Tullavgifter, Amazon och försändelse från utlandet

Permalänk
Medlem

Tullavgifter, Amazon och försändelse från utlandet

Hej,

Jag har beställt en hel del saker från amazon och har nu fått en "försändelse från utlandet" från postnord. Jag ska betala 44kr och deklarationsavgift på 75kr, alltså 119kr.

Jag har ingen aning om vad det är, hur kan jag ta reda på det? Vissa saker jag beställt kostar mindre än 44kr och andra flera hundra. Jag vill gärna veta vad jag betalar tullavgift för.

Mig veterligen har jag inget som jag ska behöva betala tull på ens.

Så här står det på amazons sida.

"
Tull- och importavgifter som kan tillkomma för leveranser från utlandet
Tull- eller importavgifter kan tillkomma för leveranser från länder utanför den Europeiska unionen när försändelsen når ditt land.

Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter.

"

Varför får jag avgiften om det är säljaren som är ansvarig?
Jag hänger inte med.

Avgift på 44kr, vad har jag då betalat för varan för att det ska bli 44kr i avgift?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Har funderat på detta också, och som jag fattar det får du betala och sedan be säljaren om pengar tillbaka. Då Postnord tar betalt av mottagaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Hej,

Jag har beställt en hel del saker från amazon och har nu fått en "försändelse från utlandet" från postnord. Jag ska betala 44kr och deklarationsavgift på 75kr, alltså 119kr.

Jag har ingen aning om vad det är, hur kan jag ta reda på det? Vissa saker jag beställt kostar mindre än 44kr och andra flera hundra. Jag vill gärna veta vad jag betalar tullavgift för.

Mig veterligen har jag inget som jag ska behöva betala tull på ens.

Så här står det på amazons sida.

"
Tull- och importavgifter som kan tillkomma för leveranser från utlandet
Tull- eller importavgifter kan tillkomma för leveranser från länder utanför den Europeiska unionen när försändelsen når ditt land.

Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter.

"

Varför får jag avgiften om det är säljaren som är ansvarig?
Jag hänger inte med.

Avgift på 44kr, vad har jag då betalat för varan för att det ska bli 44kr i avgift?

Anledningen till att det är du som får den, är för att säljaren inte gjort tullklareringen så som han ska. Du kan betala den och får sedan kontakta säljaren genom Amazon.se och säga att han ska betala tillbaka ALLA extra kostnader, detta inkluderar hanteringsavgifter. Om säljaren vägrar är det bara att kontakta Amazon så löser de det. Jag har behövt göra det en gång och säljaren vägrade först, men sen när jag gick via Amazon så accepterade säljaren till slut o stå för kostnaden

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Det är lite störigt att man inte kan ta reda på vad det är som posten vill ha betalt för. Jag köpte ett antal väldigt billiga lurar och ett par andra grejer på Amazon och fick ett brev med en avgift och tänkte det var för allihop men det var bara för ett par lurar. Sen fick jag en till avgift, ett par lurar till. Ska jag förvänta mig ytterligare fyra paket med fyra avgifter nu? Totalkostnaden för denna beställning var typ 250 så det är ganska surt med 6-700 i avgift. Lurarna har också varit så kassa att de inte var värda de 30-45 kronor de kostade. Helst hade jag låtit alla gå tillbaka utom en grej, en kikare, men det går ju inte att veta vilken det är. Jag väntar in hela beställningen i alla fall så får jag väl ta det med säljaren och/eller amazon när jag har alla kvittona.

Permalänk
Skrivet av blade80:

Varför får jag avgiften om det är säljaren som är ansvarig?Jag hänger inte med.

För att säljaren inte förstått att det blir importavgifter. Du får be säljaren om ersättning i efterskott.

Skrivet av blade80:

Avgift på 44kr, vad har jag då betalat för varan för att det ska bli 44kr i avgift?

Momsen på de flesta varor är 25%. Det är 12% på livsmedel och 6% på böcker. Ursprungliga värdet räknas ut så här:

44/0,25 kr = 176 kr
44/0,12 kr = 367 kr
44/0,06 kr = 733 kr

Postnord har alltså slagit in något av dessa belopp som värde på varan och sedan räknat ut momsen. Känner du igen något av beloppen? Avsändaren kan förstås ha förfalskat beloppet på exportdeklarationen och då säger inget av de beloppen något.

Du kan se en bild på försändelsen genom att gå in på moms.postnord.se/kolli-id/postnummer. Då kanske du kan utläsa vem som är avsändare.

Permalänk
Medlem

Enligt Amazons villkor så ska säljaren ersätta dig för tullutgifter,
men det verkar vanligt att det för billiga varor blir billigare för säljaren att bara betala tillbaka pengarna för varan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pacc:

Enligt Amazons villkor så ska säljaren ersätta dig för tullutgifter,
men det verkar vanligt att det för billiga varor blir billigare för säljaren att bara betala tillbaka pengarna för varan.

Billigare blir det förstås men det hjälper ju inte kunden liksom. Om man köper något för 30 kronor och måste betala 100 för att få ut det, och sen får tillbaka 30 så ligger man ju fortfarande ute med en hundralapp för något som kostade 30.

Permalänk
Medlem

Men problemet är ju också här att jag inte ens ser vem som är avsändare och då än mindre vet vad det kan vara. Försändelseid som jag fått av postnord, kan jag få reda på något vettigt därifrån? Det börjar på LT och slutar på NL med en massa siffror däremellan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Men problemet är ju också här att jag inte ens ser vem som är avsändare och då än mindre vet vad det kan vara. Försändelseid som jag fått av postnord, kan jag få reda på något vettigt därifrån? Det börjar på LT och slutar på NL med en massa siffror däremellan.

Om det är något du fått genom Amazon (eller säljaren) så kan du förstås det, men eftersom du frågar så förmodar jag att så ej är fallet. Annars då om det går att slå på hos Postnord och det står något om avsändaren i infon.

Annars var ju förslaget från Kommenterande 2 att räkna baklänges på beloppet för att se vad det skulle kunna tänkas vara för försändelse.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Men problemet är ju också här att jag inte ens ser vem som är avsändare och då än mindre vet vad det kan vara. Försändelseid som jag fått av postnord, kan jag få reda på något vettigt därifrån? Det börjar på LT och slutar på NL med en massa siffror däremellan.

Du borde ha bild på paketet från postnord. Då kan du se avsändaren där. Annars jämför med vad som står under dina beställningar på amazon. Om inget funkar så vet jag inte...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du borde ha bild på paketet från postnord. Då kan du se avsändaren där. Annars jämför med vad som står under dina beställningar på amazon. Om inget funkar så vet jag inte...

Precis. Sist fick jag en länk och via den sidan kunde man också se en bild på paketet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Billigare blir det förstås men det hjälper ju inte kunden liksom. Om man köper något för 30 kronor och måste betala 100 för att få ut det, och sen får tillbaka 30 så ligger man ju fortfarande ute med en hundralapp för något som kostade 30.

Köpte en vara för 11kr, betalade avgift på 76kr. Säljaren betalade tillbaka de 11kr som varan kostade och Amazon betalade tillbaka resten (65kr) efter att jag kontaktade dem.

Ibland så kan man utifrån bilden man får via Postnord räkna ut vilken pryl det handlar om, men har man flera med samma/liknande storlek och vikt så är det såklart svårt det med.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Enligt Amazons villkor så ska säljaren ersätta dig för tullutgifter,
men det verkar vanligt att det för billiga varor blir billigare för säljaren att bara betala tillbaka pengarna för varan.

Då är det väl bara att kontakta Amazon och be om resten av pengarna också. Egentligen borde säljarna lära sig att avgifterna ska bakas in i priset.

Skrivet av blade80:

Men problemet är ju också här att jag inte ens ser vem som är avsändare och då än mindre vet vad det kan vara. Försändelseid som jag fått av postnord, kan jag få reda på något vettigt därifrån? Det börjar på LT och slutar på NL med en massa siffror däremellan.

Det framgår alltså inte något av Postnords bild på försändelsen? Försändelsenumret antyder att det skickades som ett brev från Nederländerna. Försändelser från Nederländerna ska normalt inte drabbas av avgifter, men det kan ju vara något som postats utanför EU och bara ommärkts i Nederländerna och då ska man betala avgifter.

Skrivet av Mieriola:

Ibland så kan man utifrån bilden man får via Postnord räkna ut vilken pryl det handlar om, men har man flera med samma/liknande storlek och vikt så är det såklart svårt det med.

Man brukar kunna se vad det står på CN22-blanketten också, men där kanske det bara står något ospecificerat ("electronics") och beloppet kan vara nerskrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Köpte en vara för 11kr, betalade avgift på 76kr. Säljaren betalade tillbaka de 11kr som varan kostade och Amazon betalade tillbaka resten (65kr) efter att jag kontaktade dem.

Ibland så kan man utifrån bilden man får via Postnord räkna ut vilken pryl det handlar om, men har man flera med samma/liknande storlek och vikt så är det såklart svårt det med.

Jag har pratat med postnord nu och dom visste mer än mig i alla fall. Det är förmodligen från Kina sa dom och det står mikroskåp sa dom. Men dom kunde se att det kom från Nederländerna nu sist. Så ett transitland mellan. Så nu vet jag vad det är. Men avgiften stämmer inte med vad jag betalade.

Jag har nu kontaktat säljaren om det här. Jag har ju som sagt redan betalat för varan men det läggs nu på en avgift. Menar du att jag kommer få 119kr totalt tillbaka från antingen säljaren eller Amazon? Amazon betalade tillbaka resten sa du, resten av vad? Summan på varan eller tullavgifterna. Behöll du varan eller skickade du tillbaka den eller lät den gå i retur? Hur gick det till? Vart och hur kontaktade du Amazon om detta? Mail, chatt telefon?

Jag vill alltså ha mitt mikroskåp men vill inte betala 119kr extra för det. Säljaren har redan fått betalt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag har pratat med postnord nu och dom visste mer än mig i alla fall. Det är förmodligen från Kina sa dom och det står mikroskåp sa dom. Men dom kunde se att det kom från Nederländerna nu sist. Så ett transitland mellan. Så nu vet jag vad det är. Men avgiften stämmer inte med vad jag betalade.

Jag har nu kontaktat säljaren om det här. Jag har ju som sagt redan betalat för varan men det läggs nu på en avgift. Menar du att jag kommer få 119kr totalt tillbaka från antingen säljaren eller Amazon? Amazon betalade tillbaka resten sa du, resten av vad? Summan på varan eller tullavgifterna. Behöll du varan eller skickade du tillbaka den eller lät den gå i retur? Hur gick det till? Vart och hur kontaktade du Amazon om detta? Mail, chatt telefon?

Jag vill alltså ha mitt mikroskåp men vill inte betala 119kr extra för det. Säljaren har redan fått betalt.

Jag behöll varan och importavgifterna täcktes/återbetalades. Säljaren betalade en del av det (importavgifterna) genom att återbetala priset av varan och Amazon betalade det som var kvar.

Betalar/betalade du alltså 119kr så kommer du få tillbaka det. Börja med att kontakta säljaren och om han inte betalar tillbaka allt så kontaktar du amazon så få du resten därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Jag behöll varan och importavgifterna täcktes/återbetalades. Säljaren betalade en del av det (importavgifterna) genom att återbetala priset av varan och Amazon betalade det som var kvar.

Betalar/betalade du alltså 119kr så kommer du få tillbaka det. Börja med att kontakta säljaren och om han inte betalar tillbaka allt så kontaktar du amazon så få du resten därifrån.

Tack för hjälpen! Det ligget typ 20 beställningar på kö från samma säljare så det vore tråkigt att betala 20ggr 75kr plus importmoms för alla saker också på det.

Kontaktade du Amazon genom formuläret eller hur fick du kontakt med dom?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Tack för hjälpen! Det ligget typ 20 beställningar på kö från samma säljare så det vore tråkigt att betala 20ggr 75kr plus importmoms för alla saker också på det.

Kontaktade du Amazon genom formuläret eller hur fick du kontakt med dom?

Första steget är ju kontakten med säljaren, den tar man via "problem med beställningen".
Kontakten med kundtjänst blev via "Kontakta oss", ett visst "formulär" blir det väl oavsett väg.

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Första steget är ju kontakten med säljaren, den tar man via "problem med beställningen".
Kontakten med kundtjänst blev via "Kontakta oss", ett visst "formulär" blir det väl oavsett väg.

Ett tips är att vänta med att kräva tillbaka pengarna tills man fått alla varor i beställningen så att man vet om det är något mer man ska klaga på samtidigt. Spara alla uppgifter från Postnord tills allt är återbetalat.

Permalänk
Medlem

Gäller det amazon.se heller .de/.com:nåt annat?
Är det .se så ska allt som säljs på den sidan ej behövas betalas moms/tull/etc på, och om man åker på det ändå så betalar amazon tillbaks det man lagt ut.

Är det .de så är jag mindre säker men gissar att det är samma sak som för .com.

Är det .com så beror det på säljare och vem som skickar paketet.
Ofta så tar amazon betalt för moms/etc vid betalningen men inte alltid och om man åker på moms/etc på nåt man redan har betalat moms/etc på så ska amazon betala tillbaks det man lagt ut.

Nåt att titta på särskilt på .de/.com/osv är vem som säljer det du köper samt var/vem som skickar det, man ser den infon under köp nu/kundvagns knapparna till höger.
Är det säljare amazon och skickas amazon så funkar det oftas felfritt men är det nåt/nån annat så kan det krångla.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Gäller det amazon.se heller .de/.com:nåt annat?
Är det .se så ska allt som säljs på den sidan ej behövas betalas moms/tull/etc på, och om man åker på det ändå så betalar amazon tillbaks det man lagt ut.

Är det .de så är jag mindre säker men gissar att det är samma sak som för .com.

Är det .com så beror det på säljare och vem som skickar paketet.
Ofta så tar amazon betalt för moms/etc vid betalningen men inte alltid och om man åker på moms/etc på nåt man redan har betalat moms/etc på så ska amazon betala tillbaks det man lagt ut.

Nåt att titta på särskilt på .de/.com/osv är vem som säljer det du köper samt var/vem som skickar det, man ser den infon under köp nu/kundvagns knapparna till höger.
Är det säljare amazon och skickas amazon så funkar det oftas felfritt men är det nåt/nån annat så kan det krångla.

På tyska sidan stod det förutom samma som på svenska, men kan inte hitta den delen just nu. Däremot kan du använda dig av Amazons a-z garanti. Där finns följande: "You were charged additional costs (e.g., customs costs for direct delivery to an EU country) in addition to the purchase price, and the seller hasn't refunded these costs." Källa: https://www.amazon.de/-/en/gp/help/customer/display.html?node...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag chattade med kundservice nyss och Amazon verkar betala mellanskillnaden. Bara jag visar kvitto på betalningarna och beställnignsnummer på Amazon. Dock så är det inte så lätt att veta vilket paket tillhör vilken order, det enda man får från tullen är en bild på ett paket där det kan stå mouse, video capture och i mitt fall så har jag beställt många saker som är liknande. 4 beställningar tangentbort tex. Andra saker också som helt enkelt inte kan kopplas till en specifik order...innan man faktiskt får se vad som är i paketet. Notera att jag inte fått något än, jag har bara fått reda på att tullen har grejerna.

Men men, det löser sig säkert. Så tipps från coachen. Beställ inte många liknande saker samtidigt. Då kan det bli svårt att få det rätt.
På ett paket står det såhär tex. "kw38 usb 2.0 interface recorder" Det kan vara saker som jag beställt. Samma med "video and tv tuner cards". Jag har inte beställa något sånt men flera som skulle kunna gå under det namnet.

Jag kontaktade säljaren en gång och då gjorde han ett undantag och betalade det jag lagt ut. Sen bad han mig returnera de andra beställningarna. Det gick jag inte med på, då gick jag till Amazon och berättade att jag beställt över 30 saker av en och samma säljare ett och samma tillfälle. Som det ser ut så skickar han alla saker i enskilda paket. Så jag får betala 75kr + tull för 30+ paket. Säkert runt 4000kr blir det totalt...Blir spännande att de vad Amazon gör. Men det lät bra för min del i alla fall. Men än är vi inte i mål.

Jag kan också säga att varuvärdet inte alls stämmer, för i sånt fall skulle jag enklare kunna räkna ut vad som är i vilket paket.

Sen fick jag även ett brev från tullen där dom frågar mig vad som är i en försändelse. Det står China, unknown 0,2kg unknown och sen ett trackingnummer från nederländerna. Jag skrev till tullen att jag väntar på 30+ paket där många skulle kunna passa in på 0,2kg unknown som kommer från kina. Det stod också att jag skulle ange antal, värde och avsändare så att dom kunde sätta ett värde på saken. "Beskriv så noga du kan" skrev dom. Tänk om dom kunde följa sina egna råd... Jag mailade och sa att hur ska jag veta vad detta är av 30+ paket? Ni har ju det, öppna och berätta för mig istället för att jag ska gissa. Jag skickade listan på Amazonbeställningen till dom så fick dom själva välja vilken som passar in. Jäkla klantar kände jag bara.

Jag undrar om jag flaggades i tullen med tanke på att mitt namn började dyka upp för många gånger i systemet eftersom dom gjorde sådär. 7 brev från postnord fick jag idag. Inte ens dom skickar allt i en försändelse. Datumstämplat samma dag men ändå i 7 separata brev.

Så här står det i alla fall på Amazon:
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=20....

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Väntat ett par veckor på en lödspets som jag köpte på Amazon.se, såldes av Shop-Japan. Idag fick jag avi från postnord 9 kr moms, 75 kr avgift...

Vet inte om jag pallar hålla på att bråka med säljare och Amazon, tror jag ska avhålla mig från att köpa från dem överhuvudtaget i framtiden.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Väntat ett par veckor på en lödspets som jag köpte på Amazon.se, såldes av Shop-Japan. Idag fick jag avi från postnord 9 kr moms, 75 kr avgift...

Vet inte om jag pallar hålla på att bråka med säljare och Amazon, tror jag ska avhålla mig från att köpa från dem överhuvudtaget i framtiden.

Bara o skriva till säljaren, får du att han inte vill, är det bara o chatta med Amazon. Jag gjorde det för 1 eller 2 år sedan (tyska sidan och de har samma regler) och det tog inte lång tid efter att jag kontaktade Amazon när säljaren inte vill så gick säljaren med på o stå för kostnaderna. Enligt mig värt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakwetu:

Väntat ett par veckor på en lödspets som jag köpte på Amazon.se, såldes av Shop-Japan. Idag fick jag avi från postnord 9 kr moms, 75 kr avgift...

Vet inte om jag pallar hålla på att bråka med säljare och Amazon, tror jag ska avhålla mig från att köpa från dem överhuvudtaget i framtiden.

Arbetsmängden för att dra det genom Amazon är minimal. Förstår inte vad det är att tveka på.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Någon som har handlat från (amerikanska) Amazon.com senaste halvåret? Amazon justerar för svensk moms redan i kassan, men betyder detta att de skickar in alla nödvändiga tullhandlingar så man slipper Postens hanteringsavgift? Jag tänker på varor som säljs av Amazon själva, inte en tredjepartshandlare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paperboy:

Någon som har handlat från (amerikanska) Amazon.com senaste halvåret? Amazon justerar för svensk moms redan i kassan, men betyder detta att de skickar in alla nödvändiga tullhandlingar så man slipper Postens hanteringsavgift? Jag tänker på varor som säljs av Amazon själva, inte en tredjepartshandlare.

Jag handlade på Amazon US redan under 2020 och de tog ut alla moms och andra avgifter och paketet skickades med UPS och kom fram på 2 dagar när väl UPS hade paketet och jag gick inga avgifter när paketet kom till Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag handlade på Amazon US redan under 2020 och de tog ut alla moms och andra avgifter och paketet skickades med UPS och kom fram på 2 dagar när väl UPS hade paketet och jag gick inga avgifter när paketet kom till Sverige

Tack för svar! Du valde väl någon dyrare frakt (inte standardfrakt) om det kom fram på två dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paperboy:

Tack för svar! Du valde väl någon dyrare frakt (inte standardfrakt) om det kom fram på två dagar?

Nej, fanns bara 1 val för mig, kostade ca 14 dollar för frakten. Standardfrakt fanns inte utan bara "AmazonGlobal Priority Shipping" som fraktval

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig