TV-guiden 2021/2022 - hjälp med att navigera utbudet under rean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Väldigt liten skillnad i övrigt. B1 är något ljusstarkare och har lite bättre gradients men ingen större skillnad. 120 Hz är något du har stor nytta av om du kopplar datorn till teven eller spelar TV-spel som körs i högre än 60 FPS. För ditt användningsområde ser jag dock ingen fördel med 120 Hz.

Man får inga hdmi 2.1 tror jag. Vilket kan vara bra för nyare soundbars ex. Sonos Arc.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Man får inga hdmi 2.1 tror jag. Vilket kan vara bra för nyare soundbars ex. Sonos Arc.

Tack! Tänkte köra Sony HT-X8500 som soundbar och den ska vara Hdmi 2.1 om jag förstår det rätt.

Permalänk

Tänkte också beställa en TV i helgen. Den ska sitta i vardagsrummet med bara ett fönster i källaren så lätt att mörklägga. Vi kommer främst att använda TV:n till Netflix och fotboll. Storleksmässigt tänker vi minst 75 tum även om 65 tum skulle kunna funka. Prismässigt hade vi tänkt oss upp till 15 000 kr då vi hade tänkt att köpa antingen en Sonos Arc eller Beam för ljudet också.

Efter att ha läst Laxpuddings eminenta guide samt denna tråd så har jag landat i något av följande alternativ:
1. Sony 75X90J för 14 990 kr - känns som bästa alternativet givet våra förutsättningar
2. LG OLED77A1 för 19 990 kr - skulle helst vilja ha en OLED men priset känns lite overkill
3. LG OLED65B1 för 13 990 kr - OLED och bra pris men tappar i storleken
4. Samsung QE75Q70A för 14 990 kr - X90J är en vassare TV än denna om jag förstått saken rätt

Hur hade ni resonerat? Är det värt att punga ut 5 000 kr mer eller gå ner i storlek för att få en OLED?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaladin_S:

Tänkte också beställa en TV i helgen. Den ska sitta i vardagsrummet med bara ett fönster i källaren så lätt att mörklägga. Vi kommer främst att använda TV:n till Netflix och fotboll. Storleksmässigt tänker vi minst 75 tum även om 65 tum skulle kunna funka. Prismässigt hade vi tänkt oss upp till 15 000 kr då vi hade tänkt att köpa antingen en Sonos Arc eller Beam för ljudet också.

Efter att ha läst Laxpuddings eminenta guide samt denna tråd så har jag landat i något av följande alternativ:
1. Sony 75X90J för 14 990 kr - känns som bästa alternativet givet våra förutsättningar
2. LG OLED77A1 för 19 990 kr - skulle helst vilja ha en OLED men priset känns lite overkill
3. LG OLED65B1 för 13 990 kr - OLED och bra pris men tappar i storleken
4. Samsung QE75Q70A för 14 990 kr - X90J är en vassare TV än denna om jag förstått saken rätt

Hur hade ni resonerat? Är det värt att punga ut 5 000 kr mer eller gå ner i storlek för att få en OLED?

Om ni tänkte kolla på TV i ett nedsläckt rum kommer OLED se överlägset bäst ut. 19 990 för en OLED på 77 tum är ett brutalt bra pris och verkligen inte overkill.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Man får inga hdmi 2.1 tror jag. Vilket kan vara bra för nyare soundbars ex. Sonos Arc.

eARC kräver dock egentligen inget mer än HDMI 1.4, även om funktionen lanserades som en del av HDMI 2.1. A1:an har stöd för eARC så den biten ska inte vara något problem.

Skrivet av theboxen21:

Tack! Tänkte köra Sony HT-X8500 som soundbar och den ska vara Hdmi 2.1 om jag förstår det rätt.

Se ovan. A1:an har stöd för eARC, även om den inte har stöd för resten av HDMI 2.1.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

eARC kräver dock egentligen inget mer än HDMI 1.4, även om funktionen lanserades som en del av HDMI 2.1. A1:an har stöd för eARC så den biten ska inte vara något problem.

Se ovan. A1:an har stöd för eARC, även om den inte har stöd för resten av HDMI 2.1.

Fick själv problemet med att ex. dolby atmos inte fungera pga. Earc på hdmi 2.0.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Om ni tänkte kolla på TV i ett nedsläckt rum kommer OLED se överlägset bäst ut. 19 990 för en OLED på 77 tum är ett brutalt bra pris och verkligen inte overkill.

Hehe var lite rädd för det svaret. Håller med om att det är ett riktigt bra pris och med overkill menade jag mer i förhållande till vår tänkta budget. För priset av A1 så får vi ju en X90J + en Sonos Beam.

Mitt dilemma är om X90J kommer att ge en tillräckligt bra bild för att göra oss nöjda. Som referens har vi idag en Sony KDL-55W805 i andra vardagsrummet som vi fortfarande är väldigt nöjda med. Förstår såklart att det är svårt för andra att svara på.

Såg nu precis att Elgiganten inte kan leverera X90J förrän Feb 2022 så det gör också att A1 blir ännu mer lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaladin_S:

Hehe var lite rädd för det svaret. Håller med om att det är ett riktigt bra pris och med overkill menade jag mer i förhållande till vår tänkta budget. För priset av A1 så får vi ju en X90J + en Sonos Beam.

Mitt dilemma är om X90J kommer att ge en tillräckligt bra bild för att göra oss nöjda. Som referens har vi idag en Sony KDL-55W805 i andra vardagsrummet som vi fortfarande är väldigt nöjda med. Förstår såklart att det är svårt för andra att svara på.

Såg nu precis att Elgiganten inte kan leverera X90J förrän Feb 2022 så det gör också att A1 blir ännu mer lockande.

X90J är såklart också en bra TV men jag resonerar som så att kostnaden är värd det över tid då man får en bättre bild i många års tid. Jag hade min förra TV i drygt nio år och planerar att behålla den nuvarande minst lika länge.

Har man en TV i tio år blir en prisskillnad på 5 000 bara ca 40 kronor i månaden. Skulle man bara behålla den i fem år är det ändå bara 80 kronor i månaden.

Förbered dig på att alla andra skärmar kommer se ut som skräp i jämförelse med OLED bara.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

X90J är såklart också en bra TV men jag resonerar som så att kostnaden är värd det över tid då man får en bättre bild i många års tid. Jag hade min förra TV i drygt nio år och planerar att behålla den nuvarande minst lika länge. Har man en TV i tio år blir en prisskillnad på 5 000 bara ca 40 kronor i månaden. Skulle man bara behålla den i fem år är det ändå bara 80 kronor i månaden.

Det är en väldigt bra poäng. Det är lite så jag har funderat också att X90J troligen inte står sig lika bra över tid. Vi har haft vår nuvarande TV i 7 år och den tänkte vi köra vidare på ett tag till. Tack för hjälpen! Du har övertalat mig om att det blir bäst med en A1. Nu gäller det bara för mig att få med frugan på spåret

Skrivet av Scarabeo:

Förbered dig på att alla andra skärmar kommer se ut som skräp i jämförelse med OLED bara.

Haha det är sant. Så risken med att köpa en A1 till källaren är att Sonyn däruppe också måste bytas ut

Permalänk

Verkligen blivit såld på B1an men är rädslan för inbränningar får mig att vilja gå på Sony X90J. Är det en legitim oro med inbränningar eller är det jag som överdriver?

Permalänk
Medlem

Du behöver nog inte vara orolig alls utifrån vad jag har läst. Mer om du har något statiskt som visas på skärmen många timmar varje dag i några månader. Jag kommer slå till på en B1/C1 när priset kommer ner lite. Tvekade på Dustin homes pris på B1 77" innan jag fick hjälp av forumet. Då var tyvärr priset över haha. Men men nu vet jag till nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Fick själv problemet med att ex. dolby atmos inte fungera pga. Earc på hdmi 2.0.

Det låter som ett implementations/firmware-problem hos någon av dina enheter, det är ingen begränsning i standarden. eARC fungerar fint på min soundbar från 2019 med HDMI 2.0 som fick det stödet ett år senare via en firmware-uppdatering.

Tänk också på att LG A1 är en modern produkt och att LG redan har flera års erfarenhet av att implementera eARC.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Du behöver nog inte vara orolig alls utifrån vad jag har läst. Mer om du har något statiskt som visas på skärmen många timmar varje dag i några månader. Jag kommer slå till på en B1/C1 när priset kommer ner lite. Tvekade på Dustin homes pris på B1 77" innan jag fick hjälp av forumet. Då var tyvärr priset över haha. Men men nu vet jag till nästa gång.

Det jag har gjort som använder teven som datorskärm ca 15 timmar om dagen är att jag har ställt in så aktivitetsfältet döljs automatiskt samt att jag kör webbläsaren i fullskärm. Då undviker man statiska element från aktivitetsfältet och statiska element som bokmärken och annat från webbläsaren. Funkar riktigt bra faktiskt och är bara skönt med mer yta i webbläsaren.

Har bara haft min TV i cirka nio månader men har inte ens märkt av någon image retention än.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk

Philips 58PUS8536 eller 58PUS9006

Ska köpa TV och har nog som många andra beslutsångest. Jag vill gärna höra vad ni tycker om följande beslutsalternativ:

Köpa en Philips 58PUS8536 eller 58PUS9006. Vad hade ni valt?

Det verkar på pappret egentligen inte vara särskilt stor skillnad mellan dessa två. Det jag hittar är:
58PUS8536: 3-sidig amblilight och qwerty-fjärrkontroll
58PUS 9006: 4-sidig ambilight, ej qwerty-fjärrkontroll, saknar HEVC men har HEVC H.265

Känner ni till någon annan skillnad? Är det tex samma bildkvalitet? Det är väl egentligen det viktigaste med en TV. Jag har inte klart för mig om det är samma panel i dessa två eller om det är någon skillnad. Jag har sett en annan Philips ur 80-serien men från 2020 och den tyckte jag hade bättre bild än många andra i butiken men har läst om dålig svärta på den modellen.

Båda modellerna är från 2021 men serie 90 ger intryck av att vara en "vassare" eller nyare serie än 85-serien. Men stämmer det? Är det något i 90-serien jämfört med 85-serien jag missar? Billigaste 8506 är 8995 kr mot 7995 kr för 9006. Lägre serien alltså dyrare, lite konstigt kan man tycka.

Personligen har jag ingen nytta av 4-sidig ambilight då TVn ska stå på en bänk. QWERTY är lite coolt men har man nytta av det?

Jag har inte möjlighet att provtitta inom rimliga avstånd.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theboxen21:

Verkligen blivit såld på B1an men är rädslan för inbränningar får mig att vilja gå på Sony X90J. Är det en legitim oro med inbränningar eller är det jag som överdriver?

Risken finns fortfarande, ja. Tittar du på varierat innehåll bör risken dock vara ganska låg. Spelar man mycket med statiska HUD-element med hög saturation och hög ljusstyrka (HDR) verkar dock risken vara överhängande. Apex Legends och FIFA verkar vara spel som orsakat problem för en del vad jag hört. Vad de flesta verkar vara överens om är att risken verkar vara betydligt lägre än modellerna för några år sedan.

Skrivet av ComeradJenko:

Tvekade på Dustin homes pris på B1 77" innan jag fick hjälp av forumet. Då var tyvärr priset över haha. Men men nu vet jag till nästa gång.

Vilket pris gick den modellen för? Du får väl trösta dig med att Dustin tar 399 kr i frakt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Nabben101:

Ska köpa TV och har nog som många andra beslutsångest. Jag vill gärna höra vad ni tycker om följande beslutsalternativ:

Köpa en Philips 58PUS8536 eller 58PUS9006. Vad hade ni valt?

Det verkar på pappret egentligen inte vara särskilt stor skillnad mellan dessa två. Det jag hittar är:
58PUS8536: 3-sidig amblilight och qwerty-fjärrkontroll
58PUS 9006: 4-sidig ambilight, ej qwerty-fjärrkontroll, saknar HEVC men har HEVC H.265

Känner ni till någon annan skillnad? Är det tex samma bildkvalitet? Det är väl egentligen det viktigaste med en TV. Jag har inte klart för mig om det är samma panel i dessa två eller om det är någon skillnad. Jag har sett en annan Philips ur 80-serien men från 2020 och den tyckte jag hade bättre bild än många andra i butiken men har läst om dålig svärta på den modellen.

Båda modellerna är från 2021 men serie 90 ger intryck av att vara en "vassare" eller nyare serie än 85-serien. Men stämmer det? Är det något i 90-serien jämfört med 85-serien jag missar? Billigaste 8506 är 8995 kr mot 7995 kr för 9006. Lägre serien alltså dyrare, lite konstigt kan man tycka.

Personligen har jag ingen nytta av 4-sidig ambilight då TVn ska stå på en bänk. QWERTY är lite coolt men har man nytta av det?

Jag har inte möjlighet att provtitta inom rimliga avstånd.

Tack på förhand.

HEVC och H.265 är samma sak: https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Video_Coding

Philips info i jämförelserna är inte 100 procent. Mycket dubblettinformation och information som är överflödig samt rena missar. Samt förstås viktig information som inte tas upp alls. Och det är inte alltid glasklart vilket.

Det som av tradition har utmärkt Philips skillnader likt de du jämfört är i första hand utförandet. Kvaliteten och i Philips fall elegansen eller "elegansen" på kringutrustningen. Mer metall och läder etc. Eftersom det inte finns så mycket kvalificerade tester på Philips modeller är det svårt att säga exakt vad som kan skilja. Det har återigen alltid funnits ett tradition att låta Philips 9-serier ha ett urval av bättre paneler och de enklare som "The One" är det mer ett utbud av vad som finns tillgängligt på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det låter som ett implementations/firmware-problem hos någon av dina enheter, det är ingen begränsning i standarden. eARC fungerar fint på min soundbar från 2019 med HDMI 2.0 som fick det stödet ett år senare via en firmware-uppdatering.

Tänk också på att LG A1 är en modern produkt och att LG redan har flera års erfarenhet av att implementera eARC.

Alright tack för klargörandet.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

HEVC och H.265 är samma sak: https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Video_Coding

Philips info i jämförelserna är inte 100 procent. Mycket dubblettinformation och information som är överflödig samt rena missar. Samt förstås viktig information som inte tas upp alls. Och det är inte alltid glasklart vilket.

Det som av tradition har utmärkt Philips skillnader likt de du jämfört är i första hand utförandet. Kvaliteten och i Philips fall elegansen eller "elegansen" på kringutrustningen. Mer metall och läder etc. Eftersom det inte finns så mycket kvalificerade tester på Philips modeller är det svårt att säga exakt vad som kan skilja. Det har återigen alltid funnits ett tradition att låta Philips 9-serier ha ett urval av bättre paneler och de enklare som "The One" är det mer ett utbud av vad som finns tillgängligt på marknaden.

Tack för svar.

Så dealbreakern skulle kunna vara att 9006 möjligen har en bättre panel men det är oklart om så är fallet. Den är faktiskt också ca 1000 spänn billigare. Samtidigt tror jag att 4-sidig Ambi är nackdel om den står på en bänk. Vad tror ni om det? Och, är detta med qwerty någon poäng, eller bara något som kan krångla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Vilket pris gick den modellen för? Du får väl trösta dig med att Dustin tar 399 kr i frakt.

B1 77" såldes för 25k med gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Du behöver nog inte vara orolig alls utifrån vad jag har läst. Mer om du har något statiskt som visas på skärmen många timmar varje dag i några månader. Jag kommer slå till på en B1/C1 när priset kommer ner lite. Tvekade på Dustin homes pris på B1 77" innan jag fick hjälp av forumet. Då var tyvärr priset över haha. Men men nu vet jag till nästa gång.

Jag har kört en CX48OLED som PC skärm i kanske 10-12 timmar om dagen med jobb/spel/surf/tv i 1 år. Inte ett endaste litet tecken på inbränning finns någonstans.

Det enda jag har gjort för att minska eventuell inbränning är att ha en svart bakgrund, inga ikoner på desktop, taskbar som göms automatiskt samt en skärmsläckare efter 5 min. 10 min efter det så släcker TVn sig helt. Kanske nojigt redan det men med detta och användarscenariot ovan så är inbränningen 0 efter 1 års drift som sagt.

Permalänk
Medlem

Inbränning

Skriver detta meddelande på en Samsung Galaxy S9 med ett schackbräde, 9gag logga, chrome adressfält mmh inbränt. Ingen Xhamster som tur är!

Meeen.. inbränning är utan tvekan ett problem och mitt schackspelande rör sig om ett par timmar i veckan, med många avbrott mellan. Tyvärr!

Permalänk
Medlem

Menar du att din Samsung S9 har inbränning ? Eller refererar du till en OLED skärm av CX modell ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Skriver detta meddelande på en Samsung Galaxy S9 med ett schackbräde, 9gag logga, chrome adressfält mmh inbränt. Ingen Xhamster som tur är!

Meeen.. inbränning är utan tvekan ett problem och mitt schackspelande rör sig om ett par timmar i veckan, med många avbrott mellan. Tyvärr!

Samsungs OLED-paneler (RGB-OLED) på telefoner skiljer sig en hel del mot LGs OLED-paneler (WOLED) för TV-apparater. LGs paneler är dock inte immuna mot inbränning de heller, men TV-apparater brukar även ha en rad inbyggda skyddsfunktioner för att försöka minimera inbränning.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jo precis, man har pixelshift och refreshers och dylikt på LGn.

Permalänk
Medlem

Slog till på en LG C1 65" som fick ersätta min Sony kd65-xe9305!

Riktigt nöjd med spel i 120hz!

Någon som vet vad man kan sälja Sonyn för?

/ M

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Morrreee:

Någon som vet vad man kan sälja Sonyn för?

Tråd om värdet på din gamla TV finns här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1611180-vad-ar-min-beg...

Permalänk
Medlem

Vår TV från förra BF gick idag sönder (Sony XG95 55"), troligtvis nåt av barnen som varit i farten med något hårt.

Är ju lite typiskt så här direkt efter rean. Finns det anledning att tro att nån form av rea kommer igen nu innan jul eller i mellandagarna? Är väl ute efter något likvärdigt i 55".

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Vår TV från förra BF gick idag sönder (Sony XG95 55"), troligtvis nåt av barnen som varit i farten med något hårt.

Är ju lite typiskt så här direkt efter rean. Finns det anledning att tro att nån form av rea kommer igen nu innan jul eller i mellandagarna? Är väl ute efter något likvärdigt i 55".

Gjorde en koll på flera olika TV modeller och majoriteten hade samma rabatter i mellandagarna som under BF. Håll ut i en månad

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Gjorde en koll på flera olika TV modeller och majoriteten hade samma rabatter i mellandagarna som under BF. Håll ut i en månad

Tänkte att det kanske är bästa chansen med! Alternativt om det dyker upp något på nån julkalender.

Tvn funkar men det går fina ränder nere i vänstra hörnet..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Jag passar på att lägga ut frågan här för jag vill inte starta en tråd till som säkert är besvarad 100ggr...

Jag behöver uppgradera mig från en panasonic vt60,
Vi streamar nästan uteslutande serier och film men grabben är snart 5 så får nog köpa ett tv-spel snart för att spela med.
Jag tänker mig en budget upp till 20' för en skärm runt 70" vad ska jag sikta på?