Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan ej koppla Jabra 85t till macbook

Permalänk
Medlem

Kan ej koppla Jabra 85t till macbook

Hej!

Blir knäpp. Jag kan inte para ihop mina nya Jabra 85t till min Macbook air. De ska ju främst kopplas till smartphones, det fattar jag...Men det kan väl inte vara så kasst 2021 att de inte går att ansluta till en dator överhuvudtaget?

Jag har felsökt, läst manualer och googlat.Kommer inte fram till något.

Följande sker:

Jag sätter i hörlurarna i öronen, och sätter i parningsläge. Sätter på bluetooth på datorn, ser Jabra alternativet och knappen "anslut".
Trycker på anslut, sen snurrar det bara.. I evigheter. De ansluter aldrig. I hörlurarna fortsätter det tjatas om att koppla hörlurarna till någon device.

Har kollat om det finns någon Jabra app till datorn, icke.

Någon som vet? Kan leva med att de bara går att använda med telefonen, men det skulle sänka betyget rejält..

Permalänk
Medlem

För att tillföra något till skillnad mot inlägget innan...

Har du testat att återställa hörlurarna?

Follow these steps to reset.

  1. Place both earbuds in the charging case.

  2. Simultaneously press and hold (10 seconds) the Left and Right buttons on the earbuds until the LEDs on the earbuds flash purple.

  3. Close the lid of the charging case for 5 seconds to complete the reset.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

som ovan säger testa att resetta lurarna vet att mina 75t inte kan paras med mer än 1 enhet (inte testat flera telefoner men inte telefon och dator iaf) åt gången så är de redan parade med en telefon eller liknande en gång så kommer de inte kunna anslutas ny enhet förrän du resettat så de inte längre är parade med någon annan enhet.

om det inte hjälper är det nog äpplet det är fel på framför lurarna för mina 75t funkar utmärkt att para mot en pc med win 10 utan problem såvida jag tar bort parningen med min telefon först dvs.

inte så att äpplet har en gammal standard på bluetooth som ev saknar ljudprotokollet som 85t använder?

kolla reviews på 85t och 75t för att jämföra skillnader och de ska gå att para med PC dock nämns inte om det är en mac pc eller windows pc i testet varesig för 75t eller 85t.

men har svårt att se att det skulle vara nån större skillnad mellan mac os och windows os mer än möjligen drivrutinsstöd eller ev saknat ljudprotokoll till trådlösa headset för bärbara enheter iom att varesig 75t eller 85t använder aptX protokollet vilket verkar vara mest dominant idag när det kommer till trådlöst ljud ämnat för datorer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem

Båda borde väl stödja AAC, åtminstone gör väl Appletelefoner det, Apple stödjer väl däremot inte aptx hd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

I vilket fall som helst så har jag anslutit både 65T och 75T till min MBpro och det funkade. Känns konstigt att det inte skulle funka med en nyare modell. Men kan ju vara som skrivs i tråden att 85T saknar protokollet som behövs.

Tagit bort citat /Kent, forumledare
Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

För att tillföra något till skillnad mot inlägget innan...

Har du testat att återställa hörlurarna?

Follow these steps to reset.

  1. Place both earbuds in the charging case.

  2. Simultaneously press and hold (10 seconds) the Left and Right buttons on the earbuds until the LEDs on the earbuds flash purple.

  3. Close the lid of the charging case for 5 seconds to complete the reset.

Provade detta, står fortfarande bara och snurrar, ansluter aldrig.. Skräp hörlurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

som ovan säger testa att resetta lurarna vet att mina 75t inte kan paras med mer än 1 enhet (inte testat flera telefoner men inte telefon och dator iaf) åt gången så är de redan parade med en telefon eller liknande en gång så kommer de inte kunna anslutas ny enhet förrän du resettat så de inte längre är parade med någon annan enhet.

om det inte hjälper är det nog äpplet det är fel på framför lurarna för mina 75t funkar utmärkt att para mot en pc med win 10 utan problem såvida jag tar bort parningen med min telefon först dvs.

inte så att äpplet har en gammal standard på bluetooth som ev saknar ljudprotokollet som 85t använder?

kolla reviews på 85t och 75t för att jämföra skillnader och de ska gå att para med PC dock nämns inte om det är en mac pc eller windows pc i testet varesig för 75t eller 85t.

men har svårt att se att det skulle vara nån större skillnad mellan mac os och windows os mer än möjligen drivrutinsstöd eller ev saknat ljudprotokoll till trådlösa headset för bärbara enheter iom att varesig 75t eller 85t använder aptX protokollet vilket verkar vara mest dominant idag när det kommer till trådlöst ljud ämnat för datorer.

Datorn är ju hysat nu så det borde funka, men jag får det inte att ansluta. Provata reset:a nu med utan resultat...Vill ju kunna använda hörlurarna med datorn

Permalänk
Medlem

Hade tidigare Galaxy buds som gick att ansluta til datorn utan problem...

Permalänk
Medlem

Testat detta?

Select Devices > Add Bluetooth or other devices and select Bluetooth from the menu.

Step 2: Meanwhile, open the charging case of your Elite 85t earphones and press & hold the buttons on the buds until you see them blink. Once done, close the lid of the charging case for a few seconds to complete the reset process.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kåre!:

Testat detta?

Select Devices > Add Bluetooth or other devices and select Bluetooth from the menu.

Step 2: Meanwhile, open the charging case of your Elite 85t earphones and press & hold the buttons on the buds until you see them blink. Once done, close the lid of the charging case for a few seconds to complete the reset process.

Yep, provade igår.. utan resultat.

Permalänk
Medlem

Hm, det borde verkligen fungera. Vad tror du om att testa nedan?

Står förvisso Macbook Pro och 75t men kanske värt ett försök? Med Bluetooth Preferences menas att du ska in i Bluetooth i System Preferences, se bild!

https://discussions.apple.com/thread/251404502

"Hey all, I recently bought a pair of Jabra Elite 75t's. Pairing them with bluetooth on my iPhone11 was no problem, however I did struggle a bit with pairing to my MacBook Pro so I wanted to provide some help here.

If you are having some issues, please try this:

(1) Turn bluetooth on your smartphone off, so Jabra doesn't pair with it as soon as the headphones are turned on.

(2) Go to Open Bluetooth Preferences on your MacBook and make sure bluetooth is turned on.

(3) Place the right earbud in your ear and press the multitask button on the earbud, be sure to press it long enough until the LED indicator light flashes blue.

(4) You should hear the female voice and your Jabra Elite 75t's should be visible in your Bluetooth Preferences, just click connect to pair.

From what I understand, this should also work with the Jabra 65t's and I've also read that you can pair the earbuds with your smartphone at the same time. So good luck! hope this helps

Enjoy!"

Permalänk
Medlem

Ingenting funkat fram tills nu, boven bakom det hela var en uppdatering till Macbooken, som inte ens fanns tillgänglig när jag provade ansluta hörlurarna till datorn, den blev tillgänglig idag och nu funkar det utan problem.
Tack för alla råd.