Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Sötast
Skrivet av Roger W:

Om du har stort huvud så kanske det blir tvärtom att du kommer uppleva det inre fjädrande spännet för tajt nu på X3! (så blev det för mig iallafall: jag måste nästan pressa ner lurarna för att få rätt höjd över öronen, och då trycker det lite onödigt mycket på huvudet... men det blir bättre med tiden)

Jag tror att jag har ett ganska litet huvud? Aldrig reflekterat över det
Vi får se hur de känns. Med tanke på hur slappa dessa blivit så tror jag de kommer bli tajtare oavsett hur stort huvudet är

Skrivet av PeoplesMC:

Berätta gärna hur du upplever skillnaden

Will do!
Enligt reviews [som jag i övrigt alltid tar med enorm salt] så bör de väl kännas lyxigare, både i material, byggkvalitet och passform på huvudet med ett något plattare men väldigt trevligt ljud. Time will tell

Skrivet av anon5930:

Har X2'an varit känsligare än andra hörlurar för dig?

Menar du rent fysiskt och hur bra de hållt eller att driva? Med tanke på min tidigare text så får jag anta fysiskt.

Det är en klurig fråga då jag är förälder och stundvis klumpig av mig också

Mina förra lurar var: https://www.amazon.com/Sennheiser-RS-180-Discontinued-Manufac...
(Galet bra lurar)
De höll i 8 år vilket slår mina X2or med nästan dubbel livslängd.

Skillnaden får vara att de var trådlösa och att man alltid antingen hade dem på huvudet eller på sitt ställ och var därför i mycket bra skick.

X2orna fick aldrig en fot tyvärr, så de har legat på bordet, på datorchassit, på stolen..... ja, du fattar.
Detta kombinerat med att jag är klumpig och att jag har två barn innebär att de åkt i golvet säkert över hundra gånger.

Betyder det att de hållt länge trots misshandeln eller att andra trådade lurar hållt längre? I just don't know.
X3orna skall iallafall få en fot

// Driver dem med en Audioquest Black vilket har fungerat fantastiskt
https://www.audioquest.com/page/aq-dragonfly-series.html

Börjar dock bli lite sugen på att ha en bas/diskant ratt som man kunde tuna lite med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejodor:

Gällande halva priset för Playstation Plus.

Bara jag som inte får upp rabatten? Har konto sedan länge tillbaka, men är inte plusabonnent (dvs har ingen pågående prenumeration)

Jag antar att det enbart fungerar för nya prenumeranter. Det ni kan göra är att skapa ett nytt konto. Därefter borde rabatten fungera.
Vill ni trots allt använda ert gamla konto kan ni alltid skapa ett nytt, sätt det som primärt på er ps4/ps5 och köp ps+ på kontot. Därefter använder ni bara ert gamla konto på maskinen och ps+ borde vara aktiverat för det med.
Dock hamnar ps+ spelen på det nya kontot om ni tar del av det men spelen går även dom att spela på ert gamla via primärt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag antar att det enbart fungerar för nya prenumeranter. Det ni kan göra är att skapa ett nytt konto. Därefter borde rabatten fungera.
Vill ni trots allt använda ert gamla konto kan ni alltid skapa ett nytt, sätt det som primärt på er ps4/ps5 och köp ps+ på kontot. Därefter använder ni bara ert gamla konto på maskinen och ps+ borde vara aktiverat för det med.
Dock hamnar ps+ spelen på det nya kontot om ni tar del av det men spelen går även dom att spela på ert gamla via primärt konto.

Men asså länken visar bara ordinarie pris nu, för mig iaf.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ToxicMonkey:

Ingen annan som haft problem med leverans av Crucial P2 CT1000P2SSD8 PCIe NVMe SSD, Flerfärgad, 1 TB som var i tips-tråden för knappt en vecka sen?
Skickades i söndags och skulle vara framme i måndags/tisdags. Nu säger de att det kan ha tappats bort.

Har jag rätt att få en ny till samma pris? Priset har gått upp sedan dess... Vill ju ha produkten jag köpt och inte pengar tillbaka.

Skrivet av gdt43rszvdssdg_anon:

Det har varit strul med min beställning med, postnord appen spammar loss men inget verkar komma fram så långt att man kan hämta ut något.


"Hej,

Din försändelse med beställningsnummer XXX-XXXXXXX-XXXXXXX har försvunnit under transport.

Därför kommer vi utfärda en full återbetalning till den betalningsmetod som användes för denna beställning. Återbetalningen kommer att genomföras inom de nästkommande 5 arbetsdagarna. Vänligen notera att det kan ta ytterligare 5-7 arbetsdagar innan återbetalningen har blivit bearbetad av din bank. Vi kommer att bekräfta när återbetalningen är genomförd i ett separat e-postmeddelande.

Om du vill ha samma produkt/produkter, vänligen gör en ny beställning på Amazon.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och uppskattar din förståelse.

Obs! Det här e-postmeddelandet har skickats från en e-postadress som inte kan ta emot inkommande e-post. Vänligen svara inte på detta meddelande.

Med vänliga hälsningar,

Amazon.se Kundtjänst
https://www.amazon.se"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Menar du rent fysiskt och hur bra de hållt eller att driva? Med tanke på min tidigare text så får jag anta fysiskt.

Det är en klurig fråga då jag är förälder och stundvis klumpig av mig också

Mina förra lurar var: https://www.amazon.com/Sennheiser-RS-180-Discontinued-Manufac...
(Galet bra lurar)
De höll i 8 år vilket slår mina X2or med nästan dubbel livslängd.

Skillnaden får vara att de var trådlösa och att man alltid antingen hade dem på huvudet eller på sitt ställ och var därför i mycket bra skick.

X2orna fick aldrig en fot tyvärr, så de har legat på bordet, på datorchassit, på stolen..... ja, du fattar.
Detta kombinerat med att jag är klumpig och att jag har två barn innebär att de åkt i golvet säkert över hundra gånger.

Betyder det att de hållt länge trots misshandeln eller att andra trådade lurar hållt längre? I just don't know.
X3orna skall iallafall få en fot

// Driver dem med en Audioquest Black vilket har fungerat fantastiskt
https://www.audioquest.com/page/aq-dragonfly-series.html

Börjar dock bli lite sugen på att ha en bas/diskant ratt som man kunde tuna lite med...

Tack! Du förstod mig rätt, trots hur vag min fråga faktiskt var.

Flera av mina trådade lurar har åkt i golvet ofta kabeln som fastnat i stolen och åkt ner när jag reser mig upp och lämnar datorn. Tycker inte det låter som att X2'orna är känsligare än någon annan modell, mer att de kan få det lite kämpigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:


"Hej,

Din försändelse med beställningsnummer XXX-XXXXXXX-XXXXXXX har försvunnit under transport.

Därför kommer vi utfärda en full återbetalning till den betalningsmetod som användes för denna beställning. Återbetalningen kommer att genomföras inom de nästkommande 5 arbetsdagarna. Vänligen notera att det kan ta ytterligare 5-7 arbetsdagar innan återbetalningen har blivit bearbetad av din bank. Vi kommer att bekräfta när återbetalningen är genomförd i ett separat e-postmeddelande.

Om du vill ha samma produkt/produkter, vänligen gör en ny beställning på Amazon.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och uppskattar din förståelse.

Obs! Det här e-postmeddelandet har skickats från en e-postadress som inte kan ta emot inkommande e-post. Vänligen svara inte på detta meddelande.

Med vänliga hälsningar,

Amazon.se Kundtjänst
https://www.amazon.se"

Fick samma meddelande med en annan order, lite switchar och nätverkskablar. Leverans skulle ske nu på måndag till mitt postombud så får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:


"Hej,

Din försändelse med beställningsnummer XXX-XXXXXXX-XXXXXXX har försvunnit under transport.

Därför kommer vi utfärda en full återbetalning till den betalningsmetod som användes för denna beställning. Återbetalningen kommer att genomföras inom de nästkommande 5 arbetsdagarna. Vänligen notera att det kan ta ytterligare 5-7 arbetsdagar innan återbetalningen har blivit bearbetad av din bank. Vi kommer att bekräfta när återbetalningen är genomförd i ett separat e-postmeddelande.

Om du vill ha samma produkt/produkter, vänligen gör en ny beställning på Amazon.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och uppskattar din förståelse.

Obs! Det här e-postmeddelandet har skickats från en e-postadress som inte kan ta emot inkommande e-post. Vänligen svara inte på detta meddelande.

Med vänliga hälsningar,

Amazon.se Kundtjänst
https://www.amazon.se"

Att produkten har försvunnit ska inte vara ditt problem. Anser du inte att köpet är struket så kan de inte bara skicka tillbaka pengar och uppmana dig att köpa igen till ett högre pris. Kanske inte värt att bråka om 100 kronor, men om ni vill är de skyldiga att fullfölja köpet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Halv OT, tycker mig minnas att det skulle komma upp en tips-portal för "Back2School"?

Finns den uppe någonstans, eller kommer den snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Halv OT, tycker mig minnas att det skulle komma upp en tips-portal för "Back2School"?

Finns den uppe någonstans, eller kommer den snart?

De verkar ha skippat det i år. Jag kollade precis några tidigare år och då påbörjades det i mitten av augusti.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Halv OT, tycker mig minnas att det skulle komma upp en tips-portal för "Back2School"?

Finns den uppe någonstans, eller kommer den snart?

Skrivet av johanandersson:

De verkar ha skippat det i år. Jag kollade precis några tidigare år och då påbörjades det i mitten av augusti.

Också tveksam till att det blir en, de har tex redan gjort artikeln tillsammans med HP.

Det finns några där ute. Inet, HP, Dell, lenovo har väl typ lite laptops ute. Lättast är väl att ha koll på Mecenat, men det är tunt i år, speciellt på grejerna folk verkligen vill ha. Vi vet dock varför så det är väl bara att finna sig i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av johanandersson:

Att produkten har försvunnit ska inte vara ditt problem. Anser du inte att köpet är struket så kan de inte bara skicka tillbaka pengar och uppmana dig att köpa igen till ett högre pris. Kanske inte värt att bråka om 100 kronor, men om ni vill är de skyldiga att fullfölja köpet.

Som du säger, men jag tycker inte att det är värt besväret, leverantören känns dessutom opålitlig, så jag avstår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Tack, det fungerade!

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

De verkar ha skippat det i år. Jag kollade precis några tidigare år och då påbörjades det i mitten av augusti.

Skrivet av Gustenrocks:

Också tveksam till att det blir en,...

Får hoppas på något spännande från HP..

Har någon tillgång till Macenat, som kan ladda upp bild eller skicka PM?

Mest intresserad av Lenovo. Macenat strular och väntar på att få tillgång till rabatterna..

Permalänk
Medlem

@tiredMike HPs är ju igång, Lenovos är sådär, lite beroende på vad man letar efter.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

@tiredMike HPs är ju igång, Lenovos är sådär, lite beroende på vad man letar efter.

Tack, missat helt!
Trodde de skulle återkomma efter röstningen med medlemserbjudande hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu slut. Undrar om den är så pass mycket sämre än "pro" att dem bara ville bli av med allt.

Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.

Tror det är ett klassiskt fall av att rea ut förra årets modell. Den ser ju helt likadan ut som den som säljs som "Svive Leo Studio mikrofon", men specs är lite annorlunda. Tror det är exakt samma bilder. Man verkar ha ändrat något internt i den. Kanske lät den första så illa att man blev tvungen att göra en uppgradering...

https://www.komplett.se/product/1162224/datorutrustning/kring...

Lär ju vara något rebrandat kinesium... Tycker den ser ut exakt likadant som den här: https://www.maono.com/products/desktop-usb-microphone-maono-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Tror det är ett klassiskt fall av att rea ut förra årets modell. Den ser ju helt likadan ut som den som säljs som "Svive Leo Studio mikrofon", men specs är lite annorlunda. Tror det är exakt samma bilder. Man verkar ha ändrat något internt i den. Kanske lät den första så illa att man blev tvungen att göra en uppgradering...

https://www.komplett.se/product/1162224/datorutrustning/kring...

Lär ju vara något rebrandat kinesium... Tycker den ser ut exakt likadant som den här: https://www.maono.com/products/desktop-usb-microphone-maono-a...

Mmm känns så mer och mer. Får väl se om den slår min nuvarande kinesium mic iaf. Annars vetifan. Då är det ju svårt att ens kränga vidare om det skulle bli på det viset.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Alltså...denna Svive ska ju brusa något oerhört!! Köp istället en bättre usb-mic eller ett ljudkort och sep XLR-mic!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Alltså...denna Svive ska ju brusa något oerhört!! Köp istället en bättre usb-mic eller ett ljudkort och sep XLR-mic!

Nu har jag gått från ett 350kr kit (arm, popfilter, mic, usb-sladd) till att åtminstone testa sviven för 99kr. Blir det inget kränger jag vidare den och sparar till en Røde NT USB men kan jag ha rimlig kvalite utan att ge priset så tänker jag iaf chansa. Jag använder den så sällan ändå och isf blir det enbart Discord.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:


"Hej,

Din försändelse med beställningsnummer XXX-XXXXXXX-XXXXXXX har försvunnit under transport.

Därför kommer vi utfärda en full återbetalning till den betalningsmetod som användes för denna beställning. Återbetalningen kommer att genomföras inom de nästkommande 5 arbetsdagarna. Vänligen notera att det kan ta ytterligare 5-7 arbetsdagar innan åt

Förra veckan verkar varit jobbig för amazon, beställde ett bälte dagen innan P2 disken och det paketet är förlorat i etern verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Alltså...denna Svive ska ju brusa något oerhört!! Köp istället en bättre usb-mic eller ett ljudkort och sep XLR-mic!

Vågar inte ens öppna mitt paket från Komplett, blir kanske svårt att lämna tillbaka? Någon som har lust att testa micken med olika inställningar om det fortfarande brusar?

Brusar det verkligen så mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Vågar inte ens öppna mitt paket från Komplett, blir kanske svårt att lämna tillbaka? Någon som har lust att testa micken med olika inställningar om det fortfarande brusar?

Brusar det verkligen så mycket?

Du har ju rätt att returnera om du inte är nöjd med varan

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av Techlab:

Vågar inte ens öppna mitt paket från Komplett, blir kanske svårt att lämna tillbaka? Någon som har lust att testa micken med olika inställningar om det fortfarande brusar?

Brusar det verkligen så mycket?

Kan ju vara skit bakom spakarna, men man brukar få vad man betalar för... Men priset är såklart lockande om man bara ser till det. 🤪

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Vågar inte ens öppna mitt paket från Komplett, blir kanske svårt att lämna tillbaka? Någon som har lust att testa micken med olika inställningar om det fortfarande brusar?

Brusar det verkligen så mycket?

Min brusar inget. Klart och tydligt ljud, inga konstigheter. Plug n play helt enkelt. Micen tar up en hel del bakgrundsljud, men annars bra.

Permalänk
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Min brusar inget. Klart och tydligt ljud, inga konstigheter. Plug n play helt enkelt. Micen tar up en hel del bakgrundsljud, men annars bra.

Kan ju vara så att andra uppfattat detta som "brus" vilket ju är lite tokigt. Men det kan vara nog störande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Kung! Fungerade för mig med!

Visa signatur

Dan Cases A4-SFX | ASUS Prime H610I-PLUS D4 | Corsair SF750 | Intel 12400 | Intel Arc A750 | Kingston Fury 16GB (8x2) 3200MHz | Samsung 980 500GB | Crucial MX500 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av geuken:

Förra veckan verkar varit jobbig för amazon, beställde ett bälte dagen innan P2 disken och det paketet är förlorat i etern verkar det som.

Måste ha varit en sån dag där paketen som skulle skickas och hämtas upp gick raka vägen in i trash compaktorn. Precis kontaktat Amazon om mitt paket som också försvunnit men har inte fått någon info. Men fick 50kr rabatt på nästa köp och såg jag inte helt fel så har de saker jag ska köpa sjunkit ett par kronor. Och jag kan skjuta upp nätverksinstallationen.

Win-win-win?

Frågan är om det är värt att försöka få iväg den där Philips X2HR beställningen från Frankrike eller om samma öde går till den beställningen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ligger till med erbjudanden så som Elgigantens "Köp S21 Ultra inkl abbonemang" (https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...). Ryktesvägen säger att du kan avbryta abbonemanget i förtid - stämmer det?

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Alltid lite knepigt med dessa abonnemang men vad jag kan se har du en bindningstid på 24 månader så om du säger upp abonnemanget innan dess lär du väl ändå få betala abonnemangskostnaden?
minsta totalkostnad anges vara 12 227 kr. har svårt att se hur du ska kunna få ut telefonen så mycket billigare än så när bindningstiden är 24 månader.
men jag har ingen erfarenhet av att avbryta denna typ av abonnemang.