PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Skulle beställa, men går inte längre. Länken går till en handkontroller nu.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på en, tack!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argit:

Skulle beställa, sen försvann den

Tråkigt, hänt mig flera gånger men håll koll i tråden så kommer din tid till slut!

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Lyckades få tag på en, tack!!!

God jul!

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Skrivet av Argit:

Skulle beställa, sen försvann den

Samma här. Väldigt irriterande att kunna lägga den i korgen och sen inte beställa. Tycker ju den borde reserveras om man får den i korgen.

Permalänk
Medlem

Löjligt skit. Såg meddelandet typ samma sekund som det skickades, la till produkten i varukorgen, och när jag skulle vidare gick det inte. Tack, Amazon!

Tack till er som uppdaterar tråden när ni ser att en butik har den på lager! You da real MVP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Lyckades få tag på en, tack!!!

Jag har redan ett ps5 och köpte denna disc edition till min bror. Det är dock inte helt säkert att han vill ha den och om inte så tänker jag sälja den igen för inköpspris så klart. Så om någon vill vara lite på standby så kan du få köpa den isåfall.

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Jag har redan ett ps5 och köpte denna disc edition till min bror. Det är dock inte helt säkert att han vill ha den och om inte så tänker jag sälja den igen för inköpspris så klart. Så om någon vill vara lite på standby så kan du få köpa den isåfall.

Jag tar den gärna!

Visa signatur

ajax

Permalänk
Medlem
Skrivet av van der vaart:

Jag tar den gärna!

Då hör jag av mig till dig inom 1-2v om det skulle vara aktuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Då hör jag av mig till dig inom 1-2v om det skulle vara aktuellt.

Gärna mig som nr2. Hämtar om du inte bor allt för långt bort.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Ni vet väl att MM fortfarande tar bokningar? Ni som ännu inte lyckats få tag på en, tar ca 2-4 veckor hos MM att få tag på en. En kollega bokade i bäckebol, de sa att de inte visste när det skulle komma in, 1 vecka senare få han ett samtal.

Vad personalen säger, ta allt det med en nypa salt, eftersom alla säger olika. Men förvänta er ca 2-4 veckor beroende på butik, men jag tror fortfarande på att ju fler som bokar, ju fortare får en butik in enheterna.

Permalänk
Medlem

jo, jag behöver 2st digital edition, 1 till mig och mina 2 barn och 1 till min sambo och hennes 2 barn. La beställning på MM barkarby idag, fick betala fullt belopp. ringde även till Inet Kundtjänst och bad dom lägga in en bokning på Sveavägen för mig, dom krävde dock ingen betalning. Får se vad som kommer först. förhoppningsvis kommer någon av dom att få innan julafton.

Någon annan butik som tar emot bokningar? eller är det bara MM och Inet?

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Ni vet väl att MM fortfarande tar bokningar? Ni som ännu inte lyckats få tag på en, tar ca 2-4 veckor hos MM att få tag på en. En kollega bokade i bäckebol, de sa att de inte visste när det skulle komma in, 1 vecka senare få han ett samtal.

Vad personalen säger, ta allt det med en nypa salt, eftersom alla säger olika. Men förvänta er ca 2-4 veckor beroende på butik, men jag tror fortfarande på att ju fler som bokar, ju fortare får en butik in enheterna.

Får man fråga när detta var ungefär?
Beställde ett på MM Sisjön (Göteborg) 2/11 nämligen. Bör anlända innan årsskiftet sa han i butiken. Kundtjänst menade dock på att man inte utlovar tider.

Vidare fråga. Någon annan som beställt på MM i Göteborgsområdet runt samma tidpunkt som mig? Det vill säga runt 2/11?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlakeMahooney:

Får man fråga när detta var ungefär?
Beställde ett på MM Sisjön (Göteborg) 2/11 nämligen. Bör anlända innan årsskiftet sa han i butiken. Kundtjänst menade dock på att man inte utlovar tider.

Vidare fråga. Någon annan som beställt på MM i Göteborgsområdet runt samma tidpunkt som mig? Det vill säga runt 2/11?!

17/11 beställde han, så det gick rätt så fort, speciellt då han förväntade sig få dessa kring 2-3 veckor. Bäckebol verkar vara den butiken som får in flest, åtminstone utifrån det jag sett.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

17/11 beställde han, så det gick rätt så fort, speciellt då han förväntade sig få dessa kring 2-3 veckor. Bäckebol verkar vara den butiken som får in flest, åtminstone utifrån det jag sett.

Åhhfan. Två veckor efter min beställning då. Dock i annan butik förvisso. Helt sjukt att det varierar så ändå

Permalänk

Lyckades med bedriften att få en bokning och gå igenom hos webhallen igår. (Tänkte avboka MM) men nu står det att den inte finns i lager och man inte kan bekräfta något leveransdatum? Någon som har fått annat besked?

Bokade hos webbis i förhoppning att det skulle gå snabbare

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

Finns 3 st på amazon nu.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08H93ZRK9

Edit: Av ganska ny försäljare så se upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultranooben:

Lyckades med bedriften att få en bokning och gå igenom hos webhallen igår. (Tänkte avboka MM) men nu står det att den inte finns i lager och man inte kan bekräfta något leveransdatum? Någon som har fått annat besked?

Bokade hos webbis i förhoppning att det skulle gå snabbare

Jag fick också igenom köpet hos Webhallen igår. Har samma meddelande under orderstatus.

"Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager..."

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Till dyrt pris

7219:-

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Såg denna i går o kollade lite och Säljaren är från Frankrike , dessutom var det 3 i lagar även då som blev till 2 medans jag kollade runt, o nu är det 3 icen, känns lite så så, men annars är det det billigaste "scalper" priset jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Såg denna i går o kollade lite och Säljaren är från Frankrike , dessutom var det 3 i lagar även då som blev till 2 medans jag kollade runt, o nu är det 3 icen, känns lite så så, men annars är det det billigaste "scalper" priset jag sett.

Såg även att det är en ny försäljare så se upp. Vet dock en del som chansar på Amazon.

Permalänk
Skrivet av Iveco:

Jag fick också igenom köpet hos Webhallen igår. Har samma meddelande under orderstatus.

"Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager..."

Känns ju lite värdelöst att göra ett ”drop” på något man inte har i lager… Nu är jag kanske gnällig och otacksam..

Update: https://imgur.com/a/qbE0zG1

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08H93ZRK9

Den har legat på 3 konsoler hela dagen. Jag kollade i förmiddags just den PS5 av den säljaren och låg på 3st då. Har svårt att tro att de inte skulle säljas då vissa har pungat ut 8000+ för en PS5, och folk känns mer desperata ju närmare julen vi kommer.

EDIT: Nu blev det 4 konsoler istället för 3 som de har! Osäker ifall det är något fiffens eller ifall säljaren verkligen har fått in fler konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08H93ZRK9

Den har legat på 3 konsoler hela dagen. Jag kollade i förmiddags just den PS5 av den säljaren och låg på 3st då. Har svårt att tro att de inte skulle säljas då vissa har pungat ut 8000+ för en PS5, och folk känns mer desperata ju närmare julen vi kommer.

EDIT: Nu blev det 4 konsoler istället för 3 som de har! Osäker ifall det är något fiffens eller ifall säljaren verkligen har fått in fler konsoler.

2900kr i frakt… vilken deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

2900kr i frakt… vilken deal!

Haha, är ingen superdeal för 7219kr heller. Men jag la till den i korgen och skulle checka ut (ska ej köpa den utan ville bara se fraktkostnaden) och valde jag hemleverans så blev det 2900kr i frakt. MEN valde jag leverans till ett ombud (valde den där jag brukar hämta paket) så var frakten gratis. Så är flera frågetecken kring den här säljaren.

Permalänk

Uppdatering för er som beställde från webbhallens BF Drop, så har dom en internleverans på väg in.

https://m.imgur.com/a/B9snP0V

Lovar att sluta gnälla nu

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultranooben:

Uppdatering för er som beställde från webbhallens BF Drop, så har dom en internleverans på väg in.

https://m.imgur.com/a/B9snP0V
https://m.imgur.com/a/B9snP0V.jpg

Lovar att sluta gnälla nu

Haha, är glad för din skull!

Permalänk

Tack vare den här tråden så har jag nu äntligen lyckats boka ett PS5 på MM i Stockholm, lite surt är dock att leveranstiden är 1-2 månader😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av snickersegott:

Tack vare den här tråden så har jag nu äntligen lyckats boka ett PS5 på MM i Stockholm, lite surt är dock att leveranstiden är 1-2 månader😔

Har själv bokat på MM i Luleå och kvinnan jag pratade med verkade veta bra hur det hela fungerar, enligt henne måste man betala minst 10% av priset som handpenning, men man kunde även betala mer eller hela beloppet, sen så sade hon att dom ej fick ge något leveransdatum då dom ej kan garantera något specifikt datum.