Anmäl dig till Roborock Challenge!

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaara88:

Vart kan du läsa att det står "behandlas" är det i Kjells hemsida eller i mail? Jag beställde kl 15.13 via klarna har bara fått ett orderbekräftelse och ser inget på mina sidor i Kjells hemsida

På deras hemsida under köphistorik, jag har vald klarna som betalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauJanum:

På deras hemsida under köphistorik, jag har vald klarna som betalning.

Hyfsat tråkigt att man inte var inloggad och inte kan se orderstatusen på sin order då. Blev sjukt nervös när jag såg här att folk fått ordrar makulerade. Men får väl samtidigt anta att om jag inte fått ett mail som säger att den är makulerad så borde jag vara säker eftersom jag antar att de borde skickat under eftermiddagen eller kvällen i så fall.

Har i alla fall ett bekräftelsemail med ett ordernummer så hade tänkt kolla med deras chatt i morgon bitti om ordern ligger kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeG86:

Hyfsat tråkigt att man inte var inloggad och inte kan se orderstatusen på sin order då. Blev sjukt nervös när jag såg här att folk fått ordrar makulerade. Men får väl samtidigt anta att om jag inte fått ett mail som säger att den är makulerad så borde jag vara säker eftersom jag antar att de borde skickat under eftermiddagen eller kvällen i så fall.

Har i alla fall ett bekräftelsemail med ett ordernummer så hade tänkt kolla med deras chatt i morgon bitti om ordern ligger kvar.

Håller tummerna åt dig!

Permalänk
Medlem

Nu är min skickad från Kjell o Company

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

Det va snabbt! Min står fortfarande som inkommen 😅
Den blir väl säkert makulerad på morgonen när de inser att vi fick visst inte mer än 5st PS5 😂

Permalänk
Medlem

Pratade precis med deras kundtjänst. Min order är inte makulerad men däremot så kommer jag inte få den förrän i mitten av juli enligt killen jag snackade med. Gör mig i och för sig inget, för då har jag i alla fall lyckats boka en.

Permalänk
Medlem

Pratade just med supporten för att ta reda på varför vissa ordrar inte makuleras. Tydligen har de två sändningar, en som är inne redan och en som kommer senare. Bokningarna som kom in delades därför upp i sändningar som går iväg direkt, och de som kan skickas i sommar. De som fått mail om makulering (typ bara jag?) hamnade utanför båda sändningarna.

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

Jasså!? Min har de inte skickat än. Jag som var typ först ut. 😅
Spänt läge nu. 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Spänt läge nu. 😬

Fick mejl om att den var skickad, står även skickad på mitt kjell konto. Så japp, bör väl få den typ måndag eller tisdag.

Wuhuuuu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Spänt läge nu. 😬

0751 fick jag på mejlen idag.

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

Fick mejl om att den var skickad, står även skickad på mitt kjell konto. Så japp, bör väl få den typ måndag eller tisdag.

Wuhuuuu!

Är det från Onlinebutiken?
Eller från lokal butik? Det står Butik: Mora, för en komps åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Spänt läge nu. 😬

Du bör ju å få ett mejl nu inom kort tänker jag, att den är skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Är det från Onlinebutiken?
Eller från lokal butik? Det står Butik: Mora, för en komps åt mig.

Det står Online.

Permalänk
Skrivet av TauJanum:

Du bör ju å få ett mejl nu inom kort tänker jag, att den är skickad.

Skickat! 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Skickat! 😅

Härligt!

Skönt att veta att man it behöver hålla koll efter PS5 längre!

Permalänk

Skrev precis med chatten på Kjell & Company. Där säger killen att står ordern som inkommen fortfarande under mina sidor så skickas den inte under dagen. Resterande ordrar skall de gå igenom manuellt och skicka ut mail med status uppdatering till berörda.

Permalänk
Medlem

Beställde kl 15:20 och mitt har skickats

Permalänk
Medlem

Fick faktura nu, men inget om att det har skickats ännu. Frågade chatten och dom bekräftade att det skickas idag. Fick orderbekräftelse 15:21.

Edit: Fick mail att ordern är skickad nu.

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk
Medlem

Netonnet nu!!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av mege999:

Netonnet nu!!!!

Bull, var precis inne en minut innan du skrev och uppdaterade direkt efter. Sluta ljug

Permalänk
Medlem

Yes!! Fick tag på en på NetonNet
Det var absolut inte bull

Permalänk
Medlem

Fick också en själv, inget ljug.

Permalänk

Thats it, skiter i PS5 och Xbox nu. Ska det vara tal om sekunder för att inte Scalpers ska köpa upp allt så är jag inte sugen längre.

Permalänk
Medlem

Netonnet igen!

Edit: Var uppe i 1min. Kanske värt att F5:a lite.

Permalänk
Medlem

Fick också en på netonnet precis, eller ah, orderbekräftelse på en iaf!

Permalänk
Medlem

Höll nästan på att få en på Netonnet. La den i korgen och fyllde i detaljer. Klickade på Genomför och inget händer. Klickar på Genomför igen och det är slut i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av froe:

Fick också en på netonnet precis, eller ah, orderbekräftelse på en iaf!

Var det en Digital eller Disc? Väntar nämligen på en Digital jag beställde därifrån 2 veckor sedan...

Permalänk

Pratade precis med Netonnet, där har inte varit något släpp idag. Lite intressant också att vissa av kontona som lyckades knipa en gör sitt första inlägg på 11 år i denna tråden just här och nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Pratade precis med Netonnet, där har inte varit något släpp idag. Lite intressant också att vissa av kontona som lyckades knipa en gör sitt första inlägg på 11 år i denna tråden just här och nu.

https://i.imgur.com/SOrN7ze.png här har du bevis på att köp knappen iallafall fanns

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16