Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fotbolls-EM 2021 – den stora tråden

Permalänk
Relik 📜

Fotbolls-EM 2021 – den stora tråden

Jag är inte speciellt sportintresserad, men stora mästerskap tycker jag är rätt mysigt! Precis som jag kan kolla på konserter eller andra evenemang inom områden jag "normalt" inte gillar, det är något speciellt och blir ofta en skön gemenskap!

Näst på tur är ju EM. Eller ja, det har redan börjat - men idag premiär för Sverige! Tänker därför det kan vara på sin plats med en liten EM-tråd ändå.

Vad tror vi på inför kvällen då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Innan matchen: Spanien vinner med minst 5-0

Just nu med tilläggstid kvar: Vore gött med oavgjort.

Spanien har varit mindre benägna på att ta sig fram mot mål under andra halvlek jämfört med första vilket är rätt gött. Men Sverige har inte haft mycket att komma med ändå.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Samsung Sverige

Inte direkt någon jämn första match, men ändå underhållande under korta perioder. Kul att se publik igen på ett sportevenemang!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Relik 📜

0-0 är ändå ett fint resultat med tanke på det sjuka övertaget Spanien hade. Olsen for president!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Oavgjort!! Snyggt Sverige! Jäkligt bra kämpat!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Olsen klart bästa spelaren på plan!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med oavgjort!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av emilakered:

0-0 är ändå ett fint resultat med tanke på det sjuka övertaget Spanien hade. Olsen for president!

Håller med om det. Det hade varit kul att se Isak fortsätta dock, han gjorde några fina insatser.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag är inte speciellt sportintresserad, men stora mästerskap tycker jag är rätt mysigt! Precis som jag kan kolla på konserter eller andra evenemang inom områden jag "normalt" inte gillar, det är något speciellt och blir ofta en skön gemenskap!

Är precis likadan. Jag har så dålig koll på fotboll att jag inte kunde namnet på en enda spelare i landslaget inför matchen. Nu har nog 3-4 namn fastnat åtminstone. Jag trodde t ex att Olof Mellberg nyss lagt av, men när jag kollade var det nio år sen, haha!

Så jag brukar kolla när det är VM och EM, dam och herr. Det blir några timmar per sommar, typ.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Herregud trodde aldrig vi skulle komma därifrån med ett poäng så jag är ändå nöjd. Trodde som så många andra att Spanien skulle dominera matchen men inte på den här nivån, det var ju spel mot ett mål sista 20.

Grymt bra med en poäng så nu blickar vi framåt och vinner mot Slovakien är så vi snart i hamn!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sebbeharry:

Herregud trodde aldrig vi skulle komma därifrån med ett poäng så jag är ändå nöjd. Trodde som så många andra att Spanien skulle dominera matchen men inte på den här nivån, det var ju spel mot ett mål sista 20.

Grymt bra med en poäng så nu blickar vi framåt och vinner mot Slovakien är så vi snart i hamn!

Ja, det var ändå mer eller mindre bästa möjliga scenario i realiteten. Sedan att vi hade några riktigt vassa målchanser, fin bonus!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Realistiskt var 0-0 det man kunde hoppas på, med lite tur hade vi kunnat få in 1 eller 2 mål.
Bra kämpat med 0-0 i vilket fall med tanke på att det var vad, 79-21 i bollinnehav i första halvlek?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

0-0 var ett riktigt bra utfall, givet vilket övertag Spanien hade.
Så pass oinformerad man är inom sporten, så trodde jag innan avspark att Zlatan skulle spela...

Visa signatur

Rigg: Phanteks P500A | Ryzen 7 5800x | NZXT X53 | ASUS RTX 3080 ROG Strix OC | HyperX Fury 32GB @3200MHz | ASUS ROG Strix X570-F | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair TX850M
Monitor: Acer Predator X34GS (@ 3440x1440 180Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Innan matchen: Spanien vinner med minst 5-0

Just nu med tilläggstid kvar: Vore gött med oavgjort.

Spanien har varit mindre benägna på att ta sig fram mot mål under andra halvlek jämfört med första vilket är rätt gött. Men Sverige har inte haft mycket att komma med ändå.

Det borde ha slutat 5-0 sett till chanserna och spelövertaget.
Men, Robin, spansk oskärpa i avsluten och väldigt mycket tur gjorde att vi ändå lyckades hålla nollan

Skrivet av Samsung:

Håller med om det. Det hade varit kul att se Isak fortsätta dock, han gjorde några fina insatser.

Jag förstår fortfarande inte det bytet. Isak kunde ju skapa farligheter på egen hand, och han såg inte särskilt trött ut.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Håller med om det. Det hade varit kul att se Isak fortsätta dock, han gjorde några fina insatser.

Ja fattar inte varför han blev utbytt. Den enda som gjorde nåt utom Olsen som fick jobba som fan. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Spaniens lag kan inte vara nöjda över 0-0 med de bollinnehav de hade! För Sveriges del är det väldigt bra o få med sig 1 poäng och att Spanien bara får 1 poäng också!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kul match att titta på, bra spel av Spanien samt försvarsspel från Sverige, dock så ser man att vissa saknar rutin, är lite valpiga och nervositeten fanns definitivt där.

Seb håller ihop laget bra och bytet på Isak berodde nog mer på att han var trött, de hade väl närmare 30c igår kväll, kom ner två dagar innan (vad jag förstår) så det är svårt att anpassa sig på så kort tid med.

Otroligt starkt att få med sig en pinne, vill se mer av Quaison/Isak i nästa match, Berg i all ära men man ska göra mål i de läget han fick, tippade 2-0 Spanien, det sket sig men ser fram emot nästa match.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Den typen av osammanhängande fotboll som Sverige spelade igår får man fasen leta efter. Det var som att se ett hockeylag spela boxplay i 90 minuter, där bollen ska rensas och skjutas över till andra planhalvan oavsett vad som händer. Olsen (som vi kan tacka för resultatet) var väldigt stark i mål och Isak hade några ljusa stunder i anfallet, men utöver det var det inte mycket att skriva hem om.

Däremot var jag väldigt imponerad över Spaniens spel, även om de inte riktigt lyckades få till avsluten. Riktigt tajt passningsspel samt överlag bra och självsäker teknik bland spelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Den typen av osammanhängande fotboll som Sverige spelade igår får man fasen leta efter. Det var som att se ett hockeylag spela boxplay i 90 minuter, där bollen ska rensas och skjutas över till andra planhalvan oavsett vad som händer. Olsen (som vi kan tacka för resultatet) var väldigt stark i mål och Isak hade några ljusa stunder i anfallet, men utöver det var det inte mycket att skriva hem om.

Däremot var jag väldigt imponerad över Spaniens spel, även om de inte riktigt lyckades få till avsluten. Riktigt tajt passningsspel samt överlag bra och självsäker teknik bland spelarna.

Spot on, statistiken var väl som värst 81-19% i bollinnehav vid nåt tillfälle. Totala antalet passningar typ 920-180 totalt om jag minns rätt, det var en mardröm att se första halvleken och hur spanjorerna fullständigt lekte runt med spelarna.
Tacka vet jag Robin Olsen.

Btw, vilka tror folk som vinnare? Frankrike - Tyskland är ju ikväll, har the french som vinnare av hela em

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Viking
Skrivet av mackanj:

Det borde ha slutat 5-0 sett till chanserna och spelövertaget.
Men, Robin, spansk oskärpa i avsluten och väldigt mycket tur gjorde att vi ändå lyckades hålla nollan

Jag förstår fortfarande inte det bytet. Isak kunde ju skapa farligheter på egen hand, och han såg inte särskilt trött ut.

Skrivet av Mullvaden83:

Ja fattar inte varför han blev utbytt. Den enda som gjorde nåt utom Olsen som fick jobba som fan. XD

Antagligen såg de att chansen var för liten för ett mål. Så de bytte ut han för att inte riskera skador tills viktigare matcher. Vi gick all-in på försvaret istället.
Det är iaf den enda anledningen jag ser…

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Många som klagar över Sveriges spel att det var skit, dåligt, inget i EM att göra men vi kvalade in oss med detta spel.

Det spelar ingen roll hur man tar poängen, när pipan ljuder så är det resultatet som är det viktiga, man kan inte alltid spela ”fint/bra” för att vinna sägs det.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Det är ju svårt att säga om matchbilden berodde på att Spanien dödade Sveriges offensiv, om Sverige dödade Spaniens offensiv eller om det var en kombo men slutresultatet var ändå hyfsat rättvist. Spanien hade fler målchanser, Sverige hade eventuellt den bästa men ingen kunde sätta bollen i nät.

Övertygad om att vi ser ett mer offensivt inriktad lag mot både Polen och Slovakien med både gjorda och insläppta mål.

Permalänk
Medlem

Frankrike-Tyskland 1-0. Såg knappt några tyskar i straffområdet vid underläge när de hade anfall på kanten. Vad var taktiken undrar jag som är fullständigt opartisk?

Kommer Sverige vara turneringens tråklag som förra EM? Fast vi har redan ett skott på mål så där är vi redan jämsides med lag Zlatan 2016.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Relik 📜

Bra fart i Turkiet-Wales nu! Turkarna har det rätt tungt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Vilken EM-studio diggar ni mest?
SVTs eller CMores?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Vilken EM-studio diggar ni mest?
SVTs eller CMores?

SVT ligger långt före, mestadels tack vare att Jonas Eriksson är överlägsen. Till skillnad från övriga experter säger han ju faktiskt något varje gång han öppnar munnen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Vilken EM-studio diggar ni mest?
SVTs eller CMores?

Kollar inte alls på studiorna. Tittar bara på matcherna och går ut och luftar mig i halvlek. Eller matcher kanske är för mycket att säga, ser bara Sveriges matcher hela. Just EM tycker jag är synonymt med tråkfotboll så håller mig till 10 i början och 10 minuter på slutet. Går ju se sammandrag av vissa matcher på BBC iPlay.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av Bussović:

Vilken EM-studio diggar ni mest?
SVTs eller CMores?

Svår svår fråga! Kan dock säga direkt att Strömberg är given som expertkommentator, det känns inte som fotboll annars.

Tycker Kim Källström gör det bäst av alla fd landslagsspelare. Tycker varken Andre Pops(SVT) eller Granqvist(TV4) gör ett bra jobb att fördela ordet????

Så lika dåliga studior skulle jag tyvärr säga??? Hade gärna sett Kim + Jonas Eriksson + Ola W + Irma Helin(hört att hon ska vara bra)

Permalänk
Relik 📜

Domaren i Italien-Schweiz... syns. Haha. Det är nästan pastellnivå på de kläderna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Svår svår fråga! Kan dock säga direkt att Strömberg är given som expertkommentator, det känns inte som fotboll annars.

Tycker Kim Källström gör det bäst av alla fd landslagsspelare. Tycker varken Andre Pops(SVT) eller Granqvist(TV4) gör ett bra jobb att fördela ordet????

Så lika dåliga studior skulle jag tyvärr säga??? Hade gärna sett Kim + Jonas Eriksson + Ola W + Irma Helin(hört att hon ska vara bra)

Jag gillar Lasse Granqvist mer än Strömberg. Det är det enda TV4 har bättre än SVT. Annars är SVT bättre.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig