Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Varsågod
Den som väntar på nåt gott....
Väntar alltid för länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Rent spontant så känns tftcentrals recensioner som de mest seriösa. En sak som är intressant är att de läser betydligt mindre inputlag på dessa 32" 4k-skärmar. T.ex. Gigabyte FI32U mäter de inputlag till bara drygt 2ms medans de flesta andra mäter ca 10ms...

Jag har ju totalt dissat dessa skärmar, men efter att ha läst tftcentrals recensioner så är jag nu tillbaka till dessa igen😅. Det jag saknar på Asus-skärmen är en KVM-switch vilket FI32U har..

Edit: stavfel

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av photek2k:

Rent spontant så känns tftcentrals recensioner som de mest seriösa. En sak som är intressant är att de läser betydligt mindre inputlag på dessa 32" 4k-skärmar. T.ex. Gifabyte FI32U mäter de inputlag till bara drygt 2ms medans de flesta andra mäter ca 10ms...

Tog upp det där i input lag-artikeln. Olika testare kommer fram ofta fram till olika siffror på input lag och responstider eftersom de använder olika utrustning och olika metoder. Olika siffror men faktiskt ofta snarlika subjektiva slutsater om produkternas kvalitet.

Kontentan av det hela är att inte stirra sig blind på rena siffror. Tekniken är för komplex och människan för komplex för att man ska kunna jämföra enskilda siffror rakt av och få något absolut svar om någon större helhet.

Permalänk
Medlem

Nu har dom lagt upp den på inet
Release 2021-10-29
Pris håll i er nu... 11 990 kr

Tror datumet kommer skjutas upp men nu finns det pris på den iallafall

Permalänk
Skrivet av Dragonflame:

Nu har dom lagt upp den på inet
Release 2021-10-29
Pris håll i er nu... 11 990 kr

Tror datumet kommer skjutas upp men nu finns det pris på den iallafall

Höll på att ramla ur stolen när jag såg det igår. Nu håller vi tummarna på datumet!

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@asus_tommy @ASUS_Sandra Har ni nån koll på om det är leveranser av dessa skärmar på G in till Sverige närmaste tiden ? eller är datumet som Inet har bara hittepå ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

12k? 😮😥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Nu har dom lagt upp den på inet
Release 2021-10-29
Pris håll i er nu... 11 990 kr

Tror datumet kommer skjutas upp men nu finns det pris på den iallafall

@Inet Kan ni kommentera ert datum för "release" ? Vad betyder det igentligen, att ni får in skärmar i lager då ? att ni får veta vilket datum som det kommer bli försenat till ? eller vad betyder datumet ni listar i verkligheten ?

Tack på förhand

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Inet
Skrivet av Cequence:

@Inet Kan ni kommentera ert datum för "release" ? Vad betyder det igentligen, att ni får in skärmar i lager då ? att ni får veta vilket datum som det kommer bli försenat till ? eller vad betyder datumet ni listar i verkligheten ?

Tack på förhand

Tjenare Cequence,

Det är lite samma princip som med spel. Man kan förhandsboka produkten men vi skickar inget förrän release.
I detta fallet så är alla bokade just nu så vi kommer inte att ha lager vid release pga att vi är fullbokade.
Jag har inget prel. datum just nu på nästa leverans dessvärre utan du får hålla utkik på hemsidan eller kontakta vår kundservice efter release för att se om vi har något datum för inkommande leverans då.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

PG32UQ kan vara nästa skärm.
Den "tickar alla boxar" jag vill ha just nu.
D.v.s. INTE böjd, 32" eller mer, äkta 4k, 120Hz+, standard Vesa 100.
Priset är som förväntat.
Alla mina (huvud) skärmar sedan 90 talet har legat på 10k+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tjenare Cequence,

Det är lite samma princip som med spel. Man kan förhandsboka produkten men vi skickar inget förrän release.
I detta fallet så är alla bokade just nu så vi kommer inte att ha lager vid release pga att vi är fullbokade.
Jag har inget prel. datum just nu på nästa leverans dessvärre utan du får hålla utkik på hemsidan eller kontakta vår kundservice efter release för att se om vi har något datum för inkommande leverans då.

Tack för svar @inet !
Hur många som redan bokat men inte kommer få en av de första skärmarna som anländer ? så man kan få en uppfattning av "kö" om man beställer en nu ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Det som är synd är att dom väl, som jag förstått det, använt en panel i dessa med responstid osv som mer känns 2018 än 2021. Sen kan det så klart vara bra nog ändå men ändå lite synd.

Permalänk
Skrivet av Cequence:

Tack för svar @inet !
Hur många som redan bokat men inte kommer få en av de första skärmarna som anländer ? så man kan få en uppfattning av "kö" om man beställer en nu ?

Datumet Inet hade var fel. Och nytt datum är okänt....

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Aha

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Min skärm blev skickad igår. Får se om den dyker upp idag eller imorgon då. Men det verkar vara svårt att få tag på dom nu till en början.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

min finns på inet för upphämtning
tyvärr kan jag inte hämta den förrän på måndag

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min på posten idag, tog med till jobbet för o kolla döda pixlar och skall testa ikväll hemma hur den är

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Trevligt allesammans! Fick faktiskt min idag. Efter att ha letat döda pixlar så sitter jag nu och testar diverse spel på den. hittills är jag riktigt nöjd!

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

vad tycker ni om era skärmar ni som fått dom ?
fördelar / nackdelar

Permalänk
Medlem

vilken skillnad det blev från min gamla 24" Benq (TN panel)
riktigt maffig.. har inte hunnit installera mitt 3080Ti kort ännu..gör det imorgon eller torsdag så kör på ett msi 780 kort så länge. Inte helt optimalt kort

Permalänk
Skrivet av Dragonflame:

vilken skillnad det blev från min gamla 24" Benq (TN panel)
riktigt maffig.. har inte hunnit installera mitt 3080Ti kort ännu..gör det imorgon eller torsdag så kör på ett msi 780 kort så länge. Inte helt optimalt kort

Det lär bli en minst lika trevlig upplevelse när ny kortet sätts i

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad ni tycker om skärmen? 🙂 Jag väntade på LG UltraGear 27GP950, men nu verkar ju den inte direkt vara så vass som man hoppats på, så nu ser jag mig om lite, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Får man fråga vad ni tycker om skärmen? 🙂 Jag väntade på LG UltraGear 27GP950, men nu verkar ju den inte direkt vara så vass som man hoppats på, så nu ser jag mig om lite, haha.

Beställde precis en från Inet då de fått in dessa i lager. Är väldigt förväntansfull och hoppas den levererar!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkeg:

Beställde precis en från Inet då de fått in dessa i lager. Är väldigt förväntansfull och hoppas den levererar!

Jag gjorde faktiskt detsamma! Haha, vi får hålla tummarna att det är som utlovat. 😁 Är lite skeptiskt till en 32”, men det kan nog bli trevligt!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

jag kommer ju från en 24" så i början var den lite väl stor nu är den bara stor men den är trevlig.. trist att datorn får jobba lite extra vid spelandet.. men jag gillar den skarpt så det blir att uppgradera mitt 3080ti när marknad/pris tillåter det sen sitter jag kanske lite för nära mitt ikea skrivbord med ett djup på 90cm

Permalänk

Jag var också rädd att 32 skulle kännas för stort. Själv satt jag med 27" innan. Men man vänjer sig fort och nu tycker jag att 27" känns litet. 32 känns helt rätt. Jag sitter nog ca 50cm från skärmen. Färgerna är helt fantastisk. Dock så känns den inte lika snabb som jag hade hoppats på. Men jag ska inte klanka ner helt på det än då jag idagsläget sitter på ett icke 4k vänligt kort gtx1080

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Lite blänk i bilden men ger ändå en överblick
Jag gick ifrån en PG348Q och jag ångrar inte mitt val.
Extra höjden uppsakttar jag mer än den förlorade bredden
Färgerna är riktigt riktig fina, srgb är kalibrerad ifrån fabriken väldigt bra, sen om man kör nått annat läge kan det bli lite mer tryck och översaturering men i spel så föredrar jag nästan det så det ger mer livs känsla.
Eftersom jag gick ifrån en ips ifrån 2017 med 100Hz och inte en supersnabb panel så känner jag att denna är betydligt snabbare, men antar det är vad man kommer ifrån innan.
Den dynamiska dimningen av skärmen blev betydligt bättre efter FW uppdateringen men är väl inte nått man skall köpa skärmen för, för få zoner och det är ju ändå kantbelyst, men jag uppskattar den ändå mer påslagen än av, det ger en mörkare känsla i många fall.
HDR600 är ju också en kompromiss i sig med så få zoner men satan va ljust det blir i HDR, sitter man så nära som man gör och skärmen flashar till fullt ut i HDR läge så är det fan så att det känns som det bränner till i kinderna
Hade vi varit i ett annat läge än hur marknaden är idag och bristen på allt så skulle jag säga att den är lite överprissatt, men det är allt annat också så det e bara o bita i det sura äpplet.
Optimalt vore en fald skärm men det får vi nog inte se förrän slutet av nästa år tidigast och fråga är vad de priserna kommer landa på.
En sak att tänka på, att driva spel i 4K med allt godis påslaget och pusha 144FPS eller mer är inte enkelt

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

https://i.ibb.co/D5HWFnt/IMG-1546.jpg
Den dynamiska dimningen av skärmen blev betydligt bättre efter FW uppdateringen men är väl inte nått man skall köpa skärmen för, för få zoner och det är ju ändå kantbelyst, men jag uppskattar den ändå mer påslagen än av, det ger en mörkare känsla i många fall.

hur uppdaterade du skärmen med fw ? jag ladda ner 2 filer från asus sida men funkade inte ?
en steg för steg beskrivning vore tacksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

hur uppdaterade du skärmen med fw ? jag ladda ner 2 filer från asus sida men funkade inte ?
en steg för steg beskrivning vore tacksamt

Hade du kopplat in skärmen med USB kabeln ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

japp både displayport kabel och usb kabeln från grafikkortet till skärmen