PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag vann inte heller 😢😡

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Får man mail även om man inte blir utvald?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dipdipdipdip:

Får man mail även om man inte blir utvald?

Yes.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Inte idag heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Blev utvald av Elgiganten för en PS5 Standard Edition men har redan en som går varm hemma så tänkte att en stackare som inte lyckats få tag i en kan få koden.

Skicka mig ett PM om du är intresserad

Kommer redigera detta inlägg när koden är utdelad.

Går tyvärr ej skicka PM till dig men du får gärna PM:a mig om den är kvar

Permalänk
Medlem

Man vet att man ha otur i spel när man inte ens kan vinna chansen att få köpa en konsol 😅

Fan vad trist det är att inte kunna få tag på saker alltså. Så less på detta!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwea00:

Ingen tur här. Och Media Markt har inte svarat angående min kod som försvann när jag valde fel betalsätt.

Ech.

Fan jag lider med dig. Känns som att det kodsystemet var mycket skakigt.

Permalänk

Varken jag eller min tjej blev valda till DE den här gången heller

Permalänk
Medlem

Ni som skriver upp er som ändå inte tänker / kan köpa någon PS5a, varför skriver ni upp er när det uttryckligen står i reglerna att man inte kan ge bort sin kod?

Resultatet blir att dom som faktiskt vill köpa en PS5a inte får chansen..

Permalänk
Medlem

Tänk på att tiggeri och utlämning av koder i forumet inte är tillåtet. Se @NordhNet tidigare inlägg om detta i tråden: #19050096

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

blev utvald hos elgiganten för SE äntligen dags

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Ni som skriver upp er som ändå inte tänker / kan köpa någon PS5a, varför skriver ni upp er när det uttryckligen står i reglerna att man inte kan ge bort sin kod?

Resultatet blir att dom som faktiskt vill köpa en PS5a inte får chansen..

Tror några gjorde som mig, Signar upp sig för vänner.
Min vän lyckades få bli uttagen också så tänkte lika bra att ge en Sweclockare.

Permalänk
Medlem

Hur länge kan det dröja innan man får besked? Trodde avsaknaden av besked vid 13 innebar att man inte var utvald, men förstår jag tråden rätt så blir man även informerad om man inte är utvald? Har inte hört varken bu eller bä än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0kk:

Tror några gjorde som mig, Signar upp sig för vänner.
Min vän lyckades få bli uttagen också så tänkte lika bra att ge en Sweclockare.

Okej, ja den sitsen är ju lite klurig.
Isåfall är det nästan bättre att du klickar hem den och säljer den för självkostnadspris här på marknaden nu när risken finns att koden brinner inne?

Permalänk
Medlem

Fick besked nu precis. Ingen lycka denna gång.

Permalänk

Fan inte denna gången häller, har fan varit med alla jävla lottningar nu, det är så sjukt frustrerande detta.

Hur gör Medimarkt, kör dem också lottning via instagram numera?

Permalänk
Medlem

Ser ut som att jag får vänta flera månader igen

Permalänk
Medlem

Känns som att droppet på Elgiganten var mindre denna gång, baserat på hur få som lyckats få fatt i en kod här på Sweclockers.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Hänvisar till inlägg från min kollega:

Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Det är såklart jättesnällt att många delar med sig av koder och annat som ger folk möjlighet att få tag på sin hårdvara.
Tyvärr ställer detta även till en del för alla andra då faktiska tips om lagorsaldon/möjligheter och annan bra info bokstavligen drunknar i brus i form av tiggeri efter koder.

Vi har även många som prenumererar på tråden och får en massa notiser ”i onödan”.

I grunden vill jag verkligen att vi som community hjälper varandra att få ta del av det underbara nörderi som är teknik men den här tråden är inte rätt ställe.
Vi får se om vi kan komma på ett bättre sätt ❤️

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Äntligen blev man utvald på Elgiganten.

Permalänk

Hur ofta har Elgiganten utlottningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEngelMeistro:

Hur ofta har Elgiganten utlottningar?

Brukar vara ungefär 2-4 veckor mellan varje utlottning.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hej, långtidsläsare men nybliven medlem här. Kände att det kanske är dags att medverka i diskussionerna :). Hur mycket otur kan man ha egentligen, har inte blivit vald på 4st Elgiganten utlottningar och inte heller MM's. och var för sen till telia's släpp fick även mail från komplett idag att dom flyttat fram beräknad leverans från 3 maj till 31 december då dom inte vet något alls känns det som. Aja vet att jag inte är ensam med denna otur så stort GRATTIS till er som vann, mindre motstånd för oss andra i kommande utlottningar

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Brukar vara ungefär 2-4 veckor mellan varje utlottning.

Ah okej då vet jag, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Brukar vara ungefär 2-4 veckor mellan varje utlottning.

Jag antar att det är intervallet mellan större leveranser där Elgiganten lägger åt sidan visst antal och lottar ut när det finns tillräckligt.

Ser fram emot nästa.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk

Fick min ps5 igår men tack till denna forumet.
Amzon

Permalänk

Jag fick min ps5 för ca 2 månader och blev utvald på EG utlottning idag. Jag har en kompis som har jagat en ganska länge men han bor ca 40 mil ifrån mig. Frågan är kan man ge han koden, eller måste jag beställa den till min adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Jag fick min ps5 för ca 2 månader och blev utvald på EG utlottning idag. Jag har en kompis som har jagat en ganska länge men han bor ca 40 mil ifrån mig. Frågan är kan man ge han koden, eller måste jag beställa den till min adress?

De skriver att de ev tar bort beställning om de ser att det inte är till den som vunnit lotten. Men drygt att frakta 40mil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Jag fick min ps5 för ca 2 månader och blev utvald på EG utlottning idag. Jag har en kompis som har jagat en ganska länge men han bor ca 40 mil ifrån mig. Frågan är kan man ge han koden, eller måste jag beställa den till min adress?

Tydligen har det gått att ge bort koder i tidigare EG utlottningar och få sin beställning igenom (trots reglerna).
Är nog upp till dig/er hur mycket ni vill chansa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Jag fick min ps5 för ca 2 månader och blev utvald på EG utlottning idag. Jag har en kompis som har jagat en ganska länge men han bor ca 40 mil ifrån mig. Frågan är kan man ge han koden, eller måste jag beställa den till min adress?

De skriver att de ev tar bort beställning om de ser att det inte är till den som vunnit lotten. Men drygt att frakta 40mil. Verkar ha fungerat med beställning för andra som fått kod av någon annan.