inte längre tycker om sitt barn?
Gående som blir förbannade då de efter andra plinget tror att det fortfarande gäller någon annan och blir rädd då man bromsar nära dom.

Stadsbor som tvunget ska trängas på trottoarer och gång/cykelvägar, flytta ut på landet så kan ni ta bilen till och från jobbet utan att störas av trafikstockningar

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850