Fredagspanelen 229: Battlefield 2042, DLSS 2.3 och Paypals inaktivitetsavgift

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 229: Battlefield 2042, DLSS 2.3 och Paypals inaktivitetsavgift

Svenska slagfältspangare, AI-drivna uppskalningstekniker och slutligen betaltjänster som tar ut kontroversiella avgifter – det är dags för Fredagspanelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra timing, är sugen på "snack" just nu!

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Angående att inte kunna avregistrera sig så hade jag nyligen ett bekymmer med ett svenskt företag som genomför massvis med undersökningar. Det fungerade inte att logga in på hemsidan, det gick inte att avregistrera sig och det gick inte att stoppa de stora mängderna med spam som skickades.
Till slut skickade jag ett mail och begärde att de omedelbart skulle radera mina uppgifter i enlighet med GDPR och meddelade att jag drog tillbaka mitt medgivande att lagra mina uppgifter.
Det tog bara några timmar så hade jag ett bekräftelsemail att de avslutat allt.

Permalänk
Samsung Sverige

Äntligen! Behövde nått att lyssna på medans jag skruvade med 3d-skrivaren

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

har Microsoft fixat så det fukar bra medmer än 64 kärnor i deras operativ utifall icke så är det ju bara bortkastat med dessa nya amd processorer MVH Arne

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Toppen avsnitt! Blir det någon nyårskrönika iår?

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av wasted:

Toppen avsnitt! Blir det någon nyårskrönika iår?

DVDM/K

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Viasat (Allente?) och Tre måste man ringa till för att avsluta... Inte bara i USA

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av luddeskill:

Viasat (Allente?) och Tre måste man ringa till för att avsluta... Inte bara i USA

Det har du faktiskt helt rätt i! Tv- och mobilabonnemang måste man generellt sett fortfarande säga upp per telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det har du faktiskt helt rätt i! Tv- och mobilabonnemang måste man generellt sett fortfarande säga upp per telefon.

Dessutom är det inga problem att säga upp sitt Paypal-konto såvida man faktiskt kommer ihåg sina inloggningsuppgifter

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av luddeskill:

Viasat (Allente?) och Tre måste man ringa till för att avsluta... Inte bara i USA

Jag var medlem på ett lokalt gym för flera år sedan där man var tvungen att gå dit för att säga upp det, vilket var lättare sagt än gjort när jag skulle flytta sedan. De hade nämligen bara öppet i receptionen typ två dagar i veckan mitt på dagen. Väldigt listigt

Permalänk
Medlem

För mig avslutade paypal mitt gamla konto åt mig den 6/11 eftersom det inte använts på över två år och jag vägrade logga in under månadens tidsfrist för att återaktivera det. Så det var mycket enkelt tycker jag, behövde inte ens försöka.

Citat:

Vi vill inte säga adjö.
Vi märkte att du inte har använt PayPal på ett tag, och eftersom din säkerhet har högsta prioritet planerar vi att avsluta kontot du skapade med kwirek@email.web. Det kommer att avslutas om 7 dagar, om du inte agerar snart.
Om du vill behålla kontot loggar du bara in före 5 november 2021.

Citat:

Vi upptäckte att ditt PayPal-konto som är registrerat med kwirek@email.web inte har använts på mer än två år. Vi tänkte att vi skulle meddela dig om att vi har avslutat kontot åt dig.
Du kan fortfarande skapa ett nytt konto med kwirek@email.web om du vill använda PayPal för dina köp, för att skicka pengar till någon eller för att donera till ett ändamål som du bryr dig om.

Permalänk
Medlem

Tack för påminnelsen om PayPal. Har aldrig pengar på kontot så skulle aldrig åka på en avgift men gillar inte sånt beteende så avslutade mitt konto.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att medlemskap/prenumeration/abonnemang i Sverige måste vara minst lika enkelt att säga upp som att teckna. Det bör alltså inte vara ok att kunna ingå avtal via en hemsida och sen vara tvungen att ringa på konstiga tider eller behöva besöka ett kontor för att säga upp det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Rätt säker på att medlemskap/prenumeration/abonnemang i Sverige måste vara minst lika enkelt att säga upp som att teckna. Det bör alltså inte vara ok att kunna ingå avtal via en hemsida och sen vara tvungen att ringa på konstiga tider eller behöva besöka ett kontor för att säga upp det.

Nja, så är det dock inte riktigt i praktiken.

Väldigt många saker är mycket lättare att teckna än att säga upp.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Ase:

har Microsoft fixat så det fukar bra medmer än 64 kärnor i deras operativ utifall icke så är det ju bara bortkastat med dessa nya amd processorer MVH Arne

Just de här Epyc-processorerna är inriktade mot server/enterprise, så med största sannolikhet rullar Linux snarare än Windows på de maskinerna.