Permalänk
Medlem

24/7 överklockat???

Det är många här på forumet som fått jävligt bra resultat när dom klockat sina datorer. Vad jag undrar över är ifall folk sedan kör datorerna 24 timmar, 7 dar i veckan överklockat?

Själv så har jag lyckats pressa mer ur datorn än vad den gör nu men det har inte varit stabilt längre tider och därmed varit totalt ointressant för mig. Missuppfatta mig fel, det är schysst att pressa skiten ur datorn för endast en skärmdump men ändå måste väl syftet med att överklocka vara att få datorn att prestera mer och att sedan kunna använda denna extra kraft sedan när man gör vad man nu gör vid datorn?

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Jo, jag satt oxå o funderade på detta idag. Det vore ju bra att veta om de flesta värden som postats här även funkar under längre perioder.
Min dator står alltid på, dygnet runt, förutom om jag åker bort flera dagar. Ska snart bygga ihop mitt nya system med en Barton 2500+ så det vore skönt om man kan räkna med ungefär samma hastighet som genomsnittet har här, 24/7.

Permalänk
Medlem

Kör min stabilt i hastigheten som står i min sign.

Permalänk
Medlem

jag körde min 1700+@2333mhz 24/7

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

mitt lik har nu stått på i 3 veckor och 5 dagar utan överklockning men med allvarliga värme problem cpu är på 73 grader på full belastning moderkortet ligger på 49 grader och Northbrigde chippet ligger på 86 grader och mitt slöa lik är bara en 1000 mhz amd duron utan överklockning men så fort som den har hängt sig så ska jag fixa fläckten och överklcoka den

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

En screenshot i en hastighet man inte ens kan bencha i är inte särskilt intressant när man vill se hur en processor överklockar... Screenshot i en hastighet som den är bench stabil i, men inte stabil kan vara intressant i vissa fall.
Det jag har i min signatur(tbred A @ 2100MHz 2.2v) var helt stabilt innan jag brände 5v linan och ett halvt dussin komponenter på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Körde min P3-500@750 24/7 tills den gav upp och inte ville mer än 700 :(.

Så fort min lite trevliga kylningsanordning till P4:an är klar kommer den att gå överklockad 24/7

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Min dator står på 24/7 enligt min signatur. Jag kör även mycket tunga uppgifter på regelbunden basis och den funkar skitbra.

/Elros

Visa signatur

Nån liten HP-desktop, ASUS EeePC 1215N, Mac Mini, Macbook C2D

Permalänk

Tänkte fråga när detta ämnde ändå tas upp, någon som vet på ett ungefär hur högt man kan klocka en Athlon 2800+ Barton ? Stabil då alltså...

Visa signatur

Jag har signatur, har du ?

Permalänk
Medlem

det är väl klart att man kör med sina överklockade resultat som "standard" annars är det väl ingen ide att överklocka

är ju just därför som endast stabila resultat är intresanta...

Permalänk
Medlem

en ÄCKTA överclock är en som kan köras 24/7

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem

Varför då?Kan du förklara varför det skall vara så,är det för att vissa inte kommer så högt,o då måste vi ta ner all OC på jorden o säga att deras resultat är totalt värdelösa eftersom dom inte är stabila,är det de du försöker inbilla mig?

Sluta upp me tramset om stabilitet,det är väl åndå upp till var o en?eftersom det FINNS folk som bara vill komma högt/slå rekord,låt dom då göra det,rekord i stabilitet,vare sämsta jag hört,när såg vi en" TopFuel" som var stabil?

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Kör min 24/7, väldigt stabil.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Avstängd

Jag kör min celleron 633 i 790 dygnet runt. Jag kan komma in i windows och ta screen i 950 MHz, men det_är_inte särskillt stabilt.

Får snart hem barton 2500+. Den ska jag också överklocka så mkt att jag kan ha den på 24/7.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

min brukar stå på från det att jag kommer hem från jobbet tills jag går o lägger mig utan att bugga. På helgerna står den på hela dagarna.

Visa signatur

MSI K8N Neo2AMD AMD64 S939 3500+@2277MHz (207*11)NewCastle 512MB Ram 360GB HDD Radeon X700 256MB Plextor CDRW 40/12/40 WinXP Pro Swe

Permalänk
Medlem

Jag tycker heller inte att resultat som inte är stabila är intressanta. Man ska iaf klara av att start windows (eller vad man nu kör) och sedan kunna köra lite 3Dmark tester. Jag menar jag kommer upp i samma resultat med min processor som de som kör prometeia, men jag räknar ändå inte dessa resultat, eftersom de inte är stabila. Alltså jag kan boota, men sedan blir det för varmt för att jag ska kunna köra så.

Summa summarum: Jag tycker inte att resultat som inte är stabila håller något värde.

Visa signatur

RedHat <3 CentOS <3 OpenSuse <3 FreeBSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Varför då?Kan du förklara varför det skall vara så,är det för att vissa inte kommer så högt,o då måste vi ta ner all OC på jorden o säga att deras resultat är totalt värdelösa eftersom dom inte är stabila,är det de du försöker inbilla mig?

Sluta upp me tramset om stabilitet,det är väl åndå upp till var o en?eftersom det FINNS folk som bara vill komma högt/slå rekord,låt dom då göra det,rekord i stabilitet,vare sämsta jag hört,när såg vi en" TopFuel" som var stabil?

Vad fan snackar du om? Läste du över huvud taget vad jag skrev?

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

kör min dator enligt sing 24/7

har en upptime på två veckor nu ..

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Varför då?Kan du förklara varför det skall vara så,är det för att vissa inte kommer så högt,o då måste vi ta ner all OC på jorden o säga att deras resultat är totalt värdelösa eftersom dom inte är stabila,är det de du försöker inbilla mig?

Sluta upp me tramset om stabilitet,det är väl åndå upp till var o en?eftersom det FINNS folk som bara vill komma högt/slå rekord,låt dom då göra det,rekord i stabilitet,vare sämsta jag hört,när såg vi en" TopFuel" som var stabil?

Folk får gärna slå rekord i högsta POST-hastighet eller vad de vill, men man behöver väl inte tycka det är intressant eller relevant?

Själv är jag intresserad av att använda datorn också, och om det inte finns nåt annat angivet så utgår jag från att en lyckad klockning betyder ett stabilt system och inte bara nåt som kan vingla in i windows och köra wcpuid innan det dör...

Permalänk
Medlem

klart man kör 24/7, men jag kan kall boota in på högre mhz

Permalänk
Medlem

folk som sitter å skryter med att dom fick upp sin barton i mer än 230fsb för att sen se den hänga sig efter 15min å återgå till *host* 200-210 *host* fsb -,-
att klocka en dator högt å få stabilitet är respekt men att monserklocka en dator å sen lyckas ta sig in i windows är ju knappast nått att hänga i granen
det enda jag har monsterklockat är grafikortet å det är med luftkylning.
å min burk står som server så den är på 24/7 å är 100% stabil...
nu kanske folk undrar varför man klockar grafikortet på en server men nu är det så att jag har den till att spela på ibland ^^

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Hedersmedlem

Jag maxxar min 24/7 .. Jag stänger inte av burken, och när jag sitter vid den spelar jag mest, så jag vill ha prestandan

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabanan
Vad fan snackar du om? Läste du över huvud taget vad jag skrev?

Ta o varva ner lite.....jag missade o skriva in att detta va till "duckmuck".

O ja,jag kör OC 24/ 3240mhz(men den ligger på vila)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

vad är det för program man benchar sin CPU i???? Hur ser man om den går stabilt???

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaggmar
vad är det för program man benchar sin CPU i???? Hur ser man om den går stabilt???

Det är olika(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????) beroende på vad det är du vill testa. Prime95 är bra, även om det är lika kinkigt.

Ontopic: Klart man vill se vad folk har kommit upp i även om det inte var stabilt! Om ni kom up i 8 ghz instabilt, men bara 2.4, påstår ni helt ärligt att ni inte skulle posta det? (GROV överdrift) Men när man ska slå ev. rekord osv så måste det ju itne vara stabilt. En sak som jag inte förstår dock: Varför bryr ni er så jävligt? Det kvittar väl vad folk postar? Om nån postar en bild på en OC som var jätte labil -So fucking what? Dessutom tror jag att dem flesta är över 14 år fyllda så dem postar nog bara stabila klockningar eller skriver att den var instabil...

Permalänk
Medlem

Jag tillhör också dom som endast är intresserad av klockning som uppnår ett stabilt resultat, då mitt intresse för OC sträcker sig så långt; att jag vill få ut maximalt av den hårdvara jag innehar för tillfället. Detta är nog karaktäristiskt för den "vanlige" Svensson.

Sen finns ju faktiskt dom (hur svårt det än är att förstå ) som faktiskt överklockar enbart för att se hur högt man kan komma med befintlig hårdvara - som vilken hobby/sport som helst.

Detta skall vi "vanliga" snubbar vara glada för; för det är dom som mixtrar och meckar för att tänja gränserna som gör att kunskapen om OC faktiskt utvecklas...

Vilka tror ni skriver alla dessa OC guider som finns att tillgå för oss som bara vill ha en snabbare dator?!

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag stabiliteten när man använder datorn är viktigast, inga bench:s, för så mycket pressar man aldrig datorn ändå.
Kör min 1600+ @ 2200+ 24/7 @ 1.95 vcore, jag vet inte om den klarar 24h i prime, men det är jag inte intresserad av. Den hänger sig aldrig i vanlig användning (filmvisning, spel, surfning, musik).

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

Jag körde min i 2415MHz 24/7 tills mitt nätagg pajjade... så nu kan jag inte använda peltiern så nu kör jag i 2100MHz... Utan fläktar på radiatorn till vattenkylningen... Vattentemp på runt 40 och HÖG cputemp...

Visa signatur

Workstation: Abit AN7, Barton2500+@3200+ 1024mb, 5*120gb raid5, 2*(2*200gb raid0) 2*36,7gb WD raptor raid0 (system)Radeon 9800PRO Samsung 19,1" TFT

Permalänk
Medlem

jag kör min i 200x11 (2200 MHz) normalt sett, anledningen till det är att jag inte vill bli döv av cpu-fläkten och att jag inte har råd att köpa nytt ifall nånting skulle paja.

Permalänk
Medlem

Min kör jag i 2200Mhz vanligtvis för att inte riskera instabilitet... men vid 2310Mhz kan jag ha på den 24/7 där med. Men de extra Mhz:en låter jag vara för att ha lite marginal över..

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |