Permalänk

Öppet headset - Tinnitus

Hej!

Jag söker ett öppet headset -som släpper in så mycket ljud som möjligt från omgivningen. Har tinnitus vilket gör det extremt jobbigt med slutna hörlurar. Använder ett par äldre Logitech G35 och tycker ljudet är kanon men de är tyvärr väldigt slutna. Prisklass under 1000-lappen. Vore guld om ni hade några förslag, speciellt nu när det är rea-tider.

Tack på förhand!

Tråd flyttad till "Ljud" /Mod
Permalänk
Medlem

Amazon säljer Philips X2HR för 676.50:- som är ett par svårslagna hörlurar för det priset, samt en bordsmikrofon till det?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Otter:

Hej!

Jag söker ett öppet headset -som släpper in så mycket ljud som möjligt från omgivningen. Har tinnitus vilket gör det extremt jobbigt med slutna hörlurar. Använder ett par äldre Logitech G35 och tycker ljudet är kanon men de är tyvärr väldigt slutna. Prisklass under 1000-lappen. Vore guld om ni hade några förslag, speciellt nu när det är rea-tider.

Tack på förhand!

Hej!
Lider av samma problem men kör ändå slutna lurar. Till ljudkortet har jag en kondensatormick kopplad och har medhörning påslaget i ljudkortet vilket gör att jag hela tiden hör rummet även när jag har de slutna lurarna på mig. Hör med andra ord alla knapptryckningar på tangentbordet, fläktar från datorn mm som annars hade blockerats av det faktum att lurarna är slutna. Nu vet jag inte om du har dessa möjligheter eller om ditt nuvarande headset har inbyggd mick som du kan aktivera medhörning för i windows eller liknande. Men kan vara värt att testa.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Man får trixa lite som ovan med mick så att du får återkoppling - dock gäller det att få med så små fördröjningar som möjligt vilket ger att ren analog mixning och via sladd är att föredra och att det inte går över saker som bluetooth om man inte hittar lägen som ger väldigt liten fördröjning, maska oljudet med någon mycket svag pådragen ljudslinga med vitt brus eller naturljud spelande samtidigt.

Obehaget du känner beror på att omgivningsljudet och bruset minskar med slutna hörlurar och tinnitusen blir mycket mer påtaglig då den inte maskas lika mycket längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Amazon säljer Philips X2HR för 676.50:- som är ett par svårslagna hörlurar för det priset, samt en bordsmikrofon till det?

Instämmer på detta, jag ligger på gränsen, inte permanent ljut men halft känslig så får lätt tjut efter saker även vid lättare ljud. Skaffade dessa och har sedan dess inte alls märkt av det lika mycket, det är betydligt behagligare och för 677 SEK är det en stor rekommendation, de är även bra lurar i sin egen bemärkelse.

Spelar du rekommenderar jag även DTS:X Headphones som ger en större ljudscen och har en profil för dessa, kostar just nu 99kr i microsoft store

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Amazon säljer Philips X2HR för 676.50:- som är ett par svårslagna hörlurar för det priset, samt en bordsmikrofon till det?

Fy fan vad bra pris. Bör nästan köpa bara för att. Grymma lurar.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av twit:

Amazon säljer Philips X2HR för 676.50:- som är ett par svårslagna hörlurar för det priset, samt en bordsmikrofon till det?

Tack så mycket för alla tips! Uppskattar det verkligen! Jag vill helst inte ha en bordsmikrofon. Sett att det finns som man kan fästa på headsetet eller som den här? Finns det risk att det blir något knasigt? att det konstant sprakar eller liknande? https://www.amazon.se/V-MODA-BoomPro-Mikrofon-Gaming-Sprach%C...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Otter:

Tack så mycket för alla tips! Uppskattar det verkligen! Jag vill helst inte ha en bordsmikrofon. Sett att det finns som man kan fästa på headsetet eller som den här? Finns det risk att det blir något knasigt? att det konstant sprakar eller liknande? https://www.amazon.se/V-MODA-BoomPro-Mikrofon-Gaming-Sprach%C...

Det funkar kanon med den mikrofonen/kabeln!

Permalänk

Fick bli Philips X2HR och V-MODA BoomPro. Tack för hjälpen alla!