Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

-30% på alla Fyndvaror på Webhallen nu! Nja, det stämmer inte på alla produkter har jag noterat... men på de flesta.
https://i.postimg.cc/MGgpMmbJ/bild.png

Men den här blir ju rätt trevlig, iaf med Level 20:

LaCie 2Big Thunderbolt & USB 3.1 16TB (Fyndvara - Refurb)

NY: 9290:- -> Fyndvara REFURB, 6900:- NU: 4895:- (Level 20 medlem som sagt)

1 kvar:
https://www.webhallen.com/se/product/335193-LaCie-2Big-Thunde...

Damn, missade att gå in tidigare. Såg att de hade en apple watch series 6 kraftigt nedsatt.. Den hade inte jag bangat på.. Min series 2 börjar ha gjort sitt...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nån som fått donglarna levererade från Elgiganten än? Beställde 23/5, inget skickat än.

Min finns att hämta på utlämingsstället.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nån som fått donglarna levererade från Elgiganten än? Beställde 23/5, inget skickat än.

Nej tyvärr Har du?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nån som fått donglarna levererade från Elgiganten än? Beställde 23/5, inget skickat än.

Skrivet av lhugo:

Nej tyvärr Har du?

Ja. Tänkte att de kan passa att baka in med en Hallonpaj

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nån som fått donglarna levererade från Elgiganten än? Beställde 23/5, inget skickat än.

Skrivet av mrqaffe:

Ja. Tänkte att de kan passa att baka in med en Hallonpaj

Köpte en för någon månad sedan,
den funkar faktiskt med windows 10 - men inte genom att installera drivrutinen!
Packa upp och välj manuellt den drivrutin som gäller för x86-64 så kommer den igång.

När det gäller linux/raspberry så googlade jag bara lite,
det var några som hittade icke-standard saker som gjorde att drivrutinen räknade fel och kom i osynk på något sätt.
Det kan ju vara så att de hittade felet och allt funkat perfekt eftersom ingen sagt något mer om det på 5 år,
håll tummarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

-30% på alla Fyndvaror på Webhallen nu! Nja, det stämmer inte på alla produkter har jag noterat... men på de flesta.
https://i.postimg.cc/MGgpMmbJ/bild.png

Tack för tipset! Fick tag på den TV som jag planerat köpa på black friday i år, till halva priset! 😊

Permalänk
Medlem

Får inte det lägre priset på inets kampanj fast jag är verifierad Swec användare.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Får inte det lägre priset på inets kampanj fast jag är verifierad Swec användare.

Det är slut nu tyvärr.

Permalänk
Medlem

Lite perspektiv över mitt "fynd" gällande Coolermaster Hyper 212 Black Edition RGB för under 300 kronor på amazon.se:

Har haft Coolermaster 212 i olika varianter under årens lopp i mina byggen. De har alltid funkat bra sedan 2012.
Flänsen är ikväll nu monterad, den ersatte AMD stock på en 3700X. (AMD stock är också tillverkad av Coolermaster).
Hur som: Idle gick ner från 37 grader med stock till 25 grader. (25 grader är alltså 5 grader över rumstemperatur/"ambient"). Vid stresstest med CPUZ gick tempen med stock till över 70 grader. Vilket inte är kul, då AMD verkar dra ner "turbo-boost" ett par hundra megahertz om tempen går över 70. Med den simpla Coolermastern 212 Hyper Black RGB eller vad den heter, minns aldrig namnet hehe, så höll sig CPU på max 63 grader.

Vilket är väldigt bra, då CPU kör "turbo" typ hela tiden. Den går aldrig ner i frekvens. Vilket den gärna gjorde med stock-kylaren. (Om jag inte körde med öppen låda, men vem vill köra med öppen låda i längden?)

Kan rekommendera Coolermaster 212! (+MX4 kylpasta, också billigt nu).
Här är länken igen från mitt tips: https://www.amazon.se/Cooler-Master-Hyper-Black-Kylsystem/dp/...

MX4, 8g: https://www.amazon.se/ARCTIC-MX-4-gram-h%C3%B6gpresterande-He...

(Vad har vi annat för oss idag än att hålla på med kylare, då inget i övrigt "roligare" går att köpa?)

Edit: Den är mycket tystare än AMD stock ska tilläggas. Låter i princip "ingenting" i jämförelse. 3700X hade ändå AMD:s bästa stockkylare, så därför trodde jag den skulle "vara bra".. Och det är den väl, men till och med en simpel Coolermaster 212 är som "Zlatan" och stockkylaren är som en halvalkad div-6-spelare..

la till ljudnivå
Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Köpte en för någon månad sedan,
den funkar faktiskt med windows 10 - men inte genom att installera drivrutinen!
Packa upp och välj manuellt den drivrutin som gäller för x86-64 så kommer den igång.

När det gäller linux/raspberry så googlade jag bara lite,
det var några som hittade icke-standard saker som gjorde att drivrutinen räknade fel och kom i osynk på något sätt.
Det kan ju vara så att de hittade felet och allt funkat perfekt eftersom ingen sagt något mer om det på 5 år,
håll tummarna...

Tack för infon. Menar du att den inte funkar med den automatiskt installerade drivrutinen i Windows? Att lösningen är att gå via tillverkarens webbsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Tack för infon. Menar du att den inte funkar med den automatiskt installerade drivrutinen i Windows? Att lösningen är att gå via tillverkarens webbsida?

Nej, windows hittade ingenting och setup.exe från hemsidan resulterade i "this driver has known issues and has been stopped" nånting,
Men som sagt så fanns en drivare i zipfilen som fungerade direkt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Nej, windows hittade ingenting och setup.exe från hemsidan resulterade i "this driver has known issues and has been stopped" nånting,
Men som sagt så fanns en drivare i zipfilen som fungerade direkt....

Ah ok, skumt. Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Proffsmagasinet verkar ha en del ordentligt nedsatta prylar. Mycket mätinstrument och liknande (lasrar och distansmätare).

Bosch GLL 2-15 G t.ex för 830 kr (-78%)
https://www.proffsmagasinet.se/laserinstrument/linjelaser-och...

Om ni kollar Dagens Deals på prisjakt så borde ni hitta mer.
https://www.prisjakt.nu/tema/dagens-deals

Jag skickade mail till Proffsmagasinet för att avbryta min första order jag lagt(bara en korslaser), då jag ville beställa mer saker(bland annat en avståndsmätare).

Fick till svar:

Citat:

Hej Nicklas,

Jag måste tyvärr informera att vi har fått problem när vi skulle lägga upp kampanj.

Jag ser att produkten du har beställt på order 30802489 är drabbad av det här och vi kommer tyvärr behöva justera priset så fort vi har rätt ut vad som gäller.

Jag återkommer till dig så fort jag har rätt pris.

Är det för bra för att vara sant, så är det alltså det. Synd!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag skickade mail till Proffsmagasinet för att avbryta min första order jag lagt(bara en korslaser), då jag ville beställa mer saker(bland annat en avståndsmätare).

Fick till svar:
Är det för bra för att vara sant, så är det alltså det. Synd!

Haha den var skön ju!
"Hej jag köpte bara en laser asbilligt men såg att ni hade massa bra grejer, kan ni avbryta den så att jag kan köpa mer grejer??"

Den samlade visdomen är väl att man ska ligga lågt, det hade nog varit bättre om du la en till beställning.

Ett annat gammalt ordspråk: Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Satt och tittade på olika lasrar så hann inte beställa något, så ja, ovan ordspråk gäller även mig

Men sannolikheten att de skulle skickat var väl nära noll ändå.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Haha den var skön ju!
"Hej jag köpte bara en laser asbilligt men såg att ni hade massa bra grejer, kan ni avbryta den så att jag kan köpa mer grejer??"

Den samlade visdomen är väl att man ska ligga lågt, det hade nog varit bättre om du la en till beställning.

Ett annat gammalt ordspråk: Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Satt och tittade på olika lasrar så hann inte beställa något, så ja, ovan ordspråk gäller även mig

Men sannolikheten att de skulle skickat var väl nära noll ändå.

Jag tyckte inte det var alltför orimligt billigt ändå, missade faktiskt ärligt talat bara att det var mer saker som var billiga men tji fick jag!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag skickade mail till Proffsmagasinet för att avbryta min första order jag lagt(bara en korslaser), då jag ville beställa mer saker(bland annat en avståndsmätare).

Fick till svar:
Är det för bra för att vara sant, så är det alltså det. Synd!

Varför inte bara lägga en order till? Om du har chansen att spara flera tusen kronor på en korslaser, vad spelar det för roll om du i värsta fall får betala en hundring i frakt på en andra order? (Dessutom har de ju fri frakt från 625 kr)

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Varför inte bara lägga en order till? Om du har chansen att spara flera tusen kronor på en korslaser, vad spelar det för roll om du i värsta fall får betala en hundring i frakt på en andra order? (Dessutom har de ju fri frakt från 625 kr)

Jag trodde som sagt, helt ärligt, att det inte var några 'fel' på priset. Så ville bespara Proffsmagasinet och postnord besväret att behandla dubbla paket helt i onödan. Hade jag bara försökt snika åt mig det så billigt som möjligt innan de kom på det, så hade jag nog gjort som du sa

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag skickade mail till Proffsmagasinet för att avbryta min första order jag lagt(bara en korslaser), då jag ville beställa mer saker(bland annat en avståndsmätare).

Fick till svar:
Är det för bra för att vara sant, så är det alltså det. Synd!

Hoppet lever, min order är inte avbeställd ännu, men dom fick väl mkt att göra antar jag…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Komplett kör Superweekend och erbjuder bland annat XLR studio mic för den nätta summan 99 :-

Svive Hydra XLR Studio mikrofon
https://www.komplett.se/product/1162222/datorutrustning/kring...

Hur kopplar man denna till sin dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Hur kopplar man denna till sin dator?

Du skaffar ett ljudkort som har xlr ingång

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Hur kopplar man denna till sin dator?

Med en XLR till 3.5 eller USB-adapter?

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av T4kti:

Hur kopplar man denna till sin dator?

Det finns lite olika lösningar men en extern mixer av någon form är väl det bästa/vanligaste.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Hur kopplar man denna till sin dator?

Hej

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08Q1NJSBQ/ref=sr_1_4?dchild=1&...
Man kan använda en sån här för att koppla till datorn, mikrofonen in i denna, som sedan har en usb man kopplar till datorn. Då har man även en DAC och hörlursförstärkare som man kan använda.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Du skaffar ett ljudkort som har xlr ingång

Skrivet av Bosse78:

Med en XLR till 3.5 eller USB-adapter?

Skrivet av Daemon:

Det finns lite olika lösningar men en extern mixer av någon form är väl det bästa/vanligaste.

Skrivet av UnkeN:

Hej

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08Q1NJSBQ/ref=sr_1_4?dchild=1&...
Man kan använda en sån här för att koppla till datorn, mikrofonen in i denna, som sedan har en usb man kopplar till datorn. Då har man även en DAC och hörlursförstärkare som man kan använda.

Tack! Kollat vidare på det, tänkte om sambon skulle ha en trevligare mikrofon än webkamerans inbyggda. Med pop-filter och m-audio-mixern så landar det på knappt 700 kr. Då blev inte den billiga mikrofonen så billig plötsligt, men troligen mycket för pengarna? Ska klura lite.

Permalänk
Skrivet av T4kti:

Tack! Kollat vidare på det, tänkte om sambon skulle ha en trevligare mikrofon än webkamerans inbyggda. Med pop-filter och m-audio-mixern så landar det på knappt 700 kr. Då blev inte den billiga mikrofonen så billig plötsligt, men troligen mycket för pengarna? Ska klura lite.

USB Kittet kostar 699kr på Komplett
https://www.komplett.se/product/1127412/datorutrustning/kring...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är inte denna väldigt prisvärd?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/262972...

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Inaktiv

Nja, då va det dags på Steam:

Company of Heroes 2 och Company of Heroes 2 Ardennes Assault - Limited Free Promotional Package

Gratis veckan ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nån som fått donglarna levererade från Elgiganten än? Beställde 23/5, inget skickat än.

Jag har fått de två donglar jag beställde.

Kom visserligen ett meddelande att de var en dag försenade men kom på rätt dag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Svive Hydra XLR Studio mikrofon

Skrivet av Daemon:

Komplett kör Superweekend och erbjuder bland annat XLR studio mic för den nätta summan 99 :-

Svive Hydra XLR Studio mikrofon
https://www.komplett.se/product/1162222/datorutrustning/kring...

Tack för tipset, Beställde 2 sådana till min Behringer Flow 8 digitalmixer som används till dator men även portabelt.

Mixern funkar både som digitalt ljudkort och har vanliga analoga balanserade Xlr på Main Out som jag då kör mina aktiva närfältsmonitorer på.

Att mixern strömmatas via Usb gör att den går att driva med en powerbank om man gör någon fältinspelning och tar med den ut.

Bra tryck på hörlursutgången är det också så ibland har jag släpat med mig mixern bara för det och använt som hörlursförstärkare.
Den har ju blåtand så man kan köra musik från telefonen till Mixern dessutom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Damn, missade att gå in tidigare. Såg att de hade en apple watch series 6 kraftigt nedsatt.. Den hade inte jag bangat på.. Min series 2 börjar ha gjort sitt...

Såg lrecis denna. Vet du hur länge de kör de? Bara idag eller?