Permalänk
Medlem

Förslag på dragning av custom loop?

Håller på drar för custom loop i ett O11 XL, kört fast lite på CPU, ska dras till sidopanelstanken/dispensern men grejen är den att hålen linjerar inte, de diffar ca 5mm och även om man skulle vända CPU blocket 90 grader så är CC på blocket inte detsamma som de två anslutningarna på sidopanelen.
Har ni några tips på hur jag skulle kunna dra?
Har 90 och 45 vinklar att tillgå samt lite olika distanser plus att jag bockar såklart.

Nästa fundering, köpte rör från EK som har en färdig 90 graders bock då inget annat fanns att tillgå öht i sverige vid köptillfället.
Precis kapat till och satt dit rör vid GPU.
Använde de färdiga 90 vinklarna närmast anslutningarna för att sedan göra bocken aom går mot sidopanelen själv, jag tucker dock att dom linjerar dåligt, det blir liksom fel radie på översta röret, aka jag bry mig om att bocka ett själv med snävare radie eller leva med det bara? Tycker hela det här bockandet är svårare än jag väntade mig och då är jag ändå rätt pysslig av mig normalt sätt 😂

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Samsung Sverige

Köp hem mera rör och bocka mer, inet har i lager just nu. Snart så kan du bocka rör på millimetern utan att du vet hur. Att gå på känsla ger bäst resultat för min del

Men i övrigt så finner jag loopen väldigt tilltalande, bra med minimalistiskt rördragning i mitt tycke. Med det sagt så tycker jag att du inte ska vara rädd för att experimentera med rören, det är inte heller fel att göra sin egna grej, istället för att följa alla andras standarder.

En liten grej bara som jag hade gjort. Dra rören till GPU:n bakom GPU:n istället.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung