BankID på fil "has been permanently blocked"

Permalänk
Medlem

BankID på fil "has been permanently blocked"

När jag försökte logga in på en vanlig sida lades meddelandet "This digital ID from BankID has been permanently blocked" plötsligt till i appen och inloggningen misslyckades. Efter att ha hämtat ett nytt BankID på banken så hände samma sak igen direkt efter det första inloggningsförsöket med nytt ID. Eftersom att Finansiell ID-Teknik BID AB inte verkar ha någon riktig support är det svårt att fråga, men angivna felkoder stämmer inte överens med problemet.

Permalänk
Medlem

Har du senaste versionen av BankID då?

Permalänk
Medlem

Vad säger bankens support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaputnik:

Har du senaste versionen av BankID då?

Laddade ned den nyaste versionen i samband med att problemet uppstod med det "gamla" ID.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackcoffee:

Vad säger bankens support?

Det fungerar felfritt att skapa ny ID:n på bankens hemsida. Problemet uppstår när jag logga in på exempelvis e-brevlåda eller liknande.

Permalänk
Medlem

Testade att logga in på minmyndighetspost.se nyss och inga problem hos mig i alla fall. Inga virus som skadar inloggningfilen och en orsak att den blockeras?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sen jag höll på med på fil, men dom gjorde väl om det för nån version sen..
Nu kan man inte döpa om eller "flytta" den då blir den "permanently blocked". Vet att de gick göra symlänk sist jag testade, men antar att du inte gör nått sånt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaputnik:

Nu var det länge sen jag höll på med på fil, men dom gjorde väl om det för nån version sen..
Nu kan man inte döpa om eller "flytta" den då blir den "permanently blocked". Vet att de gick göra symlänk sist jag testade, men antar att du inte gör nått sånt heller.

Nej, jag har inte döpt om eller flyttat filerna. Problemet gäller på vanlig maskin och VM.

Har skatteverket möjligheten att säga till banken att göra detta?