Headset för gaming och musik

Permalänk
Medlem

Headset för gaming och musik

Hej allesammans,

Har sett en del inlägg tidigare om headset för gaming och vad man borde gå efter, så som jag har förstått det så ska man inte helst inte köpa "gaming"-lurar då man ofta betalar för märket. Jag söker lite tips på bra headset för gaming, se nedanstående krav.

Krav:
Wireless (helst, inte ett måste)
7.1 surround
Mic på lurarna (helst, inte ett måste)

Jag har kikat lite på följande headset och undrar vilken ni tror kommer passa mig bäst (eventuellt om ni har andra förslag):
Beyerdynamic DT 770 Pro
Beyerdynamic DT 990 Pro
Philips 2020 Fidelio X3
EPOS Sennheiser GSP 370 Wireless
Antlion Audio Modmic USB Mikrofon ("extern"-mic)

För vissa av dessa har jag förstått det som att man behöver en AMP, finns det någon ni skulle rekommendera för ovanstående headset?

Permalänk
Medlem

Ingen som har något tips?

Permalänk
Medlem

Då jag söker ungefär samma sak så fliker jag in lite här.

Bäst ljud får du med ett par riktiga hörlurar. Men då får man ingen mikrofon. Det löser du med en Antlion Modmic.
Det jobbiga nu är att du får två kablar att trassla in dig i. Antlion ModMic finns dock i trådlös variant.
Bra och populära hörlurar för detta som inte är för dyra;
Audio Technica ATH-M50X
Beyerdynamic DT 990 Pro
Beyerdynamic DT 770 Pro
Philips Fidelio X2/HR
Philips Fidelio X3

Ljudet blir lite bättre med en DAC och/eller AMP. Men det är inte säkert det är värt pengarna. Kanske får du 10% bättre ljud men till dubbla kostnaden.

Alternativ "All-in-one" Trådlöst: Razer BlackShark V2 Pro. Dessa tycker jag ger bäst ljud för musik och spel av alla trådlösa headsets jag provat. Då har jag i princip provat allt som finns under 2500:-

Alternativ "All-in-one" Sladd: Asus ROG Theta Electret. Aldrig provat dessa men de ser lovande ut. Proshop har jäkligt bra pris just nu.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken