Battlefield 6 visas i stor bildläcka

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Ja om man åtminstone såg att det fanns en ambition att åtgärda fuskare så blir det ju lättare att ha överseende med att få någon enstaka match uppfuckad då och då, men nu känner jag bara att det enda sättet att påverka är att inte ge EA pengar -- trots att jag gärna skulle vilja spela Battlefield igen.

Innan jag slutade spela så fick man inte ens diskutera cheaters på deras officiella BF V forum, och man fick aldrig någonsin lägga upp videos ens på dom mest uppenbara fuskarna, vad jag vet så hade BF V ingen AC alls så även gratis fusk som gick att ladda ner fungerande utmärkt, lägger man då till en FF som inte reagerar på en KD på 40+ eller en HS ratio på 70 plus på någon som kör support ,ja då blir det bara skit av alltihop tillslut.
Raportera, gav dom jämt som svar, men till vilken nytta?
Också tragiskt att alla som ligger på topscores är cheaters med helt sjuka stats som ändå får ligga kvar där, jag pratar jag om PC versionen endast, konsol har jag noll koll på.

Här har du en av otaliga som jag filmade men som jag alltså inte fick visa upp i forumet. Vilket jäkla "pro"

https://youtu.be/aEIHqmyxSqI

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yatagarasu:

Nu är jag inte OP i fråga som du ursprungligen citerade.
Men jag brukar hävda samma sak: Det finns inte något spel som kommer nära Battlefield och den känsla som spelen kan uppbringa.

Blandningen av infanteri och fordon är helt enkelt omatchad. Hell Let Loose och World War 3 har ju varit på ingång ett tag som potentiella konkurrenter, men det är något med de spelen som personligen inte ger mig samma "wow-faktor" som Battlefield har gett mig över åren.

Det är något speciellt med att springa längs med en strandkant, höra skotten i distansen och sedan blåser en AH-1Z Viper förbi över huvudet på en, rasande med ett regn av Zuni-raketer mot en inkommande Type 99 MBT-stridsvagn på andra sidan kröken du rör dig mot.

Spelade BF4 så sent som förra veckan, ett spel jag har utan problem över 2000 timmar i bara på det kontot jag spelar på just nu, för att inte nämna cirka 1500 timmar i BF3. Har säkerligen över 1000 timmar totalt mellan BF1 och BFV också, samt drygt 800 timmar i BFBC2 – Timmar jag inte kan se mig själv lägga på varken CoD, HLL eller Squad så som de spelen är utformade idag.

Även om DICE har haft enorma problem med framförallt BFV är det aspekter i dessa spel jag inte funnit likvärdiga någonstans utanför Battlefield-serien. Allt från grafik, ljuddesign och den allmänna upplevelsen som är någonstans mellan mil-sim och arkad-skjutare. Hela vägen till mängden innehåll i spelen samt variationen i hänseendet att ingen match är den andra lik.

Jag kan förmodligen klassas som en "fanboy" – Ett argument jag köper i slutet av dagen. Men trots DICE tidigare snedsteg är jag hoppfull att BF6 kan leverera, eller rättare sagt önskar? För det finns inget FPS-spel på marknaden jag hellre lirar än just Battlefield, om det så är att jag lär gå tillbaka till BF4 från 2013 igen.

Jag hade gärna spelat BF6 men det är just mängden fuskare samt att det är lite för orealistiskt för min smak..samtidigt kan vara nice att spela lite casual ibland också. Men sen jag började med Hell let loose är jag helt fast i taktiska delen och att kills inte spelar så stor roll utan det är en laginsats. Är så less på kills....gillar samarbete och andra uppgifter än att bara döda.

Sen känns det bara så dumt att göra nya spel som i princip är samma sak...ha ett och utveckla det i olika delar och på olika sätt istället till att bli ett riktigt bra spel..nu är det ju bara för att mjölka pengar.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon76576:

Sen känns det bara så dumt att göra nya spel som i princip är samma sak...ha ett och utveckla det i olika delar och på olika sätt istället till att bli ett riktigt bra spel..nu är det ju bara för att mjölka pengar.

Denna punkten är tyvärr jag helt motsatt i min åsikt till – Avskyr live-service modellerna och att spel ska hålla i liv upp i decennier (hyperbole). Köper jag ett spel förväntar jag mig en komplett upplevelse från start, med eventuellt ett par expansioner under loppet av ett till två år. Sedan känner jag mig mer än klar med spelet och tar gärna ett nytt (detta kanske är mer relevant poäng för singleplayer)

Men även om man kollar på multiplayer-spel känner jag samma sak. Som i BF4:as fall kan jag starta det idag och det är precis likadant som det var 2015, alla vapen och fordon är orörda – Jag vet exakt vad jag får när jag trycker "Spela", slipper helt enkelt sätta mig och läsa patch-notes och allt vad det nu kan vara annars i spel som Warzone eller Early Access-titlar..

Untandagsfall finns självfallet;
MMO-spel skulle utan tvekan bli otroligt stela väldigt fort om de inte fortsatte utvecklas genom åren. Men när det kommer till FPS eller RTS-genrerna primärt ser jag det bara som negativt om man pillar för mycket över tid, annat än att kanske lägga till fler kartor och ett nytt vapen/enhet då och då.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >