Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ElMunneco:

Jag förstår din syn på de och jag håller med till viss del. Absolut så har man mer tillgång ifall man har möjlighet att köpa fysiskt också och du faktiskt äger spelet. Men förra generationen köpte jag typ bara 2-3 spel fysiskt resten var digitalt så jag har inget emot alls att exklusivt köpa digitalt, speciellt via amerikanska psn då de kostar 590kr för Returnal som ändå kostar 700kr fysiskt för tillfället ifall man nu missa det för 500kr Elgiganten. Fortfarande en vinst i mina ögon.

Sen dessutom så delar jag spel med en kompis digitalt så varierar vi mellan vem som köper spel som gör saken t.o.m. ännu billigare för vår del. Sen har jag helt enkelt ingen ork att hålla på sälja spel, jag brukar ta min tid i de flesta fall och väldigt sällan jag köper spel för fullpris ifall jag inte är verkligen hypad som för Returnal och Demon's soul.

Men som du säger de beror på från person till person, whatever floats your boat!

Precis, hade jag köpt mina spel digitalt hade troligen läsare kvittat lite mer. Spelen var dyra även till PS4 på PSN.

Skrivet av Shiprat:

Måste dock säga att Demon's Souls är långt mer än vad som ofta förknippas med en remaster, det är oerhört bra gjort och känns som ett nytt spel. Det enda som verkligen visar ålder där är hur lätta bossfighterna är jämfört med senare titlar från fromsoft. I övrigt känns det verkligen som att de slängt ut allt och gjort spelet helt och hållet på nytt igen- design för grafik och ljud är bland det bästa jag sett någonsin.

Precis, jag valde fel ord ser jag nu, Demons Souls är en remake. Remaster är en smått förbättrad port och det är mer jobb än så med Demons Souls till PS5.

Även PS3-utgåvan, emulerad med RPCS3 ser fortfarande väldigt bra ut. Men mer jobb har lagts på framförallt det audiovisuella i remaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Fantastiskt spel! Tillsammans med FF7 Remake (stort fan av FF7) så är jag toknöjd med de två remaksen.

Aldrig fastnat för FF men börjat med Last of us som vad jag förstår är en PS4 Remaster med options för framerate/resolution prio för p4pro som hängt emd över till PS5, finner spelet hittills helt okej och egentligen nästan lite väl färskt för att behöva en remake redan (sett en del drama om remaken).

Skrivet av anon5930:

Precis, hade jag köpt mina spel digitalt hade troligen läsare kvittat lite mer. Spelen var dyra även till PS4 på PSN.

Precis, jag valde fel ord ser jag nu, Demons Souls är en remake. Remaster är en smått förbättrad port och det är mer jobb än så med Demons Souls till PS5.

Även PS3-utgåvan, emulerad med RPCS3 ser fortfarande väldigt bra ut. Men mer jobb har lagts på framförallt det audiovisuella i remaken.

Jo, jag rotade fram ett gammalt ps3 med originalet och körde kanske 10 timmar för att försöka besluta om jag skulle skaffa PS5, körde aldrig igenom originalet hela vägen tidigare utan var någonstans halvvägs ish. Var lite svårta att känna mig nöjd med grafiken även om jag spelat igenom Dark Souls ett par gånger och vart nöjd. Någonting med ljussättningen i demons souls originalet stör mig, där vissa väggar och golv bara lyser utan anledning från ljuskällor som inte finns. Än en gång dock imponerad av hur stort och långt spelet är, samma som varje gång jag kör första Dark Souls igen.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk

Bara jag som fick en uppdatering nyss med version nr 21.01-03.10-00.00.00.00.01 ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kevlarheart:

Bara jag som fick en uppdatering nyss med version nr 21.01-03.10-00.00.00.00.01 ?

Nope. En stability release 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Varken Power eller Elgiganten har skickat ut mina 2st ex av Returnal som jag högg för 499,- från respektive bolag. Får se om dom kommer imorgon eller om ordern kanske till och med makuleras här under dagen.
Spännande!

I sånna fall hugger jag det nog digitalt från US psn så blir det lite närmare humant pris åtminstone

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Varken Power eller Elgiganten har skickat ut mina 2st ex av Returnal som jag högg för 499,- från respektive bolag. Får se om dom kommer imorgon eller om ordern kanske till och med makuleras här under dagen.
Spännande!

I sånna fall hugger jag det nog digitalt från US psn så blir det lite närmare humant pris åtminstone

Webhallen postade mitt Returnal idag... men för nästan dubbelt så dyrt ja

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Är så sugen på Returnal men 699 kronor är lite för mycket för ett spel som man kanske inte kommer tycka om. Tror dock det kommer hamna på blocket / tradera rätt fort så blir nog att norpa ett där. Har fortfarande inte fått tag på Spider-man, Miles eller Demons Souls men ser att dessa 3 spelen går för 250-300 spänn styck, så är nog dags att plocka upp nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isbjoern:

Varken Power eller Elgiganten har skickat ut mina 2st ex av Returnal som jag högg för 499,- från respektive bolag. Får se om dom kommer imorgon eller om ordern kanske till och med makuleras här under dagen.
Spännande!

I sånna fall hugger jag det nog digitalt från US psn så blir det lite närmare humant pris åtminstone

Läste först det som att de redan brutit ordrarna.
Mitt spel beräknas komma 4e maj, så får se när det anländer.

Skrivet av Bankai:

Är så sugen på Returnal men 699 kronor är lite för mycket för ett spel som man kanske inte kommer tycka om. Tror dock det kommer hamna på blocket / tradera rätt fort så blir nog att norpa ett där. Har fortfarande inte fått tag på Spider-man, Miles eller Demons Souls men ser att dessa 3 spelen går för 250-300 spänn styck, så är nog dags att plocka upp nu.

Demon's Souls är galet värt för det priset! Har själv inte tittat begagnat priser ännu men ser ju lovande ut.

Permalänk
Medlem

Sony har gått ut med försäljningssiffror nu. 7.8 miljoner sålda enheter

Permalänk
Medlem

Vi måste reda ut Returnal: Dör man så får man börja om? Finns inga saves som räddar en? Man tappar alltså allt man gjort. Så har jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vi måste reda ut Returnal: Dör man så får man börja om? Finns inga saves som räddar en? Man tappar alltså allt man gjort. Så har jag förstått det.

Ja asså spelet är en roguelike. Om du dör så börjar du om men din progress kan låsa upp grejer hjälper dig vid framtida spelsessioner. Om du har spelat Binding of Isaac eller Hades så kör de med samma ide.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Vilka titlar har du spelat?
Som jag har förstått det så finns det inte så många spel som är PS5 titlar?

Jag väntar ivrigt på min PS5a som borde komma den här veckan så vore kul att höra dina tankar!

Grattis, hoppas du blir nöjd!

Jag har främst spelat Assassins Creed Valhalla som faktiskt var kul. De patchade in lite mer haptic feedback vilket de lyckades med rätt bra. Astros playroom är ett riktigt bra demo för kontrollen, men det ger 1-2 timmars underhållning. Också spelat lite Shadow of the Tomb Raider, Bugsnax Oddworld, Maquette och The Last Guardian men de känns verkligen last gen (vissa tom PS3-känsla).

Ser fram emot Ratchet & Clank som väl ligger nån dryg månad bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Grattis, hoppas du blir nöjd!

Jag har främst spelat Assassins Creed Valhalla som faktiskt var kul. De patchade in lite mer haptic feedback vilket de lyckades med rätt bra. Astros playroom är ett riktigt bra demo för kontrollen, men det ger 1-2 timmars underhållning. Också spelat lite Shadow of the Tomb Raider, Bugsnax Oddworld, Maquette och The Last Guardian men de känns verkligen last gen (vissa tom PS3-känsla).

Ser fram emot Ratchet & Clank som väl ligger nån dryg månad bort.

Då har du hunnit lira igenom några titlar trots allt men ingen som är släppt för PS5an så att säga.
Ratchet and Clank är väl en PS5 titel så den lär leverera på flera sätt i jämförelse med titlarna som ursprungligen är släppta till PS4an!

Permalänk
Medlem

Varje gång jag startar mitt PS5 så läggs ex. system updates och speluppdateringar till i nedladdningslistan, trots att jag aktiverat updates i Rest Mode. Ska uppdateringarna pushas i Rest Mode så fort dom släppts eller går den enligt något schema så uppdateringarna aldrig hinner laddas ner om man typ startar PS5:an 1gång/dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Grattis, hoppas du blir nöjd!

Jag har främst spelat Assassins Creed Valhalla som faktiskt var kul. De patchade in lite mer haptic feedback vilket de lyckades med rätt bra. Astros playroom är ett riktigt bra demo för kontrollen, men det ger 1-2 timmars underhållning. Också spelat lite Shadow of the Tomb Raider, Bugsnax Oddworld, Maquette och The Last Guardian men de känns verkligen last gen (vissa tom PS3-känsla).

Ser fram emot Ratchet & Clank som väl ligger nån dryg månad bort.

Är väl rätt logiskt att spel som släpptes last gen, just känns last gen. Även fast de fått en uppdatering till ps5 med lite högre fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Varje gång jag startar mitt PS5 så läggs ex. system updates och speluppdateringar till i nedladdningslistan, trots att jag aktiverat updates i Rest Mode. Ska uppdateringarna pushas i Rest Mode så fort dom släppts eller går den enligt något schema så uppdateringarna aldrig hinner laddas ner om man typ startar PS5:an 1gång/dag?

Jag har också märkt samma beteende, dock inte "varje gång". Vet inte vad det är som styr, men t.ex. igår så kom nya systemuppdateringen först när jag startade PS5an. Andra dagar/veckor när jag startat så har jag fått en drös med notifikationer om saker som uppdaterats medans PS5an varit i rest mode.

Jag misstänker att de har något "prioritets" system de kan styra det med. Just med systemuppdateringar tänker jag att de kanske inte pushar ut dem direkt ifall det börjar dyka upp att konsoller brickas när de installerat nya uppdateringen, de vill säkert undvika det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Märkte häromdagen att jag hade rätt rejäl joystick-drift på en av mina Dualsense-kontroller. Märkte samtidigt att det var helt omöjligt att identifiera vilken av de som följde med konsolen och vilken jag köpte till. En utav dem har en extra rad text baktill samt saknar CNC-ID, vilket finns på den andra. Men även det verkar varierar med vad olika personer fick med sina konsoler, efter lite googling.

Så nu har jag ingen aning om jag ska returnera kontroller inom ångerrätten/reklamationsrätten hos butiken eller om jag ska ringa Sony Står inte ett dyft som identifierar innehållet på kartongen...

Någon som haft samma problem?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karate Taco:

Märkte häromdagen att jag hade rätt rejäl joystick-drift på en av mina Dualsense-kontroller. Märkte samtidigt att det var helt omöjligt att identifiera vilken av de som följde med konsolen och vilken jag köpte till. En utav dem har en extra rad text baktill samt saknar CNC-ID, vilket finns på den andra. Men även det verkar varierar med vad olika personer fick med sina konsoler, efter lite googling.

Så nu har jag ingen aning om jag ska returnera kontroller inom ångerrätten/reklamationsrätten hos butiken eller om jag ska ringa Sony Står inte ett dyft som identifierar innehållet på kartongen...

Någon som haft samma problem?

*eurobeat intensifies*
Känns som alla kontroller idag får driftingproblemet. Har själv inte fått det i någon kontroll själv ännu men uppenbart är det ju ett bekymmer. :/

För Sony borde det vara kontroll som kontroll. Borde bara vara att kontakta Sony och då den utbytt men bästa brukar annars vara att ta det med ÅF, om de är vettiga att ha å göra med. Bör finnas ett serienummer på kartongen normalt sett, har själv bara medföljande kontroll.

Jag hade själv ett liknande bekymmer för två år sedan när en av totalt fyra 4TB Seagate extern 2,5" HDD dog. Kartonger kvar så kunde hitta tillhörande kartong. Nästa bekymmer, vilken butik? Några butiker angav serienummer på kvittot vilket gjorde att jag kunde hitta rätt butik. Hade inte det funkat hade jag kontaktat Seagate direkt.

Har sedan dess tänkt försöka dokumentera identiska köp bättre men sällan jag kommer ihåg det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Märkte häromdagen att jag hade rätt rejäl joystick-drift på en av mina Dualsense-kontroller. Märkte samtidigt att det var helt omöjligt att identifiera vilken av de som följde med konsolen och vilken jag köpte till. En utav dem har en extra rad text baktill samt saknar CNC-ID, vilket finns på den andra. Men även det verkar varierar med vad olika personer fick med sina konsoler, efter lite googling.

Så nu har jag ingen aning om jag ska returnera kontroller inom ångerrätten/reklamationsrätten hos butiken eller om jag ska ringa Sony Står inte ett dyft som identifierar innehållet på kartongen...

Någon som haft samma problem?

jo jag har märkt det på en av mina 3 kontroller, 1 köpte på elgiganten 1mån efter och jag har inte heller någon aning om vilket som är vilken

hur ska man veta vart man ska åka med kontrollen ;)?

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag har också märkt samma beteende, dock inte "varje gång". Vet inte vad det är som styr, men t.ex. igår så kom nya systemuppdateringen först när jag startade PS5an. Andra dagar/veckor när jag startat så har jag fått en drös med notifikationer om saker som uppdaterats medans PS5an varit i rest mode.

Jag misstänker att de har något "prioritets" system de kan styra det med. Just med systemuppdateringar tänker jag att de kanske inte pushar ut dem direkt ifall det börjar dyka upp att konsoller brickas när de installerat nya uppdateringen, de vill säkert undvika det.

"Varje gång" kanske var en smärre överdrift eftersom jag inte haft konsolen alltför länge men har inte märkt att uppdateringar någon gång varit färdignedladdade när jag bootat upp. Dessutom har jag, innan senaste systemuppdateringen, haft DNS-error vid bootup men detta skulle ha blivit fixat i uppdateringen så blir lite misstänksam.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

*eurobeat intensifies*
Känns som alla kontroller idag får driftingproblemet. Har själv inte fått det i någon kontroll själv ännu men uppenbart är det ju ett bekymmer. :/

För Sony borde det vara kontroll som kontroll. Borde bara vara att kontakta Sony och då den utbytt men bästa brukar annars vara att ta det med ÅF, om de är vettiga att ha å göra med. Bör finnas ett serienummer på kartongen normalt sett, har själv bara medföljande kontroll.

Jag hade själv ett liknande bekymmer för två år sedan när en av totalt fyra 4TB Seagate extern 2,5" HDD dog. Kartonger kvar så kunde hitta tillhörande kartong. Nästa bekymmer, vilken butik? Några butiker angav serienummer på kvittot vilket gjorde att jag kunde hitta rätt butik. Hade inte det funkat hade jag kontaktat Seagate direkt.

Har sedan dess tänkt försöka dokumentera identiska köp bättre men sällan jag kommer ihåg det.

Bra idé. Blir nog att dokumentera bättre vid köp i framtiden. Står verkligen ingenting på kartongen som identifierar kontrollern, varken på ut- eller insida. Det märkliga är att min konsol och kontroll är knappt två veckor gamla och antagligen haft driftproblemet hela tiden.

Märkte det dock först nyligen då jag provade RE8-demot då det har en ganska snäv deadzone sen provade jag RE7 och andra fps och japp, samma sak där. Gissar att jag lyckats köpa ett returex från Amazon, alternativt var bundlade kontrollen ett måndagsex - beroende på vilken som är den trasiga. Ringer nog Sony och hör hur jag ska göra helt enkelt...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Inaktiv

Ooooh! Bättre månad för min del, även om det är ett spel jag redan har, Wreckfest (PC/Steam, Game Pass och har en oanvänt PS4-utgåva). Hoppas det nu verkligen är den riktiga PS5-utgåvan med uppdateringar så de inte kör en FF7 igen bara.

Rekommenderas att dra upp skador på realistic/max för maximal upplevelse.

Permalänk
Medlem

Lite sämre månad för oss som prenumererar på ps now. Både wreck fest och stranded deep finns redan där. Äger redan Bf5 men det kan jag verkligen inte rekommendera till någon längre. Servrarna är ju helt döda, får såklart ett kort uppsving nu då.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karate Taco:

Bra idé. Blir nog att dokumentera bättre vid köp i framtiden. Står verkligen ingenting på kartongen som identifierar kontrollern, varken på ut- eller insida. Det märkliga är att min konsol och kontroll är knappt två veckor gamla och antagligen haft driftproblemet hela tiden.

Märkte det dock först nyligen då jag provade RE8-demot då det har en ganska snäv deadzone sen provade jag RE7 och andra fps och japp, samma sak där. Gissar att jag lyckats köpa ett returex från Amazon, alternativt var bundlade kontrollen ett måndagsex - beroende på vilken som är den trasiga. Ringer nog Sony och hör hur jag ska göra helt enkelt...

Ah, knepigt! Ibland brukar tillverkare vara petiga med sånt. Gör det svårare att hitta rätt utan. Enklare om lös kontroll och konsoll med inkluderad kontroll köpts på samma ställe, vettiga ÅF'ar brukar inte bråka om sånt. Men när man spridit ut köpen...

Känns mer troligt att den från Amazon skulle kunna vara den som driftar. Om den du fått med din PS5 är den som driftar är det iofs ett i ledet av kvalitetsproblem, men något som kanske borde upptäckts innan den skeppades. Hellre problem med kontrollen än konsollen samtidigt.

Funderade själv på att köpa en extra PS5-kontroller när CDON sänkt priset nyligen, men tanken som slog mig var att det skulle kunna vara returex som säljs billigt så skippade köp. Vill ha en till datorn men vill dels se bättre/fullt stöd innan köp men framförallt att kvalitetsbristerna fixats. Dyr kontroller trots allt.

Permalänk
Skrivet av Fruttyh:

Då har du hunnit lira igenom några titlar trots allt men ingen som är släppt för PS5an så att säga.
Ratchet and Clank är väl en PS5 titel så den lär leverera på flera sätt i jämförelse med titlarna som ursprungligen är släppta till PS4an!

Egentligen bara Assassins Creed och Astros jag har spelat igenom, de övriga har jag bara lagt nån/några timmar på.

Skrivet av Wescan:

Är väl rätt logiskt att spel som släpptes last gen, just känns last gen. Även fast de fått en uppdatering till ps5 med lite högre fps

Hehe, givetvis förväntade jag mig inte så mycket mer än så, är mest allmänt uppgiven över bristen på bra titlar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av poktirity:

Egentligen bara Assassins Creed och Astros jag har spelat igenom, de övriga har jag bara lagt nån/några timmar på.

Hehe, givetvis förväntade jag mig inte så mycket mer än så, är mest allmänt uppgiven över bristen på bra titlar.

Jämfört med Series X-släppet känns PS5-släppet framstressat. Series X framstår som en färdig konsol med stöd färdigt och fungerande med enhancements i rask takt medans PS5 släpptes med massor av problem och avsaknad av utlovat stöd.

Ingendera har fått ut så mycket nya titlar men känslan jag själv har är att PS5 förmodligen skulle lanseras senare men tvingades ut pga Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jämfört med Series X-släppet känns PS5-släppet framstressat. Series X framstår som en färdig konsol med stöd färdigt och fungerande med enhancements i rask takt medans PS5 släpptes med massor av problem och avsaknad av utlovat stöd.

Ingendera har fått ut så mycket nya titlar men känslan jag själv har är att PS5 förmodligen skulle lanseras senare men tvingades ut pga Microsoft.

Nu har jag ingen xbox men förstår inte riktigt vad du menar att ps5 inte är en färdig konsol?
Det är ju upp till utvecklare att göra spelen uppdaterade till konsolen och har inget med konsolen att göra. Det är få konsoler som haft så bra release titlar som ps5. Däremot vill jag nog hävda att oavsett konsol så är den egentligen inte värd att ägs första året pga bristen på titlar. Detta är inget nytt och historien kommer tyvärr att upprepa sig.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av voffen1:

Nu har jag ingen xbox men förstår inte riktigt vad du menar att ps5 inte är en färdig konsol?
Det är ju upp till utvecklare att göra spelen uppdaterade till konsolen och har inget med konsolen att göra. Det är få konsoler som haft så bra release titlar som ps5. Däremot vill jag nog hävda att oavsett konsol så är den egentligen inte värd att ägs första året pga bristen på titlar. Detta är inget nytt och historien kommer tyvärr att upprepa sig.

Diskussionerna som har pågått sedan släppet har blandannat handlat om olika fel som aldrig borde funnits med vid lanseringen, att den interna NVMe-porten inte gått att använda, ingen VRR, problem med HDR och SDR, problem med fläktar, coil whine och olika problem med kontrollen.

Håller inte med om att PS5 haft bättre lanseringstitlar än andra konsoller. Demons Souls är bra men många andra konsoller har haft flera spel tillgängliga, denna generation har vi mest haft föregånde generations titlar. Ibland enhanced men oftast inte. PS3 var i mitt tycke starkare till och med.

Permalänk
Medlem

”Billig” DualSense. 598:- men fri frakt gör priset ok.
https://warehouse204.se/produkt/sony-dualsense-ps5-original

Köpte en nu för att ha vid sängen. Har en mobilhållare sedan tidigare men nu när iPS 14.5 är släppt med stöd för DS så kan detaljer mer spelade i sängen.
Här den här hållare som funkar helt ok, https://www.amazon.se/dp/B08M5DZY2B/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_FRBP...