Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Synology DS220j är redan föråldrad eftersom den inte bör uppdateras till den senaste versionen av Synologys operativsystem (DSM 7.0)
Den har bara 512 MB minne, vilket inte rekommenderas för en uppdatering enligt Synology:
DSM 7.0 consumes more system resources, including memory. If your model has less than 1 GB of memory, updating to DSM 7.0 may affect system performance.
(punkt 7 på https://www.synology.com/sv-se/releaseNote/DSM?model=DS220j#7...

Och nästan 10 år gamla hårddiskar ...? Jag hade inte litat en sekund på dem. De kommer antagligen från större datacenter där de har varit i gång dygnet runt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cochran:

Asus Cashback

Jag hade helt glömt bort det, men idag kom pengarna!
Jag köpte en AC86U och anmälde till kampanjen 2020-11-20.
Ungefär nio månader tog det.

Lyckos. Inte ett spår av pengarna hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Asus Cashback

Jag hade helt glömt bort det, men idag kom pengarna!
Jag köpte en AC86U och anmälde till kampanjen 2020-11-20.
Ungefär nio månader tog det.

Tänk då på att du förlorat några procent i inflation, och förlorade möjligheter att investera pga förseningen, så avkastningen är inte riktigt hela beloppet som du fick. Dessutom inräknat tid och energi du lagt ner på att anmäla och vänta och kolla resultat så kan man ju se det som en halvkass timlön kanske

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Xbox Series S för 2999 kr på Power (samma pris på CDON men UNDVIK pga säljs genom Cdiscount som många har dålig erfarenhet utav, visst?).

https://www.power.se/gaming/xbox/xbox-konsoler/xbox-series-s-...

Nedsatt med ca 500 kr, dvs ungefär kostnaden för 12 månaders Xbox Gold som lätt kan konverteras till Xbox Game Pass Ultimate (tråd kan länkas i diskussionstråden om det behövs).

Nej, Cdiscount är ett normalt fungerande företag. En av Frankrikes största näthandlare.

Oftast funkar det bra att handla därifrån, ibland inte. Det är hursomhelst inte det företaget som det brukar varnas om här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

En liten varning!

Kan man som jag inte stå ut med blanka skärmar så är detta ingen TV för er. Jag var ner på Elgiganten och tänkte titta på denna, men dessvärre fanns den inte att beskåda inom köravstånd. Dock fanns året C1 modell som har en läskigt blank yta och säljaren bekräftade att CX har samma blanka yta. TV'n är rena spegeln och är knappast något skoj att ha i ett vanligt vardagsrum. För mig går i alla fall alla TV-apparater med blank skärm fetbort.

Vad tror du ens? Det är en OLED panel? Det är fan den bästa bilden och bästa teknikköpet jag gjort på senare år. Bara för att du köper en bil med sommardäck så fattar du väl själv att du inte kan åka med den i vinterväglag utan att byta till vinterdäck?

Köp en OLED och mörkläggningsgardiner och var nöjd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qubeista:

Vad tror du ens? Det är en OLED panel? Det är fan den bästa bilden och bästa teknikköpet jag gjort på senare år. Bara för att du köper en bil med sommardäck så fattar du väl själv att du inte kan åka med den i vinterväglag utan att byta till vinterdäck?

Köp en OLED och mörkläggningsgardiner och var nöjd.

Detta. Min gamla lägenhet hade i vardagsrummet totalt fem fönster varav 4 var stora fönster längs med samma vägg. Ger extrema mängder ljus in. Hade 1,5 par av Ikeas Majgull, bra dra för om jag ville kolla på min OLED när solen låg på som värst. Fungerade perfekt.

Finns i olika färger samt metervara: https://www.ikea.com/se/sv/p/majgull-moerklaeggningsgardiner-...

Finns bara två alternativ för mig i dagsläget, LG OLED eller ingen TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Detta. Min gamla lägenhet hade i vardagsrummet totalt fem fönster varav 4 var stora fönster längs med samma vägg. Ger extrema mängder ljus in. Hade 1,5 par av Ikeas Majgull, bra dra för om jag ville kolla på min OLED när solen låg på som värst. Fungerade perfekt.

Finns i olika färger samt metervara: https://www.ikea.com/se/sv/p/majgull-moerklaeggningsgardiner-...

Finns bara två alternativ för mig i dagsläget, LG OLED eller ingen TV.

Exakt!! Kör precis samma mörkläggningsgardiner för mina två vardagsrumfönster bredvid min OLED panel, inga problem alls ens under mitt i sommaren.

Att välja bort OLED-teknologin för att det är "blank" skärm är fanemej otroligt ur mina ögon. Har inte kopplat in min 3080-utrustade dator på över ett halvår nu i mina 2 ultrawide 144hz IPS paneler när man testade koppla in det i en LG CX med 120hz och G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Exakt!! Kör precis samma mörkläggningsgardiner för mina två vardagsrumfönster bredvid min OLED panel, inga problem alls ens under mitt i sommaren.

Att välja bort OLED-teknologin för att det är "blank" skärm är fanemej otroligt ur mina ögon. Har inte kopplat in min 3080-utrustade dator på över ett halvår nu i mina 2 ultrawide 144hz IPS paneler när man testade koppla in det i en LG CX med 120hz och G-sync.

Jag använder fortfarande mina två 120 hz skärmar trots att jag har en 48" Cx... Dom står på en varsin sida, vetikalt Duger max till webläsare och dylikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qubeista:

Exakt!! Kör precis samma mörkläggningsgardiner för mina två vardagsrumfönster bredvid min OLED panel, inga problem alls ens under mitt i sommaren.

Att välja bort OLED-teknologin för att det är "blank" skärm är fanemej otroligt ur mina ögon. Har inte kopplat in min 3080-utrustade dator på över ett halvår nu i mina 2 ultrawide 144hz IPS paneler när man testade koppla in det i en LG CX med 120hz och G-sync.

Trevligt att du är nöjd, men andra kan ha andra prioriteringar. Jag köpte en bättre QLED av diverse anledningar och den har sina för- och nackdelar precis som andra teknikprylar, men jag har aldrig känt något behov av mörkläggningsgardiner eller ens att dra för gardinerna i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Vad tror du ens? Det är en OLED panel? Det är fan den bästa bilden och bästa teknikköpet jag gjort på senare år. Bara för att du köper en bil med sommardäck så fattar du väl själv att du inte kan åka med den i vinterväglag utan att byta till vinterdäck?

Köp en OLED och mörkläggningsgardiner och var nöjd.

Jag skrev explicit "Kan man som jag inte stå ut med blanka skärmar så är detta ingen TV för er". Fatta att det finns folk som inte har samma prioriteringar som du har och bara för att du tycker annorlunda så behöver du inte vara dryg. Det är väl bara för dig att vara glad om du är nöjd med din TV och att det är ditt bästa köp på länge. Dock innebär det inte att alla andra kommer att vara nöjda med TV:n, eller anse att det är deras bästa teknikköp.

För övrigt haltar din liknelse, ska du byta panel på TV:n eller? En bättre liknelse är att om inte bilen man vill ha passar i garaget så får man bygga om garaget.

Dessutom är en högblank yta på panelen ett gammalt trick för att uppnå högre kontrast. Det var vanligt på gamla budgetbildskärmar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Exakt!! Kör precis samma mörkläggningsgardiner för mina två vardagsrumfönster bredvid min OLED panel, inga problem alls ens under mitt i sommaren.

Att välja bort OLED-teknologin för att det är "blank" skärm är fanemej otroligt ur mina ögon. Har inte kopplat in min 3080-utrustade dator på över ett halvår nu i mina 2 ultrawide 144hz IPS paneler när man testade koppla in det i en LG CX med 120hz och G-sync.

Att välja bort en högblank skärm utan antireflexbehandling är skitenkelt för många. Jag skiter fullkomligt om det är OLED, QLED eller "Whatever" teknologi, är det massivt med reflektioner så passar det inte mig. Det är fantamig otroligt hur svårt det kan vara att förstå att alla inte har samma prioriteringar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Att välja bort en högblank skärm utan antireflexbehandling är skitenkelt för många. Jag skiter fullkomligt om det är OLED, QLED eller "Whatever" teknologi, är det massivt med reflektioner så passar det inte mig. Det är fantamig otroligt hur svårt det kan vara att förstå att alla inte har samma prioriteringar.

Otroligt att förstå hur folk kan vara så känslomässigt investerade i sina inköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Nej, Cdiscount är ett normalt fungerande företag. En av Frankrikes största näthandlare.

Oftast funkar det bra att handla därifrån, ibland inte. Det är hursomhelst inte det företaget som det brukar varnas om här.

Tack, ändrat inlägget nu, slut på Power men finns kvar på CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Mi Curved Gaming Monitor 34”
3 990 SEK, vanligtvis runt 5 000 SEK.

Väldigt mycket skärm för pengarna.

https://www.mistore.se/sv/ljud-video-bild/bildskarmar/mi-curv...

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5453192

Hur är den jämfört med Samsung C34G55TWWU och MSI Optix MAG342CQRV ?

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Vet inte hur den är jämfört med, men det är en riktigt bra skärm!

Se denna -> https://www.youtube.com/watch?v=1hMAw8xCd0Y

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk

Förvarnar om någon tänkt beställa Eufy - Add-on - dörrklocka - trådlös - Wi-Fi - 2.4 Ghz från ComputerSalg som har en drive på denna.

Tänkte att det vore super då jag redan har en HomeBase 2 för mina kameror. Fick precis hem paketet och det jag fått hem är en "Additional Doorbell Chime", inte den faktiska dörrklockan. EAN är korrekt för "chimen", således visar de fel produkt på sin sida.

Permalänk
Medlem

Amazån

Amazon = 0, räknas inte

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av hasseb64:

Amazon = 0, räknas inte

Har du lust att förklara mer?
Det känns som det saknas lite kontext i ditt inlägg

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Finns det några kampanjer på nya klockorna i Sverige? Är lite sugen men ser att andra länder fått mycket roligare priser och erbjudanden, men jag har kanske missat det här.

Cit. mig från annan tråd.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Exakt!! Kör precis samma mörkläggningsgardiner för mina två vardagsrumfönster bredvid min OLED panel, inga problem alls ens under mitt i sommaren.

Att välja bort OLED-teknologin för att det är "blank" skärm är fanemej otroligt ur mina ögon. Har inte kopplat in min 3080-utrustade dator på över ett halvår nu i mina 2 ultrawide 144hz IPS paneler när man testade koppla in det i en LG CX med 120hz och G-sync.

Hur många tum och hur långt ifrån sitter du när du anv. som skärm?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Svive Hydra Essential Mikrofon -85%

Produkt: Svive Hydra Essential Mikrofon
Länk: https://www.komplett.se/product/1124715/datorutrustning/kring...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5355186
Pris: 99 kr

Min bror har en sådan. Den ska fungera utmärkt för typ Discord/Skype möten. Han köpte den som fyndvara förra året och betalade 495kr för den

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Min bror har en sådan. Den ska fungera utmärkt för typ Discord/Skype möten. Han köpte den som fyndvara förra året och betalade 495kr för den

Samtliga reviews på komplett säger att den är kass, hur kan det då vara ett fynd 🤷🏻‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Samtliga reviews på komplett säger att den är kass, hur kan det då vara ett fynd 🤷🏻‍♂️

Jag tror att personerna som gav dåligt omdöme köpte i syfte att använda den i professionella sammanhang, och med priset 649 kr i åtanke.

Dessutom är det inte alla som ger dåligt omdöme, 3 av 6 ger ett bra betyg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Jag tror att personerna som gav dåligt omdöme köpte i syfte att använda den i professionella sammanhang, och med priset 649 kr i åtanke.

Dessutom är det inte alla som ger dåligt omdöme, 3 av 6 ger ett bra betyg.

Och kollar man kitet med alla tillbehör så har den 4.5/5 poäng. (edit: verkar vara med pro mic, detta är essential)

Jag kör idag med detta kit https://noerdic.se/products/bm800-mikrofon-kit-usb?_pos=6&_si... så jag hoppas mikrofonen är bättre. Borde passa i resten av kittet och därmed vara smidigt att byta. Annars får jag köpa nytt stativ också.

Men varför kräver Komplett inloggning för att köpa den? Var tvungen att antingen skapa företagskonto eller använda engångslänk via mail... Mycket konstigt. Var dock ändå på privatsidan (bekräftade detta).

Edit: läste ännu nogrannare. Vad gäller?
Anslutningstyp USB 2.0 (mini-USB)
Hörlurar (minihörlurskontakt 3,5 mm)
"USB-C. Mikrofontekniken innehåller samma element som i en konventionell mikrofon med kapsel och membran. Med enkel USB C-anslutning..." Edit2: hittade att det är USB-C på mikrofonen men USB-C till USB-A (2.0) kabel som medföljer vilket gör (mini-USB) väldigt intressant. Undrar om dem bara vill bli av med hela lagret?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Testat Technics EAH-AZ70WE hörlurarna en vecka nu och är nöjd med allt bortsett från att förvaringsasken verkar ladda ur spontant och ganska snabbt, vilket verkar klassas som "normalt" av Technics, läste det i en recension också. På nästan 1v har den gått från fullt (3 lampor) till 1 lampa som lyser, totalt har lurarna använts 3h under denna period. Är det nån som upplevt samma sak? Har AirPods som definitivt inte gör det så snabbt.

"The charging status can be known by checking the LED light indicator on the earbuds. However, I realised that the charging case does not stop charging the earbuds, even if they are fully charged. The LED light indicator is constantly red on the earbuds, when they are in the charging case.

This is one of the reasons why the standby hour for Technics is shorter as compared to the majority of the models in the market. I have to charge it at least once a week even though I did not even use it."

https://www.headphonesty.com/2020/12/review-technics-eah-az70...

Permalänk

Ingen annan som haft problem med leverans av Crucial P2 CT1000P2SSD8 PCIe NVMe SSD, Flerfärgad, 1 TB som var i tips-tråden för knappt en vecka sen?
Skickades i söndags och skulle vara framme i måndags/tisdags. Nu säger de att det kan ha tappats bort.

Har jag rätt att få en ny till samma pris? Priset har gått upp sedan dess... Vill ju ha produkten jag köpt och inte pengar tillbaka.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Ingen annan som haft problem med leverans av Crucial P2 CT1000P2SSD8 PCIe NVMe SSD, Flerfärgad, 1 TB som var i tips-tråden för knappt en vecka sen?
Skickades i söndags och skulle vara framme i måndags/tisdags. Nu säger de att det kan ha tappats bort.

Har jag rätt att få en ny till samma pris? Priset har gått upp sedan dess... Vill ju ha produkten jag köpt och inte pengar tillbaka.

Samma för mig ! Spårningen dem uppget fungerar inte ens.. var i kontakt med amazon igår och jag skulle få återkoppling senast idag. Antingen får du pengarna tillbaka eller ett nytt utskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Och kollar man kitet med alla tillbehör så har den 4.5/5 poäng. (edit: verkar vara med pro mic, detta är essential)

Jag kör idag med detta kit https://noerdic.se/products/bm800-mikrofon-kit-usb?_pos=6&_si... så jag hoppas mikrofonen är bättre. Borde passa i resten av kittet och därmed vara smidigt att byta. Annars får jag köpa nytt stativ också.

Men varför kräver Komplett inloggning för att köpa den? Var tvungen att antingen skapa företagskonto eller använda engångslänk via mail... Mycket konstigt. Var dock ändå på privatsidan (bekräftade detta).

Edit: läste ännu nogrannare. Vad gäller?
Anslutningstyp USB 2.0 (mini-USB)
Hörlurar (minihörlurskontakt 3,5 mm)
"USB-C. Mikrofontekniken innehåller samma element som i en konventionell mikrofon med kapsel och membran. Med enkel USB C-anslutning..." Edit2: hittade att det är USB-C på mikrofonen men USB-C till USB-A (2.0) kabel som medföljer vilket gör (mini-USB) väldigt intressant. Undrar om dem bara vill bli av med hela lagret?

Det är USB-C till USB-A. (Mikrofonen har USB-C)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500