PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Jag fick min ps5 för ca 2 månader och blev utvald på EG utlottning idag. Jag har en kompis som har jagat en ganska länge men han bor ca 40 mil ifrån mig. Frågan är kan man ge han koden, eller måste jag beställa den till min adress?

Det bästa är att beställa hem till dig. Undvik möjligheten att EG raderar din beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoxValen:

Det bästa är att beställa hem till dig. Undvik möjligheten att EG raderar din beställning.

Ja om ni har möjlighet att frakta det 40 min är det väl lika bra.

Insåg precis att jag citerar fel person, men gissar att rätt person ser detta...

Permalänk
Medlem

Har en vän som vunnit 2 standard och 1 digital via utlottning, andra har inte haft nån tur alls.

Intressant hur intresset för detta skulle vara
Om elgiganten gick ut med hur många konsoler de faktiskt lottar ut. Om de är 100 per omgång så är det ganska fult att köra detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Har en vän som vunnit 2 standard och 1 digital via utlottning, andra har inte haft nån tur alls.

Intressant hur intresset för detta skulle vara
Om elgiganten gick ut med hur många konsoler de faktiskt lottar ut. Om de är 100 per omgång så är det ganska fult att köra detta.

Som en person som inte vunnit ännu, har en halvtrasig ps4 och nyligen flyttat från vänner och familj och har inget annat intresse... kan jag tycka att detta är smått provocerande... ja

Permalänk

Tack för svar! Jag beställde den till mig, pallar inte riskera att den försvinner. Han blev så glad att han ville komma hit till stockholm och hämta den (samt hälsa på då haha). 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Tack för svar! Jag beställde den till mig, pallar inte riskera att den försvinner. Han blev så glad att han ville komma hit till stockholm och hämta den (samt hälsa på då haha). 😄

Kul med besök och ps4! Två flugor i en smäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omsolit:

De skriver att de ev tar bort beställning om de ser att det inte är till den som vunnit lotten. Men drygt att frakta 40mil

Jag hade åkt fram och tillbaka bara för att hämta 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Har en vän som vunnit 2 standard och 1 digital via utlottning, andra har inte haft nån tur alls.

Intressant hur intresset för detta skulle vara
Om elgiganten gick ut med hur många konsoler de faktiskt lottar ut. Om de är 100 per omgång så är det ganska fult att köra detta.

Vet att mm lottade ut 1500, enligt killen från kundtjänst iaf

Permalänk
Medlem

Detta kanske har konstaterats redan- pratade med Elgiganten. Dom har ingen info om antal enheter och kan inte lämna någon info i överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Hej, gör mitt första nyfikna inlägg

Någon som valt ”hämta i butik” från MM och hört något?

// keffur

Permalänk
Medlem

Är en av de olyckliga som inte blev utvald också…
Men eftersom man som vinnare ”bara” har till kl 20 ikväll på sig att göra ett köp, om det är nån som mot all förmodan vunnit och inte hinner innan dess, går de konsolerna vidare till ny lottning då. Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Inte fått någon bekräftelse om jag fått eller ej. Fler som råkat ut för detta?

Permalänk
Skrivet av Ukeitaro:

Är en av de olyckliga som inte blev utvald också…
Men eftersom man som vinnare ”bara” har till kl 20 ikväll på sig att göra ett köp, om det är nån som mot all förmodan vunnit och inte hinner innan dess, går de konsolerna vidare till ny lottning då. Nån som vet?

Så har det varit innan.

Permalänk

Nehepp utan igen då.. Hoppas att det blir en ny lottning med dom som e inte blev köpta innan 20 då, men chansen är väl minimal 😢😓 alltså undra hur många enheter dom egentligen hade???... jag vet 8st vänner/familj, arbetskollegor som ingen vann på lotteriet. Dom måste fått tusentals nya medlemmar genom detta. MM verkar haft fler konsoler iallafall.

Permalänk

Vart lägger MM ut utlottningen? Instagram, på deras hemsida? Så man är redo på nästa 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Inte fått någon bekräftelse om jag fått eller ej. Fler som råkat ut för detta?

Samma här, har inte fått något mail överhuvudtaget från Elgiganten. Läste tidigare i tråden att även de som inte väljs ut får ett mail.

Permalänk

Några fler som beställt från MM och inte fått din PS5a skickad än? Beställde fre 23/4 17.30.

EDIT: nu har den poppat upp i postnord appen. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Samma här, har inte fått något mail överhuvudtaget från Elgiganten. Läste tidigare i tråden att även de som inte väljs ut får ett mail.

Jag har 2 vänner som inte heller fått vare sig bekräftelse på att deras anmälan registrerats, eller något "grattis-", eller "tyvärr"-mail.

Permalänk

Elgiganten måste fått in mycket standard, alla 4 polare som ställde upp i utlottningen fick en kod. Men då ska det sägas att dom blitt utan alla tidigare utlottningar.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av RispojkeN:

Några fler som beställt från MM och inte fått din PS5a skickad än? Beställde fre 23/4 17.30.

Jag har inte heller fått..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RispojkeN:

Några fler som beställt från MM och inte fått din PS5a skickad än? Beställde fre 23/4 17.30.

Jag sitter också utan besked om skickat kolli.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RispojkeN:

Några fler som beställt från MM och inte fått din PS5a skickad än? Beställde fre 23/4 17.30.

Skrivet av bramamen:

Jag har inte heller fått..

Skrivet av charmless:

Jag sitter också utan besked om skickat kolli.

Samma här. Undrar om det beror på att jag beställde ett spel samtidigt. Det fanns dock i lager så borde ju inte vara ett problem.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Fick precis bekräftelse på att jag inte vann chansen att köpa en DE från EG 😑😑😑

Permalänk

japp, samma här - ” Tyvärr, du blev inte utvald denna gång”, typiskt Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comawhite:

japp, samma här - ” Tyvärr, du blev inte utvald denna gång”, typiskt Elgiganten.

Är väl ändå typiskt ett lotteri 😂

Permalänk

haha, ja - bara frustrerande att det är på det viset 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av RispojkeN:

Några fler som beställt från MM och inte fått din PS5a skickad än? Beställde fre 23/4 17.30.

Ja samma här. Verkar vara ett oerhört segt företag på frakten. Vissa som jag vet har lagt beställningen flera timmar efter mig har fått sin men själv får man vänta. Lär ju inte få någon den här veckan så att spela med vännerna till helgen är ju bara att glömma. Har nog aldrig varit med om ett företag med segare leverans. Sen så vet jag mycket väl att pandemin gör så att allt går i ultra rapid. Dock inte för andra företag, vilket känns lite märkligt. Hoppas bara att jag får den tills nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Ni som plockat upp ps5 från postnord beställt på MM, det var packat i en brun låda va? Måste hämta med vagn och vill inte att folk ska se att the are en ps5, du blir jag bestulen!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Ni som plockat upp ps5 från postnord beställt på MM, det var packat i en brun låda va? Måste hämta med vagn och vill inte att folk ska se att the are en ps5, du blir jag bestulen!

Ja, det är inpackat i en låda.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Så man kan fortfarande vinna i lotteriet om man inte fått ett svar att man inte vunnit?

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]