Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virtig:

Tack så mycket för det, lyckades få tag på den 😘

Kul att höra, grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Ringde komplett alla deras kort är LHR, men köp och lämna tillbaka ifall det är LHR

Dubbla budskap då.
Jag chattade med deras kundservice och fick svaret "Detta är icke LHR". Har även en skärmdump på chatten.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Dubbla budskap då.
Jag chattade med deras kundservice och fick svaret "Detta är icke LHR". Har även en skärmdump på chatten.

Chatten sa det till mig med, men kundtjösnt sa något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Chatten sa det till mig med, men kundtjösnt sa något annat

haha, de kanske borde prata ihop sig

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Chatten sa det till mig med, men kundtjösnt sa något annat

Mailade Komplett och har nu fått svar att de inte vet om det är LHR eller inte eftersom de fortfarande får gamla utskick från sina leverantörer. Så den som har beställt får nog undersöka själv vad det är för kort som skickats.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Min kusin beställde ett 3070 Phantom från komplett för kanske 1 vecka sedan, stod inget om LHR hos komplett, men när han fick de var det V1 vilket hos Gainward är LHR, kartongen hade också litet LHR märke tryckt på kortsidan.

Men de är lurigt med Gainward för dom behåller samma artikelnummer på LHR och icke LHR.
Steckkod: 471056224-2171 samt produktnummer: NE63070019P2-1040P är samma för både LHR och icke LHR.
https://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=1100&lang=en
https://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=1122&lang=en

Så enda chansen att veta är att kolla den lilla klisterlappen på kartongen, om det står V1 då vet man det är LHR.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Man kan ju anta att korten är LHR även om det inte står?
Det var ju nästan ett halv år sedan det sista icke LHR kortet producerades?
Eller finns det faktiskt nya icke lhr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPants:

Man kan ju anta att korten är LHR även om det inte står?
Det var ju nästan ett halv år sedan det sista icke LHR kortet producerades?
Eller finns det faktiskt nya icke lhr?

Komplett skrev även så här till mig när jag frågade:
"NVIDIA mandates that all manufacturers put an LHR identification clearly visible on the GPU box to all 3060 Ti, 3070, and 3080 models. Newer models do not have LHR identification as all models are LHR"

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Slog just till på ett EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA LHR från Inet 6 499 kr. Borde ju bli en förbättring mot mitt gamla Radeon R9 380X 4GB Nitro. Får se om Core i7 6700K inte flaskar för mycket men om man spelar i 1440p men det borde den klara.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Strulet med 3060 kort är ju att dem alla är lhr sedan starten, så tillverkarna behöver/väljer att inte göra det tydligt vilken version det är

Sedan med 3070ti/3080it skrivs det inte heller ut då även dessa varit lhr sedan release

Permalänk
Inaktiv

Netonett i Sundsvall hade ett Gigabyte 3060TI på fyndhyllan, 6500kr, ( om man nu kan kalla det fynd ) var där nyss. LHR.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Gick in och hoppades få lite nya tips och intressanta diskussioner, men....bara LHR LHR LHR LHR sida ut och sida ner. Kan ni inte bara släppa LHR?

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Gick in och hoppades få lite nya tips och intressanta diskussioner, men....bara LHR LHR LHR LHR sida ut och sida ner. Kan ni inte bara släppa LHR?

Det är så pass ovanligt att icke LHR-varianter släpps numera att om det händer så kan inte återförsäljaren svara på vad de sitter på för produkt, så det är nog inget mer att hoppas på tyvärr.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/301533-EVGA-GeForce-RTX-...

om någon är desperat och vill göra webhallen en tjänst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidGustafssonnn:

https://www.webhallen.com/se/product/301533-EVGA-GeForce-RTX-...

om någon är desperat och vill göra webhallen en tjänst

Det är ju helt vansinnigt att 12319kr räknas som ett kampanjpris för ett använt RTX 2080 Ti. Marknaden är verkligen sjuk just nu.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning hos Dustin i februari på ett EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC 8GB. Vilket nu står som restnoterat.
I september fick Dustin in EVGA Geforce Rtx 3060 Ti Xc (Lhr) som de släppte till försäljning.

Enda skillnaden på dessa kort är LHR och ej LHR. Dessa kort gick alltså inte till dom som väntar på sin beställning.

Med detta så lär ju Dustin inte ersätta de beställningar som finns på ej LHR kort till LHR kort.
Tror Dustin kommer tiga sig igenom detta med tanke på noll respons när man kontaktar dom.

Eller har någon här fått sin beställning från Dustin utbytt från non LHR till LHR?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Gjorde en beställning hos Dustin i februari på ett EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC 8GB. Vilket nu står som restnoterat.
I september fick Dustin in EVGA Geforce Rtx 3060 Ti Xc (Lhr) som de släppte till försäljning.

Enda skillnaden på dessa kort är LHR och ej LHR. Dessa kort gick alltså inte till dom som väntar på sin beställning.

Med detta så lär ju Dustin inte ersätta de beställningar som finns på ej LHR kort till LHR kort.
Tror Dustin kommer tiga sig igenom detta med tanke på noll respons när man kontaktar dom.

Eller har någon här fått sin beställning från Dustin utbytt från non LHR till LHR?

Samma här, dom har sålt en massa LHR-kort men även andra kort, utan att erbjuda ett ersättningskort.
Detsamma går att säga om NetonNet.

Dustinhome och NetonNet är ohotade etta av återförsäljare som skött den här lanseringen av grafikkort sämst. Innan var även Elgiganten med i toppen, men det ser ut som att det kommer att lösa sig för många.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av PeanutPants:

Man kan ju anta att korten är LHR även om det inte står?
Det var ju nästan ett halv år sedan det sista icke LHR kortet producerades?
Eller finns det faktiskt nya icke lhr?

Det säljs ännu jag köpte på komplett ett 3070 master som inte var LHR för några veckor sen dom hade 40 på lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Gjorde en beställning hos Dustin i februari på ett EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC 8GB. Vilket nu står som restnoterat.
I september fick Dustin in EVGA Geforce Rtx 3060 Ti Xc (Lhr) som de släppte till försäljning.

Enda skillnaden på dessa kort är LHR och ej LHR. Dessa kort gick alltså inte till dom som väntar på sin beställning.

Med detta så lär ju Dustin inte ersätta de beställningar som finns på ej LHR kort till LHR kort.
Tror Dustin kommer tiga sig igenom detta med tanke på noll respons när man kontaktar dom.

Eller har någon här fått sin beställning från Dustin utbytt från non LHR till LHR?

Beställning sedan 6e Januari och sitter i samma sits. Fått olika svar av olika representanter men känns väldigt osannolikt att de kommer ersätta med LHR-kort som de har i lager och säljer till nya kunder för 30-40% mer istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av williamwojin:

Det säljs ännu jag köpte på komplett ett 3070 master som inte var LHR för några veckor sen dom hade 40 på lager

Det stämmer köpte 7st till mig

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett Asus 3060ti dual mini OC kort idag, tänkte kolla om någon här har koll på om det är ett bra kort eller inte? Har lite svårt att hitta info om det och är lite orolig för temperatur och ljudnivå på kortet då det är en mini variant. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Fick tag på ett Asus 3060ti dual mini OC kort idag, tänkte kolla om någon här har koll på om det är ett bra kort eller inte? Har lite svårt att hitta info om det och är lite orolig för temperatur och ljudnivå på kortet då det är en mini variant. Tack på förhand!

Det är ett bra kort, kommer prestera som vilket 3060ti som helst. Enda skillnaden kan vara högre ljud/temperatur, men så behöver inte alltid vara fallet beroende på vilken burk du har.

Edit: såg nu att du nämnt temp och ljud. Såg någon jämförelse där tempen skiljde sig med 1-3 grader och 1 decibel. Inte så värst mycket skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Fick tag på ett Asus 3060ti dual mini OC kort idag, tänkte kolla om någon här har koll på om det är ett bra kort eller inte? Har lite svårt att hitta info om det och är lite orolig för temperatur och ljudnivå på kortet då det är en mini variant. Tack på förhand!

Jag satt på ett "vanligt" Asus 3060ti Dual tidigare, och ljudnivån på det jämfört med ett MSI Z Gaming Trio jag har nu var betydligt högre. Så om du eventuellt tror att du kan störa dig på ljudet så kan detta vara en chansning.

Permalänk
Medlem

Dyker upp fler kort, men fortfarande för dyrt tycker jag.

Sen nu med Farcry 6 som kräver 11GB för HD texturer är jag inte lika intresserad av 8GB modellerna längre.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Dyker upp fler kort, men fortfarande för dyrt tycker jag.

Sen nu med Farcry 6 som kräver 11GB för HD texturer är jag inte lika intresserad av 8GB modellerna längre.

Mja lite samma tänk här. Sneglat lite på 6700xt istället som är nere på 8k nu men ff dyrt 😞

Visa signatur

R5600x 3060ti 16gb
Xiaomi 34”
Logitech g302
Logitech g413

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Jag satt på ett "vanligt" Asus 3060ti Dual tidigare, och ljudnivån på det jämfört med ett MSI Z Gaming Trio jag har nu var betydligt högre. Så om du eventuellt tror att du kan störa dig på ljudet så kan detta vara en chansning.

Hur skulle du säga att ljudnivån var på det kortet du hade innan? Var det så högt att man inte kunde ignorera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparv1s:

Hur skulle du säga att ljudnivån var på det kortet du hade innan? Var det så högt att man inte kunde ignorera det?

Det är så individuellt, svårt att säga. Men jag störde mig på det under load. Det lät verkligen mycket. Sen kan man så klart justera fläktarna så att de går mer jämnt. Men för mig så var det som natt och dag mellan MSI:s 3 fläktar och ASUS:s 2 fläktar. Nu tänker jag inte på att fläktarna drar igång under load. Men, återigen, det är individuellt.

Permalänk

Nej, detta går inte längre - måste bestämma mig eller lämna tillbaka.

3060 Ti TUF v2 LHR. Detta ska väl kosta 4000-5000 kr egentligen? Betalade 6990 kr...det är väl lite mycket (om man BORTSER från lagersaldo runt om). Känns som att priserna kommer sjunka med en smäll så fort jag går över öppet köp-gränsen... Dessutom är det väl egentligen lite för klent för 1440p (ej 4K) spelande i MSFS 2020 is vilket fall med bra fps... (med Ryzen 5600).

Åh...är det nu en dumsnålhet blåser in, tro.... =P Just DETTA kort verkar ju komma in titt som tätt, så man lär ju inte kunna sälja det till guldklimpspris heller, gissar jag...

...sen inser jag att jag kanske framstår som dryg när jag har ett kort och inte vet om jag vill behålla det, men det är sannerligen inte tanken.... bara osäker på priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Nej, detta går inte längre - måste bestämma mig eller lämna tillbaka.

3060 Ti TUF v2 LHR. Detta ska väl kosta 4000-5000 kr egentligen? Betalade 6990 kr...det är väl lite mycket (om man BORTSER från lagersaldo runt om). Känns som att priserna kommer sjunka med en smäll så fort jag går över öppet köp-gränsen... Dessutom är det väl egentligen lite för klent för 1440p (ej 4K) spelande i MSFS 2020 is vilket fall med bra fps... (med Ryzen 5600).

Åh...är det nu en dumsnålhet blåser in, tro.... =P Just DETTA kort verkar ju komma in titt som tätt, så man lär ju inte kunna sälja det till guldklimpspris heller, gissar jag...

...sen inser jag att jag kanske framstår som dryg när jag har ett kort och inte vet om jag vill behålla det, men det är sannerligen inte tanken.... bara osäker på priset.

Sitter i exakt samma sits med mitt asus kort, även om det var billigare!