Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nej, den ska finnas och funka! Gå till inställningarna och kolla att Manuell aktivering är ikryssat. Du kan även öppna webbläsarens utvecklarverktyg och i konsolen skriva detta:

localStorage.getItem("better-sweclockers-preference-dark_theme_show_toggle")

Det borde evaluera till "true", "false" eller null, där det sistnämnda antingen betyder att du skrivit fel eller att du ej ändrat från standardvärdet.

Det vore även intressant att få veta om du ser ett tomt utrymme (som borde upptas av halvmånen) mellan hänglåset och sökrutan, eller om de sitter tätt intill varandra som när man inte har Better SweClockers alls.

Slutligen får du gärna posta eventuella felmeddelanden som loggats i konsolen.

Nu är månen tillbaka efter att ha aktiverat manuell aktivering i inställningarna. Orsaken till att jag valt bort manuell aktivering tidigare var för att få igång den automatiska växlingen vid 21, det fungerade inte för mig när jag hade både automatisk och manuell aktivering valda. Får se nu vid 21 om den funkar trots att jag nu återigen kryssat i manuell aktivering. ja har ju trots allt installerat om scriptet och Tamper Monkey så får se om det funkar denna gången.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Kom på en funktion som kanske skulle vara något att lägga in.

Att det kommer upp en liten varningsruta när man kommenterar i Dagens Fynd eller liknande trådar. Så man inte råkar kommentera av misstag i den tråden. Gör ju inget om den kommer upp när man trycker svara och lägger in ett tips också.

Visserligen skulle en sådan funktion vara inbyggd i SweC, men de har rätt mycket annat att arbeta med så en sådan funktion är nog bara att glömma inbyggd.

Skriver den här i forumet istället för github eftersom jag vill se vad andra tycker också.

PS! Jag skulle vilja ha en radbrytning precis innan klickbar länk/bädda in bilder i editor-funktionerna. Lättare att hitta den då tycker jag. Eller att de var först av alla funktioner.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Kom på en funktion som kanske skulle vara något att lägga in.

Att det kommer upp en liten varningsruta när man kommenterar i Dagens Fynd eller liknande trådar. Så man inte råkar kommentera av misstag i den tråden. Gör ju inget om den kommer upp när man trycker svara och lägger in ett tips också.

Visserligen skulle en sådan funktion vara inbyggd i SweC, men de har rätt mycket annat att arbeta med så en sådan funktion är nog bara att glömma inbyggd.

Skriver den här i forumet istället för github eftersom jag vill se vad andra tycker också.

Jag gillar det! Typisk feature som gör sig bra i Better SweClockers också; vi kan ju ha sådana specialfall utan vidare eftertanke.

Citat:

PS! Jag skulle vilja ha en radbrytning precis innan klickbar länk/bädda in bilder i editor-funktionerna. Lättare att hitta den då tycker jag. Eller att de var först av alla funktioner.

Ja, de utökade redigeringsverktygens layout är inte bäst, i synnerhet pga att den förändras beroende på fönstrets bredd. Varför just före länkknappen dock?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag gillar det! Typisk feature som gör sig bra i Better SweClockers också; vi kan ju ha sådana specialfall utan vidare eftertanke.

Ja, de utökade redigeringsverktygens layout är inte bäst, i synnerhet pga att den förändras beroende på fönstrets bredd. Varför just före länkknappen dock?

Det var lite så jag tänkte, hjälper ju till för moderaterna också om några ser detta innan de postar.

Kanske med mörkröd text eller ljus/mörk röd bakgrund i stil med: "Du postar i Dagens Fynd, tänk på att diskussioner inte bör förekomma i denna formumtråd"

Att jag vill ha en radbryt eller flytta just klickbar länk och länka bilder är att jag använder dessa mest och har lättare att hitta dom i början av raden.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Fröet till Better SweClockers såddes för mer än åtta år sedan och lever vidare än idag. Det går inte längre att filtrera trådar under Nytt i forumet (på grund av att SweClockers ändrat sin implementation), men vyerna Aktiva trådar, Obesvarade trådar etc filtreras nu enligt ens val under Intressen i inställningsmenyn.

Så här ser det till exempel ut med Nyhetskommentarer urkryssat:

https://github.com/SimonAlling/better-sweclockers/raw/master/docs/screenshots/uninteresting-subforums.png

Fuck, kom hit för att klaga på den. Var funktionen jag gillade mest

Trodde det var en bugg för kändes galet att den filtrerade ut trådar jag redan skrivit i.

Aja, fortfarande grymt projekt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Nu skaffat Better Sweclockers och diggar det. Får se hur det fungerar framöver men ville ha ett mörkt tema och även hört bra om resterande funktioner.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

Texten blir ljus och svår att se när man skriver inlägg.

Klickar man utanför rutan ser det bra ut dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Texten blir ljus och svår att se när man skriver inlägg.

https://i.imgur.com/GHiGo24.png

Klickar man utanför rutan ser det bra ut dock.

https://i.imgur.com/oeGuKZB.png

Det är inte meningen att det ska vara ljus bakgrund i textrutan öht när du aktiverat det mörka temat.

Jag har sett samma problem (även andra delar av temat som är fel) med Chrome + Violentmonkey. Utesluter inte att samma uppstår i andra Chromiumbaserade läsare också.
Vet inte om det är Chrome, Violentmonkey eller temat det är fel på, men de fungerar inte korrekt tillsammans i nuläget.

Chrome + Tampermonkey fungerar däremot som det ska (det mörka temat appliceras korrekt).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är inte meningen att det ska vara ljus bakgrund i textrutan öht när du aktiverat det mörka temat.

Jag har sett samma problem (även andra delar av temat som är fel) med Chrome + Violentmonkey. Utesluter inte att samma uppstår i andra Chromiumbaserade läsare också.
Vet inte om det är Chrome, Violentmonkey eller temat det är fel på, men de fungerar inte korrekt tillsammans i nuläget.

Chrome + Tampermonkey fungerar däremot som det ska (det mörka temat appliceras korrekt).

Tampermonkey verkar applicera stylen korrekt, däremot så har jag märkt att den ibland inte verkar ladda Better Sweclockers alls när jag navigerar runt på Swec.

Lite irriterande när man sitter på kvällen och helt plötsligt så försvinner det mörka temat

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tampermonkey verkar applicera stylen korrekt, däremot så har jag märkt att den ibland inte verkar ladda Better Sweclockers alls när jag navigerar runt på Swec.

Lite irriterande när man sitter på kvällen och helt plötsligt så försvinner det mörka temat

Då har vi förmodligen inte exakt samma problem, det som hände för mig var att bara delar av temat verkade bli applicerat.
Mörk bakgrund men ljusa textrutor, en länkar och grejer som temat ändrar till orange var fortfarande blå, osv.

Numera använder jag inte temat ur Better Sweclockers utan ett fristående tema som en ren usercss i Stylus, vilket fungerar utmärkt
(https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515628-sweclockers-da...)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Då har vi förmodligen inte exakt samma problem, det som hände för mig var att bara delar av temat verkade bli applicerat.
Mörk bakgrund men ljusa textrutor, en länkar och grejer som temat ändrar till orange var fortfarande blå, osv.

Numera använder jag inte temat ur Better Sweclockers utan ett fristående tema som en ren usercss i Stylus, vilket fungerar utmärkt
(https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515628-sweclockers-da...)

Använder jag Violentmonkey så får jag samma fel som du beskriver, med ljusa textboxar, ljusa listor på användarsidor etc.

Däremot så upplever jag även fel när jag använder Tampermonkey, fast då är det att hela "pluginet" inte laddar ibland, fast det går att lösa genom en refresh av sidan.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Vi möblerade om lite i basmallarna på sajten runt 11:a idag och det har tyvärr resulterat till att mörka temat blivit knasigt.

#header är kvar sedan förut, men .nav-container har flyttats upp ett steg i hierarkin till #header/.header.
#navMain heter nu #nav-main
#content-container har flyttats upp ett steg
#content-columns ligger där #content-container tidigare låg
#navContainer är deprecated
#content > .container > .columns är nu #content > .container > .container-padding > .columns

EDIT: Nu finns PR #13 på plats för att korrigera temat vi förstörde. Om vi förstört något i Better SweClockers känner jag inte till.

/ Johan

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

EDIT: Nu finns PR #13 på plats för att korrigera temat vi förstörde.

Det var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kommer mörka temat uppdateras automatiskt? Mina textboxar är fortfarande vita med ljusgrå text när jag använder Violentmonkey

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Det jag upptäckte när jag korrigerade temat var att Better SweClockers lägger till alla <style> taggar ovanför <head> vilket gör att SweClockers design inte skrivs över. Slår man av/på blir textrutorna korrekt, då den placerar SweClockers Dark stilmall vid </html> taggen istället.

Försökte gräva runt i källkoden för att hitta hur den la till alla <style> block, men hittade inte det. De bör infogas innan </head>. Jag använde FireFox vid testandet ifall det gör någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag upplever Dark mode FÖR mörkt...
Det vore bra om det fanns ett Semi-dark mode i olika grå-toner istället för svart.

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

Det jag upptäckte när jag korrigerade temat var att Better SweClockers lägger till alla <style> taggar ovanför <head> vilket gör att SweClockers design inte skrivs över. Slår man av/på blir textrutorna korrekt, då den placerar SweClockers Dark stilmall vid </html> taggen istället.

Försökte gräva runt i källkoden för att hitta hur den la till alla <style> block, men hittade inte det. De bör infogas innan </head>. Jag använde FireFox vid testandet ifall det gör någon skillnad.

Har mina misstankar … ska nog kunna fixa det. Tack för bra info!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

Det jag upptäckte när jag korrigerade temat var att Better SweClockers lägger till alla <style> taggar ovanför <head> vilket gör att SweClockers design inte skrivs över. Slår man av/på blir textrutorna korrekt, då den placerar SweClockers Dark stilmall vid </html> taggen istället.

Försökte gräva runt i källkoden för att hitta hur den la till alla <style> block, men hittade inte det. De bör infogas innan </head>. Jag använde FireFox vid testandet ifall det gör någon skillnad.

Stort tack för hjälpen med detta! Jag hade undermedvetet dragit slutsatsen att det måste vara fel på det mörka temat snarare än BSC, men så var ju inte alls fallet. PR #218 representerar en fix som (i skrivande stund) inte är perfekt, men mycket bättre än inget alls.

EDIT: PR #220 fixar problemet perfekt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av herbamare:

Jag upplever Dark mode FÖR mörkt...
Det vore bra om det fanns ett Semi-dark mode i olika grå-toner istället för svart.

Om du kör Sweclockers Dark genom Stylus så kan du ändra rätt många färger med kugghjulet som finns vi menyn som kommer upp när du trycker på stylus.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Stort tack för hjälpen med detta! Jag hade undermedvetet dragit slutsatsen att det måste vara fel på det mörka temat snarare än BSC, men så var ju inte alls fallet. PR #218 representerar en fix som (i skrivande stund) inte är perfekt, men mycket bättre än inget alls.

Superbra att ni kanske har löst det, rätt jobbigt när man kör genom BSC när rutan blev vit. Hur ser det ut med utvecklingen av BSC, något som planeras eller så? Den senaste kom för 172 dagar sedan. Lite nyfiken vad du planerar och tänker

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Superbra att ni kanske har löst det, rätt jobbigt när man kör genom BSC när rutan blev vit.

Svinjobbigt verkligen! Har irriterat mig hur länge som helst; känner mig inte vidare skarp nu när det visat sig att felet låg på min sida hela tiden. 🤦‍♂️ Men men, shit happens … det borde vara fixat nu iallafall.

Citat:

Hur ser det ut med utvecklingen av BSC, något som planeras eller så? Den senaste kom för 172 dagar sedan. Lite nyfiken vad du planerar och tänker

Ja, backlogen lär inte sina i första taget iallafall … Tyvärr tappade jag nästan allt intresse att programmera på fritiden efter att jag tog examen och blev mjukvaruingenjör på arbetstid.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, backlogen lär inte sina i första taget iallafall … Tyvärr tappade jag nästan allt intresse att programmera på fritiden efter att jag tog examen och blev mjukvaruingenjör på arbetstid.

Kan tänka mig att det blir så. Sonen slutade med sina projekt när han fick programmeringsjobbet efter examen. Man sitter ju hela dagarna med kod. Men du kanske får gnistan tillbaka och börjar koda som en galning en vacker dag. Vi är nog ett antal som använder BSC varje dag. Skulle vara intressant om man fick en fingervisning om hur många, men det syns ju inte någonstans.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@Alling Det är lätt att bli hemmablind med sin egen kod ibland. Nu laddar den in temat rätt för egen del, formulären är nu korrekt stilade. Tur att jag själv inte gav mig på problemet känner jag; För MutationObserver är något jag inte ens hört talas om.

Väldigt lätt att bli trött på kod när man jobbar med det "professionellt". Länge sedan jag utvecklade något i de Open Source-projekt jag tidigare var delaktig i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tampermonkey verkar applicera stylen korrekt, däremot så har jag märkt att den ibland inte verkar ladda Better Sweclockers alls när jag navigerar runt på Swec.

Lite irriterande när man sitter på kvällen och helt plötsligt så försvinner det mörka temat

Jepp. Samma problem här, kommer en "normal" sida lite då och då och bländar en

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
99:e percentilen
Permalänk
Medlem

Superbra egentligen men har inte den funktionen på för jag är rädd att trycka Ctrl+s istället för t.ex shift+S, går det att separera S från K och P i inställningarna?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Finns det funktion så att man kan "bokmärka" inlägg som man tyckte var bra och vill sen kunna hitta tillbaka till enkelt?

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av herbamare:

Finns det funktion så att man kan "bokmärka" inlägg som man tyckte var bra och vill sen kunna hitta tillbaka till enkelt?

Om inte annat kan du trycka på Permalänk och bokmärka i webbläsaren. Eller kopiera adressen och spara någonstans där du lätt kommer åt det.

Permalänk
Medlem

Jag trycker ofta på följda trådar och får upp vilka som är olästa av dessa. Skulle gärna vilja ha en funktion där man trycker på en knapp så öppnas alla olästa trådar i nya flikar. nu får man trycka på "mittenknappen" på alla olästa trådar.

Går det att åstadkomma med Better Sweclockers? Skulle vara så underbart

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur dessa färger kan fixas? Normalt är de ju gula. Men nu går dem ju inte att se riktigt?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X