Google håller Pixel-evenemang 19 oktober 

Permalänk
Melding Plague

Google håller Pixel-evenemang 19 oktober 

Om knappt två veckor lanseras Google Pixel 6 och Pixel 6 Pro med bolagets egenutvecklade systemkrets Tensor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant med vad som kan vara icke-förlegad hårdvara på Pixel för första gången, men samtidigt spyware i kisel (NEJ TACK!)

Kommer aldrig lita på en android-telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Intressant med vad som kan vara icke-förlegad hårdvara på Pixel för första gången, men samtidigt spyware i kisel (NEJ TACK!)

Kommer aldrig lita på en android-telefon

spyware?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Blir att ersätta min nuvarande Pixel 3a XL med en 6 Pro. Går att beställa från googles tyska webshop om man väljer premium frakt (10€ extra) och lägger till Schweden i adressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Är inte det det ultimata målet? Spåra människor unikt i hårdvara, inte ens en rootad telefon kan skydda sig

Jag håller alltid min foliehatt i topptrim!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maasa:

Blir att ersätta min nuvarande Pixel 3a XL med en 6 Pro. Går att beställa från googles tyska webshop om man väljer premium frakt (10€ extra) och lägger till Schweden i adressen.

Det gick. Många om inte alla den senaste tiden på Swedried som beställt har fått dem avbeställta med "Schweden" tricket.
Även mailbox.de stoppar Google.de aktivt numera om de kan och avbeställer.

Så lita inte på att det går utan läser man runt rekommenderar de flesta fnac istället.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Blir ett köp på denna Pixel 2XL nu som behövs bytas ut. Bästa luren jag haft dock.

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Medlem

Hoppas på en Pixel Fold, men annars så är det stor risk för första pixel telefonen för mig ändå

Permalänk
Inaktiv

Kanske blir en Pixel som nästa telefon...
Mycket intressant om dom släpper en Pixel Fold.

Skrivet av medbor:

Intressant med vad som kan vara icke-förlegad hårdvara på Pixel för första gången, men samtidigt spyware i kisel (NEJ TACK!)

Kommer aldrig lita på en android-telefon

Vad använder du för telefon då...?

Permalänk

Pixel fold ä ju klart det som är mest intressant tycker jag. Vi behöver mer konkurrens där.
Tidigare Pixler classic modeller har varit väldigt dyra emot vad man har fått tycker jag. Det går argumentera för bra saker men dyrt. Vi får nu se vad priset blir och vad man får.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur deras tensor cores presterar och vad de ger för (potentiella) förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maasa:

Blir att ersätta min nuvarande Pixel 3a XL med en 6 Pro. Går att beställa från googles tyska webshop om man väljer premium frakt (10€ extra) och lägger till Schweden i adressen.

Går inte länge. Google avbokade alla som hade gjort så där när Pixel 4a, 4a 5G eller Pixel 5 förra året. Enklast är o beställa från Fnac då skickas den också direkt till Sverige utan att behöva använda någon forwardingtjänst. Frakten från Fnac till Sverige kostar 11 euro om du bara köper telefonen. Finns en bra tråd på Swedroid om det https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-6-p...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Alltså dessa telefoner är sjukt snygga. Äntligen lite symetri och färg. Skönt att någon vågar gå ifrån att bli inspirerade av apple.

Permalänk
Medlem

pixel mini?

Permalänk
Medlem

Kan mkt väl vara så att jag ersätter min Pixel 5 med 6 Pro.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Den största nyheten är väl ändå att Google kommer ge fem års uppdateringar? Rykte förvisso men ändå.

Permalänk
Medlem

Det kommer ju inte att vara ett stort evenemang, ha ha ha.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Det är ju trevligt att de verkar hålla sig hyfsat sansade prismässigt. Gillar färgerna och designen också, men risken är ju att de har någon grå/svart variant som är den enda som kommer till EU. Jag hade gärna köpt den gröna Pixel 5 exempelvis men det var ju bara den gråa som fanns att få tag i.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag är fruktansvärt sugen. Jag tror både min Nexus 6P och min Pixel XL är de telefoner jag varit som absolut nöjdast med. Men det ska bli intressant att se mer

Vill tillägga att jag först lyckades få den 19 till att vara en söndag, detta stämmer såklart inte. Den 19 är en TISdag. Ber om ursäkt för det, måste ha varit väldigt snurrig när jag kollade kalendern!

Permalänk

Jag har vart ett idogt fan av Pixel-telefonerna sedan de kom. Pixel 1, Pixel2XL, Pixel4Xl.. Helt enastående, väldigt bra kamera och ingen junkware installerat. Har stora förväntningar på Pixel6! Kommer skaffa en omgående.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Snusfri

Ska köpa ny telefon snart, kan mycket väl blir en Pixel 6 för mig.

Priset för vanliga är €649.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Ska köpa ny telefon snart, kan mycket väl blir en Pixel 6 för mig.

Priset för vanliga är €649.
https://i.imgur.com/Vb8vuAg.jpg

Lagom pris för en bra telefon.

Visa signatur

"Your ad here"