Det episka Sound of Almdudler-avsnittet är här

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Det episka Sound of Almdudler-avsnittet är här

Stort tack till @Überklass <3

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem

Haha. Underbart avsnitt. Det verkar dock som att man måste ha väl utvecklade centraleuropeiska smaklökar för att uppskatta Österrikiska Almdudler och Slovenska Cockta

Almdudler består av en blandningen av 32 örter (extrakt) från Almarna uppe i Alperna. Skapad av Erwin Klein som bröllopsgåva till sin fru. Kärlek på flaska!

Jag kan glädja er med att Almdudler finns som godis, dock tyvärr inte som glass.. än

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Bor själv i Österrike.
Almdudler dricks ofta gespritzt. Utspätt med stilla eller bubbligt vatten 😉. Rekommenderas varmt.

Förövrigt kan jag varmt rekommendera ORGANICS by Red Bull Black Orange. Inte en energidryck utan en läsk åt det lite bittra hållet och med nye alla för söt. Kanske redan finns i Sverige dock, ingen aning

Permalänk
Medlem

Cockta åh dom har gjort om flaskan sen sist jag drack den <3

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Hedersmedlem

Båda två bra skit. Dricks gärna.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Köper alltid Almdudler när jag är i alperna. Skitgod dricka. Trodde de flesta hade druckit den om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Cockta gillas starkt! Good shit!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Almdudler brukar finnas att köpa på Lidl lite då och då.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem

Håller med Youjimbo, Cockta är fan en riktig höjdare haha. Lite speciell smak, men när man passerar "tröskeln" så är den finemang. Så pass god att jag fick mer eller mindre halva plutonen i lumpen till att finna smak för skiten.

Permalänk
Medlem

Superbra video, älskar sånt här. För övrigt ger den mig verkligen motivation till att byta bana i livet. Varför vara en åsna på en industri när man kan ha ett jobb där man dricker Cockta på arbetstid med finfina människor? #TheAgeOfDonkeyisOver

Permalänk
Medlem

Cockta är min favoritläsk. Senast jag hittade några flaskor var på flygfyren i Norrtälje för cirka 4 år sedan, jag saknar dem

Permalänk
Medlem

Snyggt avsnitt, ska se om jag kan göra mitt bidrag ännu värre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Cockta är min favoritläsk. Senast jag hittade några flaskor var på flygfyren i Norrtälje för cirka 4 år sedan, jag saknar dem

Oh I know the struggle... Bodde i en stad förut där de alltid hade Cockta på City Gross, numera har jag flyttat hem till byn igen. Tror jag är den enda som vet vad det är ens.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aholman:

Bor själv i Österrike.
Almdudler dricks ofta gespritzt. Utspätt med stilla eller bubbligt vatten 😉. Rekommenderas varmt.

Förövrigt kan jag varmt rekommendera ORGANICS by Red Bull Black Orange. Inte en energidryck utan en läsk åt det lite bittra hållet och med nye alla för söt. Kanske redan finns i Sverige dock, ingen aning

Eller ännu bättre, blanda med ein Viertel Wein
Personligen har jag svårt för gespritzt. Tycker att smaken blir för utspädd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mille74:

Almdudler brukar finnas att köpa på Lidl lite då och då.

Yes. Under alpveckorna. Brukar väl vara 1-2 ggr / år om jag inte minns fel och det är väl egentligen de enda gångerna jag besöker Lidl.

Favorit i repris. 78 liter totalt, lämnade ett redan öppnat 6-pack i butiken. Det var ju liksom besudlat...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Überklass:

Yes. Under alpveckorna. Brukar väl vara 1-2 ggr / år om jag inte minns fel och det är väl egentligen de enda gångerna jag besöker Lidl.

Favorit i repris. 78 liter totalt, lämnade ett redan öppnat 6-pack i butiken. Det var ju liksom besudlat...
https://i.imgur.com/IEUJpef.jpg

Du är snäppet värre än mina kompisar.. de nöjer sig med ett par sexpack var.

Almdudler är gott, kan rekomenderas.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Sen ang dryckerna så kanske det någon gång kan bli en Almdudler om man skulle råka hamna på Lidl. Cockta har jag smakat men kan inte säga att den gav något direkt bestående intryck, inget större fel på den men stack inte heller ut.

Trams raderat /Kent, forumledare
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av aholman:

Bor själv i Österrike.
Almdudler dricks ofta gespritzt. Utspätt med stilla eller bubbligt vatten 😉. Rekommenderas varmt.

Förövrigt kan jag varmt rekommendera ORGANICS by Red Bull Black Orange. Inte en energidryck utan en läsk åt det lite bittra hållet och med nye alla för söt. Kanske redan finns i Sverige dock, ingen aning

Det här känns som att det skulle kunna lösa den generella känslan av "jag vill ha mer kolsyra", ska nog prova! Utspätt med bubbelvatten då.

Oavsett känns det potentiellt som en läsk som växer med tiden. Desto godare desto fler gånger man provar.

Permalänk
Medlem

Viktigt fråga från en liten ö på Finska sidan:

Var hittar jag Cockta och Almdudler i närheten av: Stockholm och Norrtälje? Båtarna stannar nämligen i närheten. Har inte satt min fot i en svensk mat- eller godisaffär på tre år... <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Viktigt fråga från en liten ö på Finska sidan:

Var hittar jag Cockta och Almdudler i närheten av: Stockholm och Norrtälje? Båtarna stannar nämligen i närheten. Har inte satt min fot i en svensk mat- eller godisaffär på tre år... <3

Almdudler finns bara vissa veckor på Lidl, tror inte det finns som standard någonstans

Cockta skulle jag inte tro att det finns på lidl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Navicula:

Viktigt fråga från en liten ö på Finska sidan:

Var hittar jag Cockta och Almdudler i närheten av: Stockholm och Norrtälje? Båtarna stannar nämligen i närheten. Har inte satt min fot i en svensk mat- eller godisaffär på tre år... <3

Skrivet av medbor:

Almdudler finns bara vissa veckor på Lidl, tror inte det finns som standard någonstans

Cockta skulle jag inte tro att det finns på lidl

City Gross brukar ha Cockta på samma hylla där man hittar "exotiska" smaker från Balkan och resten av världen.

Edit: Finns i alla fall i Sollentuna norr om Stockholm där jag brukar handla.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||