Generellt, kan man reklamera måndags ex?

Permalänk
Medlem

Generellt, kan man reklamera måndags ex?

Har en mus med "skramligt" skrollhjul, det är också mjukt typ när man skrollar. Har en likadan mus som jag hällde vatten på (anledningen till att jag har en ny) och den skrammlar inte och har ett vanligt skroll hjul.
Är detta något man kan reklamera?
Tack!

Permalänk
Medlem

Du måste ju skriva när du köpte musen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Du måste ju skriva när du köpte musen..

Juste..
Köpte den i juli det här året.
Och vi säger att jag uptäckte felet för en vecka sedan.

Permalänk
Medlem

Du kan reklamera en vara upp till 3 år från inköpet för "fel som inte borde finnas" (förenklat), vilket innefattar "måndagsexemplar". Men det är upp till butiken att godkänna reklamationen. Kontakta butiken och hör vad de säger, är du inte nöjd med det svaret kan du prova att vända dig direkt till tillverkaren.

Du måste dock reklamera inom skälig tid, så kontakta butiken så fort som möjligt efter att du upptäckt problemet.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Man ska ju som konsument kunna räkna med att en datormus håller för normalt slitage i mer än några månader, oavsett prisnivå. Isf är det ingen konstig reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Du kan reklamera en vara upp till 3 år från inköpet för "fel som inte borde finnas" (förenklat), vilket innefattar "måndagsexemplar". Men det är upp till butiken att godkänna reklamationen. Kontakta butiken och hör vad de säger, är du inte nöjd med det svaret kan du prova att vända dig direkt till tillverkaren.

Du måste dock reklamera inom skälig tid, så kontakta butiken så fort som möjligt efter att du upptäckt problemet.

Okej, Tack!!!!!!!!!!!!