Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

EA felsöker:

"The QR Code Screen is still showing for eligible Early Access players

Our teams have deployed multiple fixes that will assist EA Play Subscribers and ensure that the game correctly identifies your ability to join us in Early Access. If you continue to receive this message, sit tight, we're on it. If you'd like to confirm that you have the proper access to Early Access in Open Beta, please contact EA Help so that they can support you here."

Du kan hålla dig uppdaterad via länk nedan. De listar alla möjliga problem som de jobbar på:

https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Battlef...

oh nice tack så mkt för info!!!

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Lego Master

Världens konstigaste problem. Jag kommer in i spelet OK, kan ändra settings och klicka runt helt normalt.
Men så fort en match startar så är det som att jag håller in vänster musknapp konstant. Automatvapen skjuter tills de får slut på ammo, en pistol skjuter ett skott och hindrar mig sedan från att skjuta fler.

Jag har kollat mina keybindings och tagit bort höger ctrl. Min controller är inte ansluten (testade även med den igång, hände inte ett skit). Och om jag försöker binda om musknappen för Fire, så är det som att MOUSE 5 direkt hoppar in och blir bunden.

Problemet är att 1. jag vet inte vilken knapp MOUSE 5 är på min Logitech G604, och 2. ingen annanstans har jag det här problemet.

Har nån upplevt nåt liknande, eller har några bra tips?
Ska tillägga att jag har en Logitech G13 ansluten som kan emulera mus med tumstickan, men den har som bäst två musknappar (vä/hö), inte upp till M5 som BF2042 tjatar om.

EDIT:
Skrev fel musbeteckning tidigare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Världens konstigaste problem. Jag kommer in i spelet OK, kan ändra settings och klicka runt helt normalt.
Men så fort en match startar så är det som att jag håller in vänster musknapp konstant. Automatvapen skjuter tills de får slut på ammo, en pistol skjuter ett skott och hindrar mig sedan från att skjuta fler.

Jag har kollat mina keybindings och tagit bort höger ctrl. Min controller är inte ansluten (testade även med den igång, hände inte ett skit). Och om jag försöker binda om musknappen för Fire, så är det som att MOUSE 5 direkt hoppar in och blir bunden.

Problemet är att 1. jag vet inte vilken knapp MOUSE 5 är på min Logitech G602, och 2. ingen annanstans har jag det här problemet.

Ska tillägga att jag har en Logitech G13 ansluten som kan emulera mus med tumstickan, men den har som bäst två musknappar (vä/hö), inte upp till M5 som BF2042 tjatar om.

Skrev i tidigare inlägg:
Jag hade samma problem i början, gå till "key bindings" - "solider" - "fire" och ta bort bindningen som är kopplad till tangentbordet. Tryck alltså på den bindningen och håll in esc så tar du bort den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Problemet är att 1. jag vet inte vilken knapp MOUSE 5 är på min Logitech G602, och 2. ingen annanstans har jag det här problemet.

Detta problem avhandlas en bit upp i tråden. Alltså, ta bort "Fire" Key Bindings på tangentbordet (första kolumnen) och den tredje kolumnen. Detta görs under Options/Key Bindings i spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Solanum95:

Skrev i tidigare inlägg:
Jag hade samma problem i början, gå till "key bindings" - "solider" - "fire" och ta bort bindningen som är kopplad till tangentbordet. Tryck alltså på den bindningen och håll in esc så tar du bort den

Skrivet av General Nord:

Detta problem avhandlas en bit upp i denna slinga. Alltså, tag bort "Fire" Key Bindings på tangentbordet (första kolumnen) och den tredje kolumnen i Key Bindings.

Ja, jag har gjort det för keyboard-bindningen. Men controller-bindningen kan jag inte unbinda, den har inte "hold esc to unbind" för mig. Ska jag kunna det?

EDIT:
Okej, jag har lyckats ta bort bindningen för controllern. Men när jag klickar på mus-bindningen hoppar den DIREKT till MOUSE 5 och jag kan inte ändra det. Avinstallerar och drar ner igen för att se om det löser problemet.

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, jag har gjort det för keyboard-bindningen. Men controller-bindningen kan jag inte unbinda, den har inte "hold esc to unbind" för mig. Ska jag kunna det?

Då vet jag inte, jag kan iallafall unbinda alla, så har endast Musens input aktivt.

Edit: Känns ju då som att en knapp har fastnat intryckt på din mus, säker på att det inte är så?

Permalänk
Medlem

Fått detta meddelande nu 2 gånger. Någon mer än mig? Eller är de min överklockning på gpun som alltid fungerat annars?

Testade utan OC på grafikkortet, men ändå krasch. Nu installerat om drivrutinen och tog bort den gamla i felsäkert med DDU.

Nu lyckades jag köra en runda utan krasch efter DDU och ominstallation av drivrutin.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Solanum95:

Då vet jag inte, jag kan iallafall unbinda alla, så har endast Musens input aktivt.

Edit: Känns ju då som att en knapp har fastnat intryckt på din mus, säker på att det inte är så?

Väldigt. Varit inne i flera spel och försökt binda om knappar, inga problem. Även i BF V funkar det som tänkt.
Det är även samma mus jag jobbar med, tänker jag borde märkt om en knapp låst sig på nåt sätt.

EDIT:
Right. Antingen löste ominstallationen det, eller så var det Mouse without borders som jag använder för att skyffla musen mellan flera datorer. Det har dock inte orsakat de här problemen tidigare, så det är nåt nytt för mig åtminstone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med betan, kolla gärna länk nedan. Där listar EA alla problem de jobbar med för tillfället. Finns workarounds för vissa. En del är löst redan men iom builden i betan är ett par månader gammal så kommer inte dessa fixar förrän vid full release.
https://answers.ea.com/t5/General-Discussion-Feedback/Battlef....

Om ni inte hittar ert problem i forumet kan ni rapportera om ni vill.

Visa signatur

Ryzen 5600X || 3060 TI || 16GB RAM || 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Snuskigt dålig fps med min dator i sign!
Min bror har lika och har samma problem!

Dippar under 100 fps och har mkt på low!

Spelar med min 3440x1440p skärm men kör den bara på 2560x1440 dock med blackbars!

Nåt man gör fel?

Glöm inte ställa in 3D headphones, har samma lurar. Under "Sound" och "audio mix"

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Glöm inte ställa in 3D headphones, har samma lurar. Under "Sound" och "audio mix"

Nu svarade du kanske på fel inlägg.
Hur ska inställning för ljud ge honom mer FPS?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kändes som en dålig version av CSGO, blev en refund direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

Precis som att CSGO är en dålig version av BF såklart

Permalänk
Avstängd

Så BF2042 är alltså en mix av Apex Legends och CSGO. Ska bli riktigt spännande att testa.
Det är alltså en 5v5 no-respawns round based FPS, fast med 128 spelare och respawns samt fordon? Som också är en last man standing av 30 3-manna lag fast med 2 lag och 64 spelare per sida där vinnaren avgörs via att lagen förlorar tickets?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

verkligen INGET i det spelet som påminner minsta lilla om CSGO... 😧

Permalänk
Medlem

Hittar inte men är det ingen annan som har problem med ljudet?
I menyn hörs ett knastrande ljud så fort man klickar på nåt oavesett inställning på ljudet ,var redan så direkt när man startade spelet.
Sen i game är det ju undermåligt ljud för mig iaf.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

Har det ens släppts?

OT
Jag har betan preloaded och tänker köra den lite för att se om det kan vara av intresse för mig men det vet jag att det kommer vara. Har tagit break från alla FPS för ett tag men nu e det dags att börja slakta igen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Än så länge är jag då inte imponerad. Måste dock spela mer.

Det känns, i min mening, som en Warzone-kopia.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Snuskigt dålig fps med min dator i sign!
Min bror har lika och har samma problem!

Dippar under 100 fps och har mkt på low!

Spelar med min 3440x1440p skärm men kör den bara på 2560x1440 dock med blackbars!

Nåt man gör fel?

Låter ju märkligt, speciellt om du kör 2560x1440. Kan återkomma lite senare om hur det beter sig i 3840x2160 med rtx 3090 och 8700k@5,1GHz

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

Hur funkar dx12 i bf2042? Det var horribelt i bf5 med massa stutters, hoppas det är fixat.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nu svarade du kanske på fel inlägg.
Hur ska inställning för ljud ge honom mer FPS?

Det var bara ett välment tips, från en SWECare till en annan med samma hårdvara som sign.
Ditt svar bidrar med absolut ingenting, bara onödigt. Eftersom du som jag vet att det har inget med FPS att göra. Do better.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Hur funkar dx12 i bf2042? Det var horribelt i bf5 med massa stutters, hoppas det är fixat.

För egen del finns de lite stutters, absolut. Men inget jag stör mig på nu första timmarna. Värre är buggarna som gör att man ramlar under marken. Men det hör väl betan till Kör på Auto, "max fidelity" 2160p. Jag upplever prestandan som god och är oftast väldigt känslig när det kommer till frametime spikes. Hoppas digital foundry el. dyl. släpper en settings profil för optimalt ögongodis/performance hit. Som dom gjorde för CP2077. https://youtu.be/pC25ambD8vs

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det saknas lite inställningar i menyerna, hittar ingen zoom toggle t.ex.
Har kört ett par rundor och tycker det verkar lovande, upptäckte att jeeparna har radio hehe

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Samsung Sverige

Själv är jag på jobbet och längtar hem för att få prova litegranna. Bara en timme kvar tills man får leka pang pang

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det saknas lite inställningar i menyerna, hittar ingen zoom toggle t.ex.
Har kört ett par rundor och tycker det verkar lovande, upptäckte att jeeparna har radio hehe

"Mouse & keyboard" och under "on foot" finns det möjlighet att ändra mellan hold och toggle

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av dbxxx:

Har bara mus och tangentbord inkopplat, hmm... Rebind löste de inte iaf.

Har du nån mjukvara som emulerar mus eller tangentbord aktiv? Jag stängde av Mouse without borders och det verkar ha löst samma problem för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har du nån mjukvara som emulerar mus eller tangentbord aktiv? Jag stängde av Mouse without borders och det verkar ha löst samma problem för mig.

Inte någon sån mjukvara installerad, dock verkar det på EA forumet ha med speciellt Asus ROG Chakram musen och några razor möss att göra. Chakram har joystick, kanske kan vara det som stämmer till det. Hur som helst är det lös med Unbind av Keyboard för Fire och Controller för Fire. https://imgur.com/a/rOHI1MK

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Hittar inte men är det ingen annan som har problem med ljudet?
I menyn hörs ett knastrande ljud så fort man klickar på nåt oavesett inställning på ljudet ,var redan så direkt när man startade spelet.
Sen i game är det ju undermåligt ljud för mig iaf.

Jag har samma "problem" i menyerna. Om de är ett problem. Men ingame har jag bara kört lite casual med högtalarna och märker inget direkt. Ska sitta med lurarna på mig ikväll.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Lego Master
Skrivet av dbxxx:

Inte någon sån mjukvara installerad, dock verkar det på EA forumet ha med speciellt Asus ROG Chakram musen och några razor möss att göra. Chakram har joystick, kanske kan vara det som stämmer till det. Hur som helst är det lös med Unbind av Keyboard för Fire och Controller för Fire. https://imgur.com/a/rOHI1MK

Spännande. Mitt löste sig inte genom unbind av tgb o controller-inställningarna, enligt ovan. Jag har dessutom inte heller varken ASUS eller Razor-tillbehör.
Min G13 har en musemuleringsmöjlighet, men den är fortfarande inkopplad nu efter jag fick löst problemet genom att stänga av Mouse without borders.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twille:

Efter testat detta spelet i 2 timmar. Helikoptrar verkar ju helt jävla OP, som marksoldat i början har man ju ingenting att skjuta ner dem med. Lycka till att träffa dem med manuellt sikte med bazooka. Riktigt duktiga spelare som bara cirkulerar och slaktar allt om och om igen.
Någon som vet hur lång tid det tar att låsa upp något som är målsökande och isf hur man låser upp det?

Gick rätt fort att få AA. Men det är roligare att skjuta manuellt ☺️

Visa signatur

CPU: 9800X3D GPU: RTX 4080 Super Moderkort: Gigabyte X870
RAM:
G.Skill 32GB DDR5 CL30 @6000Mhz Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 27" G-Sync Cooled by Noctua