Permalänk
Medlem

amen fy fan va dåligt spelet flyter nu!!!! lagga som satan!!!

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem

5800x och 6700xt i 1440p Medium, senaste patchen gör frametimesen extremt upp o ner i början. Det avtar ju längre matchen går men överlag har Breakthrough varit ospelbart sedan förra fredagen, servern kan lagga enormt (hit reg känns som 0 ibland) och som sagt ostabil FPS. Conquest har bättre flyt iaf.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

amen fy fan va dåligt spelet flyter nu!!!! lagga som satan!!!

Spelet släpptes väl till alla idag kl9 så förmodligen överbelastat. Inte testat själv.
Blir förhoppningsvis bättre senare idag.

Permalänk
Medlem

En annan skum sak jag upptäckt. Min cpu är överklockad till 4,9 ghz. När jag spelar BF så ligger den på 4,6 ghz. Alla andra spel använder full kraft på 4,9 ghz?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Provade en runda med senaste patchen idag och upplevde något bättre fps än tidigare. Jag har varit mycket cpu begränsad med en 2600X så känns som någon optimering har skett.

Permalänk
Medlem

Testade via EA Play idag. Körde GeForce Experience optimering på spelet. 1440p med allt på medium och DLSS på. 50-90 FPS ish , men kändes inte så lågt. Flöt på förvånansvärt bra. Däremot ligger in stackars 7700K och tuggar på närmare 90%+ i användning. Måste ha en piggare CPU snarast

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk

Testade för 10 minuter sedan och skulle starta upp det, blir bara svart ruta och kollar jag i aktivitetshanteraren så laddar den men inget värkar hända än, någon mer som har samma problem ? Antar att det är överbelastning som gör detta, blir kanske bättre senare under dagen.

Permalänk

Blir snart såhär om det inte går igång Deee Spiiiieeeleen.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZPtbzqZETc

Permalänk
Medlem

Köpa det igenom Steam var ju helt meningslöst .
Går inte ens invita varandra genom steam.... suck.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Testade för 10 minuter sedan och skulle starta upp det, blir bara svart ruta och kollar jag i aktivitetshanteraren så laddar den men inget värkar hända än, någon mer som har samma problem ? Antar att det är överbelastning som gör detta, blir kanske bättre senare under dagen.

Är det efter patchen så funkade det att installera om spelet för några här på forumet inklusive mig själv.
Tråkig lösning men det funkar iaf.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Är det efter patchen så funkade det att installera om spelet för några här på forumet inklusive mig själv.
Tråkig lösning men det funkar iaf.

Inatt så installerade den en patch när jag köpte spelet, hade det installerat sedan testversionen redan innan dess, så jag ska alltså inte installera patcher i framtiden ? låter ju märkligt att patcher gör att det ej funkar, okej så man får kanske installera om allt igen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Inatt så installerade den en patch när jag köpte spelet, hade det installerat sedan testversionen redan innan dess, så jag ska alltså inte installera patcher i framtiden ? låter ju märkligt att patcher gör att det ej funkar, okej så man får kanske installera om allt igen då.

För vissa har uppdateringen pajat spelet ja, det blir bara en svart skärm och datorn jobbar men inget händer.
Förmodligen bara engångsgrej. När man installera om så behövs ingen uppdatering då allt redan är inbyggt så att säga.
Man måste installera patcherna annars kan man inte spela så man har inget val.

Permalänk
Medlem

Jag hade förbokat spelet men begärde pengarna tillbaka. Efter dagens launch så har min testversion ändrats till att det står att jag äger spelet så när jag startar det så vill den att jag ska byta konto för att jag äger inte spelet... Avinstallerade och det går inte att tanka hem någon annan "testversion". Hade 8h kvar att testa men jag ger upp nu.
Får se ifall communityn tycker att spelet har blivit bättre när det finns i någon bargain bin för mindre än halva priset eller kanske kommer det med i Gamepass Ultimate någon gång.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Flyter ganska bra med allt på ultra och utan DLSS.
Pendlar mellan 90-120FPS i 1440p.

Permalänk
Medlem

Hade runt 80-120+ fps på high @2560x1440p, med ett 3070.

Ska bli intressant. Har ett 3080ti som ligger på posten, om det blir någon skillnad över huvudtaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Samsung Sverige

Jag gick upp cirka 10-15 fps med nyaste uppdateringen.

Runt 90-100fps numera med 3080TI, AMD 5950X.

5120x1440 Ultra med DLSS-Quality

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Tänkte köpa Gold Edition till PS5 precis. Fick dock ett mejl från Elgiganten att de säljer den fysiska varianten för 499kr. Vill dock ha Year 1-passet... Vad säger ni? Priset för den fysiska utgåvan är självklart lockande.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Mina stutters försvann med patchen idag iallafall. Fungerade felfritt, ingen ominstallation behövdes.
1440p, allt på high förutom texturer som är på ultra.
https://i.imgur.com/aQZBub3.png

Härlig genomsnitts fps, man blir avundsjuk ju ;). Min hoppar mellan 100-150 FPS på ULTRA med 1080p upplösning. Sen om jag ändrar allt till lägsta inställningar så är siffrorna typ samma som på ultra. Problemet ligger i att hur man än vrider och vänder på alla möjliga inställningar så får jag varken CPU eller GPU att trycka på så att säga (är inte ensam om detta). GPU ligger på ca 50-55% och CPU lullar på i 30-40%.

Fps nörd som man är så kör jag oftast allt på lägsta inställningarna och i BFV så låg jag väl på ca 200-250 ganska så stabila FPS.
Men spelet flyter på bra sen patchen och jag vet att detta kommer fixa sig senare.

Info i signatur och siffror uppe till vänster på bilden (Ni får zooma lite för bilden blev inte så bra).

Dold text
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Väldigt tveksam till köp. Betan sög och det gameplay man sett på youtube och i recensioner gör en inte hoppfull. 600-700 spänn. Nja...skulle va för portal mode då men det räcker fan inte....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen av BF samt nVidia drivers upplever jag att det har blivit avsevärt bättre.
Inget serverlagg och stabilare fps.

5900X med 1080Ti @ 3440x1440, 60-98 fps (cappad på 98).

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Härlig genomsnitts fps, man blir avundsjuk ju ;). Min hoppar mellan 100-150 FPS på ULTRA med 1080p upplösning. Sen om jag ändrar allt till lägsta inställningar så är siffrorna typ samma som på ultra. Problemet ligger i att hur man än vrider och vänder på alla möjliga inställningar så får jag varken CPU eller GPU att trycka på så att säga (är inte ensam om detta). GPU ligger på ca 50-55% och CPU lullar på i 30-40%.

Fps nörd som man är så kör jag oftast allt på lägsta inställningarna och i BFV så låg jag väl på ca 200-250 ganska så stabila FPS.
Men spelet flyter på bra sen patchen och jag vet att detta kommer fixa sig senare.

Info i signatur och siffror uppe till vänster på bilden (Ni får zooma lite för bilden blev inte så bra).

Har du möjlighet och testa högre upplösning? 1080p med ett 3090 känns ju lite lite.
Kan inte minnas exakt vart min cpu load ligger på, men runt 30% eller lägre skulle jag säga. Samtidigt som gpun ligger på 98%.
Har själv inte testat 1080p, men det skulle inte alls förvåna mig om gpu usage sjunker. När spelet inte kan bruka alla 12 kärnor, så kan de bli en bottleneck på cpun.

Men antagligen är det ju Nvidia som behöver släppa en drivrutin för att lösa problemet.
Din gpu load i BFV och 200-250fps?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Samsung Sverige

Kom ihåg när ni kollar på CPU-load att det är över ALLA kärnor. Om spelet hypotetiskt bara kan använda en kärna och du har en 12-kärnig cpu. Så kommer du endast ha 8% Cpu-load när den kärnan ligger helt maxad i spelet. Med andra ord så är inte spelet i sig o-optimerat, ni har bara cpuer med för många kärnor

(Ja, spelet är troligen dåligt optimerat för att använda flera kärnor, det blir förhoppningsvis bättre med tiden.)

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

CPUN ligger totalt på ca 50-60%, men flera kärnor slår i taket.
Ska bli intressant om dom får till detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Tänkte köpa Gold Edition till PS5 precis. Fick dock ett mejl från Elgiganten att de säljer den fysiska varianten för 499kr. Vill dock ha Year 1-passet... Vad säger ni? Priset för den fysiska utgåvan är självklart lockande.

Givet Steam-recensionerna och all övrig negativ press som börjat sipra ut, så skulle jag säga: Vänta någon månad och få spelet till än kraftigare rabatt när EA börjar försöka rädda situationen.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk

Tycker det är rätt tom och tråkig grafik trots ultra preset. Testat både utan DLSS och DLSS Quality men tycker ändå det känns som det saknas något. Byggnader är tomma och känns inte levande.

TTK är löjlig, du behöver sätta ett halvt magasin i någon för att få död på den. Känns som tickrate är rätt kass/allmänt laggigt så svårt att träffa folk dessutom.

Konstigt att man går från BFV fullt fungerande och bra osv till ett halv färdigt spel med sämre grafik och sämre flyt i allt.

Flyter väl på rätt bra dock, ultra preset och dlss quality ger typ minst 80fps men ligger mestadels runt 100 beroende på karta och hur mycket som händer.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

För vissa har uppdateringen pajat spelet ja, det blir bara en svart skärm och datorn jobbar men inget händer.
Förmodligen bara engångsgrej. När man installera om så behövs ingen uppdatering då allt redan är inbyggt så att säga.
Man måste installera patcherna annars kan man inte spela så man har inget val.

Installerade om det, funkar nu, tackar.

Permalänk
Medlem

Måste vara ensam på internet om att ha kul med detta spel.
Kör på PS5 och tycker det flyter på bra samt ser bra ut.
Det jag saknar mest är väl en serverbrowser så man kan välja bana själv.
Men köper att folk har många åsikter och många av dem är ju rätt bra så man får hoppas Dice tar åt sig och polerar upp spelet åt oss.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Måste vara ensam på internet om att ha kul med detta spel.
Kör på PS5 och tycker det flyter på bra samt ser bra ut.
Det jag saknar mest är väl en serverbrowser så man kan välja bana själv.
Men köper att folk har många åsikter och många av dem är ju rätt bra så man får hoppas Dice tar åt sig och polerar upp spelet åt oss.

Jag hade kul spelmekaniskt. Har inte så mycket åsikter om hur ett ”BF” ska vara, tror det är främst där problemet med allt missnöje ligger.

Visst att vapnena inte funkade optimalt, att svävarna är OP etc, men alla spelar ju efter samma villkor så det var bara anpassa sig. Tror jag drog 50 kills nån match med svävaren genom att köra runt på sanddynerna, köra över folk, samt switcha snabbt till kulsprutan för att sen köra vidare 😝 Ja, springer man runt helseriös som infantry blir man nog svinförbanand. Men om man bara garvar år kaoset och har kul så…

Däremot hade jag stora problem med allt från lag, disconnects, ”corrupt persistent game data” eller vad fasen den hette, spawnbug (kunde inte spawna efter man dött så man fick quitta matchen), fps-drops, etc etc. Det var vad som förstörde för mig.

Sen skräp som cutscenes innan varje match (okej om man fick se dom första gången man körde en viss bana), det här skiten efter varje match som inte går att skippa….
Främst sånna saker. Communityn lackade ur på en dag(!), hur har man inte insett dessa problem under 3 års utveckling?

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår. Körde nån timme, och stängde sedan av. Är visserligen ingen hardcore-gamer, men känner verkligen inget sug att spela mer.

Ni mer insatta; Den allmänna meningen verkar vara att spelet är ett misslyckande. Hur tror ni det kommer sig att Dice, som ändå släppt 4 tidigare titlar, misslyckas så kraftigt? Hur kan de ha tappat kontakten med community:n?

För mig var trots allt BF V en jäkla upplevelse vid släppet. Efter en timme känner jag inte ett minsta sug att spela mer…

Edit: 5 titlar t.o.m.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med spelet. Är Level 40 och spelat sedan förra veckan. Har enormt roligt när hela squaden spelar, vi är väl en 7-8 stycken. Hazard Zone är ruggigt kul som full squad. Portal servrar med "Harcore mode" eller bara en vanlig breakthrough. Tycker TTK är hygglig i Normal, förutom att AR är betydligt sämre(sämst) jämfört med SMGs. Hovercrafts är OP. Samt CPU usage är onormalt hög jämfört med andra titlar. 4 av 5 toasters än så länge

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz