Permalänk

Asus-laptop startar inte

Hej!
Jag har en gammal välanvänd asus modell: g551jw-cn180h. Den har funkat i många år som extradator för att kika på film mm. Batteriet har sedan länge varit totalt värdelöst så datorn har endast använts med konstant strömförsörjning via kabel. En del bilder ligger sparade på datorn som jag skulle vilja komma åt. Nu idag startar inte datorn längre. Eller lampan för att visa att datorn är påslagen lyser men ingen fläkt går igång i datorn och skärmen tänds inte. Jag är totalt oinsatt i datorer men kan någon kanske hjälpa mig att föröska komma fram till vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Våran bärbara gjorde något liknande och jag böt nätadaptern, sen fungerade den bra. Kostade någon hundring på typ kjell tror jag det var

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Rekordmedlem

Om batteriet är dåligt så prova att plocka loss det och se om det påverkar, kanske ska du låta datorn vara strömlös ett tag innan du provar starta den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.