Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Byta från Samsung S7 till S21 eller S22?

Permalänk
Medlem

Byta från Samsung S7 till S21 eller S22?

Jag har en Samsung S7 som jag haft sedan 2016 och jag har varit sjukt nöjd med den (trots vetskapen om att den ligger några år efter i prestanda och allt) men jag börjar nog inse att det är dags för ett uppbyte. En telefon för 12.000 och därikring känns för mycket för en telefon (men det är väl där flaggskeppen ligger) och jag såg att S21 ligger för ca 6.700kr idag och det tycker jag är fullt rimligt! men frågan är om man skall köpa S21 eller vänta på S22 när den väl kommer??

Jag är inte behov av att ha det värsta, men jag kan lägga en slant extra, "så länge det är värt det".

Vad kan man tippa på att en S22 kommer kosta när den kommer ut och hur lång tid brukar det ta innan nya telefoner börjar tappa värde? När jag köpte min S7 2016 så gav jag nog kring 5000:- med någon studentrabatt.

Så ni som är pålästa, jag skulle behöva tips

Permalänk
Medlem

Är det just Samsung du är ute efter bedöms S21 FE släppas tidigt i januari och S22-serien en dryg månad senare. Som vanligt är det rykten snarare än någonting bekräftat.

Numera, när skillnaderna mellan en generation och nästa ofta är försvinnande små, känns det mer relevant att kolla på pris och funktioner snarare än att siffran efter 'S'-et är så hög som möjligt.

S21 5G finns övrigt att tillgå genom Comviqs rätt bra julkampanj.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av jonash93:

Jag har en Samsung S7 som jag haft sedan 2016 och jag har varit sjukt nöjd med den (trots vetskapen om att den ligger några år efter i prestanda och allt) men jag börjar nog inse att det är dags för ett uppbyte. En telefon för 12.000 och därikring känns för mycket för en telefon (men det är väl där flaggskeppen ligger) och jag såg att S21 ligger för ca 6.700kr idag och det tycker jag är fullt rimligt! men frågan är om man skall köpa S21 eller vänta på S22 när den väl kommer??

Jag är inte behov av att ha det värsta, men jag kan lägga en slant extra, "så länge det är värt det".

Vad kan man tippa på att en S22 kommer kosta när den kommer ut och hur lång tid brukar det ta innan nya telefoner börjar tappa värde? När jag köpte min S7 2016 så gav jag nog kring 5000:- med någon studentrabatt.

Så ni som är pålästa, jag skulle behöva tips

Om priset är det stora problemet så hade jag nog satsat på S21 för det priset du hittat. Att ha den senaste prestandan verkar inte heller vara speciellt viktigt för dig och S21an kommer ändå vara ett stort steg upp från din S7a. Har du några övriga frågor är det bara tagga mig

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

S21 får en del kritik för sin batteritid så kanske bättre att vänta tills S22 kommer.