PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Det är såklart jättesnällt att många delar med sig av koder och annat som ger folk möjlighet att få tag på sin hårdvara.
Tyvärr ställer detta även till en del för alla andra då faktiska tips om lagorsaldon/möjligheter och annan bra info bokstavligen drunknar i brus i form av tiggeri efter koder.

Vi har även många som prenumererar på tråden och får en massa notiser ”i onödan”.

I grunden vill jag verkligen att vi som community hjälper varandra att få ta del av det underbara nörderi som är teknik men den här tråden är inte rätt ställe.
Vi får se om vi kan komma på ett bättre sätt ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av swifter87:

Testa kolla senaste 6 månaderna ..

Det fungerade för mig också! Bra tips!

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Kommer den så fort kommer jag bli otroligt glad!

EDIT:
Stod det inte något "inom 1v" i mailet?

EDIT 2:
Stod inte i mailet, men har för mig det stod när man beställde eller liknande?

Hoppas idag! Att dom skickar.

Permalänk
Medlem

Jag har "leverans påbörjad" hos MM, skickas från centrallager i Stockholm så hoppas kanske på morgondagen.

EDIT: supporten kan inte ge några indikationer om när det skickas, mer än att lagret jobbar hårt med att få ut allt.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Är det flera som saknar sin PS5 beställning under "Mina kvitton/beställningar" på MediaMarkts hemsida?

Så var det för mig med, men väljer man "Senaste 6 månaderna" så dyker den upp.

EDIT: ser nu att det redan nämnts.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ni som inte har för avsikt att köpa en, skriv inte upp er.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har anmält mig men fått inget bekräftelse mail. Hoppas det fungerar ändå

Permalänk
Skrivet av NoxValen:

Har anmält mig men fått inget bekräftelse mail. Hoppas det fungerar ändå

Samma här, 50 min sedan jag klickade
Nog lugnt, vågar inte lägga in en till då de kanske tror att jag fular för ökad chans att vinna.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MitchConnor:

Samma här, 50 min sedan jag klickade
Nog lugnt, vågar inte lägga in en till då de kanske tror att jag fular för ökad chans att vinna.

Lycka till!

Jag var redan medlem tidigare men det står att det spelar ingen roll. Knappen var gråtonad först men efter några försök att skriva in min e-post var det möjligt att anmäla sig. Så jag hoppas bara att det fungerar.

Tack och lycka till själv 😁

Permalänk
Skrivet av NoxValen:

Har anmält mig men fått inget bekräftelse mail. Hoppas det fungerar ändå

Det står att om man redan är medlem så får man ingen bekräftelsemail men man är med i utlottningen. Fick inte heller Mail, håller tummarna tills på onsdag! Lycka till alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dj_komodo:

Det står att om man redan är medlem så får man ingen bekräftelsemail men man är med i utlottningen. Fick inte heller Mail, håller tummarna tills på onsdag! Lycka till alla!

Fan. Jag har fått bekräftelse nu efter jeg försökte igen. Betyder detta att min anmälan raderas? 😨 Något jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Även jag har följt den här tråden under en längre tid men har inte kommenterat i forumet på väldigt länge. Trodde jag lyckades få tag i en konsol när netonnet släppte men var en av de olyckliga som inte fick en som lyckats boka. Gör ett försök till på Elgiganten här nu och hoppas att det ska gå bättre. Apropå netonnet, de borde väl få en batch till snart, sitter ju på en bokad och betald där om jag inte lyckas få tag på en på annat vis.

Permalänk
Medlem

Tjena är det fler som beställt från mediamarkt och inte fått en orderbekräftelse?
Har blivit godkänd via santander och även pris på deras hemsida från mediamarkt, men inget på mediamarkt eller bekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Tjena är det fler som beställt från mediamarkt och inte fått en orderbekräftelse?
Har blivit godkänd via santander och även pris på deras hemsida från mediamarkt, men inget på mediamarkt eller bekräftelse.

Santander? Missade du att fylla i din kod som du fick av dom?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av charmless:

Jag har "leverans påbörjad" hos MM, skickas från centrallager i Stockholm så hoppas kanske på morgondagen.

EDIT: supporten kan inte ge några indikationer om när det skickas, mer än att lagret jobbar hårt med att få ut allt.

Nu står det också "leverans påbörjad" för mig!
Jag la min order 25.04.2021 kl ~21.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Nu står det också "leverans påbörjad" för mig!
Jag la min order 25.04.2021 kl ~21.

Var ser man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Santander? Missade du att fylla i din kod som du fick av dom?

Ja jag fyllde i koden jag hade vunnit och allt gick igenom, valde santander delbetalning och fick bekräftelse och godkänd av dom på mejlen. Ingenting från mediamarkt alls.
Gick in igår och dubbelkollade och även loggade in på santander, där står det att det e en delbetalning igång från mediamarkt men fortf ingen bekräftelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av bramamen:

Var ser man det?

Jag var tvungen att logga in på MM via datorn.
Syns inte på mobilversionen av någon anledning..
Ska synas på om du går in på "Mina kvitton".

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan men är det inte bättre ta detta med MMs kundtjänst?

Skrivet av Eliaswho:

Ja jag fyllde i koden jag hade vunnit och allt gick igenom, valde santander delbetalning och fick bekräftelse och godkänd av dom på mejlen. Ingenting från mediamarkt alls.
Gick in igår och dubbelkollade och även loggade in på santander, där står det att det e en delbetalning igång från mediamarkt men fortf ingen bekräftelse

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Inte för att vara sådan men är det inte bättre ta detta med MMs kundtjänst?

Jo det har jag gjort, väntar på återkoppling.
Men frågade om någon annan hade haft samma problem.

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Nu står det också "leverans påbörjad" för mig!
Jag la min order 25.04.2021 kl ~21.

Samma för mig! Hoppas på onsdag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VapidLinus:

Jag är också nyfiken/ivrig!

Har det konkret sagt att de ska skickas idag?

Antar bara att den kommer skickas idag innan lunch. Och med deras "expressfrakt" så borde den komma imorgon eller på onsdag beroende på vart man bor.

Ligger på lagret och kommer iväg ikväll med Postnord , dom trodde jag skulle ha det tills onsdag/ torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeefo:

Ligger på lagret och kommer iväg ikväll med Postnord , dom trodde jag skulle ha det tills onsdag/ torsdag

Grymt!
Bara att invänta bekräftelsen från PostNord då

Permalänk
Skrivet av Zeefo:

Ligger på lagret och kommer iväg ikväll med Postnord , dom trodde jag skulle ha det tills onsdag/ torsdag

Toppen! 😁

Permalänk
Medlem

Var det någons PS5a som blev skickad igår från MM?
Jag har inte fått någon uppdatering, dock så fungerar "Se kvitto" knappen det gjorde den inte igår.

Permalänk
Medlem

Min order från Power.se
Paketet ska till Eskilstuna. Postnord är bäst 😂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Protip: Om ett av ens inlägg raderas av oss är det generellt osmart att posta samma sak igen

Undrar man varför ens inlägg raderades eller ändrades är det bara att kontakta oss i länken i min signatur ⬇️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Var det någons PS5a som blev skickad igår från MM?
Jag har inte fått någon uppdatering, dock så fungerar "Se kvitto" knappen det gjorde den inte igår.

Nej min verkar dom inte ens upplyst postnord om än (om det är dom som används).
Känns inte som om deras express-frakt skulle vara något som man vill betala extra för

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Sen tidigare erfarenheter av mediamarkts ''Leverans påbörjad'' så står det så oavsett om man får produkten om 2 dagar eller om 2 månader. Så jag tror inte det betyder mer än att beställningen är mottagen.