Har du köpt, eller ska du köpa någon av IPhone 13 modellerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Nu står ordern som skickad, men de har inte angivit kolli och ordern dyker inte upp i postenappen heller :/

Beställde du direkt när dem släpptes? Ifall den är skickad så borde chansen till leverans imorgon vara ganska stor.
Systemet krånglade för mig så min beställningen gick igenom vid kl 15 istället för vid kl 14.
Känns lite skeptiskt med leverans för mig om deras system inte släpar ganska mycket

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Beställde du direkt när dem släpptes? Ifall den är skickad så borde chansen till leverans imorgon vara ganska stor.
Systemet krånglade för mig så min beställningen gick igenom vid kl 15 istället för vid kl 14.
Känns lite skeptiskt med leverans för mig om deras system inte släpar ganska mycket

Fast min order gick igenom 14 04 o ingenting har hänt på Tele2 min sida. Står bara ordern är skapad där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenk3:

Fast min order gick igenom 14 04 o ingenting har hänt på Tele2 min sida. Står bara ordern är skapad där

ja det är ju lite intressant iofs. Blir lite nyfiken på hur Tele2 lagt upp det hela.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

ja det är ju lite intressant iofs. Blir lite nyfiken på hur Tele2 lagt upp det hela.

Det undrar jag med eller så är deras "min sida" helt kaputt o det kommer imorgon iallafall 🧐

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Någon som beställt hos comviq och fått sin order packad eller skickat?

Nix, mottagen här bara. Varken packad eller skickad.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenk3:

Det undrar jag med eller så är deras "min sida" helt kaputt o det kommer imorgon iallafall 🧐

Har varit inne på Swedroids forum och kikat och det var precis ett inlägg som löd: "Chattade med Comviq förut - Agenten påstod att tjänsten är felande och att alla som det står 7 dagar på i bekräftelsen kommer att få den imorgon."

Så för mig känns det kört (Leveranstid 1-2 veckor på min vid bokningstilfället)

*Edit* Såg precis att det var Comviq och inte Tele2. Men kan tänka mig att det är samma situation

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av thethieme:

Har varit inne på Swedroids forum och kikat och det var precis ett inlägg som löd: "Chattade med Comviq förut - Agenten påstod att tjänsten är felande och att alla som det står 7 dagar på i bekräftelsen kommer att få den imorgon."

Så för mig känns det kört (Leveranstid 1-2 veckor på min vid bokningstilfället)

*Edit* Såg precis att det var Comviq och inte Tele2. Men kan tänka mig att det är samma situation

Fast på tele 2 är det ju 2 olika bokningar. Dom gör om Apples order nr t sitt egna o på Apples står det 7 dagar o tele 2 1-2 veckor 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenk3:

Fast på tele 2 är det ju 2 olika bokningar. Dom gör om Apples order nr t sitt egna o på Apples står det 7 dagar o tele 2 1-2 veckor 😂

Varför göra det enkelt när man kan göra det förvirrande? För mig står det iaf 1-2 veckor på båda.

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

Jag är egentligen väldigt sugen på en iPhone 13 Mini men tror att jag kan vara för fast i Android-träsket för att det ska bli smidigt att byta?

Hur smidigt är det att använda Google-produkter med iPhone? Smarta högtalare/displayer från Google?

Jag har inte haft en iPhone sedan orginal-iPhone, dvs. den som aldrig släpptes i Sverige. Jag importerade den från USA. Sedan dess har jag endast använt Android och Google-produkter i form av Nvidia Shield, tiotal högtalare och skärmar, kalender och gmail.

Är det lika smidigt att använda Google-produkterna ovan med iPhone?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

13 Pro Sierra blue i 128gb.

Beställde hemleverans, fick ingen orderbekräftelse och blev nojig att den inte gick igenom (la ordern 13:57), så la en till beställning kl14:01 för att hämta upp i butik.

Fick mail tidigare idag om att den skickats. Lär ju inte få den imorgon, så förhoppningsvis så säger butiken att jag kan plocka upp den imorgon så kan jag ta och returnera hemleveransen senare!

/M

Permalänk
Medlem

Fått upp i postnordappen att den levereras imorgon!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Beställde 13 PRO sierra blue 128GB hos halebop. Ordern gick in 14.00 i fredags. Fick lev-besked tidigare idag. Nu är den scannad i postnord Växjö med. Kommer imorgon.

Beställde även blått silikon-skal Apple org från Netonnet vid 17-tiden i fredags. Även det är skickat.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått något livstecken från tele2?

Permalänk
Skrivet av Zmt:

Beställde du direkt när dem släpptes? Ifall den är skickad så borde chansen till leverans imorgon vara ganska stor.
Systemet krånglade för mig så min beställningen gick igenom vid kl 15 istället för vid kl 14.
Känns lite skeptiskt med leverans för mig om deras system inte släpar ganska mycket

Fick äntligen igenom beställningen vid 17-tiden

Permalänk

Fastän comviqs kundtjänst påstod att paketet skulle dyka upp i postnordappen så har den inte gjort det :/ lite mysko att comviq enligt hemsidan inte vill ge ut kolli heller

Permalänk
Medlem

Någon som hittat ett bra skal med linsskydd för bakre kamerorna. Mina kameror blir ofta kassa med tiden då linsen blir smutsig i fickan och ibland repiga. Vill gärna skydda dom om det går. Köpte hem ett skal från skalhuset med linsskydd, men skyddet täckte ju inte ens hålet som fanns i skalet. Ser inte klokt ut .

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Inaktiv

Velar mellan Iphone 13 mini och Asus Zenphone 8 just nu men båda envisas och trilskas tyvärr med glas baksida vilket jag ogillar

Permalänk
Medlem

Enligt Comviq skickas min telefon kanske idag eller i helgen dem verkar inte riktigt veta och menar att den lanseras idag så de kan inte skicka innan. Hade önskat att dem var tydligare med hur de hanterar det hela.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Enligt Comviq skickas min telefon kanske idag eller i helgen dem verkar inte riktigt veta och menar att den lanseras idag så de kan inte skicka innan. Hade önskat att dem var tydligare med hur de hanterar det hela.

Den är tung. Som telefonleverantör borde de med erfarenhet av tidigare lanseringar så borde de veta att de kan skicka dagen innan, bara att kunden inte får den i handen förrän lanseringsdagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Den är tung. Som telefonleverantör borde de med erfarenhet av tidigare lanseringar så borde de veta att de kan skicka dagen innan, bara att kunden inte får den i handen förrän lanseringsdagen

fast det stämmer inte går du in o kollar på swedroids forum så är det precis just nu en som fått från comviq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heenk3:

fast det stämmer inte går du in o kollar på swedroids forum så är det precis just nu en som fått från comviq

Baserar min kommentar på kommentaren jag citerade Inget mer än så. Får hålla tummarna hen får sin telefon idag då

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Den är tung. Som telefonleverantör borde de med erfarenhet av tidigare lanseringar så borde de veta att de kan skicka dagen innan, bara att kunden inte får den i handen förrän lanseringsdagen

Skrivet av Heenk3:

fast det stämmer inte går du in o kollar på swedroids forum så är det precis just nu en som fått från comviq

Det är inte hela världen att det tar några dagar men klart man vill ha den asap och leka med samt att jag gärna vetat det när jag beställde.

Det som stör mig är hur de hanterar det hela, olika svar beroende på vem i kundtjänst man pratar med. De ska hantera beställningar i turordning vilket från vad jag kan se inte verkar stämma heller. Lite oklart hur bra comviq är på att lägga med telefonnummer hos postnord osv.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Det är inte hela världen att det tar några dagar men klart man vill ha den asap och leka med samt att jag gärna vetat det när jag beställde.

Det som stör mig är hur de hanterar det hela, olika svar beroende på vem i kundtjänst man pratar med. De ska hantera beställningar i turordning vilket från vad jag kan se inte verkar stämma heller. Lite oklart hur bra comviq är på att lägga med telefonnummer hos postnord osv.

Håller tummarna för dig med bra nyheter! Skönt att få något att pilla med under helgen haha
Kan ju tycka att kundtjänst borde kunna hjälpa till med att leta fram kolli-ID åt dig iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Håller tummarna för dig med bra nyheter! Skönt att få något att pilla med under helgen haha
Kan ju tycka att kundtjänst borde kunna hjälpa till med att leta fram kolli-ID åt dig iallafall!

Comviq har tydligen som policy att inte lämna ut kolli-ID, vilket kan kännas lite udda men det är bara vänta och se.
Läst om personer som fått ut kolli-id av postnord i dem fallen Comviq inte vill lämna ut, då behöver jag ju veta att den är skickad. Vilket jag inte vet

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Comviq har tydligen som policy att inte lämna ut kolli-ID, vilket kan kännas lite udda men det är bara vänta och se.

Halebop har samma policy, jag måste tydligen vänta på en pappersavi enligt dom. Nåväl jag beställde ju i tisdags så jag är inte med i första leveransen ändå men man sitter ju ändå och kollar orderstatus några gånger per dag.

Permalänk
Skrivet av Zmt:

Comviq har tydligen som policy att inte lämna ut kolli-ID, vilket kan kännas lite udda men det är bara vänta och se.
Läst om personer som fått ut kolli-id av postnord i dem fallen Comviq inte vill lämna ut, då behöver jag ju veta att den är skickad. Vilket jag inte vet

Man kan få ut kolli ur comviqs leveranssida, dock krävs bankid. Fick ut min genom att ringa in och verifiera med bankid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Man kan få ut kolli ur comviqs leveranssida, dock krävs bankid. Fick ut min genom att ringa in och verifiera med bankid.

Ah nice! Såg att min beställning står som skickad nu, skulle in och kolla efter lunchen så är dock beställningen borta

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Verkar som att tele2 fick telefoner idag så dom skickar ut sina idag, var i kontakt med kundtjänst. Comviq verkar isch likadant men några har fått iallafall.

Permalänk
Medlem

Fick under lunchen att min och sambons är båda redo att hämta på ica! (från telia och halebop) Nu är det bara att vänta tills jobbet är slut för veckan och springa över

Permalänk
Konsolgrävare

Såja!

Skrivet av tyvar1:

Lite grejer kom idag, hjälpte ju inte alls hypen på att få luren 😆
https://i.imgur.com/cuRLRqh_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |