Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Slippa bankens inblandning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

I princip ALLA banker ogillar väl att pengar lämnar dem?

Bankerna skiter i småsparare, det är där skon klämmer. Det är för mycket jobb till för lite avkastning.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det är just precis för sån här bullshit som crypto behövs. Sedan är det ganska knepigt tycker jag. Det är ju troligare att det blir en del skattefusk om folk tvingas använda utländska banker med tillhörande visa/mastercard istället för att sätta in det på sina vanliga bankkoton tror jag. Ser fram emot att kunna betala med crypton för allt möjligt och vara sin egen bank istället. Skitbanker som är en utdöende dinosaur.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

En kollega till mig (65 år) frågade mig om Bitcoin idag. Tyvärr har hon Swedbank, vilka verkar blockera krypto. Hon tyckte att det var dåligt att bankerna bestämde vad hon fick köpa för sina pengar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

En kollega till mig (65 år) frågade mig om Bitcoin idag. Tyvärr har hon Swedbank, vilka verkar blockera krypto. Hon tyckte att det var dåligt att bankerna bestämde vad hon fick köpa för sina pengar.

Hon kan köpa vad hon vill för sina pengar, jag har swed och handlar eth osv via Coinbase med Mastercard utfärdat av swedbank, inga problem. Dok när jag säljer för jag vidare till paypal och handlar därifrån, för således aldrig tillbaka dom till mitt konto, men det går ochså bra från paypal om man vill så.