Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMauser:

Politiker, de bara pratar och pratar, stora ord på twitter och facebook men vägrar att faktiskt ställa krav och lösa problemen. Finns så mycket man kan göra snabbt att det är löjligt men men ska fortsätta försöka styra med ideologi och flosker om att jämställdhet ökar och våld minskar om vi skapar en myndighet till. Är helt övertygad om att man skulle få mycket bättre resultat om invånarna fick bestämma mer själva och använda sina egna pengar. All denna överstatlighet och skatt har gått över styr, politikerna ska ha mindre makt över vardagen (vad man ska äta, köpa osv) inte mer och fokusera på deras skyldigheter som att hålla medborgare i landet trygga.

Men ge dig in i politiken själv och förändra då.

Bara som information, platt demokrati fungerar inte. Alldeles för många vet ingenting, inte ens sitt eget bästa, andra går bara efter sina egna intressen och skiter blankt i andra och somliga bryr sig inte alls av diverse skäl.

Det är mitt gubbgnäll, om alla som gnällde på politiken engagerade sig själva så kanske det skulle bli en förändring, men bara kanske.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Jag skulle nog säga tvärtom (vad gäller småsaker), killgissningen är att "nästan allt" under 2kg går som "brev" i någon form (t.ex. så är även "skicka lätt" "brev").

Men visst stora och tunga paket är oftast "paket"

(Det jag vänder mig mot är att PN försöker ge sken av att det inte kommer påverka det som vi lekmän/privatpersoner uppfattar som paket: när dessa i högsta grad kommer att påverkas!

Även om PN inte ljuger, så är det (enligt min åsikt) åtminstone missvisande/vilseledande att påstå att "paket" inte påverkas, när det som vi privatpersoner uppfattar som paket (men formellt är "brev") kommer att påverkas.

Dessutom så hamnar allt som inte går att pressa in genom brevinkastet hos ICA 1,5 km bort trots beställning av hemleverans ("utdelarens uppgift är inte att kolla om någon är hemma vid utdelningstillfället") om leveransen sköts av PN men om jag beställer hemleverans som sköts av DHL eller UPS så ringer mobilen vid samma situation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Dessutom så hamnar allt som inte går att pressa in genom brevinkastet hos ICA 1,5 km bort trots beställning av hemleverans ("utdelarens uppgift är inte att kolla om någon är hemma vid utdelningstillfället") om leveransen sköts av PN men om jag beställer hemleverans som sköts av DHL eller UPS så ringer mobilen vid samma situation.

Tja, vi har nog alla olika mer eller mindre bra upplevelser av olika fraktbolag. Min upplevelse är att UPS strular rejält, och då handlar det inte om Ica i närheten man får åka till utan någon stort lager i ett industriområde i utkanten av stan.

På senare tid har jag kört mycket instabox, då slipper man härket med att de ska försöka leverera hemma men utan att någonsin faktiskt knacka på, och sen skicka avi eller så. Och man behöver förstås inte stå i kö eller identifiera sig på något sätt, utan bara en kod också öppnas luckan. Men jag har också några butiker med instabox i närheten, nu har till och med den lilla serviceaffären i huset börjat med det så det är i princip lika långt till instaboxen som till brevlådan (som de flyttade från lägenhetsdörren till utomhus på andra sidan gården förra sommaren).

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, vi har nog alla olika mer eller mindre bra upplevelser av olika fraktbolag. Min upplevelse är att UPS strular rejält, och då handlar det inte om Ica i närheten man får åka till utan någon stort lager i ett industriområde i utkanten av stan.

På senare tid har jag kört mycket instabox, då slipper man härket med att de ska försöka leverera hemma men utan att någonsin faktiskt knacka på, och sen skicka avi eller så. Och man behöver förstås inte stå i kö eller identifiera sig på något sätt, utan bara en kod också öppnas luckan. Men jag har också några butiker med instabox i närheten, nu har till och med den lilla serviceaffären i huset börjat med det så det är i princip lika långt till instaboxen som till brevlådan (som de flyttade från lägenhetsdörren till utomhus på andra sidan gården förra sommaren).

Ja, instabox fungerar bra, till och med ganska stora paket kan levereras. Blev också glatt överraskad av Airmee även om det var lite tröttsamt med alla SMS men fort gick det. Vet att inte alla gillar Airmee, bl.a. då föraren oftast inte är pratbar men det gör mig inget, paketen kom fram fort som attan (i mitt fall).

Permalänk
Medlem

Allt som oftast drömmer jag om att flytta från sthlm, men minst lika ofta om att flytta från detta mongoland med sina mongoregler.
Det går inte att köpa vanlig alvedon i en butik, brustabletter går bra men inte vanliga alvedon.
Den vanliga alvedonen går bara att köpa på apotek.
Förmodligen är anledningen att man har sett om man säljer vanlig alvedon i vanliga butiker så ökar terrorbrotten på jorden och plastskräpet i världshaven ökar tiofalt.
Är ju inte så att det är svårt att åka omvägen till ett vanligt apotek och köpa hur mycket som helst, men att det skall behövas.
Vilken hjärndöd amöba är det som kommer på sånt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

Allt som oftast drömmer jag om att flytta från sthlm, men minst lika ofta om att flytta från detta mongoland med sina mongoregler.
Det går inte att köpa vanlig alvedon i en butik, brustabletter går bra men inte vanliga alvedon.
Den vanliga alvedonen går bara att köpa på apotek.
Förmodligen är anledningen att man har sett om man säljer vanlig alvedon i vanliga butiker så ökar terrorbrotten på jorden och plastskräpet i världshaven ökar tiofalt.
Är ju inte så att det är svårt att åka omvägen till ett vanligt apotek och köpa hur mycket som helst, men att det skall behövas.
Vilken hjärndöd amöba är det som kommer på sånt här?

Gissningsvis på grund av att folk tog livet av sig genom att överdosera just Alvedon.
Så det är väl en form av skydd att det inte går att köpa en hel flock lådor på Ica utan man tvingas till Apoteket där personalen kanske ställer frågor om man försöker köpa stora mängder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Gissningsvis på grund av att folk tog livet av sig genom att överdosera just Alvedon.
Så det är väl en form av skydd att det inte går att köpa en hel flock lådor på Ica utan man tvingas till Apoteket där personalen kanske ställer frågor om man försöker köpa stora mängder.

För det är omöjligt att göra samma sak med brustabletter?
Alt handla i fler än en butik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eat:

För det är omöjligt att göra samma sak med brustabletter?
Alt handla i fler än en butik?

Tja det kan verka lite patetiskt som åtgärd mot självmord, men liknande saker fungerar ju i en del fall. Typ att sätta staket på höga broar och så. En del har ju verkligen bestämt sig och finns det inte alvedon och bron har staket så hoppar de väl framför ett tåg eller något, men andra är mer tveksamma egentligen även om de har bestämt sig i stunden, och då kan en mindre motgång göra att man släpper det för tillfället och förhoppningsvis kommer på bättre tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

För det är omöjligt att göra samma sak med brustabletter?
Alt handla i fler än en butik?

Du får kolla med Google, jag sitter inte på alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Gissningsvis på grund av att folk tog livet av sig genom att överdosera just Alvedon.
Så det är väl en form av skydd att det inte går att köpa en hel flock lådor på Ica utan man tvingas till Apoteket där personalen kanske ställer frågor om man försöker köpa stora mängder.

Men varför ska du överhuvudtaget tvingas bli utsatt för förnedringen av apotekspersonalen när du handlar en receptfri produkt? Om man gjort bedömningen att alvedon i tablettform är så infernaliskt farligt bör det väl vara receptbelagt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Men varför ska du överhuvudtaget tvingas bli utsatt för förnedringen av apotekspersonalen när du handlar en receptfri produkt?

Va?

Låter som att du bör besöka ett annat apotek

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Men varför ska du överhuvudtaget tvingas bli utsatt för förnedringen av apotekspersonalen när du handlar en receptfri produkt? Om man gjort bedömningen att alvedon i tablettform är så infernaliskt farligt bör det väl vara receptbelagt?

Jag tror inte de "förnedrar" dig om du köper rimliga mängder Alvedon...

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Men ge dig in i politiken själv och förändra då.

Bara som information, platt demokrati fungerar inte. Alldeles för många vet ingenting, inte ens sitt eget bästa, andra går bara efter sina egna intressen och skiter blankt i andra och somliga bryr sig inte alls av diverse skäl.

Det är mitt gubbgnäll, om alla som gnällde på politiken engagerade sig själva så kanske det skulle bli en förändring, men bara kanske.

Jag tycker det var ett utmärkt gubbgnäll även om det är lite meta gnälla om ett gubbgnäll.

Ang. om jag är politiskt aktiv eller ej så lämnar jag det därhän men man kanske inte ska gissa svaret.

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Medlem

Såg att en del gnäll om posten tidigare.

Efter att jag flyttat har jag gått från tre utlämningställen, där ett var det som 95% av alla paket hamnade på, 300 meter bort.

Nu har jag flyttat och nu får jag/vi paket på fem olika ställen, En Coop nära butik, ett stora Coop, en OKQ8 mack, en kiosk med sammanhängande pizzeria och en butik som säljer typ Lego och spel. Så jag håller på att få ett bryt nu inte bara av fruns shoppingspenderande utan även att tydligen så är det jag som ska köra runt henne och hämta skiten, över halva stan.

Permalänk
Inaktiv

Så va det dags igen.
Inbrott i bilen & fått framlyktorna stulna. Förardörr med ruta sönderslagen.
Teknikern hos skadebesiktning fann blodspår på dörren, troligen från att gm skärt sig i samband med att man krossat rutan.
Men polisen är inte intresserade av dessa blodspår då de är på utsidan av dörren. Vem som helst skulle ju kunna kletat lite blod på dörren så det är inte värt ett skit som bevis tydligen.
Det kommunala hyresbolaget jag hyr av här i Halmstad vägrar sätta upp övervakningskameror trots återkommande problem med stöld av bildelar, inbrott i bilar & bilbränder.
Deras s.k. policy är att de är restriktiva angående kameraövervakning.
Varför? För att de har bestämt sig för det. Inga argument för denna restriktiva policy går att uppbåda, men det är deras policy.
3:e gången på 2 år bilen råkar illa ut på en parkering i ett "bra" område.

FAN för folk som inte kan skaffa sig ett jävla jobb och låta bli att förstöra & stjäla.
Och FAN för lata, fega & överbetalda chefer på den skyddade verksamhet som kommunala bolag är.

Kommer som den unga gubbe man är nu att ligga på & va en jobbig jävel tills HFAB löser problemet.
Några kameror så att man vid brott kan se vilken suspekt bil som kört in på området (återvändsgränd) precis innan brottet inträffar hade varit förebyggande eller om inte annat bra bevisning.
FAAAAAN 😡

Permalänk
Medlem

Beställde hem ny grill, fick den levererad och vid montering så upptäcktes det att fästen för sidobordet inte fanns?
Enligt bilderna i instruktionen så ska dom finnas förmonterade.
Felanmält grillen och ville inte använda den då jag inte vet vad som kommer att hända...

Fördelen(?) är att det kommer snöa under veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Så va det dags igen.
Inbrott i bilen & fått framlyktorna stulna. Förardörr med ruta sönderslagen.
Teknikern hos skadebesiktning fann blodspår på dörren, troligen från att gm skärt sig i samband med att man krossat rutan.
Men polisen är inte intresserade av dessa blodspår då de är på utsidan av dörren. Vem som helst skulle ju kunna kletat lite blod på dörren så det är inte värt ett skit som bevis tydligen.
Det kommunala hyresbolaget jag hyr av här i Halmstad vägrar sätta upp övervakningskameror trots återkommande problem med stöld av bildelar, inbrott i bilar & bilbränder.
Deras s.k. policy är att de är restriktiva angående kameraövervakning.
Varför? För att de har bestämt sig för det. Inga argument för denna restriktiva policy går att uppbåda, men det är deras policy.
3:e gången på 2 år bilen råkar illa ut på en parkering i ett "bra" område.

FAN för folk som inte kan skaffa sig ett jävla jobb och låta bli att förstöra & stjäla.
Och FAN för lata, fega & överbetalda chefer på den skyddade verksamhet som kommunala bolag är.

Kommer som den unga gubbe man är nu att ligga på & va en jobbig jävel tills HFAB löser problemet.
Några kameror så att man vid brott kan se vilken suspekt bil som kört in på området (återvändsgränd) precis innan brottet inträffar hade varit förebyggande eller om inte annat bra bevisning.
FAAAAAN 😡

Jag hade en gammal folka en gång i tiden och tog bort allt som gick att stjäla och lämnade ett fönster öppet så tjuvarna skulle kunna gå igenom bilen och själva konstatera att det inte fanns något att ta. Trots det var det någon pundare som slog sönder en sidoruta och skar sönder sätena i ilska över att inte hitta något att ta.

Permalänk

Jävla dum datorteknik.
Nu man jobbar hemifrån så blir man fullkomligt sönderbombaderat med alla jävla mail, meddelande och annat som folk skickar. Vissa saker är viktiga så man måste kolla dem. Detta borde gå lösa på något sätt folk får använda bättre system för ej så viktiga saker.

Självklart har jag en mobil och smartklocka som också får dessa meddelande och det är skitbra vid vissa tillfällen. Mobilen när jag är är ute. Och smartklockan är bra om man text cyklar och får ett viktigt meddelande.

Men det jag inte alls gillar är man får t.ex ett mail på datorn, man öppnar och läser mailet och har hanterat detta. Efter ett stund plingar det till i mobilen för det har kommit ett nytt mail, man öppnar mobilen och kolla och ser att det var exakt samma mail som jag redan har läst. Sedan går det en ännu längre stund och så plingar det till i ens smartklocka och gissa vad som är där?
Detta går fint om det bara är ett eller ett par mail om dagen, men när det är hundratals mail och meddelande man får så blir jag galen. Det blir för mig att ta bort smartklockan när jag jobbar, lägga mobilen en bra bit ifrån.

*edit*
Jag är absolut inget Apple fan. Men jag ser om samma tillverkare har precis allt man äger inklusive kalsongerna. Så borde de kunna få till så att de bättre samspelas med varandra och även talar om att visst det är ett nytt meddelande, men det är redan hanterat så plinga ej till utan låt det bara finnas i historyn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon236072:

Så va det dags igen.
Inbrott i bilen & fått framlyktorna stulna. Förardörr med ruta sönderslagen.
Teknikern hos skadebesiktning fann blodspår på dörren, troligen från att gm skärt sig i samband med att man krossat rutan.
Men polisen är inte intresserade av dessa blodspår då de är på utsidan av dörren. Vem som helst skulle ju kunna kletat lite blod på dörren så det är inte värt ett skit som bevis tydligen.
Det kommunala hyresbolaget jag hyr av här i Halmstad vägrar sätta upp övervakningskameror trots återkommande problem med stöld av bildelar, inbrott i bilar & bilbränder.
Deras s.k. policy är att de är restriktiva angående kameraövervakning.
Varför? För att de har bestämt sig för det. Inga argument för denna restriktiva policy går att uppbåda, men det är deras policy.
3:e gången på 2 år bilen råkar illa ut på en parkering i ett "bra" område.

FAN för folk som inte kan skaffa sig ett jävla jobb och låta bli att förstöra & stjäla.
Och FAN för lata, fega & överbetalda chefer på den skyddade verksamhet som kommunala bolag är.

Kommer som den unga gubbe man är nu att ligga på & va en jobbig jävel tills HFAB löser problemet.
Några kameror så att man vid brott kan se vilken suspekt bil som kört in på området (återvändsgränd) precis innan brottet inträffar hade varit förebyggande eller om inte annat bra bevisning.
FAAAAAN 😡

Medans låsen i min Volvo var trasiga så jag låste den inte på säkert ett år och fick behålla stereo och allt annat... Livet är orättvist.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jävla dum datorteknik.

Om det är rackarns brådis eller komplicerat ringer man. Läser mail gör man via datorn efter en paus/fika/kaffe. Mobilen är för brådissamtal och bankid. Smartklockan är för... well, någon annan, inte mig iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jävla dum datorteknik.
Nu man jobbar hemifrån så blir man fullkomligt sönderbombaderat med alla jävla mail, meddelande och annat som folk skickar. Vissa saker är viktiga så man måste kolla dem. Detta borde gå lösa på något sätt folk får använda bättre system för ej så viktiga saker.

Självklart har jag en mobil och smartklocka som också får dessa meddelande och det är skitbra vid vissa tillfällen. Mobilen när jag är är ute. Och smartklockan är bra om man text cyklar och får ett viktigt meddelande.

Men det jag inte alls gillar är man får t.ex ett mail på datorn, man öppnar och läser mailet och har hanterat detta. Efter ett stund plingar det till i mobilen för det har kommit ett nytt mail, man öppnar mobilen och kolla och ser att det var exakt samma mail som jag redan har läst. Sedan går det en ännu längre stund och så plingar det till i ens smartklocka och gissa vad som är där?
Detta går fint om det bara är ett eller ett par mail om dagen, men när det är hundratals mail och meddelande man får så blir jag galen. Det blir för mig att ta bra smartklockan när jag jobbar, lägga mobilen en bra bit ifrån.

*edit*
Jag är absolut inget Apple fan. Men jag ser om samma tillverkare har precis allt man äger inklusive kalsongerna. Så borde de kunna få till så att de bättre samspelas med varandra och även talar om att visst det är ett nytt meddelande, men det är redan hanterat så plinga ej till utan låt det bara finnas i historyn.

Stäng av notifikationer för mail, kolla när du har tid. Jag har gjort det både på jobbtelefon och privat. Finns ingen som förväntar sig omedelbart svar på mail ändå, sånt har man telefonsamtal till.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Aphex:

Stäng av notifikationer för mail, kolla när du har tid. Jag har gjort det både på jobbtelefon och privat. Finns ingen som förväntar sig omedelbart svar på mail ändå, sånt har man telefonsamtal till.

This! Förstår inte att så många envisas att ha notifikationer påslaget för mer eller mindre allt, både på telefon och dator.

Edit: om det nu inte är viktiga notifikationer

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Avstängd

Någon mer än jag som är trött på all reklam på varje nätsida?
Det som gör mig mest less är när man exempelvis surfar in på en sida och man trycker sig vidare innan hela sidan hunnit laddats, ofta kommer reklamen sist och gör då att hela sidan att hoppar ner ett hack och trycket då kommer på reklamen och man måste stänga ner någon skitsida innan man kommer dit man vill.

Jag förstår att reklam behövs för att alla sidor ska underhållas och hostas som kostar pengar men less blir man ändå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Stäng av notifikationer för mail, kolla när du har tid. Jag har gjort det både på jobbtelefon och privat. Finns ingen som förväntar sig omedelbart svar på mail ändå, sånt har man telefonsamtal till.

Skrivet av FLAXMANNEN:

This! Förstår inte att så många envisas att ha notifikationer påslaget för mer eller mindre allt, både på telefon och dator.

Edit: om det nu inte är viktiga notifikationer

Håller helt med er. Det första jag gör när man tar hem en ny app är att stoppa alla former av notiser. Det enda jag har nu är SMS och messenger som får låta och på jobbmail och LinkedIn så är det bara en siffra men utan ljud.

Det värsta jag vet är folk man sitter och pratar med där Facebook eller liknande plingar till var tredje sekund och personen bara måste se vad det är som kommit, oftast något skit. Har inte hoppat på Facebook, Insta, twitter eller annat och det är rätt skönt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Någon mer än jag som är trött på all reklam på varje nätsida?
Det som gör mig mest less är när man exempelvis surfar in på en sida och man trycker sig vidare innan hela sidan hunnit laddats, ofta kommer reklamen sist och gör då att hela sidan att hoppar ner ett hack och trycket då kommer på reklamen och man måste stänga ner någon skitsida innan man kommer dit man vill.

Jag förstår att reklam behövs för att alla sidor ska underhållas och hostas som kostar pengar men less blir man ändå.

Det här stör jag mig extremt mycket på, framförallt på nyhetssidor som jag dessutom betalar för. Då tycker jag att reklamen borde kunna få försvinna.

Ett annat relaterat problem är nyhetssidor som har annonser som dessutom är stylade som övriga nyheter samt har en rubrik formulerat som om det var en artikel (med en liten, diskret "Annons"-märkning). Förstår inte att nyhetssidorna själva vill att folk ska bli förvirrade över vad som är tidningens innehåll och vad som är en annons.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoL_:

Det här stör jag mig extremt mycket på, framförallt på nyhetssidor som jag dessutom betalar för. Då tycker jag att reklamen borde kunna få försvinna.

Ett annat relaterat problem är nyhetssidor som har annonser som dessutom är stylade som övriga nyheter samt har en rubrik formulerat som om det var en artikel (med en liten, diskret "Annons"-märkning). Förstår inte att nyhetssidorna själva vill att folk ska bli förvirrade över vad som är tidningens innehåll och vad som är en annons.

Det är just ofta på nyhetssidor detta uppkommer. Nu är jag för snål för att betala för denna typ av sidor så får väl leva med att reklamen finns där men se då för fasen till att platsen för reklam redan är bestämd och att som du skriver, man verkligen ser att det är reklam.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Någon mer än jag som är trött på all reklam på varje nätsida?
Det som gör mig mest less är när man exempelvis surfar in på en sida och man trycker sig vidare innan hela sidan hunnit laddats, ofta kommer reklamen sist och gör då att hela sidan att hoppar ner ett hack och trycket då kommer på reklamen och man måste stänga ner någon skitsida innan man kommer dit man vill.

Jag förstår att reklam behövs för att alla sidor ska underhållas och hostas som kostar pengar men less blir man ändå.

Yes. På telefonen är det ännu värre, jag har flera sidor som timar det "perfekt" så att varenda gång man klickar på något så hoppar allt precis efteråt och klicket blir på reklamen istället. Jag misstänker att det är medvetet för att få fler klick. GP är värst på detta i mina ögon, men deras sida är kass på alla möjliga vis så jag förstår inte hur de kan gå runt. Det tar exempelvis minst tio sekunder innan sidan börjar ladda oavsett dator, telefon, vpn, 4G, Googles DNS, internetleverantörens, jobbets.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Yes. På telefonen är det ännu värre, jag har flera sidor som timar det "perfekt" så att varenda gång man klickar på något så hoppar allt precis efteråt och klicket blir på reklamen istället. Jag misstänker att det är medvetet för att få fler klick. GP är värst på detta i mina ögon, men deras sida är kass på alla möjliga vis så jag förstår inte hur de kan gå runt. Det tar exempelvis minst tio sekunder innan sidan börjar ladda oavsett dator, telefon, vpn, 4G, Googles DNS, internetleverantörens, jobbets.

Jag läser inte GP men har problemet mest hos Avanza. Precis när man ska trycka "logga in" så hoppar rutan ner och man kommer in på något ointressant bolags sida om fondförvaltning eller dyligt. Vilken form av uppkoppling gör ingen skillnad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Jag läser inte GP men har problemet mest hos Avanza. Precis när man ska trycka "logga in" så hoppar rutan ner och man kommer in på något ointressant bolags sida om fondförvaltning eller dyligt. Vilken form av uppkoppling gör ingen skillnad.

Jo jag förstår inte att de inte har löst detta problem. När jag pluggade webdesign, på gymnasiet på nittiotalet, så var det ju en grundsak, definiera hur stora bilder och liknande är så att webbläsaren kan rendera sidan korrekt utan dem och låta dem ladda i lugn och ro typ. Idag borde det vara mindre viktigt då vi har snabbare uppkopplingar, men annonser laddas ju från diverse konstiga nätverk i bakgrunden så där borde det finnas kvar.

Uppkopplingen tänkte jag inte skulle göra någon skillnad för det här just, mer för problemet att det tar sån sjuk tid för sidan att börja ladda.

Edit: Jag rekommenderar heller inte att någon läser GP, eller i alla fall inte betalar för det. Det är en rätt kass tidning. Men tjejens föräldrar prenumererar så jag har gratis access, och det är ju den enda egentliga lokaltidningen här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Jo jag förstår inte att de inte har löst detta problem. När jag pluggade webdesign, på gymnasiet på nittiotalet, så var det ju en grundsak, definiera hur stora bilder och liknande är så att webbläsaren kan rendera sidan korrekt utan dem och låta dem ladda i lugn och ro typ. Idag borde det vara mindre viktigt då vi har snabbare uppkopplingar, men annonser laddas ju från diverse konstiga nätverk i bakgrunden så där borde det finnas kvar.

Uppkopplingen tänkte jag inte skulle göra någon skillnad för det här just, mer för problemet att det tar sån sjuk tid för sidan att börja ladda.

Edit: Jag rekommenderar heller inte att någon läser GP, eller i alla fall inte betalar för det. Det är en rätt kass tidning. Men tjejens föräldrar prenumererar så jag har gratis access, och det är ju den enda egentliga lokaltidningen här.

Man tycker ju verkligen att utvecklingen borde ha kommit så långt att systemet redan från början vet vilken reklambanner som ska in för att då bereda plats för skiten men tyvärr har ingen lyckats med det. Vi på jorden satsade pengar på att kunna åka till Mars istället

På den gamla goda tiden fick man vänta tre minuter på att en sida skulle laddas bara för att någon hade lagt in en rörlig gif som skulle få ett flygplan att åka över skärmen (Jag hade den på min hemsida men den kom nog aldrig längre än så)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10