Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Själv blev jag positivt överraskad av den filmen. Jag skulle ge den en stark sexa av tio. Ser man till svenska filmer så får den en åtta eller nia.

Jag gillar att mystik låg runt fenomenet tills ganska långt i i filmen, inte så vanligt att se. Och på samma tema så tyckte jag att det sämsta med filmen var de sista scenerna när det blev väldigt ”in your face” angående vad som låg bakom händelserna. Fullkomligt onödiga scener…

Gillade inte hur huvudkaraktären han kändes inte rimlig. Och det förstör ju lätt ens upplevelse av en film.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Pistvakt [2005]
Ord är överflödiga, liksom serien 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Själv blev jag positivt överraskad av den filmen. Jag skulle ge den en stark sexa av tio. Ser man till svenska filmer så får den en åtta eller nia.

Jag gillar att mystik låg runt fenomenet tills ganska långt i i filmen, inte så vanligt att se. Och på samma tema så tyckte jag att det sämsta med filmen var de sista scenerna när det blev väldigt ”in your face” angående vad som låg bakom händelserna. Fullkomligt onödiga scener…

Instämmer 100 %. Speciellt för att vara en svensk film är den bra, hade det varit "hollywood" hade den varit isch 5/10.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

fast and furious 9 på bio i nässjö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

fast and furious 9 på bio i nässjö.

Vad tyckte du om filmen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Såg den också igår. Kändes som en parodi-version på filmserien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

en riktigt kul och action rik film. Det var sällan en lugn stund i filmen!

Permalänk
Medlem

Spiral, from the book of saw - Samma som alla andra saw-filmer fast med chris rock. Denna var dock rätt förutsägbar så det var rätt lätt att räkna ut vem som var skurken/plågaren tidigt. Gilar man saw så är det dock en given. 6/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Gattaca (1997) https://www.imdb.com/title/tt0119177/
Sci-Fi drama med Ethan Hawke, Uma Thurman och Jude Law.
Rekommenderar verkligen denna
8/10

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Avstängd

Jungle Cruise. Tappade intresset för handlingen rätt snabbt, så inget vidare..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Comfort of Strangers (1990)
Ja du, skummaste filmen jag sett på länge!
Den griper på något sätt tag i en från första stund och man bara måste försätta titta även om man inte fattar nånting. Ligger som en surrealistisk slöja över den. Man känner att det finns ett djup, en underliggande mening som man kommer få svar på bara man fortsätter titta.

*edit*

Tror dock jag fattar nu när jag låtit den sjunka in vad som egentligen hände i den.

Kom på att jag hade en liknande upplevelse med Light Sleeper (1992) som också regisserats av Paul Schrader. Kanske man ska kika på fler. Dom föll mig i smaken helt klart. Bra val av skådespelare dessutom.

Permalänk
Medlem

Räknas en serie vars avsnitt numera landar på 1h30m som en film? Gränsfall enligt mig, är ju tekniskt sett en serie men men...
Lochdown https://www.imdb.com/title/tt14203072/?ref_=tt_eps_rec
Trion bjuder på grym underhållning som bara dom kan i vanlig ordning

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

The Trial of the Chicago 7. Mycket bättre än förra filmen, även fast jag inte brukar gilla filmer där handlingen till stor del utspelas under rättegång.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Truman Show
En av Jim Carreys bästa roller enligt mig, fullkomligt briljant. Var ett tag sen man såg denna härliga men udda film.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kikade på Dogma igen efter många års uppehåll. Fortfarande väldigt skum film som verkligen osar 90-tal. Alan Rickman gör det sevärt.

Permalänk
Inaktiv

Robot Carnival (1987) https://www.imdb.com/title/tt0093871/?ref_=nv_sr_srsg_0
Anime från sent 80-tal, inspiration till blandannat Love, Death + Robots.

Tog lite för lång tid innan jag såg den så förväntningarna var lite för höga. Gillade vissa segment mycket men också själva animeringshantverket. Riktigt snyggt bitvis.

3/5

Permalänk
Avstängd

Gunpowder Milkshake (Netflix)

John Wick fast med en brud, i princip. Bra action var det i alla fall, perfekt fredagsrulle till en pizza

6.5/10.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Pig - Ny film med Nicolas Cage.

Nic bor i skogen tillsammans med sin tryffelgris. Grisen blir stulen och Nic ger sig av på ett karaktärsdanande äventyr för att hitta sin gris.

Jag ger den 8/10 svampar som växer under jorden.

Permalänk
Medlem

Gladiator 7/10
Fortfarande bra. Lite lång.

Bronson 7/10
Handlar om en verklig fånge i England och hans våldsamma bestyr. Något konstnärlig och teateraktig på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Passengers, 2016, med Jennifer Lawrence och Chris Pratt.
Drama/Romans/SciFi.

Romantisk drama är inte min favorit, men trots nästan obefintlig scifi så är denna film riktigt bra och får utan problem 8/10 astronomiska enheter.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Såg den igår.
Går man bara in med inställningen att det är The Rock som spelar The Rock i Indiana Jones möter Pirates of the Carribean så är den utmärkt som lättsam underhållning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Såg den igår.
Går man bara in med inställningen att det är The Rock som spelar The Rock i Indiana Jones möter Pirates of the Carribean så är den utmärkt som lättsam underhållning.

Filmen hade många dad-jokes och det var nog det mest underhållande filmen hade att bjuda på. Men dem kunde man ha läst på internet
Annars så gillar jag Emily Blunt men hon hade inte någon vidare intressant roll..heller.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

A Ghost Story (2017)
https://m.imdb.com/title/tt6265828/?ref_=fn_al_tt_0
Blev nästan spoilad filmen i helgen så var verkligen dags att se den. Skjutit upp även denna en längre tid. Gillas skarpt, mycket av det jag uppskattar i en film. Blir att se igen med.

9/10

Permalänk
Medlem

The wind that moves the barley - Drama om irländska frihetskriget. Brutal men bra. Med både Thomas shelby från peaky blinders och the onion knight från GoT i rollerna. 7/10
The proposition - Action från Australiens pionjärtid. Välgjord och bra film med mycket flugor. 7/10
Blood red sky - Lite ovanlig vampyrfilm med en flygkapning. Minst sagt annorlunda tag på vampyrmyten men tyvärr haltar den ibland i logik och skådespeleri. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Pig - Ny film med Nicolas Cage.

Nic bor i skogen tillsammans med sin tryffelgris. Grisen blir stulen och Nic ger sig av på ett karaktärsdanande äventyr för att hitta sin gris.

Jag ger den 8/10 svampar som växer under jorden.

Nic är som klippt och skuren för rollen, så jag är inte förvånad över dom höga betygen.

För tillfället 7.0 på IMDB, 82 på Metacritic och 97/84 på Rotten Tomatoes.

Rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Såg den också och fick lätta vibbar av Jumanji: Welcome to the Jungle.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skrivet av bärplockaren:

Såg den också och fick lätta vibbar av Jumanji: Welcome to the Jungle.

utöver disney+ abbonemanget så ska man pynta 249:- för premier access om man inte ser den på bio, jag väntar tills den släpps för streaming på det vanliga abbonemanget / förhoppningarna är väldigt låga känns dyrt.
Har intalat mig att dwayne johnsson bara är med i bra filmer i verkligheten är det några få filmer som har fastnat.

Permalänk
Medlem

Netflix senaste skräcktriologi:

Fear street 1 - 2/5
Fear street 2 - 3/5
Fear street 3 - in progress.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

utöver disney+ abbonemanget så ska man pynta 249:- för premier access om man inte ser den på bio, jag väntar tills den släpps för streaming på det vanliga abbonemanget / förhoppningarna är väldigt låga känns dyrt.
Har intalat mig att dwayne johnsson bara är med i bra filmer i verkligheten är det några få filmer som har fastnat.

The rock är den sämsta, bäst betalda skådisen någonsin. Tror bara de betalar för hans muskler. Hans filmer är inte bra någonstans.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Jag tyckte Jungle Cruise såg rätt b ut enbart i Trailern där de ofta har plockat ut det bästa ur filmen. att då betala 249kr för premiär access var för mig ej tänkbart.
Denna premiär access är något nytt efter coronan. Tanken är att folk då ska kunna se filmen hemma och när det är flera som delar så kan de ta högre pris än en biobiljett. Det blir dock rent sinnessjukt dyrt för oss som vill se filmen ensam.

Jag själv anser inte The rock är en sådan dålig skådespelare, bara det att han som många även är med i sämre filmer.
*edit*
Vafan finns det fler trailers? Kollade om den och blev riktigt sugen, men nu till skillnad från förr är jag ensam och det blir dyrt. Nå flera sa att filmen var dålig.