Har du köpt, eller ska du köpa någon av IPhone 13 modellerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Ni som köpt Iphone 13 / 13 Pro / Pro Max med abonnemang, vad har ni fått tag i för deals med surfmängd och månadskostnad?

Kikar runt lite själv efter en bra deal på Pro modellen

Comviq köpte jag ifrån. 24 månaders bindning med 275 spänn för abonnemanget med 30gb surf (fria samtal, sms och MMS) Betalar sammanlagt 11280:- för telefonen. Inte hittat billigare någon annanstans. Då är det en iPhone 13 PRO på 256Gb i grafit-färg.
Tyvärr är du lite sen på bollen då Comviq höjt priset nu. Mer i linje med andra operatörer.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Då har äntligen min telefon kommit med. Och herregud vad stor kamerorna är. Jämnfört med min 11 pro så är dessa minst dubbelt så stora! Det blev en Guld och en Grafit och båda ser faktiskt riktigt bra ut!

Även tjejen som varit inbiten Android och denna är hennes första iphone är helt såld.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Android i en herres massa år, dock har jag alltid haft iPhones som tjänstetelefon. Mycket sparsamt använda dock. Har även haft några olika iPads. Något jag aldrig förstått är varför Apple envisas med att ha sina tillbaka-knappar uppe till vänster (och höger ibland). Det blir våldsamt svårt att nå med en hand och väldigt svårnavigerat. Det är ju inte alltid man sitter och håller i telefon/platta med båda händerna. Där är Android bättre. Jag gillar enkelheten i iOS men jag gillar även flexibiliteten i Android. Båda har sina styrkor och svagheter helt klart. Kan inte säga att något av os:en är helt överlägset det andra direkt.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Ni som köpt Iphone 13 / 13 Pro / Pro Max med abonnemang, vad har ni fått tag i för deals med surfmängd och månadskostnad?

Kikar runt lite själv efter en bra deal på Pro modellen

Fick bli Halebop 30GB surf i 24 månader med en 13 Pro 128 för 649:-/mån men de bjöd 1200:- för min iPhone 7 så det landade på 599:-/månaden. Comviqs introduktionspriser var väldigt bra men tyvärr har de väldigt dålig täckning när jag är på landstället, endast Telias nät som är bra där dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Fick bli Halebop 30GB surf i 24 månader med en 13 Pro 128 för 649:-/mån men de bjöd 1200:- för min iPhone 7 så det landade på 599:-/månaden. Comviqs introduktionspriser var väldigt bra men tyvärr har de väldigt dålig täckning när jag är på landstället, endast Telias nät som är bra där dessvärre.

Bara för kännedom så om du har Wi-Fi på ditt landställe så kan du använda dig av Wi-Fi samtal hos Comviq vilket gör att man kan nå dig även om Comviq inte har mottagning, så länge du är ansluten till Wi-Fi

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bara för kännedom så om du har Wi-Fi på ditt landställe så kan du använda dig av Wi-Fi samtal hos Comviq vilket gör att man kan nå dig även om Comviq inte har mottagning, så länge du är ansluten till Wi-Fi

Jo, jag övervägde att när vi är på landet fixa mobilsurf till routern vi har där så man har dataoch samtal iaf på tomten men insåg att det blir så stökigt att se till att ha den apparaten igång och så funkar det inte när jag går över till grannarna osv förutom att batteriet i mobilen dräneras fort för att man är långt ut från sändaren. Så det fick bli Halebop

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Jo, jag övervägde att när vi är på landet fixa mobilsurf till routern vi har där så man har dataoch samtal iaf på tomten men insåg att det blir så stökigt att se till att ha den apparaten igång och så funkar det inte när jag går över till grannarna osv förutom att batteriet i mobilen dräneras fort för att man är långt ut från sändaren. Så det fick bli Halebop

Ok. Tänkte bara om du inte visste om det, men bra att du vet om det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Senaste gången jag hade iPhone var iPhone 5 sedan dess kört Samsung s7 s9 s20 men är rätt trött på Samsung så blev en iPhone 13 pro 128 GB
Överlag väldigt nöjd bra batteritid fin skärm Bra kamera
Lite tung kanske och dyr xD

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Comviq köpte jag ifrån. 24 månaders bindning med 275 spänn för abonnemanget med 30gb surf (fria samtal, sms och MMS) Betalar sammanlagt 11280:- för telefonen. Inte hittat billigare någon annanstans. Då är det en iPhone 13 PRO på 256Gb i grafit-färg.
Tyvärr är du lite sen på bollen då Comviq höjt priset nu. Mer i linje med andra operatörer.

Aa var nog lite sen, har alltid lite svårt att bestämma mig 😅

Var Comviq kund innan så ville gärna fortsätta då jag är väldigt nöjd och så blev de Iphone 13 Pro 256GB Sierra Blue, 30GB abonnemanget för 587kr/mån(Mobil+Abb) i 24mån Beställd🙂

Växlar då även in min Iphone 11 & en gammal Samsung S7 som varit liggandes ett tag 🙂

Stod mellan detta och Tre med samma Iphone fast med Obegränsad data för 666kr/mån men har hört och läst lite för mycket dåligt om Tre för att våga testa dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nope. Köpte en 12 Pro Max förra året och är fortfarande väldigt nöjd med den, har verkligen ingenting att klaga på.
Enda roliga jag ser med 13 (Pro Max) är 120 Hz skärm men man har ju varit utan 120 Hz på iPhone så länge nu så det känns som att det är för sent ändå.

Oj, det där inlägget åldrades fruktansvärt dåligt

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Det lutar åt en iPhone 13 mini 256Gb.
Batteriet i min SE 1gen, börjar bli riktigt kass.

Funderar på en mini pga, att jag aldrig gillat stora telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Det lutar åt en iPhone 13 mini 256Gb.
Batteriet i min SE 1gen, börjar bli riktigt kass.

Funderar på en mini pga, att jag aldrig gillat stora telefoner.

Nog dags att passa på att köpa just 13 mini, då det ryktas bli den sista mini på ett tag. Dvs att det troligen kanske inte blir någon 14 mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Oj, det där inlägget åldrades fruktansvärt dåligt

https://lambdan.se/img/CameraRiskReward.jpg

Vad motiverade det bytet?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Vad motiverade det bytet?

Jadu... enda ens nästan objektivt godkända motivationen är väl att jag såg att företaget jag brukar sälja mina Apple grejer till erbjöd mig ganska så mycket för min 12PM (mer än hälften av vad 13PM kostade), och då tänkte jag att jag borde passa på att göra mig av med den när jag får så mycket... blev en ganska "billig" 13PM då.

Förutom det var det bara lite vanliga tankegångar som "det är din enda kamera, klart du ska ha bästa möjliga" och så hörde jag lite poddar där de snackade om hur mycket bättre det kändes med 120 Hz och att batteriet räcker mycket bättre osv, osv. Ah, jag är lätt påverkad...

Efter att ha haft den nu några dagar dock kan jag säga att 120 Hz inte är särskilt revolutionerande tycker jag. Har använt min 12PM efteråt för att nollställa den och jag tänkte inte särskilt på att det var 60. Vet inte om det är att fler appar måste uppdateras eller nåt. Eller så är jag bara inte så brydd om Hz på telefoner. Haft en Oneplus förut som var 90Hz och jag hade inga problem att gå tillbaka till 60Hz efter att ha använt den heller.
(Däremot framför datorn är jag extremt känslig och får nästan huvudvärk av att dra runt en muspekare i 60Hz, känns som att ens muspekare, arm och ögon inte är i synk då.)

Och ja, batteriet är bra, men det var redan nog bra på min 12PM så det är som bara överdrivet här nu med 13PM (72% just nu, efter att ha varit bortkopplad från laddare ca 14 timmar, varav 3 timmar skärmtid).

Kameran är jag inte heller särskilt imponerad av. 12PM var ju redan så pass bra så... inte märkt någon större skillnad.

TLDR: Fick bra betalt för min 12PM och är lätt influerad

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som ska komplettera sitt köp med en Apple Watch?

Blev ett köp med leverans på fredag! Hört gott om just Apple Watch. Får se hur mycket bättre den är i jämförelse med min Samsung Watch

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som ska komplettera sitt köp med en Apple Watch?

Blev ett köp med leverans på fredag! Hört gott om just Apple Watch. Får se hur mycket bättre den är i jämförelse med min Samsung Watch

Var lite sugen på att skaffa en 7:a, men jag kan verkligen inte motivera varför jag ska lägga så mycket pengar på en klocka, som dessutom bara har en dags batteritid. Kommer bli tokig på allt laddande så jag valde att strunta i Apple Watch och beställde istället en Xiaomi Mi Watch som typ har samma saker som Apple Watch till en bråkdel av pengarna. Den har allt jag behöver i en klocka iallafall. Den anländer nog idag. Kostade 1290:- som kändes betydligt mer humant. Dessutom ca 16 dagars batteritid. Om jag får ut en vecka är jag nöjd med det.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Själv missade man första leveransen genom att vela i fyra dygn efter släpp med att lägga en order. Nu beräknas det vara två-tre veckor kvar innan en 13 Pro kommer till mig. Nåväl, har jag haft min 7:a i 5 år nu ska jag väl klara mig ett tag till även om det kliar i fingrarna att få öppna en kartong med ny teknik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som ska komplettera sitt köp med en Apple Watch?

Blev ett köp med leverans på fredag! Hört gott om just Apple Watch. Får se hur mycket bättre den är i jämförelse med min Samsung Watch

Jag prövade med min Samsung active 2 till iPhone 13 pro men den störde ut bluetooth i bilen väldigt märkligt tog bort klockan och det fungerade igen,
Så blev förbannad och beställde ”budget modellen ”
Apple Watch SE kollade lite på vad Watch 7 skulle erbjuda men jag har Inge intresse av EKG eller blodsyre mätning .

Riktigt nöjd med Watch SE 44 fick lös den för 3200kr

Batteritiden sämre än på Samsung men mer funktioner på Apple Watch köpte också Belkin 3 in 1 laddare så är smidigt att ladda

Dock så släpps väl Watch 7 den 15 okt om man vill ha större skärm och snabbare laddning 😬

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kezzo:

Dock så släpps väl Watch 7 den 15 okt om man vill ha större skärm och snabbare laddning 😬

Yes, blev en beställning av den modellen. Enligt Apple ska det komma tills helgen. Hoppas man blir nöjd

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 11... så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Har en iPhone 11... så nej.

Samma här, lika fräsch och pigg som dagen man köpte den. Planen är att tidigast pensionera den vid iPhone 14 serien, helst 15. Får se om det håller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Beställde en watch 7 i rostfritt.
Fick igenom beställningen vid 1411 på beställningsdagen från Apple pga strul med sidan. Står att jag skall få den första veckan i november.
Dom lär ju inte fått in speciellt många av den modellen, med tanke på väntetiden.
Ser fram emot den, beställde läderband från Bandwerk, det kan jag lätt rekommendera.

Permalänk
Musikälskare

Köpte en 13 Pro med Telenor Change, helt underbar och kommer att ha den i 2-3år nu innan det blir en ny

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har nu använt min iPhone 13 mini i 3 dagar.

Väldigt nöjd med den. Perfekt storlek. 😊