Skicka paket - Material?

Permalänk
Medlem

Skicka paket - Material?

Ska returera en datamus, kan jag skicka den i vilken förpackning som helst? original boxen är en plåtbox/aluminiumbox, tar dem emot den på posten?

Permalänk
Medlem

Så länge ett paket håller ihop och inte för för stort eller tungt så tar posten emot den på vilket inlämningställe som helst, material har ingen betydelse.

Permalänk
Medlem

ok, coolt, och jag kan sätta fraktsedel direkt på utsidan av en originalkartong och dra iväg den? även om kartongen har sträckkoder och text på sig etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

ok, coolt, och jag kan sätta fraktsedel direkt på utsidan av en originalkartong och dra iväg den? även om kartongen har sträckkoder och text på sig etc.

Gamla streckkoder stryker du över så de inte är läsbara.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Du kan även bara lägga originalkartongen i en större plastpåse och tejpa ihop, sen dra på fraktsedeln på den.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Sätt produktens låda in i en annan låda (förslagsvis av kartong) och sätt fraktsedeln på den... precis som paket man får hem

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

ok, coolt, och jag kan sätta fraktsedel direkt på utsidan av en originalkartong och dra iväg den? även om kartongen har sträckkoder och text på sig etc.

Sätt inte fraktsedeln direkt på produktens kartong! Lägg den i en annan kartong eller, som nämnts, tejpa en påse runt och klistra fraktsedeln på den.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Sätt inte fraktsedeln direkt på produktens kartong! Lägg den i en annan kartong eller, som nämnts, tejpa en påse runt och klistra fraktsedeln på den.

varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

varför inte?

För att de sedan riskerar att inte få av etiketten utan att förstöra kartongen eller få rester efter den. Nu var det väl metall, så chansen är lite bättre. Å andra sidan är väl risken att det som kommer fram är buckligt om du skickar den som den är, beroende på hur robust plåtburken är och vilket humör paketmisshandlarna är på för dagen.

Sedan sätter butiker förvisso fraktsedeln direkt på kartonger själva ibland. Har en dammsugarkartong här där det gjorde så och likaså på en tv-dito. Detta är dock rätt stora produkter, så det är inte så praktiskt att packa dem...

Permalänk
Medlem

Jag skickar alltid tillbaka den på samma sätt som den kom, om affären tycker det är bra nog att skicka till mig så borde det vara bra nog som retur också.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jagers:

ok, coolt, och jag kan sätta fraktsedel direkt på utsidan av en originalkartong och dra iväg den? även om kartongen har sträckkoder och text på sig etc.

Nästan aldrig ska du skicka direkt i originalkartongen utan du ska lägga produkten i emballage och ytterkartong för retur.

Saker som skickas i org.kartong brukar vara datorskärmar, chassin och större hushållsapparater. En plåtlåda som en datormus kommer i låter som något samlar objekt och ska således inte förstöras med klisterlappar eller vara helt oskyddat vid retur.

Kan du inte bara berätta vilken datormus och edition det är?

Skrivet av Jagers:

varför inte?

Värdeminskning av produkten och du får mindre i pengarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte alls om någon kartong eller plåtlåda, vill heller inte ha pengar och kommer inte få pengar tillbaka, antingen fixar dem musen eller så får jag en ny (förutsatt att det går på garantin vilket det ska göra då mitten mus knappen slutat fungera)

hittade originalkartongen till viper ultimate wireless, plåtlådan var till en annan razer mus, det är ingenting speciellt med vardera, varken special edition eller nått annat.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jagers:

Jag bryr mig inte alls om någon kartong eller plåtlåda, vill heller inte ha pengar och kommer inte få pengar tillbaka, antingen fixar dem musen eller så får jag en ny (förutsatt att det går på garantin vilket det ska göra då mitten mus knappen slutat fungera)

hittade originalkartongen till viper ultimate wireless, plåtlådan var till en annan razer mus, det är ingenting speciellt med vardera, varken special edition eller nått annat.

Förvirringen uppstår för att du själv skrev "jag ska returnera" vilket nog egentligen samtliga tolkade som att du skulle skicka tillbaka en produkt för att häva köpet.

Det är inte samma sak som att "jag ska skicka in en produkt för reparation".
Det är orsaken till missförståndet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Förvirringen uppstår för att du själv skrev "jag ska returnera" vilket nog egentligen samtliga tolkade som att du skulle skicka tillbaka en produkt för att häva köpet.

Det är inte samma sak som att "jag ska skicka in en produkt för reparation".
Det är orsaken till missförståndet.

i see, inet själva kallar detta för en "retur" så
-shrugs-

har juh ingen aning om dem reparerar den heller, kanske får en ny