Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Det fanns bara en bild när jag klickade länken !

Jag fick ladda om/uppdatera imgur 4 gånger innan 2:a bilden dök upp.
Hur som helst nu ser jag, jag problemet.

Märkligt dock att det återställde sig efter ominstallation.
Hur har du gjort modifikationerna till FF, är det genom ett userChrome.css script ?
Ibland så behöver man äver göra en del ändringar i about:config för att få scripten att funka fullt ut.

Detta är direkt efter en ren installation av Manjaro.
Inga ändringar gjorda i varken system eller Firefox.
Gjorde ominstallation igår rätt många gånger (pga detta) och det är likadant varje gång.
Måste kommit något i dem senare uppdateringarna då jag inte sett detta tidigare.

/S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Detta är direkt efter en ren installation av Manjaro.
Inga ändringar gjorda i varken system eller Firefox.
Gjorde ominstallation igår rätt många gånger (pga detta) och det är likadant varje gång.
Måste kommit något i dem senare uppdateringarna då jag inte sett detta tidigare.

/S

Vad kör du för DE? Ser ut som Firefox tar "stilen" från typ Gnome eller nåt istället för använder sin egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vad kör du för DE? Ser ut som Firefox tar "stilen" från typ Gnome eller nåt istället för använder sin egna.

Körde Manjaro Gnome minimal install. Senaste versionen som finns att ladda ner.
Hittade lite info när jag googlade att folk hade problem som hade med temat och FF att göra
och lite olika lösningar fast inte riktigt samma problem som jag hade.

Vet inte varför det funkar efter att man avinstallerat och installerat igen men det gör det.

Vet någon av er hur man byter standard shell?
Jag gillar inte zsh så jag brukar starta bash när jag väl startat terminalen
men det borde ju kunna gå direkt till bash.
Har testat chsh -s /bin/bash och efter jag angett lösen så står det shell är bytt
men den går tillbaka till zsh vid nästa inlogg.

/S

Permalänk
Skrivet av Superthug:

Vet någon av er hur man byter standard shell?
Jag gillar inte zsh så jag brukar starta bash när jag väl startat terminalen
men det borde ju kunna gå direkt till bash.
Har testat chsh -s /bin/bash och efter jag angett lösen så står det shell är bytt
men den går tillbaka till zsh vid nästa inlogg.

/S

Öppna /etc/passwd som root så klarnar det. Men var försiktig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Öppna /etc/passwd som root så klarnar det. Men var försiktig!

chsh funkgerade visst men det räckte inte att starta om terminalen utan jag fick logga
ut ur Gnome också

Timeshift är guld värt när man håller på och testar saker så man kan rulle när något går sönder.

/S

Permalänk
Skrivet av FattarNiInte:

Öppna /etc/passwd som root så klarnar det. Men var försiktig!

Vad är bash och zsh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är bash och zsh?

Olika kommandotolkar som du använder för att skriva kommandon till datorn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommandotolk

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är bash och zsh?

Olika terminalskal som tillhandahåller olika terminalupplevelser och språktillägg till shell scripting.

Permalänk
Medlem

Ni som kör Manjaro. Om ni i deras "Lägg till/ta bort programvara" klickar på ett program för att sen gå tillbaka ett steg
så att ni kan klicka på sök knappen. Funkar det att söka för er?

För mig händer inget när jag trycker på sökknappen om jag klickat på ett program för att läsa mer om det.
Bläddrar man bara genom ketagorierna så funkar det bra att söka.

Ska jag använda sök efter att jag klickat in på ett program för att läsa om det måsta jag alltid
stänga ner "Lägg till/ta bort programvara" och starta igen och söka utan att "kika" på ett programs sida.