Strömningstjänsten Paramount+ blir allmänt tillgänglig i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Strömningstjänsten Paramount+ blir allmänt tillgänglig i Sverige

Gyttret av filmtjänster utökas nu med ytterligare en aktör, som har Gudfadern och en relativt låg prislapp i rockärmen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Satt och pratade med tjejen nyss om att det finns för lite streamingtjänster, vilken tur att den här dyker upp nu!

Kanske värt det för Spongebob...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Haha, hur många tjänster är vi uppe i nu?
Det är väl bra för de som prioriterar bekvämlighet över allt annat men om du som jag tröttnat på att behöva ha massa olika tjänster kan jag varmt rekommendera att köpa en 4k UHD spelare, ångrar mig inte en sekund!

Permalänk
Medlem

Det här börjar bli fånigt. Det värsta är att man börjar prenumerera på alla tjänster trots att man knappt tittar på skiten.

Permalänk
Inaktiv

Vad sjutton innebär; nyversionen av Dexter?

Permalänk
Medlem

Så ytterligare en?
Intresseklubben antecknar...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Det finns två saker som ökar proportionellt med antalet strömningstjänster:

1. Det sammanlagda månadspriset.
2. Du vet vad...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Det här börjar bli fånigt. Det värsta är att man börjar prenumerera på alla tjänster trots att man knappt tittar på skiten.

Håller med, bantade precis ner och tog bort allt förutom Disney+, Netflix och viaplay.

Min strategi numera är att vänta tills alla avsnitt finns utav en serie jag vill se och sen betala en två månader för att se klart den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Vad sjutton innebär; nyversionen av Dexter?

"Young Dexter: A pshycho in the making"
Pilot: Watch young Dexter as he kills hes first small animal and deals with a school bully

Typ?
Hade hoppats på att Dexter temat skulel dö med serien.
Blev ju katastrofalt dålig se senare säsongerna.
Och slutet var ju helt makalöst fegt.

Permalänk
Medlem

Blir ännu en tjänst att eventuellt kasta in i rotationen då, vi kör cirka 2 i taget och roterar mellan dem över tid. På sommaren är det ofta bara en och under de mörkaste månaderna är det emellanåt tre. Har inte haft linjär-tv på evigheter och vi har inte ens antenn på huset.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

Haha, hur många tjänster är vi uppe i nu?

Satt och räknade lite för skojs skulle på vad jag skulle behöva punga ut i månaden om jag ville se allt bortsett från Paramount. Landade nog då på 2-3000kr varje månad för att se allt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tror det nästan blir billigare att köpa 2-5 Blu-ray filmer / månad än att försöka täcka det med 5+ streamingtjänster, som mest bara matar ut gamla filmer som antingen är ointressanta, dåliga B filmer, eller som man redan sett + att det inte finns appar till Windows 10 förutom Netflix

Nä kommer bli piratsiter återkomsten för många skulle jag tro..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Håller med, bantade precis ner och tog bort allt förutom Disney+, Netflix och viaplay.

Min strategi numera är att vänta tills alla avsnitt finns utav en serie jag vill se och sen betala en två månader för att se klart den.

Skönt att jag inte är ensam. Låter faktiskt som en bra idé. Vi i familjen har kvar Netflix och Disney+ för film och serier, och så Spotify som jag själv värderar högst. Netflix kollar jag knappt på, och Disney+ är främst för barnen. Tur att det finns ”sidor” på internet där mottot är ”Sharing is caring” om man vill se något speciellt. 😁

Permalänk
Medlem

2-3 i omröstningen är lite felvisande tycker jag.

0:1:2:3:4:5:6:7:8:9:10 skulle ni haft som alternativ.

Varför slå ihop två?

Exakt fakta är bättre fakta

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Skönt att jag inte är ensam. Låter faktiskt som en bra idé. Vi i familjen har kvar Netflix och Disney+ för film och serier, och så Spotify som jag själv värderar högst. Netflix kollar jag knappt på, och Disney+ är främst för barnen. Tur att det finns ”sidor” på internet där mottot är ”Sharing is caring” om man vill se något speciellt. 😁

Om det inte var för dessa "busiga" sidor så skulle enormt mycket material helt enkelt vara omöjligt att få tag på.
Vill inte försvara piratande, men mycket material verkar inte sparas ens av de som sänder det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det här börjar bli fånigt. Det värsta är att man börjar prenumerera på alla tjänster trots att man knappt tittar på skiten.

Radarr + Sonarr + Emby + Rarbg

Så kör jag tills dessa operatörer fattat att ingen vill ha 50 subscriptions

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Om det inte var för dessa "busiga" sidor så skulle enormt mycket material helt enkelt vara omöjligt att få tag på.
Vill inte försvara piratande, men mycket material verkar inte sparas ens av de som sänder det.

Håller med till 100%

Skrivet av dakke:

Radarr + Sonarr + Emby + Rarbg

Så kör jag tills dessa operatörer fattat att ingen vill ha 50 subscriptions

Bra kombo! ”En kompis” till mig kör också Radarr och Sonarr... 😊

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är nu uppe i Netflix, HBO, Amazon, Disney+. Det blir väl en 400-450kr/månaden ungefär. För detta får jag tillgång till hur mycket material som helst.

Och eftersom jag använder AppleTV som streaminglåda så behöver jag inte hålla koll på vilken app som har vad, utan man bara söker på t.ex. "futurama", så fattar ATVn vilken tjänst det finns i, öppnar appen och spelar upp.

Detta är något jag gått och stört mig på ända tills jag skaffade ATV, riktigt smart grej!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vore fint med Syfy på någon av de svenska alternativen

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Musikälskare

Gäsp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av kotz:

2-3 i omröstningen är lite felvisande tycker jag.

0:1:2:3:4:5:6:7:8:9:10 skulle ni haft som alternativ.

Varför slå ihop två?

Exakt fakta är bättre fakta

För att det är tänkt som en lättsam omröstning som är lätt att delta i och lätt att läsa av – perfekt att snacka vidare om i kommentarerna. Alternativen valde jag för att få nivåerna "ingen", "en", "några stycken", "ganska många", "väldigt många"

Permalänk
Medlem

Så länge det inte finns bindningstid utan man betalar för en månad så gör det mig inte så mycket. Man får bara vänja sig vid att rotera abonnemang.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viktorph:

Det här börjar bli fånigt. Det värsta är att man börjar prenumerera på alla tjänster trots att man knappt tittar på skiten.

Det är därför jag säger upp tjänster direkt jag startar dem. Då har jag dem en månad, vill jag se mer förnyar jag oh säger upp igen. Undantaget är Disney+ där jag köpte ett år när det var det lägre priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Vore fint med Syfy på någon av de svenska alternativen

Fattas enormt, svenska TV-direktörer suger

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Vad sjutton innebär; nyversionen av Dexter?

De skall spela in nya avsnitt som utspelar sig efter serien. Michael C Hall är med, och showrunnern från de tidiga säsongerna. Kan eventuellt bli bra, så länge Scott Buck som var showrunner de två sista säsongerna portas från inspelningen

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Inaktiv

Noll film/serietjänster. Har haft Netflix till och från men har tröttnat och kommer troligen inte skaffa än på ett tag, eller någonsin. Hatar gränssnittet dessutom. Släppts så lite sevärt på tjänsten, bra innehåll försvinner till andra tjänster och så mycket tid känner jag inte för att lägga på gammelmedia. Youtube och SVTplay för dokumentärer är väl så mycket jag har tid med idag.

Ser gärna att någon vettigare lösning släpps. Extremt ointressant att behöva skaffa alla tjänster som finns och ändå inte kunna täcka upp utbudet.

Permalänk
Skrivet av mpat:

De skall spela in nya avsnitt som utspelar sig efter serien. Michael C Hall är med, och showrunnern från de tidiga säsongerna. Kan eventuellt bli bra, så länge Scott Buck som var showrunner de två sista säsongerna portas från inspelningen

Har det snackats om datum? Minns jag läste en rubrik för typ ett år sen men har inte hållt mig uppdaterad

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

De skall spela in nya avsnitt som utspelar sig efter serien. Michael C Hall är med, och showrunnern från de tidiga säsongerna. Kan eventuellt bli bra, så länge Scott Buck som var showrunner de två sista säsongerna portas från inspelningen

https://dexter.fandom.com/wiki/Season_Nine

Blir alltid oroad när skådespelare står med som producenter.
Framförallt när dom inte var det från början av en serie.

Permalänk
Medlem

Hade de lanserat för några veckor sen hade jag hoppat på för Yellowstone, fantastisk serie.
Får bli när säsong 4 kommer. Dexter måste ju ses med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Vore fint med Syfy på någon av de svenska alternativen

Skrivet av the squonk:

Fattas enormt, svenska TV-direktörer suger

Så mycket detta, saknar Syfys utbud otroligt mycket på den svenska marknaden.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |