Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk

Svårt att tagga till riktigt på Halo infinite. Väntar nog på Co-Op kampanjen. Tror inte jag kommer orka dra igenom det annars. Ser sjukt enformigt ut likt tidigare o serien. Hade inte köpt det om jag fått betala pengar utanför Gamepass men där är Xbox styrka atm. Man kan prova det ändå 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Klistar in denna ifall inte alla här läser FZ

https://www.fz.se/nyhet/288207-nu-kan-man-lira-pc-spel-pa-xbo...

Edit: lagt till en länk till UFD:s test, inte fantastiskt men funkar tydligen.

https://youtu.be/aFiwV_nzOJU

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Lite tråkigt med series x att man kan streama till men inte från PC. Likt steam link eller shield. Antar att det är en fråga om rättigheter? Uppenbarligen har MS tekniken skapligt redo då det går åt ett håll.

Jag har en shield sedan innan men tycker det är lite för buggigt att streama. MS är ju rätt duktiga på sånt där så synd att de inte fixar en egen native-lösning.

Permalänk

Finns även Series X på Svenska MS Store i lager.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Finns även Series X på Svenska MS Store i lager.

Deras server är helt bananas, testade alla möjliga betalningsalternativ och fick error varje gång. Nu har pengar dragits på vissa ställen, men jag ser inget under orderhistorik.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Deras server är helt bananas, testade alla möjliga betalningsalternativ och fick error varje gång. Nu har pengar dragits på vissa ställen, men jag ser inget under orderhistorik.

Tråkigt.
Tror jag sett tidigare i tråden att folk fått problem där, men brukar lösa sig genom att ta bort dom andra sen om flera orders gått igenom.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Varför hittar jag inte disco elysium på game pass? Har det inte släppts där eller har jag sett fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Varför hittar jag inte disco elysium på game pass? Har det inte släppts där eller har jag sett fel?

Nej, inte på game pass. Men man kan köpa spelet.

https://news.xbox.com/en-us/2021/10/12/disco-elysium-the-fina...

Visa signatur

🖥 CPU:Intel Xeon E5-1650v2 @ 3.5 GHz GPU: MSI GeForce GTX 1060 3GB Minne:24 GB DDR3 ECC SSD: Samsung 840 EVO 500 GB 🖥️ Samsung UE55JU7005TXXE 4K 55"
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har själv inte spelat Disco Elysium men frun har, och hon grät stundtals pga nivån av knaserier och genialitet spelet har.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Aha.. Tack så mycket. Trodde det var på GP. Jag skulle vilja ge det en chans.

Permalänk
Medlem

Fått mina nya lurar, hoppas dem levererar som dem ska! Tyckte prislappen var alldeles lagom för ett headset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Har själv inte spelat Disco Elysium men frun har, och hon grät stundtals pga nivån av knaserier och genialitet spelet har.

Jag önskar jag kunde glömma allt och spela på nytt igen. Det är helt underbart knasigt.

Mild spoiler.

Lyckades dö under första 10 minuterna när jag spelade första gången. Försökte fly från hotellnotan, snubblade, krockade med en rullstolsbunden tant i lobbyn.

Dold text
Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Här Microsoft - ta mina pengar. JAG VILL HA EN SERIES X smh

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av TUP156:

Fått mina nya lurar, hoppas dem levererar som dem ska! Tyckte prislappen var alldeles lagom för ett headset!

https://i.imgur.com/B26dhNm.jpg

Är sjukt sugen på dessa. Återkom gärna med vad du tyckte

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Är sjukt sugen på dessa. Återkom gärna med vad du tyckte

//Daniel

Har använt dem nu i ca 2 timmar, ljudet och mikrofonen är helt okej för den prislappen. Dem sitter skönt på huvudet och öronen, märkte inte av obehag om muffarna när jag spelade. Jag är nöjd med dem och ångrar mig inte.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av TUP156:

Har använt dem nu i ca 2 timmar, ljudet och mikrofonen är helt okej för den prislappen. Dem sitter skönt på huvudet och öronen, märkte inte av obehag om muffarna när jag spelade. Jag är nöjd med dem och ångrar mig inte.

Tack! Då kanske man skulle ta och skaffa sig ett par

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Skrivet av Samsung-Daniel:

Är sjukt sugen på dessa. Återkom gärna med vad du tyckte

//Daniel

Haft sen releasen i ..Mars(?)

Plus:
* Hyfsat ljud för prislappen
* Kvalitén är också bra
* Känslan är att dom håller länge

Minus:
*Tappar ljudet ibland nån sekund. Särskilt på PC.
* Reglaget mellan chat/game är väldigt känslig. Händer typ ingenting o sen kommer allt inom 1mm.
* Obekväma längre stunder. Trycker ganska hårt mot öronen och materialet gör att öronen kokar.

Totalt sett är jag nöjd! Över mina förväntningar för ett trådlöst för 1000 spänn. Jag har ett Astro A50 till min Ps5 och visst är ljudet lite bättre och dom är helt underbart sköna men dom kostar 3,5ggr så mycket också.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av megaman01:

Haft sen releasen i ..Mars(?)

Plus:
* Hyfsat ljud för prislappen
* Kvalitén är också bra
* Känslan är att dom håller länge

Minus:
*Tappar ljudet ibland nån sekund. Särskilt på PC.
* Reglaget mellan chat/game är väldigt känslig. Händer typ ingenting o sen kommer allt inom 1mm.
* Obekväma längre stunder. Trycker ganska hårt mot öronen och materialet gör att öronen kokar.

Totalt sett är jag nöjd! Över mina förväntningar för ett trådlöst för 1000 spänn. Jag har ett Astro A50 till min Ps5 och visst är ljudet lite bättre och dom är helt underbart sköna men dom kostar 3,5ggr så mycket också.

Det låter ju ändå som ett rätt bra omdöme över det stora hela. Jag kommer ju inte använda dom supermycket, så tänker att de borde vara mer än tillräckligt bra för mig.

Har du endast testa dom via pc eller har du testat via Xbox? Tänker ifall ljudtappet mest har med pc att göra. Ska använda mina till Xbox

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Skrivet av Samsung-Daniel:

Det låter ju ändå som ett rätt bra omdöme över det stora hela. Jag kommer ju inte använda dom supermycket, så tänker att de borde vara mer än tillräckligt bra för mig.

Har du endast testa dom via pc eller har du testat via Xbox? Tänker ifall ljudtappet mest har med pc att göra. Ska använda mina till Xbox

//Daniel

Mest till Xboxen. Det är egentligen inget som stör särskilt. Polaren har samma problem med sina. Klipper bort då o då. Händer kanske 1-3 ggr på en spelkväll max.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Det låter ju ändå som ett rätt bra omdöme över det stora hela. Jag kommer ju inte använda dom supermycket, så tänker att de borde vara mer än tillräckligt bra för mig.

Har du endast testa dom via pc eller har du testat via Xbox? Tänker ifall ljudtappet mest har med pc att göra. Ska använda mina till Xbox

//Daniel

Skrivet av megaman01:

Mest till Xboxen. Det är egentligen inget som stör särskilt. Polaren har samma problem med sina. Klipper bort då o då. Händer kanske 1-3 ggr på en spelkväll max.

Jag använder Corsair HS75 XB och dom klipper också varje kväll.
Det var ju ett känt problem vid release att ljudet började hacka och det visade sig att det var pga handkontrollen gick ner i något energisparläge när den inte användes, t.ex. vid en cinematic, det påverkade den trådlösa kommunikationen.
Så antingen lyckades dom inte lösa det fullt ut eller så har de även något annat problem

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av megaman01:

Mest till Xboxen. Det är egentligen inget som stör särskilt. Polaren har samma problem med sina. Klipper bort då o då. Händer kanske 1-3 ggr på en spelkväll max.

Okej, det kan jag nog leva med ändå 🤔

Skrivet av issue:

Jag använder Corsair HS75 XB och dom klipper också varje kväll.
Det var ju ett känt problem vid release att ljudet började hacka och det visade sig att det var pga handkontrollen gick ner i något energisparläge när den inte användes, t.ex. vid en cinematic, det påverkade den trådlösa kommunikationen.
Så antingen lyckades dom inte lösa det fullt ut eller så har de även något annat problem

Okej, då förstår jag!

Vad tycker du om Corsair HS75 XB? Är det värt att lägga ut lite mer på headsetet även om jag inte kommer använda det supermycket?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Okej, det kan jag nog leva med ändå 🤔

Okej, då förstår jag!

Vad tycker du om Corsair HS75 XB? Är det värt att lägga ut lite mer på headsetet även om jag inte kommer använda det supermycket?

//Daniel

Dom har fruktansvärt bra ljud enligt mig, och så ingår licensen för dolby atmos. Dom sitter bra men kan bli lite varma (men vilka over ear blir inte det?).
Damen fick ont av dem, det finns som en klack på insidan av kåpan som klämde hennes örhängen.

Nu till det tråkiga.
Många hade problem med att den vänsta kåpan surrade, detta var tydligen ett produktionsfel. jag köpte mina november 2020, så det borde ju inte finnas några av den batchen kvar i butik. jag reklamerade mina på våren och fick nya som inte surrade.
enheter med gammal firmware riskerar att "frysa", det hände mig, dom liksom hängde sig sen fick jag vänta 4 dygn på att batteriet skulle ta slut. men detta är åtgärdat med firmware 3.0.3. kan väl tycka att headsets i butik borde ha denna firmware på sig nu.

Men dessa kostar ju 1800-2000 från de vanliga butikerna enligt prisjakt, jag skulle avvakta en rea eller black friday. kollar man prisjakt så ser jag att dessa droppades till 1000 kr i september. skulle säga att allt under 1400 är ett kap.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av issue:

Dom har fruktansvärt bra ljud enligt mig, och så ingår licensen för dolby atmos. Dom sitter bra men kan bli lite varma (men vilka over ear blir inte det?).
Damen fick ont av dem, det finns som en klack på insidan av kåpan som klämde hennes örhängen.

Nu till det tråkiga.
Många hade problem med att den vänsta kåpan surrade, detta var tydligen ett produktionsfel. jag köpte mina november 2020, så det borde ju inte finnas några av den batchen kvar i butik. jag reklamerade mina på våren och fick nya som inte surrade.
enheter med gammal firmware riskerar att "frysa", det hände mig, dom liksom hängde sig sen fick jag vänta 4 dygn på att batteriet skulle ta slut. men detta är åtgärdat med firmware 3.0.3. kan väl tycka att headsets i butik borde ha denna firmware på sig nu.

Men dessa kostar ju 1800-2000 från de vanliga butikerna enligt prisjakt, jag skulle avvakta en rea eller black friday. kollar man prisjakt så ser jag att dessa droppades till 1000 kr i september. skulle säga att allt under 1400 är ett kap.

Tack! Det låter ändå riktigt bra. Hur länge gäller licensen till Atmos?

Ja, förhoppningsvis har dom väl fixat allt sånt till nu. Tänker att jag avvaktar till Black friday oavsett. Känns lite dumt att köpa såna grejer nu.

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Tack! Det låter ändå riktigt bra. Hur länge gäller licensen till Atmos?

Ja, förhoppningsvis har dom väl fixat allt sånt till nu. Tänker att jag avvaktar till Black friday oavsett. Känns lite dumt att köpa såna grejer nu.

//Daniel

Så länge du har lurarna, är inbakat i mjukvaran på något fancy sätt.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Trådlösa Epos 370 (rf via usb) och batteritid på en vecka. Har inte testat till series x men funkar finfint till pc.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5204537

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Har nu haft min Xbox series x i drygt 2 veckor och jag är helnöjd! Tack vare denna så har jag fortsatt spela Valhalla igen. Laddningstiderna är ju som natt och dag.
Väldigt tyst maskin också. Stort plus.
Jag kör på LG oled B7. 55 tum. Har ju dock inte hdmi 2.1 i den men det får vara så helt enkelt.

Tror ni Seagate minneskortet på 1tb kommer gå ner något i pris eller kommer det ligga runt 2.500kr?

Permalänk
Permalänk

Hur ser efterfrågan ut på series x ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

Hur ser efterfrågan ut på series x ?

Dom tar ju slut samma dag som dom kommer in i lager men tycker att det finns i lager ofta till skillnad från Ps5. Och känslan är att scalpers inte kan göra några klipp på dessa då dom typ aldrig sålts för mer än utgångspriset. Lär va väldigt svårt att få tag på en framöver dock iom julen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb