Asus strix B550 F-gaming INGEN INTERNET

Permalänk
Medlem

Asus strix B550 F-gaming INGEN INTERNET

Hej köpte en komplett pc som jag fick hem idag. Allt verkar fungera förutom det inbygga nätverkskortet till moderkortet behöver hjälpa snälla. Säger att den saknar nätverkskort helt och hållet

Permalänk
Medlem

Det moderkortet har ingen WiFi eller vad menar du ?

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Ladda ner drivrutinerna till ett usbminne och installera.

Högst upp, LAN
https://rog.asus.com/se/motherboards/rog-strix/rog-strix-b550...

@Bosse78: Datorn har ett nätverkskort även fast den inte har wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

@Bosse78: Datorn har ett nätverkskort även fast den inte har wifi.

Jo det är jag väl medveten om men lurar på om det inte är det TS menar.

Om det inte är det brukar det ju gå att aktivera/avaktivera nätvärkskortet i BIOS har du kollat där?

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Ladda ner drivrutinerna till ett usbminne och installera.
Högst upp, LAN
https://rog.asus.com/se/motherboards/rog-strix/rog-strix-b550...

Jepp, jag fick göra samma vill jag minnas! Den hittade inte drivrutinerna själv, så man fick använda en annan dator för att få ner nätverksdrivisen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, jag fick göra samma vill jag minnas! Den hittade inte drivrutinerna själv, så man fick använda en annan dator för att få ner nätverksdrivisen.

Låter ju väldigt B om man nu köper en komplett!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar provar att ladda ner drivers via annan dator

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Bosse78:

Låter ju väldigt B om man nu köper en komplett!

Den kanske var ihopbyggd men saknade installerat operativsystem? Annars går det väl att tänka att det skulle ha upptäckts att nätverkskortet inte fungerade.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Eller koppla i mobilen i datorn via usb och aktivera " delat nätverk " till din dator. D

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av EroHebi:

Hej köpte en komplett pc som jag fick hem idag. Allt verkar fungera förutom det inbygga nätverkskortet till moderkortet behöver hjälpa snälla. Säger att den saknar nätverkskort helt och hållet

Vem har installerat os på datorn, du eller tillverkaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vem har installerat os på datorn, du eller tillverkaren ?

Beställde utan OS. Men det löste sig genom att ladda hem drivrutiner på USB via annan dator tack

Permalänk
Medlem

Samma här, får installera drivisarna manuellt varje gång jag blåser Windows, samt ange produktnyckeln för OS, den automatiska aktiveringen vill inte funka. Så det finns fortfarande lite småbuggar här och där. Men för övrigt är jag nöjd med moderkortet, stabilt som berget.

Permalänk
Medlem

Beror ursäkt för necrobump och hoppas det inte tolkas som spam, men kanske hjälper det någon här i tråden: det kan var fel på nätverkskretsen (Intel i225-V) i dessa kort. Om du har en tidigare revision kanske du vill överväga att reklamera om du har garanti kvar.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1653572-psa-asus-rog-s...

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition