Maxad men prisvärd gaming-laptop
Då jag bor i en liten etta och inte vill att lägenheten ska se alltför "game:ig" ut när man har besök är jag lite sugen på att köpa en maxad gaming-laptop till mitt skrivbord som går att plocka ner/upp utifrån behov. Förstått att gaming-laptops numera är tillräckligt bra för helt OK maxade spel, vilket det verkligen inte var för 5-10 år sedan när jag gameade som mest.
Just nu spelar jag huvudsakligen HoN (krävs ej en rymdraket för att klara det på Max-settings), men kommer över tid vilja spela mer maxade spel såsom det nya Battefield-spelet som kommer. Vill därför gärna ta det säkra före det osäkra och köpa en dator som ändå kommer gå att spela krävande FPS-spel på OK settings ett par år.
Behöver alltså inte köra Farcry 5 i 4k samtidigt som jag streamar och ha 500 FPS, Men vill åtminstone kunna spela nya FPS-spel såsom kommande battlefield, COD Warzone etc i 1080x1920 (eller mer) i 100+ FPS.
Önskemål:
Budget: max 15-20k. Uppdatering: kan tänka mig 25-30k Älskar en bra deal, så gärna om ni vet om "hacks" såsom elgiganten outlet, rabatterade varor och övrigt.
Utseende: så diskret som möjligt. Gärna inga RGB-lampor/stickers etc.
Övrigt: ta gärna emot tips på prisvärda skärmar + tangentbord/möss som är najs att gamea med men diskreta. Tänker pitcha för besökare att det är min "arbetsstation" (då jag driver eget).
Kommer sannolikt vilja köra med externt tangentbord + skärmar, så storleken på skärmen är egentligen inte jätteviktig. Men hellre en stor skärm än en liten skärm tänker jag rent spontant.
Väldigt tacksam för eventuella svar. Kan tänka mig att köpa via eventuella affiliate-länkar om någon blandar business + pleasure här