Websupport (Tidigare Binero) börjat ta betalt för sina DNS-tjänster.

Permalänk
Medlem

Websupport (Tidigare Binero) börjat ta betalt för sina DNS-tjänster.

Fick just ett mail innehållande följande och vet inte hur jag ska tolka det.
Men börjar leta efter en ny hosting snarast.

Är det någon som har tips där jag kan husera mina 10+ domäner och hantering gratis

Vi gör nu om vårt Domänkonto på Websupport Du får det här utskicket då du idag har ett Domänkonto hos oss på Websupport. Den 1:a december kommer vi att dela upp Domänkontot och skapa två kontotyper. Domänkontot byter namn till Websupport DNS och vi kommer nu även att införa den nya kontotypen Websupport Domän. Websupport Domän kommer att vara ett kostnadsfritt alternativ medan Websupport DNS nu kommer att få en månadskostnad på 8:- ex moms (10:- ink moms). Detta för att vi även i fortsättningen ska kunna leverera en bra DNS-tjänst till dig som kund till Websupport och där inkludera svensk support 365 dagar om året, Anycast DNS och flera tjänster som även kommer att utökas under nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Fick just ett mail innehållande följande och vet inte hur jag ska tolka det.
Men börjar leta efter en ny hosting snarast.

Är det någon som har tips där jag kan husera mina 10+ domäner och hantering gratis

Vi gör nu om vårt Domänkonto på Websupport Du får det här utskicket då du idag har ett Domänkonto hos oss på Websupport. Den 1:a december kommer vi att dela upp Domänkontot och skapa två kontotyper. Domänkontot byter namn till Websupport DNS och vi kommer nu även att införa den nya kontotypen Websupport Domän. Websupport Domän kommer att vara ett kostnadsfritt alternativ medan Websupport DNS nu kommer att få en månadskostnad på 8:- ex moms (10:- ink moms). Detta för att vi även i fortsättningen ska kunna leverera en bra DNS-tjänst till dig som kund till Websupport och där inkludera svensk support 365 dagar om året, Anycast DNS och flera tjänster som även kommer att utökas under nästa år.

Min respons till Websupport

Har varit kund hos Gandi sedan ett knappt år och nu flytter jag allt dit.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Tips där man kan ha sina domäner och kunna peka ut vilken IP-adress de ska gå mot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitfile:

Tips där man kan ha sina domäner och kunna peka ut vilken IP-adress de ska gå mot?

gandi.net

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Gandi är bra. Är man bara ute efter DNS finns t.ex. https://dns.he.net/ och https://www.cloudns.net/

Permalänk
Medlem

egensajt.se funkar också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Nån som har erfarenhet av https://www.stablehost.se/ ?

Permalänk
Medlem

Tack för detta! Då har jag påbörjat flytt till gandi.net för att avsluta kontot hos websupport.

Permalänk
Medlem

Kör själv via dns.he.net

Permalänk

Funderar på om det går att använda annan DNS leverantör för domänerna hos Websupport, hur fungerar det i så fall?

Vidarebefordra till annan sida går ju göra utan DNS på Websupport, men inte mkt mer vad jag kan se.
Väljer man en gratis DNS-tjänst så måste den ju kopplas till domänen.
Testade att skapa en ny "Master domain zone" med https://www.cloudns.net/, fyllde i domännamn och fick upp där man kunde sätta upp de vanliga pekarna A, CNAME osv. Men kom inte längre än så...

Tacksam om någon kan förklara.

Visa signatur

--Stationär-- [Ryzen 5 5600X] [Gigabyte B550M AORUS PRO-P] [DDR4 3600MHz 16GBx2] [ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC] [SSD NVMe M.2 1TB]
--Server-- [J3455-ITX]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Power Pro:

Funderar på om det går att använda annan DNS leverantör för domänerna hos Websupport, hur fungerar det i så fall?

Vidarebefordra till annan sida går ju göra utan DNS på Websupport, men inte mkt mer vad jag kan se.
Väljer man en gratis DNS-tjänst så måste den ju kopplas till domänen.
Testade att skapa en ny "Master domain zone" med https://www.cloudns.net/, fyllde i domännamn och fick upp där man kunde sätta upp de vanliga pekarna A, CNAME osv. Men kom inte längre än så...

Tacksam om någon kan förklara.

Sitter i samma sits, vill avsluta mitt konto hos Websupport pga detta. Känner att de dragit en riktig fuling när de i princip dubblerat kostnaden, genom att ta 120kr/år för DNS-tjänsterna som tidigare ingick. Samtidigt som de höjt priserna för domän flera gånger senaste åren.

Fick du klarhet Power Pro? Eller finns det nån som kan svara på detta? Känner mig något lost.

Permalänk
Skrivet av Sobieski:

Sitter i samma sits, vill avsluta mitt konto hos Websupport pga detta. Känner att de dragit en riktig fuling när de i princip dubblerat kostnaden, genom att ta 120kr/år för DNS-tjänsterna som tidigare ingick. Samtidigt som de höjt priserna för domän flera gånger senaste åren.

Fick du klarhet Power Pro? Eller finns det nån som kan svara på detta? Känner mig något lost.

Ursäkta super sent svar...
Tog äntligen tag i det nu innan nya året och flyttade domäner till annan leverantör där DNS-tjänsten ingick.
Det kändes som den enklaste lösningen.

Använder man vidarebefordring av e-post sen tidigare och vill ha det kvar, så behöver man kontrollera att funktionen ingår för domänleverantören man flyttar till.

Visa signatur

--Stationär-- [Ryzen 5 5600X] [Gigabyte B550M AORUS PRO-P] [DDR4 3600MHz 16GBx2] [ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC] [SSD NVMe M.2 1TB]
--Server-- [J3455-ITX]

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men har jag flyttat allt till 1984.is.