Sälja dator imorgon, osäker på värde?

Permalänk
Medlem

Sälja dator imorgon, osäker på värde?

Hej!

Jag ska eventuellt sälja min dator med några år på nacken imorgon, men har inte tackat ja till budet och är osäker på om det är för lågt.

Lite sent ute, men skulle någon kunna försöka värdera min dator?

Mobo: Asrock Z97M Pro4
CPU: Intel core i5 4690k 3.50GHz
GPU: Asus Radeon R9 290x DirectCU II
PSU: EVGA Supernova G2 650w
RAM: G. Skull Ripjaws DDR3 PC12800/1700MHz CL9 4x4GB
Chassi: NZXT H440 MID WHITE
SSD: Intel 120gb

Mvh Cynik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyNik:

Hej!

Jag ska eventuellt sälja min dator med några år på nacken imorgon, men har inte tackat ja till budet och är osäker på om det är för lågt.

Mvh Cynik

Vilket bud har du fått?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyNik:

Hej!

Mvh Cynik

Vad skulle du betala själv?

Jag kan inte värdera datorn bättre än vad komponenterna i sig själv går för på auktioner. Kolla det själv och dra av lite för att folk köper allt i ett kitt. Men får oftast mindre för en dator än vad delarna var för sig är värda. Men dom där delarna är så pass gammal att det knappt är värt att sälja något. Den är för klen för seriös gaming så det enda den duger åt är casual gaming eller vanlig slösurf. Då handlar det om en tusenlapp eller två. Men det är en så pass klen dator idag så det kommer skilja ganska mycket från dag till dag vad den är värd.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Svårt att svara när du inte säger vilket bud du fått. Men ska jag vara helt ärlig så är det ju väldigt gamla komponenter och en SSD-storlek som knappt gör den användbar som dator för Office eller Netflix. Man behöver inte lägga särskilt många tusenlappar för att få en bättre dator som dessutom är ny. Är det någon form av bekant som ska ha datorn skulle jag säga att den bör gå som gåva eller för en pizza. Är det till en främling och du vill maxa dina pengar skulle jag vara nöjd med en tusenlapp och känna mig som en rånare om jag fick två tusen typ.

Ledsen om det inte är svaret du vill ha.

Permalänk
Medlem

alltså det är ju en duglig surfdator så man ska väl se den på det sättet. Får du över 2k så är det en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyNik:

Hej!

Mvh Cynik

Vad hände? Vad fick du för bud? Vad värderar du själv datorn till? SKulle du betala det du värderade den till?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.